İçeriğe Yönlendir

1.4 TSI Ateşleme Bobini


Yücel YILDIZ
Çözüme git İlkay Başaran tarafından,

Recommended Posts

Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Sedici şoför kapısı cam lastiği işçiliği gibi ince bir işçilik lazım yani :crazy: 

beyin cerrahına grip ilacı sorulmaz :keyifli:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

buji, iridium olacak.  bobin ise markasiz olmasin. hepsi ayni. 

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

buji, iridium olacak.  bobin ise markasiz olmasin. hepsi ayni. 

doğan hocam kimi forumlarda ngk takip sorun yaşadığıni belirtenler olmuş bosch marka var bir de servis malı var tercihler arasında..

fiyatlar şu şekilde 4er takım için ;

NGK Bobin 3.000 + buji 1800

Bosch  bobin 2800+ buji 1500

servis malı bobin 10.500 + buji 3400

 

servis malı hangi marka bilemiyorum vw logolu olduğunu söylediler 

not: tüm markalarda Bujiler iridyum

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence bosch. ben öyle yapmıştım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu tip parça larda parçacıya sorarım, en dertsizini o bilir başını boşuna ağrıtmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

iridyum bujiler sorun yapabilir. normal kodu neyse onu takın. 

 

 

 

BOSCH 0 241 145 523 Spark plug M 12 x 1,25, Spanner Size: 16
Article number: 0 241 145 523
Reviews - 67 
    • Construction Year to: 08 / 2020
    • Required quantity: 4
  • Electrode Gap [mm]: 0,7
  • Spanner Size: 16
  • Thread Length [mm]: 19
  • Spark Position [mm]: 4
  • Thread Size: M 12 x 1,25
  • Connector type: Napf
  • Tightening Torque [Nm]: 23
  • Number of pins: 1
  • Item number: 0 241 145 523
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Dökümanda harika bilgiler var , Türkçeye çevirip üşenmeden tümünü okudum. Örneğin aşağıda süpercharger'ın gecikmeye neden olduğu net olarak belirtilmiş.

Forumlarda 1.4 tsi kullanıcılar sürekli olarak hızlanırken kesiklik , gecikme , bekleme gibi şikayetlerden söz etmiş. Demekki bu bir arıza değil motor karakteri. İlgimi çekti paylaşmak istedim.


image.png.fe999ea45179159f2d564b13d80d0c23.png

 

 

image.png.052a31527fbf1fb8b26a24e1c26c721c.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yücel YILDIZ yazdı:

Örneğin aşağıda süpercharger'ın gecikmeye neden olduğu net olarak belirtilmiş.

cümleyi öyle anlamış iseniz yanllış, zira süper şarjın turboya göre ve hatta yegane avantajı gecikme yaşanmmamsıdır, ikili aşırı besleme sisteminin tasarım mantığının da ana konusu budur, alt devirde superşarj sonra turbo sağlar beslemeyi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

cümleyi öyle anlamış iseniz yanllış, zira süper şarjın turboya göre ve hatta yegane avantajı gecikme yaşanmmamsıdır, ikili aşırı besleme sisteminin tasarım mantığının da ana konusu budur, alt devirde superşarj sonra turbo sağlar beslemeyi.

 

+ ilk tsi'lara superşarj koyulmasının sebebi de dönemin turbo teknolojisiyle küçük hacim motorun alt devirlerini canlandırmaktı zaten. sonra tecrübe kazandılar, turbolar gelişti, daha basit tasarımlara geçtiler. ama halen süperşarjlı tsi'ların alt devir canlılığı hiç bir küçük hacim turbo beslemeli motorda yok, DSG ile birlikte vites küçültmek nedir bilmeksizin uzar giderdi, o vınlaması halen kulağımda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Grafikte mavi ve yeşil arasında bir boşluk oldugu belirtilmiş gibi. Bilemedım . Evet alt devirler canlı fakat 2500 ve 3 bin devir arasında bir yerlerde milisaniyelik bekleme söz konusu. Aynı araçtan kuzenımde de var özellikle denedm onun aracı da aynı yol ve hava şartlarında aynı durumu yaşakmakta. Hatta doğan bey de cift şarjli bir araç kullandı onun da bir yorumu olacaktır .

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

 o vınlaması halen kulağımda.

zırıltı diyelim :)

Yücel YILDIZ yazdı:

Grafikte mavi ve yeşil arasında bir boşluk oldugu belirtilmiş gibi. Bilemedım . Evet alt devirler canlı fakat 2500 ve 3 bin devir arasında bir yerlerde milisaniyelik bekleme söz konusu. Aynı araçtan kuzenımde de var özellikle denedm onun aracı da aynı yol ve hava şartlarında aynı durumu yaşakmakta. Hatta doğan bey de cift şarjli bir araç kullandı onun da bir yorumu olacaktır .

orada boşluk yok, o açık mavi alanda ikisi birden çalışıyor. sonra turbo tamamen götürüyor arabayı. araba sağlıklı çalışıyorsa, hiçbir gecikme yada güçsüz bölge olmaması lazım. bizimkinde böyle birşey yoktu. map sensörü kaynaklı anlık bir his oluyordu temizleyince yada resetleyince düzeliyordu. ilgili onuda bahsetmiştim.  bence turbo wastegate sinde bir problem oluyor bu araçlarda. menteşesi eskiyor. videolar bulmuştum bu konuda. bildiğin oynuyordu kapakçık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Doğan Arşiray yazdı:

zırıltı diyelim :)

orada boşluk yok, o açık mavi alanda ikisi birden çalışıyor. sonra turbo tamamen götürüyor arabayı. araba sağlıklı çalışıyorsa, hiçbir gecikme yada güçsüz bölge olmaması lazım. bizimkinde böyle birşey yoktu. map sensörü kaynaklı anlık bir his oluyordu temizleyince yada resetleyince düzeliyordu. ilgili onuda bahsetmiştim.  bence turbo wastegate sinde bir problem oluyor bu araçlarda. menteşesi eskiyor. videolar bulmuştum bu konuda. bildiğin oynuyordu kapakçık.

Benım araçta turbodan yag sızıntısı nedenıyle egzoza yag damlatma ve buna baglı duman sorunu var turbo elden geçecek muhtemelen. o esnada wastgate de onarılmış olur. Yalnız kımseden bunun ıcın fıyat alamıyorum sökünce bellir olur sözü ortak dil olmuş.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

Benım araçta turbodan yag sızıntısı nedenıyle egzoza yag damlatma ve buna baglı duman sorunu var turbo elden geçecek muhtemelen. o esnada wastgate de onarılmış olur. Yalnız kımseden bunun ıcın fıyat alamıyorum sökünce bellir olur sözü ortak dil olmuş.

malesef :( birde sökmeden bilemeyiz saçmalığı vardır sanayide.

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Doğan Arşiray yazdı:

malesef :( birde sökmeden bilemeyiz saçmalığı vardır sanayide.

Sökünce de , sökmüşken revizyon olmalı durumu var. :) bir arkadaş 2 binle 14 bin arası çıkar dedi. makas oldukça dar :)
tavsiyeniz var mıdır ne yapmalıyım kararsız kaldım. turboda ötme de yok, hava giriş kısmında boşluk da yok. Diğer kısımları tespit edemedm 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ama işte yağ kaçağı varsa revize olacak demektir. içindeki burç gibi parça kaçırıyor olabilir. aracı tutacaksanız yapılacak. yoksa böyle sat gitsin hiç uğraşma derim.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yücel YILDIZ yazdı:

sökünce bellir olur sözü ortak dil olmuş.

o doğru, rekorda yağ kaçağı var anlaşılan, ya karşı taraında yani turbo parçasındaki oturma yüzeyinde sorun var ise, lakin yağ damlatması ile turbo revizyonu arasında ben bağlantı kuramadım, paller ile ne alakası var

rekordandaır 3 e 5 e yaparız denşip sökülünce daha ters durum çıkarsa diye önceden uyarma yapılması normal

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)

Turbocu otomotiv adlı firma sök-tak , tamir takımı değişimi komple revizyon yani . 10 bin fiyat verdi

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

 

Selim Bilgin yazdı:

 

+ ilk tsi'lara superşarj koyulmasının sebebi de dönemin turbo teknolojisiyle küçük hacim motorun alt devirlerini canlandırmaktı zaten. sonra tecrübe kazandılar, turbolar gelişti, daha basit tasarımlara geçtiler. ama halen süperşarjlı tsi'ların alt devir canlılığı hiç bir küçük hacim turbo beslemeli motorda yok, DSG ile birlikte vites küçültmek nedir bilmeksizin uzar giderdi, o vınlaması halen kulağımda.


Benim Golf Gt de ilk zamanlar sc den turboya geçişte boşluk vardı. Silkeleme yapıyordu hissediyordum.  Turbo revizyonu, piston değişimi, selenoid değişimi, kapak taşlama, sübap ve bobin değişimi sonrası resmen pitbulla dönmüştü araç alt devirde bile yola tutunamıyordu alt takım. O zaman anladım sc nin o muhtemelen ıslığını 😂

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...