İçeriğe Yönlendir

Hilux 4x4 ile 45.000 KM


Murat Azalma

Recommended Posts

Murat Azalma

21 yılında mecburi satıp 23 yılı ağustos ayında tekrar alabildiğim Hilux ile 45 bin km'yi devirdik. bu süreçte tecrübelerim , servis maliyetleri , adblue partikül durumları gibi deneyim edindiğim bilgileri paylaşmak istedim. Araç 4x4 otomatik vites 2.4 motor dizel.

 

Araç için neredeyse tüm yakıtları shell ve bpden aldım. 45bin km ortalamasında 100km/ 8,9 ltr yakıt tüketimi mevcut( Tansu hocamın eli ayağı titriyor okurken :) ) .

Bu yakıt ortalaması şehir içi ve şehirler arası karma tüketim ortalaması. Yapılan yolun da yarısı uzun yol olarak yapıldı. bu süreçte 6 kez adblue dolumu yaptım. her dolum 15 ltr olmak kaydı ile 90 ltr adblue tüketimi gerçekleşti. 

En ekonomik sürüş ,Uzun yolda 104 km/h hızlarda gerçekleşiyor. bu süratlerde seyredilir ise 7,6 ltr ortalama yakalıyor. tecrübeme istinaden 104 km hız , bu araç için en ekonomik sürüş hızı.

Şehir içi ise sakin kullanımda 9 - 9,5 ltr , biraz seri kullanımda ise 10 - 10,5 ltr civarında seyrediyor. 

Bu km ye kadar periyodik bakım dışında başka bakım olmadı. Fren balataları henüz yarım seviyede. disklerde sorun olmadı.

 

195 km/h üst hız limiti var. tam burada gaz kesiyor araba.

 

Eksileri:

 

*MTV maalesef araç çekiş sistemi 4x4 olması sebebiyle motor hacmine göre tahsil ediliyor. 24 yılı için 14.666x2 taksit. ( hybrid kullananlar normal diyor, 1.0 kullananların gözü yaşlı :) )

*Kamyonet olduğu için bol bol radar yedim. genelde de en üst seviyeden yedim radarları. 

*Dar mahalle arası gibi yerlerde park ve manevra zor.

*Lastik basıncını doğru ayarlamazsanız , bozuk yollarda zıplama yapıyor. (  ön lastikler 31 , arka lastikler 29 hava ile gayet konforlu )

 

Artıları

 

*Yüksek sürüş keyifli

*Arazi bozuk yol çamur kar dağ tepe özgürlüğü var.( benim gibi yayla dağ tepe meraklısına büyük avantaj)
*Araç ağırlığına ,motor hacmine ve şanzıman tipine göre yakıt anlamında ekonomik bir araç.

*Servis maliyetleri düşük 

*Fren tertibatlı 3,5 ton , Fren tertibatız 1,5 ton çekme , 750 kg taşıma kapasitesi mevcut.

*4x4 sürekli değil. H4 ve L4 şeklinde iki çekiş modu var.

*Arka diferansiyel için kilit var. tek tuşla aktif edilebiliyor.

*Yokuş iniş destek sistemi var ( denemek için açtığımda gayet stabil çalıştı)

 

 

Donanım seviyesine bağlı gelen artılar ise ;

*JBL müzik sistemi 360 çevre görüş kamerası , koltuk direksiyon ısıtma gibi ekstra donanımlar var.

*Yine üst paketle standart gelen bagaj sürgüsü bagaj havuzu yan basamak gibi işlevsel parçalar mevcut.

*Anahtarsız çalıştırma ve giriş mevcut

*Benim için en önemlisi adaptif hız sabitleme mevcut.

*Şerit takip çarpışma engelleme gibi güvenlik donanımları mevcut.

 

Benim heves ettiğim aynı zamanda kullanırken keyif aldığım bir araç. nihayetinde küçük motorlu önden tahrikli sözüm ona SUV parasına pick up. gezme alışkanlıklarıma ve yaşadığım yere uygun olması sebebiyle tercihim oldu. Soru varsa bildiğim kadarıyla cevaplarım. bir kaç tane de yakışıklı resim* iliştirdim. 

(*resimler 29 ocak 24 tarihinde kaz dağları milli parkında çekildi.)

 

 

 

 

hilux2.jpeg.3725ece8a28b102da405b759b97c820a.jpeghilux1.jpeg.818467f9f4fd595b08c8923397ebe6d9.jpeghilux3.jpeg.6089666da372e5074020f5dfcb99744a.jpeg

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 25
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

geçen bunun koyu yeşilini gördüm ve beğendim. bu araçlara kesinlikle daha açıkta duran jantlar yada, 2 3 cm lik flanş yaptırmak lazım ki dodik ağzı ile seviye olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Doğan Arşiray yazdı:

geçen bunun koyu yeşilini gördüm ve beğendim. bu araçlara kesinlikle daha açıkta duran jantlar yada, 2 3 cm lik flanş yaptırmak lazım ki dodik ağzı ile seviye olsun.

 

Flanş takılınca ön teker davlumbazın alt kısmına ve tozluklara sürtme yapıyor. tozluk sökülmeden ve davlumbaz ile tamponun birleşimi yeri biraz kesilmeden olmuyor. 

birde bir usta teker bilyelerine zarar verdiğini iddia etmişti bir tarihte. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence 2 3 cm boşluk vardır orada. bahsi geçen kalın flanşlar şu saçma sapan genişlikte dodikler, görmemiş işi jantlar taktıklarında kullandıkları gibi kalın olanlardır.

Yorum bağlantısı
Murat Azalma

 

Doğan Arşiray yazdı:

bence 2 3 cm boşluk vardır orada. bahsi geçen kalın flanşlar şu saçma sapan genişlikte dodikler, görmemiş işi jantlar taktıklarında kullandıkları gibi kalın olanlardır.

 

3 Cm flanş ile sürtme yapıyor maalesef. Bende sizin gibi düşünüyorum. lastikler dar duruyor gibi.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Öncelikle renk efsane  :nazar: 1 yıllık navara tecrübenden sonra 1 yıl ara verdim. Şuan 2 yıldır amarok kullanıcısıyım. Aracımı seviyorum sorunsuz ve keyifli, ama artık kilometre artıyor bütçe yaratabilirsem yeni bir amarok alamayacağım için böyle bir şeye geçmeyi düşünüyorum. 

 

Kullanıcı olarak bazı sorularım var. Konfor olarak sizi ve özellikle uzun yollarda arkada seyahat eden yolcular rahatsızlık hissediyor mu ? Sürüş kalitesinden memnun musunuz uzun yolda yoruyor mu ? (Örnek olarak navara d40 biraz beni yorardı, amarok otomobil hissiyatına yakın gidiyor ) Bahsettiğiniz şehir içi yakıt tüketimi sıkışık trafik içinde geçerli mi ? dur kalk yaptıkça 11-12 seviyelerine doğru çıkıyor mu ? 

 

Standart lastikleri ve yüksekliği ile  görselini beğendiğim bir pickup aksesuar ile süslemek gerekmediğini düşünüyorum.  Renk olarak benim en çok yakıştırdığım rengi tercih etmişsiniz. 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Araç da fotolarda efsane Maşallah....

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

toyota candır. 93 model hılux um var. yarım milyonu çoktan devirdik. ancak arazide l200 tercihim olmuştu. kilitli diferansiyel tadı başka. 

artık araziye de çıkamaz olduk. traktör devam :) 105643385_WhatsAppImage2024-10-04at15_00_14.jpeg.fabe9ac0c3327f136502c4df4deebefb.jpeg

 

78926736_WhatsAppImage2024-10-04at15_00_15.jpeg.9760e3f9a913b5d7e0a93d5fabba2f6a.jpeg

bu da eskilerden :) 

 

güle güle eskitin

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Burak Kuşçu yazdı:

Öncelikle renk efsane  :nazar: 1 yıllık navara tecrübenden sonra 1 yıl ara verdim. Şuan 2 yıldır amarok kullanıcısıyım. Aracımı seviyorum sorunsuz ve keyifli, ama artık kilometre artıyor bütçe yaratabilirsem yeni bir amarok alamayacağım için böyle bir şeye geçmeyi düşünüyorum. 

 

Kullanıcı olarak bazı sorularım var. Konfor olarak sizi ve özellikle uzun yollarda arkada seyahat eden yolcular rahatsızlık hissediyor mu ? Sürüş kalitesinden memnun musunuz uzun yolda yoruyor mu ? (Örnek olarak navara d40 biraz beni yorardı, amarok otomobil hissiyatına yakın gidiyor ) Bahsettiğiniz şehir içi yakıt tüketimi sıkışık trafik içinde geçerli mi ? dur kalk yaptıkça 11-12 seviyelerine doğru çıkıyor mu ? 

 

Standart lastikleri ve yüksekliği ile  görselini beğendiğim bir pickup aksesuar ile süslemek gerekmediğini düşünüyorum.  Renk olarak benim en çok yakıştırdığım rengi tercih etmişsiniz. 

 

Teşekkür ederim . Önceki aracım güz bronzu ( koyu yeşil olan) idi. bu rengi çok yakıştırıyorum araca. standart aksesuar çok iyi. ekstra bir parça takmaya gerek yok.

 

Sorulara gelecek olursak , 

 

1- belirttiğim lastik havaları ile kesinlikle konforlu. defalarca yayla dağ bayır karadenizi gezdik. hem 6 yaşındaki kızımdan hem kendim ve arkadaşlarımdan yola çıkarak söylüyorum gayet güzel.

2-sürüş kalitesi otomobilden daha rahat. tek şoför istanbul rize çamlıhemşine kadar sadece yakıt için durdum ve yorgunluk yok idi. arkadaşlar ile olan gezilerimiz sırasında da , direksiyona geçen herkes aracın hiç yormadığını söyledi.

3-Evet sıkışık trafik. Şu son 6 aydır alemdağ madenler çekmeköy ümraniye hattında sabah ve akşam dur kalk trafiğinde seyrediyorum. ve güncel hali 9,3 ltr.

 

Not olarak belirteyim , amarok V6 ise bu araç hantal gelecektir.

Mustafa Çayır yazdı:

bu da eskilerden :) 

 

güle güle eskitin

Çok teşekkür ederim.

Mustafa Çayır yazdı:

rtık araziye de çıkamaz olduk. traktör devam

TT55 yada tt4.75 alacaktık. 1 milyon için sıfır faizli 2 yıl vade var diye gittik. 375bin TL "katkı" adı ile fark istediler :) eldeki TT55 ile devam kararı aldık. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Sabah akşam sarı siteden kamyonet bakan biri için faydalı bilgiler olmuş.

Elinize sağlık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

bence 2 3 cm boşluk vardır orada. bahsi geçen kalın flanşlar şu saçma sapan genişlikte dodikler, görmemiş işi jantlar taktıklarında kullandıkları gibi kalın olanlardır.

arabalr ile ne yaşıyorsunuz bilemem de, hesap kitap diye bir şey var. 3 tonda yükün altında 120 ile dönen bir yükün 1 cm yer değiştirmesi çok şey değiştirir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Doğan Arşiray yazdı:

geçen bunun koyu yeşilini gördüm ve beğendim. bu araçlara kesinlikle daha açıkta duran jantlar yada, 2 3 cm lik flanş yaptırmak lazım ki dodik ağzı ile seviye olsun.

bunu en az 5-6 cm flanş kurtarır abi

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

arabalr ile ne yaşıyorsunuz bilemem de, hesap kitap diye bir şey var. 3 tonda yükün altında 120 ile dönen bir yükün 1 cm yer değiştirmesi çok şey değiştirir

2 cm den birşey olmaz... aynı modelin o kadar offsetli jantları varsa ne yapacağız mesela?

Talha Bilgi yazdı:

bunu en az 5-6 cm flanş kurtarır abi

2 cm bile daha iyi duracaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Ben sürekli seyahat ettiğim için aracın geometrisini değiştirecek hiç bir modifiyede bulunmadım açıkçası . çünkü yükseltince bile radar verimli çalışmıyor ve adaptif cc sapıtmaya başlıyor. belki bu kış kar lastiği alırım. o da orjinal 4 mevsim lastikleri 45bin yaptı artık verimli olmaz karlı yerlerde diye.

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

arabalr ile ne yaşıyorsunuz bilemem de, hesap kitap diye bir şey var. 3 tonda yükün altında 120 ile dönen bir yükün 1 cm yer değiştirmesi çok şey değiştirir

 

Kamyonet ne alalım ? 

Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Kamyonet ne alalım ? 

Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 

ben daha 4 kapılı arabaya terfi edemedim, kamyonetten anlamam, alacak olsam sanayiye gider hangisinin ustası bolsa onu alırdım, karadeniz eski mitsubişi kaynıyor mesela, ne distribütörü ne de resmi parça ithalatçısı varken hem de . ustası ve ofrodçusu bol , hep teknik bakmamalı

bi de navara lara var, çok kahır çekebiliyor mesela

Doğan Arşiray yazdı:

aynı modelin o kadar offsetli jantları varsa ne yapacağız mesela?

yoktur oem de ofset jant inch ne göre belirlenir, her modelde tek tir. akseuar jant zaten kumdan kale

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
(düzenlendi)
Murat Azalma yazdı:

 

TT55 yada tt4.75 alacaktık. 1 milyon için sıfır faizli 2 yıl vade var diye gittik. 375bin TL "katkı" adı ile fark istediler :) eldeki TT55 ile devam kararı aldık. 

 

 

bi kaç bayiyii arayın. benim aldığım bayi istemiyor katkı payı. dilerseniz veririm numarasını

 

bende faizsiz kredi ile aldım. 1 milyon için 2 taksit. ilk taksit temmuz 2025. 2. taksit 2026 temmuz

tarihinde Mustafa Çayır tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
(düzenlendi)
Mustafa Çayır yazdı:

 

bi kaç bayiyii arayın. benim aldığım bayi istemiyor katkı payı. dilerseniz veririm numarasını

 

bende faizsiz kredi ile aldım. 1 milyon için 2 taksit. ilk taksit temmuz 2025. 2. taksit 2026 temmuz

 

4 bayi ile görüştüm hepsi katkı istedi. sizin bayi hangisi idi mesaj yoluyla iletirseniz memnun olurum.

 

tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
Murat Azalma yazdı:

 

4 bayi ile görüştüm hepsi katkı istedi. sizin bayi hangisi idi mesaj yoluyla iletirseniz memnun olurum.

 

 

konya bayisi kayağızlı istemiyor katkı payı. same-deutz bayisi. satış müdürünün numarasını özelden ileteyim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

:nazar:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Kamyonet ne alalım ? 

Milyon altı bütçeye sağlam 4x4 

 

Ben Amarok 2.0 TDI 4x4 kullanıyorum. Yakıt olarak çok ekonomik, ayrıca 2.0 oluşundan dolayı MTV si diğer kamyonetlere göre oldukça düşük. İkinci eli biraz daha hızlı. 

Şuana kadar dert açmadı ve üzmedi, Gözüme kestirip girip çıkamadığım yer olmadı ben tavsiye ederim. Ama ağırlıklı arazi kullanımı bol aksiyon olacaksa japonlar daha çok beklenti karşılayacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Burak Kuşçu

4x4 Çekiş sistemi ile ilgili bir sorum var. 4H modunda yük dağılımı nasıl oluyor ?  %50 ön %50 arka şeklinde mi ? 60/40 gibi farklı oranlar mı ? 4x4 e aldığınız zaman asfalt sürüşünde direksiyonda kasıntı hissediyor musunuz ? 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

navara lara var,

5 seneye yakın bindik 100 bin km ye yakın yol yaptık 1 sefer yağ soğutucusunun hortumu patladı başka da arıza yapmadı. hiç arıza yaptı diye gitmedik ustaya 

 

ticari araçta araç geçmişi ve bakım reçetesi daha önemli normal binekten ona dikkat etmek lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Burak Kuşçu yazdı:

4x4 Çekiş sistemi ile ilgili bir sorum var. 4H modunda yük dağılımı nasıl oluyor ?  %50 ön %50 arka şeklinde mi ? 60/40 gibi farklı oranlar mı ? 4x4 e aldığınız zaman asfalt sürüşünde direksiyonda kasıntı hissediyor musunuz ? 

 

H4 modunda 60 / 40 gibi bir oran var. Evet tam tur dönüşlerde kasıyor ve arka tekerlerden gevşek zeminde olan patinaj çekiyor. L4 ise tamamen kasılıyor. 30km hızı geçmiyor. 3.vitese atmıyor. 50 / 50 dağılım yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...