Recep Yavuz 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Merhabalar. Aracım 10 yılını hemen hemen devirdi. Mekanik problemlere geçici çözümlerdense acil ve orjinal ürünlerle değiştirerek sonrasında da uzun yıllar işçilik vb. ödemek istemiyorum. Bu sebeple bu başlığı açmak istedim. Yaklaşık 2 haftadır aracımda aracımda sadece ÇOK DÜŞÜK VE DÜŞÜK HIZLARDA "bir sağa, bir sola salınım" yaptığında GELEN TOK bir ses duymaya başladım. Arac bu hareketini daha çok parke yollarda yapıyor. Bu salınım hareketi muhtemelen parke yollarda çok hızlı olduğu için frekansı daha az olduğu için daha duyulur hale geliyor. 3 ay önce Z rotum değişirken usta 2 amortisörü yukarıya doğru ittirip kontrol ettiğinde "Bu takozları değiştirsen iyi olur bilyalarda boşluk oluşmuş" demişti. Ben takozları "lemforder" marka satın aldım. Ustadan randevu alıp bir an önce değiştireceğim ancak özellikle yurtdışı videolardan izlediğim, amortisor takozlarını (shock absorver mount) tek olarak değiştirmiyorlar. Amortisörlerle birlikte değiştiriyorlar. Benim araçta gelen sesin amortisörlerden mi yoksa amortisör takozlarından mı geldiğini nasıl anlayabilirim? TOK bir ses ve aracın herhangi bir şekilde hızın 30-40 km olduğu durumlarda duyulabilen bir ses olmadığını belirteyim. Özellikle havaların soğumasıyla çok daha fazla belirgin hale geldi. Hatta yazın öyle görünüyor ki hiç duyulabilen bir ses değildi. Acaba takozların kauçuklarının da etkisi ile amortisör takozlarındaki bilyalı sistemin arıza sesi mi bu bilemiyorum. Bu konuda bir ayrım yapabileceğim kriter mevcut mudur? Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Amortisör üst takozlarının takılabilmesi için amortisörlerin de sökülmesi gerekir diye biliyorum. Zaten amortisör üst takozları takılırken amortisörlerinizin el ile açılıp kapatılarak kontrolüde yapılır. Bu arada aracınızın amortisörleri alındığı günden bu yana hiç değişmediyse ve km niz 100.000 km yi buldu ise sızdırmasını patlamasını hiç beklemeden önleri kaliteli bir marka ile çift değiştirin. Aracınızın yol tutuşu çok iyileşecek memnun kalacaksınız . Geçmişte focus 2 aracımın amortisör üst bilyelerini değiştirmiştim. sorunum, direksiyonu tam sağ ve sol yaptığınızda inler gibi ses çıkartıyordu . 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Aynısı benim 2011 focusumda da olmuştu. Sağ amortisörün patlak olduğunu söylediler ve çift taraflı olarak değiştirdiler. Şikayet ortadan kalkmıştı. Tahminim amortisör. 2 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Mustafa Erkan yazdı: Amortisör üst takozlarının takılabilmesi için amortisörlerin de sökülmesi gerekir diye biliyorum. Zaten amortisör üst takozları takılırken amortisörlerinizin el ile açılıp kapatılarak kontrolüde yapılır. Bu arada aracınızın amortisörleri alındığı günden bu yana hiç değişmediyse ve km niz 100.000 km yi buldu ise sızdırmasını patlamasını hiç beklemeden önleri kaliteli bir marka ile çift değiştirin. Aracınızın yol tutuşu çok iyileşecek memnun kalacaksınız . Geçmişte focus 2 aracımın amortisör üst bilyelerini değiştirmiştim. sorunum, direksiyonu tam sağ ve sol yaptığınızda inler gibi ses çıkartıyordu . Marka olarak sadece SACHS var. Orjinal için servise sordum zaten ülkede yok 1 aya ancak gelir ve fiyatı x5 olarak söylediler. Saçma. Orjinal amortisör takmak mümkün değil şuan için. Ancak eğer henüz zamanı varsa orjinalleri de çıkartmak istemiyorum. Bunu dediğiniz gibi takozları değiştirirken anlayabiliriz sanırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim Paylaş 1 Ekim x5 olur zira gümrük tarife poziyonu değiştirildi , sachs lar yerli montaj üretimi china parçaları ile 1 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Çağlar Bayur yazdı: x5 olur zira gümrük tarife poziyonu değiştirildi , sachs lar yerli montaj üretimi china parçaları ile Yani orjinal sağlamsa hiç değişime gitme demek istediniz sanırım. Son cümleniz kalite anlamında macera aramak gibi oluyor sanki. İnşallah amortisör takozları ile çözeriz. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Recep Yavuz yazdı: Marka olarak sadece SACHS var. Orjinal için servise sordum zaten ülkede yok 1 aya ancak gelir ve fiyatı x5 olarak söylediler. Saçma. Orjinal amortisör takmak mümkün değil şuan için. Ancak eğer henüz zamanı varsa orjinalleri de çıkartmak istemiyorum. Bunu dediğiniz gibi takozları değiştirirken anlayabiliriz sanırım. Sachs iyidir. Orijinal diye bir şey yok GM'de. Üzerinde GM yazan var. Opel'de nihayetinde Sachs - Monreo gibi markalara para verip yaptırıp üzerine GM yazdırtıyor. Benim Vectra C'de takozum arıza yaptı, arızalı takozun bilyasında problem varsa direksyon durduğu yerde dönerken bir telin gerirken çıkarttığı gıcırdama sesini verir. Direksiyon da eser miktarda gıcırdama sesi ile paralel şekilde sertleşip yumuşar, sanki bir yere takılıp takılıp geri yerinden fırtıyormuş gibi. Tok ses dediğiniz bu olmasın? Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Çağrı Alaf yazdı: Sachs iyidir. Orijinal diye bir şey yok GM'de. Üzerinde GM yazan var. Opel'de nihayetinde Sachs - Monreo gibi markalara para verip yaptırıp üzerine GM yazdırtıyor. Benim Vectra C'de takozum arıza yaptı, arızalı takozun bilyasında problem varsa direksyon durduğu yerde dönerken bir telin gerirken çıkarttığı gıcırdama sesini verir. Direksiyon da eser miktarda gıcırdama sesi ile paralel şekilde sertleşip yumuşar, sanki bir yere takılıp takılıp geri yerinden fırtıyormuş gibi. Tok ses dediğiniz bu olmasın? Dönüş ile ilgili bir problemim yok. Herhangi bir gıcırdamada yok. Sadece bozuk yolda (dümdüz olmayan, asfalt dışı, parke taş tipi yollarda) tok tok tok şeklinde birşeyler vuruyor. Bu ses tiz bir ses değil. Dediğim gibi sadece bu tip yollarda duyuluyor. Sert giriş yapılan çukur vb. durumlarda kabine vurma vb. de yok aslında. Amortisör üst takoz bilyasındaki boşluk bu sesi yapar mı bilmiyorum. Çağrı Alaf yazdı: Sachs iyidir. Orijinal diye bir şey yok GM'de. Üzerinde GM yazan var. Opel'de nihayetinde Sachs - Monreo gibi markalara para verip yaptırıp üzerine GM yazdırtıyor. Benim Vectra C'de takozum arıza yaptı, arızalı takozun bilyasında problem varsa direksyon durduğu yerde dönerken bir telin gerirken çıkarttığı gıcırdama sesini verir. Direksiyon da eser miktarda gıcırdama sesi ile paralel şekilde sertleşip yumuşar, sanki bir yere takılıp takılıp geri yerinden fırtıyormuş gibi. Tok ses dediğiniz bu olmasın? Orjinalliği de şu anlamda söyledim. Açıkcası araçlara örneğin gm logo basılan mekanik parçaların aynı fabrikadan çıksa bile kalite kontrol açısından daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Aracın üstündeki parça 10 yıl giderken, orjinal üreticiden alınan ürün 3-4 yıl ancak idare ediyor şeklinde yorumlar var. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Amortisör takozunun bilyesinde boşluk varsa direksiyonu sağa sola çevirirken ses yapar, eğer bu ses yoksa bence amortisör kaynaklıdır. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Araç Opel değil mi? Sachs iyi değil. Ben sevmiyorum aracımda Şuan sachs takılı ve yol tutuşu azaldı konfordan dolayı. Monroe de araştırırsanız bulabilirsiniz değiştirecekseniz Monroe alın derim 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Çağrı Alaf yazdı: Sachs iyidir. coğrafya sachsı ama bizdeki Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Recep Yavuz yazdı: Dönüş ile ilgili bir problemim yok. Herhangi bir gıcırdamada yok. Sadece bozuk yolda (dümdüz olmayan, asfalt dışı, parke taş tipi yollarda) tok tok tok şeklinde birşeyler vuruyor. Bu ses tiz bir ses değil. Dediğim gibi sadece bu tip yollarda duyuluyor. Sert giriş yapılan çukur vb. durumlarda kabine vurma vb. de yok aslında. Amortisör üst takoz bilyasındaki boşluk bu sesi yapar mı bilmiyorum. Amortisöre odaklanın siz bence. Takoz bu kadar kaos yaratmaz gibi. Çağlar Bayur yazdı: coğrafya sachsı ama bizdeki Neyini gördük ki? Ben arka amortisörlerde kullanıyorum. Bir problem yaratmadı. Arabayı da yüklemekten çekinmem. Recep Yavuz yazdı: Aracın üstündeki parça 10 yıl giderken, orjinal üreticiden alınan ürün 3-4 yıl ancak idare ediyor şeklinde yorumlar var. Mercedes Renault’a motor yaptırsa dediğiniz olur ancak her halükarda ben arada ~2.5 kat kalite - ömür farkı olacağını sanmıyorum. Opel aracıma ilk aldığımda amortisör hariç komple alt takım yaptırdım. Aldığım kişi arabayı uzun süre garajda yatırmıştı. Ondan önceki senelerde de güzel bir bakım görmüşe benzemiyordu. Bana geçeli 4 sene olan amortisörler hala çalışıyor. Kaldı ki benim yaşadığım ilçenin yollarındaki çukurlar lastik patlatan cinsten. Önler Monreo arkalar Sachs. Kaba bir hesapla 6 seneden uzun gitmişler. Fiyat farkına değecekse siz bilirsiniz ancak bence değmezler. Behlül Baş yazdı: Şuan sachs takılı ve yol tutuşu azaldı konfordan dolayı. Sachs daha sert derler aslında. 1 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Behlül Baş yazdı: Araç Opel değil mi? Sachs iyi değil. Ben sevmiyorum aracımda Şuan sachs takılı ve yol tutuşu azaldı konfordan dolayı. Monroe de araştırırsanız bulabilirsiniz değiştirecekseniz Monroe alın derim Monroe baktım. Ancak bizim yurtiçindeki satıcıların bizim araçlara Monroe nin gazlı tipi var. Bizim araçlardakiler sanırım yağlı tip. Yorum bağlantısı
Süleyman Can 1 Ekim Paylaş 1 Ekim 4 sene önce ön takımı salıncak hariç komple yaptırdım. Ön iki amortisör Sachs gazlı tip. Ben de orijinalci olduğum için illa üzerinden çıkan olsun dedim. x5 de bana fiyat çıkardılar. Hala sachs kullanımda ve memnunum. Biraz sert sadece onu da yumuşak hamurlu lastik alarak çözdüm. (takozlar, z rotlar, alt rotiller orijinal) 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Çağrı Alaf yazdı: Amortisöre odaklanın siz bence. Takoz bu kadar kaos yaratmaz gibi. Neyini gördük ki? Ben arka amortisörlerde kullanıyorum. Bir problem yaratmadı. Arabayı da yüklemekten çekinmem. Mercedes Renault’a motor yaptırsa dediğiniz olur ancak her halükarda ben arada ~2.5 kat kalite - ömür farkı olacağını sanmıyorum. Opel aracıma ilk aldığımda amortisör hariç komple alt takım yaptırdım. Aldığım kişi arabayı uzun süre garajda yatırmıştı. Ondan önceki senelerde de güzel bir bakım görmüşe benzemiyordu. Bana geçeli 4 sene olan amortisörler hala çalışıyor. Kaldı ki benim yaşadığım ilçenin yollarındaki çukurlar lastik patlatan cinsten. Önler Monreo arkalar Sachs. Kaba bir hesapla 6 seneden uzun gitmişler. Fiyat farkına değecekse siz bilirsiniz ancak bence değmezler. Sachs daha sert derler aslında. Bilmiyorum bendeki yumuşak Monroe ya göre Yorum bağlantısı
Recommended Posts