Ali Buldaş 30 Eylül Paylaş 30 Eylül S.a aleyküm merhaba aranızda yeniyim. 2008 TDCİ 1.4 aracımda çözemedigim bi kara duman sorunu var 4 adet Enjektör orjinal meme revizyon Egr iptali -Beyin kontrol hata silme -Hava filtre değişimi -Turbo kontrolu turbocu/tamiri -Turbo boruları kontrolü -Kulburatör valfi kontrolü Yağ/su eksiltme yok şükür. Ama duman ve alt devirlerde gücsüzlük var. Rampalarda kalkarken falan 2500 devri geçemeden kalkamıyorum. Surekli olarakda Hava akışmetre hatası alıyorum arkadaşımında fiestası var akışmetreyi çıkarıp benimkine takıyorum gene duman atıyor tam siyah şekilde Sabit devirde yok. Zorlandıgında Vites geçişlerinde Rolantide gaz verince Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Eylül Paylaş 30 Eylül Ali Buldaş yazdı: 4 adet Enjektör orjinal meme revizyon bunu yaptırınca enjektör şüpheli ilistesinden elenmiş oluyor ve geri kalan işlmeler de boşa para ve zaman kaybı yaşanıyor genelede, bence enjektör sorunlu Ali Buldaş yazdı: turbocu/tamiri buna kim hangi tespit yönetmi ile tavsiye etti? 1 Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 30 Eylül Yazar Paylaş 30 Eylül Çağlar Bayur yazdı: bunu yaptırınca enjektör şüpheli ilistesinden elenmiş oluyor ve geri kalan işlmeler de boşa para ve zaman kaybı yaşanıyor genelede, bence enjektör sorunlu buna kim hangi tespit yönetmi ile tavsiye etti? Aynen abi bizede tamirci kesinlikle enjektorden dedi 17 bin gibi bi rakam verdik ama hic bi degisiklik olmadı canımızı sıktı. Turbonun yeterli basamaması durumunda yakıtı tam yakamayacağı söylediler. Kontrole ondan gitti ama sağlam çıktı işlem yapılmadı. Egrden dolayıda yapabiliyomuş bu yüzden egryide körledik gene gitmedi Bide bu şekilde sürekli hata alıyorum. Arkadaşınkini taktık gene duzelmedi. Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 30 Eylül Yazar Paylaş 30 Eylül Mustafa Şahin2 yazdı: Turbo hortumunda yırtık olmasın ? Yok abi kendim kontrol ettim tamircide etti. Ama şu tdci yazısından emmeye giden siyaj yumuşak borunun içinde şu şekilde yağ kalıntısı vardı kendim söktüğümde Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 30 Eylül Paylaş 30 Eylül Diğer maf sensörünü takınca hata gitmiş miydi? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Eylül Paylaş 30 Eylül turbo westgate i sağlammı? enjektörleri revize etme, komple yenile derim, istediğin kadar revize et, turboda enjektörde asla fabrakasyon gibi olmaz... 1 Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 30 Eylül Yazar Paylaş 30 Eylül Ömer Sarıgül yazdı: Diğer maf sensörünü takınca hata gitmiş miydi? Netten mga marka aldım 1 hafta sonra oda hata verdi. Bi arızadan dolayı beyin suçu hava akışmetredemi buluyor anlamıyorum. Obd bağlantısından hava akışmetrenin degerlerinede bakabiliyorum. Maf hava debisi ve sıcaklık yazan yer onun değerleri. Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 30 Eylül Yazar Paylaş 30 Eylül Ali Cihangiroğlu yazdı: turbo westgate i sağlammı? enjektörleri revize etme, komple yenile derim, istediğin kadar revize et, turboda enjektörde asla fabrakasyon gibi olmaz... Birine gaz verdirip turbo westgate yi izledigimde bana sanki hiç kıpırdamıyor gibi geliyor baya izledim. Bi turbocuya sordum. Sen onu goremezsin dedi. Fakat youtubedeki turbolarda azda olsa bi haraket belli oluyor. Valla gittiyimiz tamirci meme revizyon onerdi uzerinden cıkanlarda yan sanayi imiş. Yan sanayi diye yapyor orjinal olunca hic bisi kalmıcak dedi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 30 Eylül Paylaş 30 Eylül Ali Buldaş yazdı: Netten mga marka aldım 1 hafta sonra oda hata verdi. Bi arızadan dolayı beyin suçu hava akışmetredemi buluyor anlamıyorum. Obd bağlantısından hava akışmetrenin degerlerinede bakabiliyorum. Maf hava debisi ve sıcaklık yazan yer onun değerleri. Motor çalışırken ki değerler önemli. Gaz verince maf verisi artıyor mu? Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Ömer Sarıgül yazdı: Motor çalışırken ki değerler önemli. Gaz verince maf verisi artıyor mu? Evet artıyor degerler Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Ömer Sarıgül yazdı: Motor çalışırken ki değerler önemli. Gaz verince maf verisi artıyor mu? Sabah ilk çalıştırmada baktım. Hava debisi cok fazla yuksekti normalde 3.70 ile 4.00 larda olurdu 13-14 lere cıkmıs sabah ilk calıstırmada fazla sanırım yogun bi duman geldi ve zor gaz yeme vardı Yorum bağlantısı
Önder Özcan 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Araç ne zamadır sizde? Öncesinde yazılım atılmış olmasın? 1 Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Önder Özcan yazdı: Araç ne zamadır sizde? Öncesinde yazılım atılmış olmasın? Aracı alalı 3 ay oluyor abi. Ama performans olarak standart bi artısı yok Yazılımın stok olup olmadıgını nasıl anlayabilirim abi? Elimde elm cihazı ve bu program var sadece Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Bildiğim tüm gerçekleri sorguluyorum ?? Ne kadar duman o kadar randuman sözü yalanmıydı Nayır Nolamaz yetkili abilerimizden açıklama bekliyoruz . 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Mustafa Erkan yazdı: Bildiğim tüm gerçekleri sorguluyorum ?? Ne kadar duman o kadar randuman sözü yalanmıydı Nayır Nolamaz yetkili abilerimizden açıklama bekliyoruz . mangaldaki sucukta duman yapar, kontrolsüz duman duman değildir 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim Paylaş 1 Ekim derleme: p103 kodu genel bir fikir verir, maf arızalı demek için yetersiz, maf ın çalışma diagramını çekerseniz bakalım farklı davirlerde yolda giderken, emiş teki parmak sürünce gelen yağ normal, buhardan kalan yoğuşma o . rölantideki ani yüksek emiş havası normal sabah soğukmuş motor yükü %53 hesaplamış o an beyin, cihaz ile bakarken rakamadan çok çalışma diagramları yardımcı olur. bir de freeze frame data vardır kod oluştuğu an tutulan veri o yardımcı olur. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Ali Buldaş yazdı: Aracı alalı 3 ay oluyor abi. Ama performans olarak standart bi artısı yok Yazılımın stok olup olmadıgını nasıl anlayabilirim abi? Elimde elm cihazı ve bu program var sadece Çok bilgim yok ama bunu yazılım yapan yerler ve-veya servis anlar. İşi bilmeyen birisi yazılım yapıcam diye kurcalamış olabilir belki. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Önder Özcan yazdı: Araç ne zamadır sizde? Öncesinde yazılım atılmış olmasın? Ali Buldaş yazdı: Sabah ilk çalıştırmada baktım. Hava debisi cok fazla yuksekti normalde 3.70 ile 4.00 larda olurdu 13-14 lere cıkmıs sabah ilk calıstırmada fazla sanırım yogun bi duman geldi ve zor gaz yeme vardı Normalde 3-4 iken 13 14e çıkması garip. Ne kadar çok hava girerse yakıt daha çok püskürtülür enjektör milisaniye artar dumana sebep verir. @Önder Özcan abi dediğin gibi yazılım atılmış olabilir. Nasıl yapılıyor bilmem ama maf değerleri değişik kodlanabilir ise bu şekilde bir sonuç çıkar muhtemelen. Karaduman😄 @Ali Buldaş siz arkadaşınızın Fiesta yazılımsız düzgün ise, ondaki maf değerlerini sizinkine göre baz alın sonuç çıkabilir. Kim ak kim kara Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim Paylaş 1 Ekim beygir yazılımı atılırken maf la işi olmaz, o ölçüm yapan bir sensör 1 Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Çağlar Bayur yazdı: beygir yazılımı atılırken maf la işi olmaz, o ölçüm yapan bir sensör 40 km yol yaptım rapma duz yol dahil. Gene havaakısmetre arızası verdi. Yol boyu grafik bu sekilde. Fakat dedigin gibi freeze frame boş abi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ekim Paylaş 1 Ekim Ali Buldaş yazdı: freeze frame boş abi p10000 veya p0000 son dtc silinmesinden sonra yeterince veri toplanmadığını söyler onun için boş tur, ekran görüntüsü alındığı an gaz pedalına iyi basılmış bir an mıydı?veya araç hızlanıyprdu yani? 1 Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Çağlar Bayur yazdı: p10000 veya p0000 son dtc silinmesinden sonra yeterince veri toplanmadığını söyler onun için boş tur, ekran görüntüsü alındığı an gaz pedalına iyi basılmış bir an mıydı?veya araç hızlanıyprdu yani? Rolantide beklerken bu şekildeydi abi. Oldugu yerde aldım video seklinde karaduman atarken alıp youtubeye yukleyip paylasayımmı? Yorum bağlantısı
Hamit inan 1 Ekim Paylaş 1 Ekim (düzenlendi) Hortumlar sağlam olur direk atlamalı. ( Özellikle turbo emis hortumu çatlak olursa olur bu olay ) Aldığınızda bu sorun yok ise yazılım olayida atlanabilir. Geri kalıyor turbo ve enjektör. Turbocu turboya sağlam dedikten sonra sıkıntı olacağını sanmam. Enjektör ise her daim sıkıntı açabilir. Revizyon yan sanayi falan filan.... Muhtelemen fail enjektör çıkacak. Bu arada eksoz ne durumda? Katalizör temiz mi? Zamanla dolduğu için ters basınç yaptırır. Sağlamsa bile duman kurum tıkama yapabilir. Not: Sanayide enjektör ucunu temizlemek için tel fırçaya tutan sığır gördüm 1 Ekim tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Buldaş 1 Ekim Yazar Paylaş 1 Ekim Hamit inan yazdı: Hortumlar sağlam olur direk atlamalı. ( Özellikle turbo emis hortumu çatlak olursa olur bu olay ) Aldığınızda bu sorun yok ise yazılım olayida atlanabilir. Geri kalıyor turbo ve enjektör. Turbocu turboya sağlam dedikten sonra sıkıntı olacağını sanmam. Enjektör ise her daim sıkıntı açabilir. Revizyon yan sanayi falan filan.... Muhtelemen fail enjektör çıkacak. Bu arada eksoz ne durumda? Katalizör temiz mi? Zamanla dolduğu için ters basınç yaptırır. Sağlamsa bile duman kurum tıkama yapabilir. Not: Sanayide enjektör ucunu temizlemek için tel fırçaya tutan sığır gördüm Aldıgımdada aracta duman vardı 3-4 usta gezdik dumanın enjaktor kaynaklı ve revizyondan sonra kesilecegini soyledi. Ama duman dahada arttı. Egzoz ve katalizore hic bakmadı ustalar. Kendim turbo ve katalizoru sokup temizletmek istiyorum. Ama turbo egzoz arasında bi conta bisi varmı bilmiyorum. Normalde elim yatkındır benzinli sente ayarı on takım devir daim degisimi gibi yaparım ama bu ilk dizel aracım. Dedigin gibi soguk havalarda sabah ozellikle dahada katılaşıyor sanırım kurum tamamen donuyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts