Can Altin 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Merhabalar, Gectigimiz gun arabanin eski servis kayitlarini incelerken bir sey dikkatimi cekti. Bu ekledigim fotograftaki sablon ulkedeki bir yetkili BMW servisinin servis/bakim karti. Arabanin butun bakimlari burada yaptirilmis. Antifiriz kutucugunda her servis doneminde "Kontrol" yazilmis. Anladigim kadariyla bir degisim yapilmamis, cunku degisimlerde "Zamena" yaziyor. Benim sorum su olacakti, antifiriz icin motor yagi ve diger filtrelerde oldugu gibi bir degisim periyodu mevcut mu yoksa sadece rutin servislerde kontrolu yapilip eger gerekliyse mi mudahale ediliyor ? Google amcaya basvurdum konu ile ilgili olarak fakat o kadar bilgi kirliligi vardi ki kafam karisti Bu sebeple siz degerli abilere danismak istedim. Simdiden tesekkurler. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Genel olarak şunu diyebiliriz Fabrikada konulmuş antifiriz 10 yıl boyunca değiştirilmez sadece ara ara derecesi kontrol edilir 10 yıl sonunda değiştirilir ve sonraki periyot 5 yıl olur 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim Paylaş 2 Ekim (düzenlendi) Katılıyorum, özellikle sadece saf su eklemesi yapıldıysa zaten bozulmaz, ara ara derecesine bakın birde rengine dikkat edin, çamurlaşırsa rengi o zaman iş değişebilir başka sorunda olabilir, conta kaçağı belirtisi gibi, antfirizde fren hidroliğide zırt pırt değişmez, ölçüme göre hareket edilir. Not: değişmek gerekirse kullanıma hazır antifiriz tercih edilmesi daha iyidir, farbrikasyon saf sulu hazır karışım yani... 2 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Azalma 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Ali Gülmez yazdı: 10 yıl sonunda değiştirilir Bu noktada yapılan km ve aracın kullanıldığı trafik yoğunluğu da etkili olmaz mı? yani ben senede 45 bin yapıyorum ve yine de 10 sene değişim yapmamak mantıklı olur mu? Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Antifrize sanırım normal su karışınca da bozuluyor bununla ilgili bir makale okumuştum. Ben hep kenarda sulandırılmış antifriz ve saf su bulundurur usta normal musluk suyu ile tamamlamaya kalkınca hemen müdahele ediyorum. Sonra ustalar tip tip bakıyor ama... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Renault antifreeze değişimi için 60bin km / 4 yıl diyor. Jeep 5 yıl diyor, trigerle beraber öneriyor (1.6mjet). Toyota yıl belirtmemiş, 150bin km'de değişim demiş. Ben sizin yerinizde olsam, değiştirirdim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Sani Gerşon yazdı: Renault antifreeze değişimi için 60bin km / 4 yıl diyor. Jeep 5 yıl diyor, trigerle beraber öneriyor (1.6mjet). Toyota yıl belirtmemiş, 150bin km'de değişim demiş. Ben sizin yerinizde olsam, değiştirirdim. Ford 10 yıl , alman grubu sanırım 10 yıl. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Öncelikle antifirizin rengine bakılır temiz ise ölçüm yapılır , koruma oranı iyi ise yola devam. 10 yıl sonunda değiştirmek te fayda vardır. 2 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 2 Ekim Paylaş 2 Ekim yılda 10.000km için yapan için 10 yıl çok uzun bir süre, devirdaim ve termostat sağlığı için binici kişi max 5 yılda değiştirmeli bence Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim Paylaş 2 Ekim (düzenlendi) Bahadır Taşpolat yazdı: yılda 10.000km için yapan için 10 yıl çok uzun bir süre, devirdaim ve termostat sağlığı için binici kişi max 5 yılda değiştirmeli bence esas o zaman hiç bozulmaz Aslında süre falan yok, süre işinin çoğu para kazanma kaynaklı, tabii istisna olan şeylerde var, motor yağı mesela, helde özel katkılı olanlar, neyse konuya dönersek antifiriz temiz ise bome ile derecesi ölçülür, baktınız normal devam, renk değişirse sebebi önemlidir, 10 senede birşey değil, 2 ye katlayan maddelerde var... fren hidroliği içinde geçerli, nem oranı uygunsa gittiği yere kadar... 2 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Can Altin 2 Ekim Yazar Paylaş 2 Ekim Sani Gerşon yazdı: Renault antifreeze değişimi için 60bin km / 4 yıl diyor. Jeep 5 yıl diyor, trigerle beraber öneriyor (1.6mjet). Toyota yıl belirtmemiş, 150bin km'de değişim demiş. Ben sizin yerinizde olsam, değiştirirdim. Benim aracim 2017 cikisli ve 140 binde. Anladigim kadariyla su zaman kadar hic degistirilmemis. Dediginiz gibi bir sonraki serviste degistirmeyi dusunuyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim Paylaş 2 Ekim size pratik yöntem, baktınız herşey normal ama kafa rahat etmiyor bir türlü, ille değişim istiyorsunuz, o zaman sistemi boşaltmadan sadece genleşme kabını boşaltın ve içine yeni antfiriz doldurun, oldu bitti, seneye yine yaparsınız mesela, alın size sürekli güncellenen sistem 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: size pratik yöntem, baktınız herşey normal ama kafa rahat etmiyor bir türlü, ille değişim istiyorsunuz, o zaman sistemi boşaltmadan sadece genleşme kabını boşaltın ve içine yeni antfiriz doldurun, oldu bitti, seneye yine yaparsınız mesela, alın size sürekli güncellenen sistem Bu sistemi yağ yakan arabamda yapıyorum abi böylece sürekli motor bloğundaki yağ yenileniyor hep taze kalıyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Talha Bilgi yazdı: Bu sistemi yağ yakan arabamda yapıyorum abi böylece sürekli motor bloğundaki yağ yenileniyor hep taze kalıyor ömrü uzatıyorsun, masraflı, çevre için iyi değil ama ekonomi böyle olunca yapacak başka şeyde yok gibi.... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Talha Bilgi yazdı: Bu sistemi yağ yakan arabamda yapıyorum abi böylece sürekli motor bloğundaki yağ yenileniyor hep taze kalıyor Yağı hiç değiştirmiyor musunuz peki? Karterde çünkü çok fena tortu yapıyor o yağ değişmeyince. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Murat Azalma yazdı: Bu noktada yapılan km ve aracın kullanıldığı trafik yoğunluğu da etkili olmaz mı? yani ben senede 45 bin yapıyorum ve yine de 10 sene değişim yapmamak mantıklı olur mu? 10 yıl için şunu belirteyim bazı araçların trigerleri zincirli ve uzun yıllar değişmiyor özellikle honda için durum böyle ama triger kayış ve değişim periyodu 5 yıl ise ve devirdaimde değiştiği için 5 yılda bir değişim yapılabilir antifiriz içinde Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 3 Ekim Paylaş 3 Ekim (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Yağı hiç değiştirmiyor musunuz peki? Karterde çünkü çok fena tortu yapıyor o yağ değişmeyince. Değiştiriyorum tabiki .. Mesela yakın zamanda 8000 km olunca bakım yapalım dedim. yağ değişimi filtre ile yaptım. Benim aracım 1500 km'de 1 litre civarında yağ eksiltiyor ben o bakımdan dedim eski yağı atıyor yeni yağ koyuyorum sistem yenileniyor Hatta geçen ay sonu alt motor keçesini değiştirdik, alt karteri söktük tertemizdi... 3 Ekim tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Ekim Paylaş 3 Ekim Talha Bilgi yazdı: Değiştiriyorum tabiki .. Mesela yakın zamanda 8000 km olunca bakım yapalım dedim. yağ değişimi filtre ile yaptım. Benim aracım 1500 km'de 1 litre civarında yağ eksiltiyor ben o bakımdan dedim eski yağı atıyor yeni yağ koyuyorum sistem yenileniyor Hatta geçen ay sonu alt motor keçesini değiştirdik, alt karteri söktük tertemizdi... yakma sebebi silindirlermi, acaba 10-60 gibi yağ kullansan kesermi yakmayı, lpg lilere koyuyorlaryua bu yağı, dumanı kessin diye katkı atacaklarına bu yağı koyup geçiyorlarmış, en azında yağ masrafın olmazdı... 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 3 Ekim Paylaş 3 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: yakma sebebi silindirlermi, acaba 10-60 gibi yağ kullansan kesermi yakmayı, lpg lilere koyuyorlaryua bu yağı, dumanı kessin diye katkı atacaklarına bu yağı koyup geçiyorlarmış, en azında yağ masrafın olmazdı... Sonra ilk çalıştırmada kol yatakları hani bana yağ demesin? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Ekim Paylaş 3 Ekim (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Sonra ilk çalıştırmada kol yatakları hani bana yağ demesin? hiçbirşey olmaz aslında, soğukken zaten 10-40 yağdan daha ince bile olabilir, ısındığında kalınlaşır, olayda burada zaten, ama öyle pekmez gibide olmaz, 20-50 gibi yoğunlukta olabilir oda ısınınca dikkat, zaten motor yağ yakıyor, kaçağı önler, kompresyon artar yakıt biraz düşer, bence olabilir... Ben olsam zaten yolcu olan yağ masrafı olan motorda denerdim, katkı atıp yağı rezil edeceğime yada habire yağ ekleyeceğime bunu kullanabilirdim... 3 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 3 Ekim Paylaş 3 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: hiçbirşey olmaz aslında, soğukken zaten 10-40 yağdan daha ince bile olabilir, ısındığında kalınlaşır, olayda burada zaten, ama öyle pekmez gibide olmaz, 20-50 gibi yoğunlukta olabilir oda ısınınca dikkat, zaten motor yağ yakıyor, kaçağı önler, kompresyon artar yakıt biraz düşer, bence olabilir... Ben olsam zaten yolcu olan yağ masrafı olan motorda denerdim... Isınınca mı kalınlaşır? Valla anlamadım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Ekim Paylaş 3 Ekim (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Isınınca mı kalınlaşır? Valla anlamadım. evet, 10w-60 ya, 10 Winter, soğukken ince, ısınınca kalınlaşan mod benim arabada 5 numara soğukken, ısınınca 30 numara... 3 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 3 Ekim Paylaş 3 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: evet, 10w-60 y, 10 Winter, soğukken ince, ısınınca kalınlaşan mod benim arabada 5 numara soğukken, ısınınca 30 numara... Yağ ısındıkça kalınlaşıyor mu onu anlamadım. Isınınca suya dönmüyor olmasın? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Ekim Paylaş 3 Ekim (düzenlendi) forumun birinde eleman Mobile sormuş, arabam yağ yakıyor bu olurmu diye, cevap: olayı motor sıcakken çıktığı viskozite zaten, aza pahalıdır ama... Mobil 1 Extended Life 10W-60 yuksek yag kalinligi sayesinde motordaki yag yanmasini azaltir ve ustun koruma saglar. Bu yag ozellikle eski ve/veya kilometresi yuksek araclarda, her turlu cevresel kosullarda, daha uzun ve etkili koruma saglamak ve motorda kalinti olusmasini onelemek icin onerilir. Guclu katik sistemi ve yuksek performansli baz yaglarinin kullanilmasiyla olusturulmus, dengeli bilesen sistemi, motorunuzun çalıştığı süre içinde oluşabilecek tortu ve birikintilerini en aza indirerek ve motor aşınmalarını azaltarak, yuksek kilometredeki motorlarin omrunu arttirmayi amaclar. Tum bunlari goz onunde bulundurursak, Mobil 1 Extended Life 10W-60 araciniz icin uygundur. hatta bazı spor araçlara bile kullanılır..... İlkay Başaran yazdı: Yağ ısındıkça kalınlaşıyor mu onu anlamadım. Isınınca suya dönmüyor olmasın? evet ısınınca daha kalınlaşıyor, normalde incelir mantıken ama öyle değil işte, aslında hepsi böyle, bizim motorda soğukken 5 numara, ilk anda su gibi anında yağlıyor, bu ayarda kalsa ısınan motorda dayanmaz, yağ filmi yırtılır, yağ ısınınca 30 numara oluyor kalınlaşıyor, sonrasıda ilginç, bu ayarda kalmaya çalışıyor, ne daha ince ne daha kalın, kimya acaip birşey 3 Ekim tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 3 Ekim Paylaş 3 Ekim Ali Cihangiroğlu yazdı: forumun birinde eleman Mobile sormuş, arabam yağ yakıyor bu olurmu diye, cevap: olayı motor sıcakken çıktığı viskozite zaten, aza pahalıdır ama... Mobil 1 Extended Life 10W-60 yuksek yag kalinligi sayesinde motordaki yag yanmasini azaltir ve ustun koruma saglar. Bu yag ozellikle eski ve/veya kilometresi yuksek araclarda, her turlu cevresel kosullarda, daha uzun ve etkili koruma saglamak ve motorda kalinti olusmasini onelemek icin onerilir. Guclu katik sistemi ve yuksek performansli baz yaglarinin kullanilmasiyla olusturulmus, dengeli bilesen sistemi, motorunuzun çalıştığı süre içinde oluşabilecek tortu ve birikintilerini en aza indirerek ve motor aşınmalarını azaltarak, yuksek kilometredeki motorlarin omrunu arttirmayi amaclar. Tum bunlari goz onunde bulundurursak, Mobil 1 Extended Life 10W-60 araciniz icin uygundur. hatta bazı spor araçlara bile kullanılır..... Motosiklette 15w50 kullanıyorum belki 10 senedir. Soğukken ile sıcakken arasında dağlar kadar fark var akışkanlık olarak. Yanda seviye penceresi var. Hatta ısı 3 5 derecelerdeyse iken ilk 5 saniye sübaplar bile bir acaip çalışıyor. Eminim ki 0-30 olsa o an daha sessiz ilk kalkış olur. Demek istediğim bu. O soğuktan kalınlaşmış yağın ulaşamadığı yer olmaz mı? Ali Cihangiroğlu yazdı: evet ısınınca daha kalınlaşıyor, normalde incelir mantıken ama öyle değil işte, aslında hepsi böyle, bizim motorda soğukken 5 numara, ilk anda su gibi anında yağlıyor, bu ayarda kalsa ısınan motorda dayanmaz, yağ filmi yırtılır, yağ ısınınca 30 numara oluyor kalınlaşıyor, sonrasıda ilginç, bu ayarda kalmaya çalışıyor, ne daha ince ne daha kalın, kimya acaip birşey Abi sen yanda seviye camı olan bir motosiklette baktın mı hiç soğuk yağ ile sıcak arasındaki farka? Isınınca kalınlaşan yağ ben hiç görmedim. Isıya dayanıklı olması başka birşey. O sondaki rakam ortalama hava sıcaklığına göre seçiliyor diye biliyorum. En azından eskiden. O rakam büyüdük.e yüksek ısıya daha dayanıklı, sıcak memleketlerde kullanılır. En kaba tarif. Yanlışsam gelişmeye açığım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts