İçeriğe Yönlendir

Verniksiz Kalan Yere Macun Çekmek Gerekir mi?


Yahya Melih Ayaksız

Recommended Posts

Yahya Melih Ayaksız

İyi forumlar. Sorum başlıktaki gibidir. Vernik atması olan parçayı komple boyamayı düşünüyorum. İnternette hiç bilgi bulamadım. Buraya hiç macun atmadan bütün parçayı normal 800 zımpara vurup arkasından astar boya vernik atsam boyada anormallik oluşur mu

 

 

 

SmartSelect_20240924_171537_Photos.jpg

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çatlama vs yoksa ıslak zımpara ile temizlenip astar atılmalı. aslında derin çizikler filan yoksa astar olmadan da olabilir. inceleyip karar vermeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

@Çağlar Bayur en doğrusunu söyler.

Mantık der ki, tüm yüzey zımparalanır. Astarlanır. Farka bakılır, macun gerekirse çekilir, tekrar zımparalanır. Sonra astarlanır tekrar macunlanır. Fark yoksa son astar sonrası boya atılır.

Yanlışım var ise, beraber bilgilenelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

hiç macun atmadan

macun yüzeyi düzleştirmek için kullanılır, tercih sizin, zaten sprey ile yapılacak ise macun gereksiz uğraşı olur,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Müşteba Güneş
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

İyi forumlar. Sorum başlıktaki gibidir. Vernik atması olan parçayı komple boyamayı düşünüyorum. İnternette hiç bilgi bulamadım. Buraya hiç macun atmadan bütün parçayı normal 800 zımpara vurup arkasından astar boya vernik atsam boyada anormallik oluşur mu

 

 

 

SmartSelect_20240924_171537_Photos.jpg

Kesinlikle uygun bişeyle dolgu yapmalısınız, aksi takdirde kötü bir görünüm oluşuyor. Düşündüğünüz gibi yaptım iz kaldı. Tekrar zımpara yapıp o kısma astar ve lokal boya atıp vernikleyeceğim. Takdir sizindir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Güneş yanığından muzdarip arabaların verniğini kaldırmak için bi solusyon kullanıyorlar. Onunla verniği temizledikten sonra scotchbrite ile çizip sadece vernik atın bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

zımpara ve sonrasında vernik ile düzelir gibi duruyor , bol suyla birlikte zımparalayın sıfır zımpara kullanın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

macunluk bir iş yok o kısımda. yapman gereken verniği boyaya zarar vermeden kaldırmak. pratik yöntem olarak amonyak kullanılıyor bildiğim kadarıyla. sonrasında boya üzerine kaliteli bir seramik uygularsan güzel sonuç alabilirsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
(düzenlendi)
Müşteba Güneş yazdı:

Kesinlikle uygun bişeyle dolgu yapmalısınız, aksi takdirde kötü bir görünüm oluşuyor. Düşündüğünüz gibi yaptım iz kaldı. Tekrar zımpara yapıp o kısma astar ve lokal boya atıp vernikleyeceğim. Takdir sizindir.

Bozuk yere astar atıp daha sonra sulu zımpara vurup tesviye etmeyi düşünüyorum. Bu şekil hallolur heralde? Devamında da komple astar atıp boya vernik diye gidecek

tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bizim arabada talihsiz bir kırmızı ışık kazasında,  belki 10 sen önce arka sol üst köşeyi ezmişti bir ticari araç. orasını yetkili servis bu PDR aleti gibi olan birşeyle ile çektirip, boyamıştı. araç metalik siyah. ne olduysa o boyanan yarım parçanın boyası zaman içinde yandı. iğrenç oldu.  arabanın orijinal boyası kuş psiliğine bile dayanıyor bunca senede servisin boydıgı yer rezil duruyor... bu sene bene zımpara yağtım sonra boyadım. teknik bir kaç hatadan ötürü :( (hava aşırı sıcaktı vs) sonuç iyi olmadı, ama sonucun iyi olmamasına neden olacak zemin problemi yaşamadım. eski boyayı astarmış gibi zımparalayıp ince zımpara ile tesviye edip önce metalik katmanı sonrada verniği attım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

. ne olduysa o boyanan yarım parçanın boyası zaman içinde yandı. iğrenç oldu.

çabuk iş çıksın diye hızlı kuruması için ağır sertleştirici kullanılır genelde o tip tamirlerde

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Doğan Arşiray yazdı:

bizim arabada talihsiz bir kırmızı ışık kazasında,  belki 10 sen önce arka sol üst köşeyi ezmişti bir ticari araç. orasını yetkili servis bu PDR aleti gibi olan birşeyle ile çektirip, boyamıştı. araç metalik siyah. ne olduysa o boyanan yarım parçanın boyası zaman içinde yandı. iğrenç oldu.  arabanın orijinal boyası kuş psiliğine bile dayanıyor bunca senede servisin boydıgı yer rezil duruyor... bu sene bene zımpara yağtım sonra boyadım. teknik bir kaç hatadan ötürü :( (hava aşırı sıcaktı vs) sonuç iyi olmadı, ama sonucun iyi olmamasına neden olacak zemin problemi yaşamadım. eski boyayı astarmış gibi zımparalayıp ince zımpara ile tesviye edip önce metalik katmanı sonrada verniği attım.

Ben ilk boya tecrübemde verniği çok akıttım.  Youtube da boya akıntısı alma yöntemi yazarsanız çözümleri var. Boya ve vernik de aynı şekilde çözülüyor . Boyayı akıttığınızı tahminle bunu yazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yahya Melih Ayaksız
(düzenlendi)

Üç gündür konudaki kapıyı değil de bu kapıyı boyamak için uğraşıyorum.  Salı tam maskeleme yaptım yağmur yağdı.  Cuma günü 1 tüp boya yetersiz kaldı.  Bugün de işlem komple bitti. 

Vernik dökülmesi olan yerde deneme yaptım.  400+1000 zımpara vurdum ama vernik kat çizgisi büyük oranda gitmedi. Belki çok çabalasam kot farkı giderdi... Resimden anlaşılıyor. 

 

Şoför kapısı komple boyandı bakarken pü pü pü tükürün :)

 

Konu başlığındaki kapıya da geri dönersek,  istanbul için kapıda boya yapma mevsimi bitmiş. Ya rüzgar çok ya yağmur yağıyor.   Hazır olmayan vernik 24 saatten önce yağış alırsa kalıcı su lekesi yapıyor 

20241005_171956.jpg

20241005_172005.jpg

tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...