Alpay Sumer 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Murat Öngür yazdı: hayır o nerden çıktı , tek sevdiğim konularından feyz aldığım adam akıllı tek forum burası. ama ceed forumdan hemen çıktım üyelere devamlı bir şeyler satmak isteyen bir forumdu aldım abi her şeyini kendi ustama götüreceğim beraber yapacağız bir şey yok zaten aynı motor yağı gibi allttan boşalt üstten doldur Aglamalı smiley var yazinda.. Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Murat Sahın yazdı: @Murat Öngür Hayırlı olsun Profil fotosu da değişmeli artık Hangi motor seçeneği? 1.6 cdti mi? Hangi motoruna binilmeli peki hocam? Murat Bey her motorunu kullandım. En son kasa hariç yani 1.5 benzin olan. Bence beklentiye göre tercih etmek lazım. 2009 da 1.6 T sınıfında tekti malum. 1.6 motordan 180 BG güç 230 tork falan mükemmel bir sürüş keyfi vardı. Zaten onun için almıştım. Çok yakıyor arıza veriyor muhabbetleri o dönem için inandırıcı değildi zira binene gazı köklüyor Allah ne verdiyse sonra da çok yakıyor diyor. O motorun 3 tane farklı kasasını aldım sattım. Hepsinden de çok memnun kaldım. Şu an alacak olsam o motoru tercih edebilirim diye düşünüyorum . Sonra 2.8 OPC deneyimi oldu Yaklaşık 8-9 ay kadar. İşte performans oydu tabi. 325 BG 4 çeker tam bir makine. Ancak ilişkimiz kısa sürdü zira 2 yetkili 2 özel servisin çözemediği bir arıza beni bezdirdi. Sonra da 1.6 CDTI ile bilikte olduk yaklaşık 3 yıl. En uzun süre bindiğim araçlardandı. Çok ekonomik orta performans tam bir aile aracı benim gözümde. Basında gitmem demiyor. Dikkatli kullanımda 4.4 lere kadar düşüyor, PErformanslı kullanımda şehirler arası 7 yi görmüyor. Tüm paketleri olan bir araç olduğu için oldukça da keyifili idi. Ben aldığımda garantisi devam ediyordu. Bakımlarını hiç aksatmadım bir sinyali bile bozulmadı. Özetle eğer aile aracı olarak tercih edilecek ve performans gibi kaygılar yok ise sorunsuz bir 1.6 CDTI kesinlikle iyi olacaktır diye düşünüyorum. 3 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 24 Eylül Yazar Paylaş 24 Eylül Cem Dilmen yazdı: Murat Bey her motorunu kullandım. En son kasa hariç yani 1.5 benzin olan. Bence beklentiye göre tercih etmek lazım. 2009 da 1.6 T sınıfında tekti malum. 1.6 motordan 180 BG güç 230 tork falan mükemmel bir sürüş keyfi vardı. Zaten onun için almıştım. Çok yakıyor arıza veriyor muhabbetleri o dönem için inandırıcı değildi zira binene gazı köklüyor Allah ne verdiyse sonra da çok yakıyor diyor. O motorun 3 tane farklı kasasını aldım sattım. Hepsinden de çok memnun kaldım. Şu an alacak olsam o motoru tercih edebilirim diye düşünüyorum . Sonra 2.8 OPC deneyimi oldu Yaklaşık 8-9 ay kadar. İşte performans oydu tabi. 325 BG 4 çeker tam bir makine. Ancak ilişkimiz kısa sürdü zira 2 yetkili 2 özel servisin çözemediği bir arıza beni bezdirdi. Sonra da 1.6 CDTI ile bilikte olduk yaklaşık 3 yıl. En uzun süre bindiğim araçlardandı. Çok ekonomik orta performans tam bir aile aracı benim gözümde. Basında gitmem demiyor. Dikkatli kullanımda 4.4 lere kadar düşüyor, PErformanslı kullanımda şehirler arası 7 yi görmüyor. Tüm paketleri olan bir araç olduğu için oldukça da keyifili idi. Ben aldığımda garantisi devam ediyordu. Bakımlarını hiç aksatmadım bir sinyali bile bozulmadı. Özetle eğer aile aracı olarak tercih edilecek ve performans gibi kaygılar yok ise sorunsuz bir 1.6 CDTI kesinlikle iyi olacaktır diye düşünüyorum. Doğru bende çoğunlukla uzun yolda kullanacağım ve hafta sonları çocukları kursa götürürüm bazende gezme vs. bende araba yorulmaz yani , turbo benzinlisinede baktım ama çok büyük fark vardı yakıt olarak vazgeçtim dizel aldım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Hocam şanzıman yağı 60 binde bir değişiyo bunların, iki şekilde değişiyodu bildiğim kadarıyla. Birinci şekilde sadece yarısı boşalıyo ve üstüne ekleme yapılıyo. İkinci şekilde de tamamı yeni yağ ile değişiyo. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 24 Eylül Yazar Paylaş 24 Eylül Mehmet Zincirkıran yazdı: Hocam şanzıman yağı 60 binde bir değişiyo bunların, iki şekilde değişiyodu bildiğim kadarıyla. Birinci şekilde sadece yarısı boşalıyo ve üstüne ekleme yapılıyo. İkinci şekilde de tamamı yeni yağ ile değişiyo. E ne yapalım şimdi tamamını değiştirelimmi ? yoksa yarısınımı değiştirelim ? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Hayırlı olsun. Sağlıklı günlerde güle güle kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Murat Öngür yazdı: E ne yapalım şimdi tamamını değiştirelimmi ? yoksa yarısınımı değiştirelim ? Tabiki tamamı 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Eylül Yazar Paylaş 25 Eylül Mehmet Zincirkıran yazdı: Tabiki tamamı aynen öyle yapacağım aldım Motul Atf VI 5 kutu tam 5 litre. cuma günü periyodik bakım ile beraber halledeceğiz inşallah 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 25 Eylül Paylaş 25 Eylül İlkay Başaran yazdı: Bu motor fiatta kullanılan 1.6 mjet mi? hayır opel kendisi geliştirdi 1.6 dizeli fiat 1.6 multijeti vermedi sadece 1.3 multijet kullanıldı opellerde 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Ali Gülmez yazdı: hayır opel kendisi geliştirdi 1.6 dizeli fiat 1.6 multijeti vermedi sadece 1.3 multijet kullanıldı opellerde Opel Fiat'ın 1.6 CDTI'larını kullandı Opel Combo D'de. Şu Doblo ile aynı olan araba. Fiat'tan çok şey öğrendiler. Fiat 1.9 - 2.0 - 1.3 MultiJET formülleri üzerinde uğraşırken Opel'in o zamanlar 1.7 DTi diye çok da güvenilir olmayan bir motoru vardı. Opel Fiat ile 1.9 JTD- CDTI üzerinde anlaştıktan sonra 2006'da 1.9'u Downsize ederek 1.6 MultiJET'e çevirdi. Sonra Opel Polonya'da tıpkı Fiat'ın yaptığı gibi 1.7 üzerinde çalışıldı, onlar da 1.7'ı downsize edip 1.6CDTI'yı çıkardılar. Baktılar ki 2.0 CDTI ile aynı gücü veren ama %10 daha az yakıt kullanan bir motor oldu, kendileri de bu motoru Zafira ile 2013'te arabalarına koymaya başladılar. 2014-2015 gibi B16DTH kodlu dizel motor Astra J ile çok beğenildi, 2015'te Insignia A'ya da koydular. Şirket o zamanlar Vectra A zamanında yaşadığı altın çağını tekrar yaşasa da varlığını satılmadan koruyamadı. Yani evet 1.6 CDTI Opel Medium Diesel programı altında geliştirilmiş olabilir ama ben FIAT vermedi onlar da kendileri yaptı demezdim. Fiat'ın 1.6 MultiJET platformu ile benzerlikleri ortada. 130 JTD oldu sana 136 CDTI. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Çağrı Alaf yazdı: Opel Fiat'ın 1.6 CDTI'larını kullandı Opel Combo D'de. Şu Doblo ile aynı olan araba. Fiat'tan çok şey öğrendiler. Fiat 1.9 - 2.0 - 1.3 MultiJET formülleri üzerinde uğraşırken Opel'in o zamanlar 1.7 DTi diye çok da güvenilir olmayan bir motoru vardı. Opel Fiat ile 1.9 JTD- CDTI üzerinde anlaştıktan sonra 2006'da 1.9'u Downsize ederek 1.6 MultiJET'e çevirdi. Sonra Opel Polonya'da tıpkı Fiat'ın yaptığı gibi 1.7 üzerinde çalışıldı, onlar da 1.7'ı downsize edip 1.6CDTI'yı çıkardılar. Baktılar ki 2.0 CDTI ile aynı gücü veren ama %10 daha az yakıt kullanan bir motor oldu, kendileri de bu motoru Zafira ile 2013'te arabalarına koymaya başladılar. 2014-2015 gibi B16DTH kodlu dizel motor Astra J ile çok beğenildi, 2015'te Insignia A'ya da koydular. Şirket o zamanlar Vectra A zamanında yaşadığı altın çağını tekrar yaşasa da varlığını satılmadan koruyamadı. Yani evet 1.6 CDTI Opel Medium Diesel programı altında geliştirilmiş olabilir ama ben FIAT vermedi onlar da kendileri yaptı demezdim. Fiat'ın 1.6 MultiJET platformu ile benzerlikleri ortada. 130 JTD oldu sana 136 CDTI. O 1.7 litre dizel motor da isuzu muydu? Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 25 Eylül Paylaş 25 Eylül İlkay Başaran yazdı: O 1.7 litre dizel motor da isuzu muydu? Evet, ISUZU ortaklığında yaptılar ama büyük ortak Opel'di. Yine geliştiren Isuzu'ydu. Opel son demlerine kadar kendi motorunu adam akıllı üretebilen bir marka olmadı. Zaten arkasından yakılan ağıtları da hiçbir zaman motor kalitesi ile alakalı değildir. Sağlamlığı, yol tutuşu, dönemine göre Passat'tan daha dolu olan paketleri vesaire ile anılır ancak hereksin canı motordan yana yanmıştır. İlginç gerçekten, Avusturyalı Ressama kamyon bile yapmış bir firma nasıl motor konusunda atılım yapamaz... Porsche ayarında bir motor üreticisi olmaları gerekirdi şimdiye değin ya da davulun sesi uzaktan hoş geliyor bilemedim. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Eylül Yazar Paylaş 25 Eylül (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Bu motor fiatta kullanılan 1.6 mjet mi? zannetmiyorum yapısı çok farklı duruyor 25 Eylül tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Eylül Yazar Paylaş 25 Eylül Arabanın ampul tiplerinin neler olduğunu nereden öğrenebiliriz ? Bir site vardı yabancı ama bulamadım Yorum bağlantısı
İsa Acar 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Murat Öngür yazdı: Arabanın ampul tiplerinin neler olduğunu nereden öğrenebiliriz ? Bir site vardı yabancı ama bulamadım Burada var mı? 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Bugün sanayide ustama uğradım. 1.6 CDTI İnsignia vardı zincir degisimi 40 bin TL. 170 bin km de imiş. 50 60 bin tutar diye düşünüyordum. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Metin Akbal yazdı: Bugün sanayide ustama uğradım. 1.6 CDTI İnsignia vardı zincir degisimi 40 bin TL. 170 bin km de imiş. 50 60 bin tutar diye düşünüyordum. Aslında bunu fırsat bilip motor dışarda iken egr manifold temizliği , yağ pompası değişimi vsvs ne varsa yaptırmak binici için iyi olur. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 25 Eylül Paylaş 25 Eylül değişimi şartmı ki? ses yapar normal motorlardaki zincirler, TSI değilse tabi. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Metin Akbal yazdı: Bugün sanayide ustama uğradım. 1.6 CDTI İnsignia vardı zincir degisimi 40 bin TL. 170 bin km de imiş. 50 60 bin tutar diye düşünüyordum. 2022'de Renegade'e 10bin'e değişmiştim trigeri, o da yetkili serviste.. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Eylül Yazar Paylaş 25 Eylül İsa Acar yazdı: Burada var mı? aynen bu siteydi bakalım benim araç varmı Metin Akbal yazdı: Bugün sanayide ustama uğradım. 1.6 CDTI İnsignia vardı zincir degisimi 40 bin TL. 170 bin km de imiş. 50 60 bin tutar diye düşünüyordum. evet tutar ama ben o km lere gelmeden satabilirim :)) 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Köksal Yılmaz yazdı: Aslında bunu fırsat bilip motor dışarda iken egr manifold temizliği , yağ pompası değişimi vsvs ne varsa yaptırmak binici için iyi olur. Yağ pompasıni bilmem de eğer temizligi falan yapılıyormuş. Doğan Arşiray yazdı: değişimi şartmı ki? ses yapar normal motorlardaki zincirler, TSI değilse tabi. Ben bilemem o kadarını 😊 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 26 Eylül Yazar Paylaş 26 Eylül İsa Acar yazdı: Burada var mı? maalesef buradada yok Doğan Arşiray yazdı: hayırlı olsun. yandan arkadan foto isteriz Doğru fotolar biraz amatörce oldu hafta sonu detaylı fotoları gelecek. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 26 Eylül Yazar Paylaş 26 Eylül tek bir sıkıntım var biraz takıntılı olduğum için start stop tuşunun üzerindeki etiket soyulmuş, Bunun ile alakalı ne yapabiliriz acaba ? damla sticker falan uysada alsak Yorum bağlantısı
Recommended Posts