Murat Azalma 4 Ekim Paylaş 4 Ekim 21 yılında mecburi satıp 23 yılı ağustos ayında tekrar alabildiğim Hilux ile 45 bin km'yi devirdik. bu süreçte tecrübelerim , servis maliyetleri , adblue partikül durumları gibi deneyim edindiğim bilgileri paylaşmak istedim. Araç 4x4 otomatik vites 2.4 motor dizel. Araç için neredeyse tüm yakıtları shell ve bpden aldım. 45bin km ortalamasında 100km/ 8,9 ltr yakıt tüketimi mevcut( Tansu hocamın eli ayağı titriyor okurken ) . Bu yakıt ortalaması şehir içi ve şehirler arası karma tüketim ortalaması. Yapılan yolun da yarısı uzun yol olarak yapıldı. bu süreçte 6 kez adblue dolumu yaptım. her dolum 15 ltr olmak kaydı ile 90 ltr adblue tüketimi gerçekleşti. En ekonomik sürüş ,Uzun yolda 104 km/h hızlarda gerçekleşiyor. bu süratlerde seyredilir ise 7,6 ltr ortalama yakalıyor. tecrübeme istinaden 104 km hız , bu araç için en ekonomik sürüş hızı. Şehir içi ise sakin kullanımda 9 - 9,5 ltr , biraz seri kullanımda ise 10 - 10,5 ltr civarında seyrediyor. Bu km ye kadar periyodik bakım dışında başka bakım olmadı. Fren balataları henüz yarım seviyede. disklerde sorun olmadı. 195 km/h üst hız limiti var. tam burada gaz kesiyor araba. Eksileri: *MTV maalesef araç çekiş sistemi 4x4 olması sebebiyle motor hacmine göre tahsil ediliyor. 24 yılı için 14.666x2 taksit. ( hybrid kullananlar normal diyor, 1.0 kullananların gözü yaşlı ) *Kamyonet olduğu için bol bol radar yedim. genelde de en üst seviyeden yedim radarları. *Dar mahalle arası gibi yerlerde park ve manevra zor. *Lastik basıncını doğru ayarlamazsanız , bozuk yollarda zıplama yapıyor. ( ön lastikler 31 , arka lastikler 29 hava ile gayet konforlu ) Artıları : *Yüksek sürüş keyifli *Arazi bozuk yol çamur kar dağ tepe özgürlüğü var.( benim gibi yayla dağ tepe meraklısına büyük avantaj) *Araç ağırlığına ,motor hacmine ve şanzıman tipine göre yakıt anlamında ekonomik bir araç. *Servis maliyetleri düşük *Fren tertibatlı 3,5 ton , Fren tertibatız 1,5 ton çekme , 750 kg taşıma kapasitesi mevcut. *4x4 sürekli değil. H4 ve L4 şeklinde iki çekiş modu var. *Arka diferansiyel için kilit var. tek tuşla aktif edilebiliyor. *Yokuş iniş destek sistemi var ( denemek için açtığımda gayet stabil çalıştı) Donanım seviyesine bağlı gelen artılar ise ; *JBL müzik sistemi 360 çevre görüş kamerası , koltuk direksiyon ısıtma gibi ekstra donanımlar var. *Yine üst paketle standart gelen bagaj sürgüsü bagaj havuzu yan basamak gibi işlevsel parçalar mevcut. *Anahtarsız çalıştırma ve giriş mevcut *Benim için en önemlisi adaptif hız sabitleme mevcut. *Şerit takip çarpışma engelleme gibi güvenlik donanımları mevcut. Benim heves ettiğim aynı zamanda kullanırken keyif aldığım bir araç. nihayetinde küçük motorlu önden tahrikli sözüm ona SUV parasına pick up. gezme alışkanlıklarıma ve yaşadığım yere uygun olması sebebiyle tercihim oldu. Soru varsa bildiğim kadarıyla cevaplarım. bir kaç tane de yakışıklı resim* iliştirdim. (*resimler 29 ocak 24 tarihinde kaz dağları milli parkında çekildi.) 25 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Ekim Paylaş 4 Ekim geçen bunun koyu yeşilini gördüm ve beğendim. bu araçlara kesinlikle daha açıkta duran jantlar yada, 2 3 cm lik flanş yaptırmak lazım ki dodik ağzı ile seviye olsun. 2 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 4 Ekim Yazar Paylaş 4 Ekim Doğan Arşiray yazdı: geçen bunun koyu yeşilini gördüm ve beğendim. bu araçlara kesinlikle daha açıkta duran jantlar yada, 2 3 cm lik flanş yaptırmak lazım ki dodik ağzı ile seviye olsun. Flanş takılınca ön teker davlumbazın alt kısmına ve tozluklara sürtme yapıyor. tozluk sökülmeden ve davlumbaz ile tamponun birleşimi yeri biraz kesilmeden olmuyor. birde bir usta teker bilyelerine zarar verdiğini iddia etmişti bir tarihte. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Ekim Paylaş 4 Ekim bence 2 3 cm boşluk vardır orada. bahsi geçen kalın flanşlar şu saçma sapan genişlikte dodikler, görmemiş işi jantlar taktıklarında kullandıkları gibi kalın olanlardır. Yorum bağlantısı
Murat Azalma 4 Ekim Yazar Paylaş 4 Ekim Doğan Arşiray yazdı: bence 2 3 cm boşluk vardır orada. bahsi geçen kalın flanşlar şu saçma sapan genişlikte dodikler, görmemiş işi jantlar taktıklarında kullandıkları gibi kalın olanlardır. 3 Cm flanş ile sürtme yapıyor maalesef. Bende sizin gibi düşünüyorum. lastikler dar duruyor gibi. 1 1 Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Öncelikle renk efsane 1 yıllık navara tecrübenden sonra 1 yıl ara verdim. Şuan 2 yıldır amarok kullanıcısıyım. Aracımı seviyorum sorunsuz ve keyifli, ama artık kilometre artıyor bütçe yaratabilirsem yeni bir amarok alamayacağım için böyle bir şeye geçmeyi düşünüyorum. Kullanıcı olarak bazı sorularım var. Konfor olarak sizi ve özellikle uzun yollarda arkada seyahat eden yolcular rahatsızlık hissediyor mu ? Sürüş kalitesinden memnun musunuz uzun yolda yoruyor mu ? (Örnek olarak navara d40 biraz beni yorardı, amarok otomobil hissiyatına yakın gidiyor ) Bahsettiğiniz şehir içi yakıt tüketimi sıkışık trafik içinde geçerli mi ? dur kalk yaptıkça 11-12 seviyelerine doğru çıkıyor mu ? Standart lastikleri ve yüksekliği ile görselini beğendiğim bir pickup aksesuar ile süslemek gerekmediğini düşünüyorum. Renk olarak benim en çok yakıştırdığım rengi tercih etmişsiniz. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 4 Ekim Paylaş 4 Ekim toyota candır. 93 model hılux um var. yarım milyonu çoktan devirdik. ancak arazide l200 tercihim olmuştu. kilitli diferansiyel tadı başka. artık araziye de çıkamaz olduk. traktör devam bu da eskilerden güle güle eskitin 3 1 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 4 Ekim Yazar Paylaş 4 Ekim Burak Kuşçu yazdı: Öncelikle renk efsane 1 yıllık navara tecrübenden sonra 1 yıl ara verdim. Şuan 2 yıldır amarok kullanıcısıyım. Aracımı seviyorum sorunsuz ve keyifli, ama artık kilometre artıyor bütçe yaratabilirsem yeni bir amarok alamayacağım için böyle bir şeye geçmeyi düşünüyorum. Kullanıcı olarak bazı sorularım var. Konfor olarak sizi ve özellikle uzun yollarda arkada seyahat eden yolcular rahatsızlık hissediyor mu ? Sürüş kalitesinden memnun musunuz uzun yolda yoruyor mu ? (Örnek olarak navara d40 biraz beni yorardı, amarok otomobil hissiyatına yakın gidiyor ) Bahsettiğiniz şehir içi yakıt tüketimi sıkışık trafik içinde geçerli mi ? dur kalk yaptıkça 11-12 seviyelerine doğru çıkıyor mu ? Standart lastikleri ve yüksekliği ile görselini beğendiğim bir pickup aksesuar ile süslemek gerekmediğini düşünüyorum. Renk olarak benim en çok yakıştırdığım rengi tercih etmişsiniz. Teşekkür ederim . Önceki aracım güz bronzu ( koyu yeşil olan) idi. bu rengi çok yakıştırıyorum araca. standart aksesuar çok iyi. ekstra bir parça takmaya gerek yok. Sorulara gelecek olursak , 1- belirttiğim lastik havaları ile kesinlikle konforlu. defalarca yayla dağ bayır karadenizi gezdik. hem 6 yaşındaki kızımdan hem kendim ve arkadaşlarımdan yola çıkarak söylüyorum gayet güzel. 2-sürüş kalitesi otomobilden daha rahat. tek şoför istanbul rize çamlıhemşine kadar sadece yakıt için durdum ve yorgunluk yok idi. arkadaşlar ile olan gezilerimiz sırasında da , direksiyona geçen herkes aracın hiç yormadığını söyledi. 3-Evet sıkışık trafik. Şu son 6 aydır alemdağ madenler çekmeköy ümraniye hattında sabah ve akşam dur kalk trafiğinde seyrediyorum. ve güncel hali 9,3 ltr. Not olarak belirteyim , amarok V6 ise bu araç hantal gelecektir. Mustafa Çayır yazdı: bu da eskilerden güle güle eskitin Çok teşekkür ederim. Mustafa Çayır yazdı: rtık araziye de çıkamaz olduk. traktör devam TT55 yada tt4.75 alacaktık. 1 milyon için sıfır faizli 2 yıl vade var diye gittik. 375bin TL "katkı" adı ile fark istediler eldeki TT55 ile devam kararı aldık. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Sabah akşam sarı siteden kamyonet bakan biri için faydalı bilgiler olmuş. Elinize sağlık. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Doğan Arşiray yazdı: bence 2 3 cm boşluk vardır orada. bahsi geçen kalın flanşlar şu saçma sapan genişlikte dodikler, görmemiş işi jantlar taktıklarında kullandıkları gibi kalın olanlardır. arabalr ile ne yaşıyorsunuz bilemem de, hesap kitap diye bir şey var. 3 tonda yükün altında 120 ile dönen bir yükün 1 cm yer değiştirmesi çok şey değiştirir 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Doğan Arşiray yazdı: geçen bunun koyu yeşilini gördüm ve beğendim. bu araçlara kesinlikle daha açıkta duran jantlar yada, 2 3 cm lik flanş yaptırmak lazım ki dodik ağzı ile seviye olsun. bunu en az 5-6 cm flanş kurtarır abi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Çağlar Bayur yazdı: arabalr ile ne yaşıyorsunuz bilemem de, hesap kitap diye bir şey var. 3 tonda yükün altında 120 ile dönen bir yükün 1 cm yer değiştirmesi çok şey değiştirir 2 cm den birşey olmaz... aynı modelin o kadar offsetli jantları varsa ne yapacağız mesela? Talha Bilgi yazdı: bunu en az 5-6 cm flanş kurtarır abi 2 cm bile daha iyi duracaktır. 2 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 4 Ekim Yazar Paylaş 4 Ekim Ben sürekli seyahat ettiğim için aracın geometrisini değiştirecek hiç bir modifiyede bulunmadım açıkçası . çünkü yükseltince bile radar verimli çalışmıyor ve adaptif cc sapıtmaya başlıyor. belki bu kış kar lastiği alırım. o da orjinal 4 mevsim lastikleri 45bin yaptı artık verimli olmaz karlı yerlerde diye. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Çağlar Bayur yazdı: arabalr ile ne yaşıyorsunuz bilemem de, hesap kitap diye bir şey var. 3 tonda yükün altında 120 ile dönen bir yükün 1 cm yer değiştirmesi çok şey değiştirir Kamyonet ne alalım ? Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Hasan Karabekiroglu yazdı: Kamyonet ne alalım ? Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 ben daha 4 kapılı arabaya terfi edemedim, kamyonetten anlamam, alacak olsam sanayiye gider hangisinin ustası bolsa onu alırdım, karadeniz eski mitsubişi kaynıyor mesela, ne distribütörü ne de resmi parça ithalatçısı varken hem de . ustası ve ofrodçusu bol , hep teknik bakmamalı bi de navara lara var, çok kahır çekebiliyor mesela Doğan Arşiray yazdı: aynı modelin o kadar offsetli jantları varsa ne yapacağız mesela? yoktur oem de ofset jant inch ne göre belirlenir, her modelde tek tir. akseuar jant zaten kumdan kale 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 4 Ekim Paylaş 4 Ekim (düzenlendi) Murat Azalma yazdı: TT55 yada tt4.75 alacaktık. 1 milyon için sıfır faizli 2 yıl vade var diye gittik. 375bin TL "katkı" adı ile fark istediler eldeki TT55 ile devam kararı aldık. bi kaç bayiyii arayın. benim aldığım bayi istemiyor katkı payı. dilerseniz veririm numarasını bende faizsiz kredi ile aldım. 1 milyon için 2 taksit. ilk taksit temmuz 2025. 2. taksit 2026 temmuz 4 Ekim tarihinde Mustafa Çayır tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 5 Ekim Yazar Paylaş 5 Ekim (düzenlendi) Mustafa Çayır yazdı: bi kaç bayiyii arayın. benim aldığım bayi istemiyor katkı payı. dilerseniz veririm numarasını bende faizsiz kredi ile aldım. 1 milyon için 2 taksit. ilk taksit temmuz 2025. 2. taksit 2026 temmuz 4 bayi ile görüştüm hepsi katkı istedi. sizin bayi hangisi idi mesaj yoluyla iletirseniz memnun olurum. 5 Ekim tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Azalma 5 Ekim Yazar Paylaş 5 Ekim Hasan Karabekiroglu yazdı: Kamyonet ne alalım ? Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 Abi L200 yada şu listede olan 3.0 hilux tavsiye edebilirim. https://www.sahibinden.com/arazi-suv-pickup-toyota-hilux-elegant-3.0-4x4?sorting=price_asc Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 5 Ekim Paylaş 5 Ekim Murat Azalma yazdı: 4 bayi ile görüştüm hepsi katkı istedi. sizin bayi hangisi idi mesaj yoluyla iletirseniz memnun olurum. konya bayisi kayağızlı istemiyor katkı payı. same-deutz bayisi. satış müdürünün numarasını özelden ileteyim 1 Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 7 Ekim Paylaş 7 Ekim Hasan Karabekiroglu yazdı: Kamyonet ne alalım ? Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 Ben Amarok 2.0 TDI 4x4 kullanıyorum. Yakıt olarak çok ekonomik, ayrıca 2.0 oluşundan dolayı MTV si diğer kamyonetlere göre oldukça düşük. İkinci eli biraz daha hızlı. Şuana kadar dert açmadı ve üzmedi, Gözüme kestirip girip çıkamadığım yer olmadı ben tavsiye ederim. Ama ağırlıklı arazi kullanımı bol aksiyon olacaksa japonlar daha çok beklenti karşılayacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 30 Ekim Paylaş 30 Ekim 4x4 Çekiş sistemi ile ilgili bir sorum var. 4H modunda yük dağılımı nasıl oluyor ? %50 ön %50 arka şeklinde mi ? 60/40 gibi farklı oranlar mı ? 4x4 e aldığınız zaman asfalt sürüşünde direksiyonda kasıntı hissediyor musunuz ? Yorum bağlantısı
Ali Gök 30 Ekim Paylaş 30 Ekim Çağlar Bayur yazdı: navara lara var, 5 seneye yakın bindik 100 bin km ye yakın yol yaptık 1 sefer yağ soğutucusunun hortumu patladı başka da arıza yapmadı. hiç arıza yaptı diye gitmedik ustaya ticari araçta araç geçmişi ve bakım reçetesi daha önemli normal binekten ona dikkat etmek lazım 1 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 30 Ekim Yazar Paylaş 30 Ekim Burak Kuşçu yazdı: 4x4 Çekiş sistemi ile ilgili bir sorum var. 4H modunda yük dağılımı nasıl oluyor ? %50 ön %50 arka şeklinde mi ? 60/40 gibi farklı oranlar mı ? 4x4 e aldığınız zaman asfalt sürüşünde direksiyonda kasıntı hissediyor musunuz ? H4 modunda 60 / 40 gibi bir oran var. Evet tam tur dönüşlerde kasıyor ve arka tekerlerden gevşek zeminde olan patinaj çekiyor. L4 ise tamamen kasılıyor. 30km hızı geçmiyor. 3.vitese atmıyor. 50 / 50 dağılım yapıyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts