İçeriğe Yönlendir

Bmw 318 - Antifriz Kontrolü ve Değişimi


Can Altin

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Motosiklette 15w50 kullanıyorum belki 10 senedir. Soğukken ile sıcakken arasında dağlar kadar fark var akışkanlık olarak. Yanda seviye penceresi var. Hatta ısı 3 5 derecelerdeyse iken ilk 5 saniye sübaplar bile bir acaip çalışıyor. Eminim ki 0-30 olsa o an daha sessiz ilk kalkış olur. Demek istediğim bu. O soğuktan kalınlaşmış yağın ulaşamadığı yer olmaz mı?

yok olmuyor işte, sıcakkende yeterli akışkanlıkta kalıyor, çok incelmiyor, motorda 0-30 kullansan ilk anda yağ ince, daha çabuk yağlar hatta, ama ısınınca 30 olur çok ince kalır, o yüzden sende 50,  burada 15w yada 0w olması motora bağlı, tasarımı falan,  

 

15 Winter-50 hot durumda akışkanlık demek, ters işliyor meret :D

https://www.opetfuchs.com.tr/assets/uploads/pdf-pages/viskozite/viskozite1.pdf

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yok olmuyor işte, sıcakkende yeterli akışkanlıkta kalıyor, çok incelmiyor, motorda 0-30 kullansan il anda yağ ince daha çabuk yağlar hatta, ama ısınınca 30 olur çok ince kalır, o yüzden sende 50,  burada 15w yada 0w olması motora bağlı, tasarımı falan,  

 

15 Winter-50 hot durumda akışkanlık demek, ters işliyor meret :D

Yandaki pencereden bakıyorsun. 15w50 yağ ilk soğuk haline göre su oluyor. Gözüme inanacağım ben.

Isınınca bildiğin su gibi oluyor akışkanlık baya baya artıyor. Video çekeceğim akşama.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Yandaki pencereden bakıyorsun. 15w50 yağ ilk soğuk haline göre su oluyor. Gözüme inanacağım ben.

Isınınca bildiğin su gibi oluyor akışkanlık baya baya artıyor. Video çekeceğim akşama.

0-30 yağ 15-50 den soğukken daha incedir ve akışkandır, sıcakkende 0-30, 15-50 den daha incedir,  0-30 koy motoruna sonra bak ısınınca, hiç görmezsin hava olur,  köpük olur... tersi oluyorsa yağın dandik demekki :D

bu aralık ne kadar az ise, yağ o kadar ısı değişimine dayanıklıdır yani akışkanlığı daha az değişir demek,  0w-8 yağ var yahu, sıcakkende soğukkende neredeyse aynı akışkanlıkta....

 

https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-viscosity-grades.html

 

Bir yağın viskozitesi, akmaya karşı olan direnci olarak tanımlanır. Yağ viskozitesini tanımlayan iki sayı kullanılır. İlk sayı, 'Winter' (Kış) anlamına gelen 'W' harfi ile biter. Bu değer, motorun başlatıldığı ve yağın henüz soğuk olduğu şartlardaki akışkanlığı göstermektedir. İkinci sayı ise motorun normal çalışma sıcaklığına gelmesi sonrasında yağın sahip olduğu yeni akışkanlık olarak tanımlanır.

 

Sayı küçüldükçe akışkanlık artmaktadır. Yani motorun ilk çalıştırılma anlarında 5W-30 bir yağ, 10W-30 bir yağa göre daha kolay akmaktadır. Motorun normal çalışma sıcaklıklarında ise 10W-30 bir yağ, 10W-40 bir yağa göre daha kolay akar. Bu değişim önemlidir, çünkü motor yağları soğuduğunda doğal olarak kalınlaşır ve sıcaklıkla da incelir. İnce veya düşük viskoziteli yağlar düşük sıcaklıkta motor parçalarını korumak için daha kolay akar. Kalın veya yüksek viskoziteli yağlar ise yüksek sıcaklıklarda motoru korumak için film dayanıklılığını korumakta daha iyidir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

:D  soğuk sıcak neredeyse hep aynı ülem, sıcakkende su soğukkende su gibi, utanmasalar ısıdan hiç etkilenmeyecek yağ yapacaklar...

motul-hybri-d-0w8-4l-motor-yagi-18129537

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ısınınca kalınlaşan

Tersi olmasın ?

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

0-30 yağ 15-50 den soğukken daha incedir ve akışkandır, sıcakkende 0-30, 15-50 den daha incedir,  0-30 koy motoruna sonra bak ısınınca, hiç görmezsin hava olur,  köpük olur... tersi oluyorsa yağın dandik demekki :D

bu aralık ne kadar az ise, yağ o kadar ısı değişimine dayanıklıdır yani akışkanlığı daha az değişir demek,  0w-8 yağ var yahu, sıcakkende soğukkende neredeyse aynı akışkanlıkta....

 

https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-viscosity-grades.html

 

Bir yağın viskozitesi, akmaya karşı olan direnci olarak tanımlanır. Yağ viskozitesini tanımlayan iki sayı kullanılır. İlk sayı, 'Winter' (Kış) anlamına gelen 'W' harfi ile biter. Bu değer, motorun başlatıldığı ve yağın henüz soğuk olduğu şartlardaki akışkanlığı göstermektedir. İkinci sayı ise motorun normal çalışma sıcaklığına gelmesi sonrasında yağın sahip olduğu yeni akışkanlık olarak tanımlanır.

 

Sayı küçüldükçe akışkanlık artmaktadır. Yani motorun ilk çalıştırılma anlarında 5W-30 bir yağ, 10W-30 bir yağa göre daha kolay akmaktadır. Motorun normal çalışma sıcaklıklarında ise 10W-30 bir yağ, 10W-40 bir yağa göre daha kolay akar. Bu değişim önemlidir, çünkü motor yağları soğuduğunda doğal olarak kalınlaşır ve sıcaklıkla da incelir. İnce veya düşük viskoziteli yağlar düşük sıcaklıkta motor parçalarını korumak için daha kolay akar. Kalın veya yüksek viskoziteli yağlar ise yüksek sıcaklıklarda motoru korumak için film dayanıklılığını korumakta daha iyidir.

 

Kavram karmaşası yaşanmış 

W harfi winter yani kış anlamında dır yanındaki rakam da sıcaklık değerini gösterir

Yani 10w-40 denildiğinde - (eksi) 40 derecede yağın vereceği numarayı gösteriyor 

10/40 ise yağ -40 da 10 numara yağ özelliği taşır 15/40 ise -40 15 numara özelliği taşır anlamında kullanılıyor.

Isı artışı yağın akışkanlığı artırır düşürmez.

O yüzden soğuk iklimde 5/30 sıcak iklimde 10/40 kullanın tavsiyesi yapılır.

Özetle yağ üreticisi diyor ki kışın soğuk da bu yağ koyulaşır, koyulaşma olunca yağlama iyi olmaz bir alt incelikte yağ koy diye tavsiye ediyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Isınınca kalınlaşan akışkanlara örnek. Puding

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
İlkay Başaran yazdı:

Isınınca kalınlaşan akışkanlara örnek. Puding

 

Hatta ağır kullanım koşullarında çalışan motorlarda yağ fokur fokur kaynar.

Örnek patates kızartması.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Hatta ağır kullanım koşullarında çalışan motorlarda yağ fokur fokur kaynar.

Örnek patates kızartması.

KArbon ve tortu da oluşur.
örnek fritöz

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Mangala bağlayak...

Isınan hayvan etindeki yağ daha fazla akışkan olur.

Cıss Cıss

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Kavram karmaşası yaşanmış 

W harfi winter yani kış anlamında dır yanındaki rakam da sıcaklık değerini gösterir

Yani 10w-40 denildiğinde - (eksi) 40 derecede yağın vereceği numarayı gösteriyor 

10/40 ise yağ -40 da 10 numara yağ özelliği taşır 15/40 ise -40 15 numara özelliği taşır anlamında kullanılıyor.

Isı artışı yağın akışkanlığı artırır düşürmez.

O yüzden soğuk iklimde 5/30 sıcak iklimde 10/40 kullanın tavsiyesi yapılır.

Özetle yağ üreticisi diyor ki kışın soğuk da bu yağ koyulaşır, koyulaşma olunca yağlama iyi olmaz bir alt incelikte yağ koy diye tavsiye ediyor. 

aslında kavram karmaşası yok, link koydum örnek yazdım hala bana W wintermı diyorsun kardeş :tongue: W nin yanındaki değer ısı değeride değildir, akışkanlık değeri değilmidir, yanlış oldu sanırım...  10w40 yağ -40 derecede kurtarmaz zaten, dayanacağı -25-30 derece, -40 da 0W ye düşmen lazım...

 

elbette ısınan yağ incelir, burada ben kalınlaşır derken dikkat edin ne demişim, 5-30 yağmı yoksa 10-60 yağmı motor çalışma sıcaklığında daha kalındır, ısınınca daha kalınlaşır dediğim kısmı anlayamadınız sanırım, evet biraz kafa karıştırıcı oldu, doğru aslındada şöyle

 10w-40 yağmı ısınınca daha az akışkan kalır 10w-60 mı, 10-60 değilmi, ikiside soğukta da aynı akışkanlıkta tamam, 100 derecede ne oldu, kalınlaştıyla kasıt akışkan  kaldı aslında :)

 

dolayısıyla İlkay ın 15w-50 yerine 0w-30 yağ koyarsa incelikten buhar olur o yağ dediğimde doğru, su gördüm diyorsunya İlkay, 15W yerine 0-30 koy bak bakalım hangisi daha su, 15 e su diyorsa 0 su ötesi olur, birde ısınınca bak hangisi daha su gibi, ısındığında senin 15w-50 su gibi, 0w-30 su ötesi olur incelikten.

 

kısaca arkadaş aracına yağ ekleyeceğine 10w-60 kullansın, hem kaçak kesilebilir, hemde soğuk motorda yağlamada sorun olmaz. 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yakma sebebi silindirlermi, acaba 10-60 gibi yağ kullansan kesermi yakmayı, lpg lilere koyuyorlaryua bu yağı, dumanı kessin diye katkı atacaklarına bu yağı koyup geçiyorlarmış, en azında yağ masrafın olmazdı...

 

M112 motorlarda kronik bu abi hatta fabrika çıkışı külbütörlü sistem olduğundan yağ yakıyor bu araçlar ama az km ve lpg kullanımına bağlı o yağ eksiltme oranı artıyor sanırım fabrika verisi 1000 km'de 500 ml ise belli km sonrası 1 litre oluyor.... Birde yüklenince mavi duman da var mesela bende 10w60 da koysam kesceğini sanmıyorum (deneyenler kesmediğini söylemiş)

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

yağ tds lerini okursanız 40 ve 100 derece de ayrı viskosizte değeri verirler

Sıcaklık artıkça viskozite değeri düşer yani incelir ve akışkanlık azalır

10w40 yağı 5w30 a göre yüksek sıcaklıkta daha yüksek viskozite değeri verir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Talha Bilgi yazdı:

 

M112 motorlarda kronik bu abi hatta fabrika çıkışı külbütörlü sistem olduğundan yağ yakıyor bu araçlar ama az km ve lpg kullanımına bağlı o yağ eksiltme oranı artıyor sanırım fabrika verisi 1000 km'de 500 ml ise belli km sonrası 1 litre oluyor.... Birde yüklenince mavi duman da var mesela bende 10w60 da koysam kesceğini sanmıyorum (deneyenler kesmediğini söylemiş)

haaa senin durum değişti bak, motor yağ yakmıyor sende, yani sağlam, o zaman aynen yaptığına devam, 10-60 ben motor rektefe istiyor diye yazmıştım...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Ali Gülmez yazdı:

yağ tds lerini okursanız 40 ve 100 derece de ayrı viskosizte değeri verirler

Sıcaklık artıkça viskozite değeri düşer yani incelir ve akışkanlık azalır

10w40 yağı 5w30 a göre yüksek sıcaklıkta daha yüksek viskozite değeri verir

Yağ incelince akışkanlık azalıyor mu şimdi?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Önder Özcan yazdı:

Yağ incelince akışkanlık azalıyor mu şimdi?

amma karıştı iş :D

şu örnekle basitçe çözelim, çok detaya girmeden...

 

ben diyorumki 10W-40  ve 10W-60 iki yağ olsun, bu iki yağdan motor soğukken aynı viskozda yani akışkanlıkta, burası tamam değilmi?

yani soğukken ikiside aynı ise ısındığında daha kalın kalana kalınlaştı dedim, soğukken 10 numara yağ gibi, ısındığında 60 numara yağ gibi davranır demek istediğim

 

daha basiti, soğukken ikiside aynı ise!!!   başta aynı kıvamda olan yağlar ısındığında 10-40 yağ 10-60 dan daha fazla inceldi diyebiliriz, 10-60 olansa daha kalınlaştı...

 

yada şöyle diyim, başta ikiside 10 numara yağdı, ısınınca biri 40 numara diğeri 60 numara oldu, hangisi daha fazla kalınlaştı yada daha az akışkan oldu, kafa karıştıran kısmı burası, kalınlaştı dediğim için :) ısınınca daha az akışkan oldu, kalınlaştı dediğim kısım burası :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

10-40 soğukken 10 ısınınca 40 numara olur demek değil ki o

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

10-40 soğukken 10 ısınınca 40 numara olur demek değil ki o

anlatamadım, viskoz yani akışkanlık olay, akışkanlık düştükçe kalınlaştı diyorum, daha doğrusu inceldiği halde kalın yağ gibi davrandı, 10 numara ısınınca inceldi tamam, inceldi ama 40 numara yağ gibi akışkanlığıda azaldı demek. ısınınca artık ne katıyorlarsa daha yavaş akıyor yağ...

 

düşünsene aksi halde zaten su gibi yağ bu, ısındı dahada su gibi oldu, tutunamadı, yağlama kesti cort motor, halbuki ince ama daha az akışkan olunca yüzeyden ayrılamıyor, ısındıkça daha ince ama dahada yavaş akıyor meret...

 

iyi yağ, sıcak yada soğukken akışkanlığı çok az değişen yağ demek değilmiydi zaten, o yüzden numara aralığı az olan yağ daha iyidirde derler, 5w-30-  10w-30 gibi, yani her durumda Sibiryadada aynı akarım Antalayanın sıcağındada aynı hızda akarım arkadaş diyen yağ çeşidi :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

iyice sarpa sardı 

10w40 vizkozitesi 10w30 a göre yüksek sıcaklıkta daha iyi diye biliyorum 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 anlaşıldımı arakidiş, bu ne yav yaz yaz yoruldum, kendiniz araştırsanıza armut piş ağzıma düşçüler sizi :tongue:

Ali Gülmez yazdı:

iyice sarpa sardı 

10w40 vizkozitesi 10w30 a göre yüksek sıcaklıkta daha iyi diye biliyorum 

evet doğru biliyorsun... hatta bu iki yağa incelik olarak baksan hemen hemen aynı gibidirler, fakat ısıt ikisini 100 derecede ve aynı eğimde bir yerden dök aynı anda süzülsün, ikiside aynı incelikte gibi, su gibi olmuşlar diyim, aynı kıvamdalar hala, ama bir bakıyorsunki aynı cıvıklıkta iki yağdan akış hızı  10w-40  olan yağ daha yavaş akıyor, olay bu...

 

ısındıkça daha yavaş akan yağa daha kalın yağ dedim bu yüzden, oh be :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Ali Cihangiroğlu yazdı:

haaa senin durum değişti bak, motor yağ yakmıyor sende, yani sağlam, o zaman aynen yaptığına devam, 10-60 ben motor rektefe istiyor diye yazmıştım...

 


Benim tek sıkıntım yağ yakma oranı arttı ve hafifden mavi duman gelmeye başladı ama çekişte gidişte bir sorun yok motor çok sessiz ve sarsıntısız çalışmasına devamke :)

Ortalığı nasıl karıştırdım ama :dance3:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Talha Bilgi yazdı:

 


Benim tek sıkıntım yağ yakma oranı arttı ve hafifden mavi duman gelmeye başladı ama çekişte gidişte bir sorun yok motor çok sessiz ve sarsıntısız çalışmasına devamke :)

Ortalığı nasıl karıştırdım ama :dance3:

yaktın beni, hay viskozununda :)

 

mavi duman hoşuma gitmedi yalnız.... hafif yağ yakan motor sessiz ve daha güçlü olur derler genelde, yağ yakıyorya...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Talha Bilgi yazdı:

 


Benim tek sıkıntım yağ yakma oranı arttı ve hafifden mavi duman gelmeye başladı ama çekişte gidişte bir sorun yok motor çok sessiz ve sarsıntısız çalışmasına devamke :)

Ortalığı nasıl karıştırdım ama :dance3:

mavi dumanda motor daha sessiz çalışır, ekonomizer katılırsa daha da sessisleşir duman da kesilir

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

mavi dumanda motor daha sessiz çalışır, ekonomizer katılırsa daha da sessisleşir duman da kesilir

bitkisel hayatta destek sistemini besle diyorsun yani...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...