Selim Bilgin 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Diğer konuda da 2-3 kere yazmıştım, son kez buraya da yazayım, 15 senedir bu arabaları kullanıyorum, sakalım da var. Supercharger'lı TSi motorda tekleme olduğu an ilk şüpheli her zaman ateşlemedir. Genel olarak yüksek sıkıştırmalı turbo benzinli ünitelerin hepsi böyle Alfa Romeo multiair ünitelerin buji değişim periyodu 30K km mesela. Universal tool ile hata koduna bakarak tam tespit yapamazsınız. Orijinal (ya da muadili VCDS vs.) cihaz ve tecrübeli bir teknisyen (daha önce o kodu ve arızayı iyi bilen) teşhis yapabilir. Sonra da sırayla önce buji (daha ucuz olduğu için) sonra bobin takım halinde orijinal ya da OEM parça ile değişir. Garanti olması açısından ben olsam bobin buji beraber değişirim. Bunları tecrübeli ve iyi bir teknisyenin yapması hem sorun başka ise tespiti, hem de bunları yaparken başka yeri bozmaması açısından önemli. Örneğin internetten bobin alıp taktınız, arızalı çıktı, uğraşıp durursunuz, ama ustanın yeni taktığı bobin de arıza kodu atıyorsa ücretsiz değiştirir (değiştirmeli). Çünkü o da aynı şekilde parçacıya iade edecek. Diğer yandan cihaza bağlayıp yol testi yapılabilir, bu kesikliği yapabileveği özellikle yüksek vites düşük devir hızlanmalarda hangi silindir missfire veriyor, o anda diğer değerler ne vs. bunlar incelenebilir. Parça kodu konusunda da, o silindirde daha önce de sorun vardı, bobin değiştirdiler ama çözülmedi bir şekilde demek ki. Ya da o hatalar bobin değiştiği zamandan kalma, temizlemediler hataları sonra? Araba atölyeye girip tek tek kontrol edilmeden bu yazdıklarımın hepsi teori tabi. Aşırı deneme yanılma kurcalama sonrası bu bahsettiğimiz servislerde "abi sen bunu çok kurcalatmışsın biz bakamayız buna" tepkisiyle de karşılaşabilirsiniz eğer nazınız geçmiyorsa. 3 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 24 Eylül Yazar Paylaş 24 Eylül Selim Bilgin yazdı: Diğer konuda da 2-3 kere yazmıştım, son kez buraya da yazayım, 15 senedir bu arabaları kullanıyorum, sakalım da var. Supercharger'lı TSi motorda tekleme olduğu an ilk şüpheli her zaman ateşlemedir. Genel olarak yüksek sıkıştırmalı turbo benzinli ünitelerin hepsi böyle Alfa Romeo multiair ünitelerin buji değişim periyodu 30K km mesela. Universal tool ile hata koduna bakarak tam tespit yapamazsınız. Orijinal (ya da muadili VCDS vs.) cihaz ve tecrübeli bir teknisyen (daha önce o kodu ve arızayı iyi bilen) teşhis yapabilir. Sonra da sırayla önce buji (daha ucuz olduğu için) sonra bobin takım halinde orijinal ya da OEM parça ile değişir. Garanti olması açısından ben olsam bobin buji beraber değişirim. Bunları tecrübeli ve iyi bir teknisyenin yapması hem sorun başka ise tespiti, hem de bunları yaparken başka yeri bozmaması açısından önemli. Örneğin internetten bobin alıp taktınız, arızalı çıktı, uğraşıp durursunuz, ama ustanın yeni taktığı bobin de arıza kodu atıyorsa ücretsiz değiştirir (değiştirmeli). Çünkü o da aynı şekilde parçacıya iade edecek. Diğer yandan cihaza bağlayıp yol testi yapılabilir, bu kesikliği yapabileveği özellikle yüksek vites düşük devir hızlanmalarda hangi silindir missfire veriyor, o anda diğer değerler ne vs. bunlar incelenebilir. Parça kodu konusunda da, o silindirde daha önce de sorun vardı, bobin değiştirdiler ama çözülmedi bir şekilde demek ki. Ya da o hatalar bobin değiştiği zamandan kalma, temizlemediler hataları sonra? Araba atölyeye girip tek tek kontrol edilmeden bu yazdıklarımın hepsi teori tabi. Aşırı deneme yanılma kurcalama sonrası bu bahsettiğimiz servislerde "abi sen bunu çok kurcalatmışsın biz bakamayız buna" tepkisiyle de karşılaşabilirsiniz eğer nazınız geçmiyorsa. merhaba Tecrübelerinizi aktarmışsınız ama Ben yorumlarınızı biraz Forumun amacı dışında buluyorum. Nedeni ise , Evet söyledikleriniz teorik olarak doğru olsa da Parçaları değiştirip sorunu takip etmek en kolayı. Burada tabi ciddi bir maaliyet çıkıyor ortaya. yani servis usulü arıza varsa komple değiştir. Bence forumun amacı bu olmamalı geçmiş tecrübeler demişsiniz. Örneğin yabancı bir videoda denk geldiğim durum şuydu ; Arkadaş 1. bobini 3. silindire 3 bobini 1. silindire takip takip ediyor. sonrasında bir arıza var ise guncel durum değerlendiriliyor. Bence çözüm böyle olmalı. Değişim en kolayı. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Resetlik bir durum yok aslında bobini söktüm sadece fişini bile çıkarmadım GElişmeleri yazarım kalıcı çözüm için ne yapmalı ? Benz al. 1 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 25 Eylül Yazar Paylaş 25 Eylül Doğan Arşiray yazdı: Benz al. Abi onu da satınca , aman sakın benz'in yanına yaklaşmayın ! demeyeceksen alayım. Yorum bağlantısı
Çözüm İlkay Başaran 25 Eylül Çözüm Paylaş 25 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Abi onu da satınca , aman sakın benz'in yanına yaklaşmayın ! demeyeceksen alayım. Yok onu Çağlar abi yapıyor. Sedici sakın almayın aldırmayın yazdı dün, Servet abiye sattığını hatırlayınca hemen sildi 2 2 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 25 Eylül Yazar Paylaş 25 Eylül Yanlış butona bastım sanırım , ARkadaşlar yaptıgım işlemler neticesinde araçta hala arıza vs bi durum oluşmadı. bobin temizliğinden sonra çekişte artış seste azalma oldu. 5 gündür bu şekilde. İlerde bi durum oluşur ise yazarım. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Eylül Paylaş 25 Eylül İlkay Başaran yazdı: Yok onu Çağlar abi yapıyor. Sedici sakın almayın aldırmayın yazdı dün, Servet abiye sattığını hatırlayınca hemen sildi dumansız geçen km lere kahrolursun 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 25 Eylül Paylaş 25 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Yanlış butona bastım sanırım , ARkadaşlar yaptıgım işlemler neticesinde araçta hala arıza vs bi durum oluşmadı. bobin temizliğinden sonra çekişte artış seste azalma oldu. 5 gündür bu şekilde. İlerde bi durum oluşur ise yazarım. Ben o şekilde kullanmazdım. 3 bobinin kodu aynı 1 bobinin kodu farklı. Hangi kod doğru belli değil. Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 26 Eylül Yazar Paylaş 26 Eylül Nihat Palolu yazdı: Ben o şekilde kullanmazdım. 3 bobinin kodu aynı 1 bobinin kodu farklı. Hangi kod doğru belli değil. Bir servis ustası ile görüştüm kodu farklı olan daha ileri tarihli üretim oldugundan farklıymış. totalde 4ü de birebir aynı bobin 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 26 Eylül Paylaş 26 Eylül Çağlar Bayur yazdı: dumansız geçen km lere kahrolursun Çözüm oldu Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Eylül Paylaş 26 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: merhaba Tecrübelerinizi aktarmışsınız ama Ben yorumlarınızı biraz Forumun amacı dışında buluyorum. Nedeni ise , Evet söyledikleriniz teorik olarak doğru olsa da Parçaları değiştirip sorunu takip etmek en kolayı. Burada tabi ciddi bir maaliyet çıkıyor ortaya. yani servis usulü arıza varsa komple değiştir. Bence forumun amacı bu olmamalı geçmiş tecrübeler demişsiniz. Örneğin yabancı bir videoda denk geldiğim durum şuydu ; Arkadaş 1. bobini 3. silindire 3 bobini 1. silindire takip takip ediyor. sonrasında bir arıza var ise guncel durum değerlendiriliyor. Bence çözüm böyle olmalı. Değişim en kolayı. Zaman ve para sizin, özgürsünüz. Ancak forum ve amacı konusunda yeteri kadar bilgim var teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 26 Eylül Paylaş 26 Eylül Ben tsi gibi narin bir motorun en kritik parçalarından olan bobine böyle sargı idi banttı girişmeye korkardım açıkçası. 3 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 27 Eylül Yazar Paylaş 27 Eylül Mert Yeldan yazdı: Ben tsi gibi narin bir motorun en kritik parçalarından olan bobine böyle sargı idi banttı girişmeye korkardım açıkçası. Bobini bantladigimi da nerden çıkardın 😁 bu işlerden epey anlıyoruz sanırım... bobine giden fişe ait kabloda soyulma vardi onu izole ettim yapmasam daha büyük sorunlar çıkardı. Keza bir servise gitsem o kablonun soyuk olduğunu görmezden gelirlerdi eminim Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Bobini bantladigimi da nerden çıkardın 😁 bu işlerden epey anlıyoruz sanırım... bobine giden fişe ait kabloda soyulma vardi onu izole ettim yapmasam daha büyük sorunlar çıkardı. Keza bir servise gitsem o kablonun soyuk olduğunu görmezden gelirlerdi eminim Yanlış yorumlamıyorsam eğer tarzınız bana yanlış geliyor. Siz bence çözüm önerisi değil de kendi aklınızdan geçen şeyleri onaylatmak istiyorsunuz burada. İnsanlar da onu yazmadığı için yazılanlar hoşunuza gitmiyor gibi düşünüyorum. Yanlış yorumlamıyorsam dedim bakın ilk cümlede. Yine geçeyim o kısmı. 2 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 27 Eylül Yazar Paylaş 27 Eylül İlkay Başaran yazdı: Yanlış yorumlamıyorsam eğer tarzınız bana yanlış geliyor. Siz bence çözüm önerisi değil de kendi aklınızdan geçen şeyleri onaylatmak istiyorsunuz burada. İnsanlar da onu yazmadığı için yazılanlar hoşunuza gitmiyor gibi düşünüyorum. Yanlış yorumlamıyorsam dedim bakın ilk cümlede. Yine geçeyim o kısmı. Daha çok usta fikirlere ihtiyaç duyuyorum. Bunun için buradayım. Durum tespiti yapmaktansa çözüm odaklı ilerlesek daha doğru olur. Üslubum ile ilgili bir sorun göremedim ama var ise yine de özür dileyeyim. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 27 Eylül Paylaş 27 Eylül (düzenlendi) Yücel YILDIZ yazdı: Söktüğüm bobinin iç kısmını balata spreyi ile temizledim. Hasarlı kabloları bez bant ile izole ettım. Yücel YILDIZ yazdı: Yücel YILDIZ yazdı: Bobini bantladigimi da nerden çıkardın 😁 bu işlerden epey anlıyoruz sanırım... bobine giden fişe ait kabloda soyulma vardi onu izole ettim yapmasam daha büyük sorunlar çıkardı. Keza bir servise gitsem o kablonun soyuk olduğunu görmezden gelirlerdi eminim Haklısınız. Özgürsünüz. Dilediğinizi yaparsınız. Pek anlamayız bu işlerden. Sadece marşa basıp binebiliyoruz araca. Başka forumlarda daha teknik bilgi alabilirseniz bizimle de paylaşın. 27 Eylül tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Söktüğüm bobinin iç kısmını balata spreyi ile temizledim. Hasarlı kabloları bez bant ile izole ettım. bez bant olmaz. Nem yapar, ıslanır vs vs sakat iş.. beğenmedim.. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Eylül Paylaş 27 Eylül kabloyu kesip soyup burgu şeklinde telleri birbirinie ekleyip sonra güzelce lehimlemek lazım. bunu yaparken araya makaron koymalı. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Mert Yeldan yazdı: Başka forumlarda daha teknik bilgi alabilirseniz bizimle de paylaşın. Aynen öyle. Ben mesela 170'lik Jetta ve 160'lık Passat kullanmadım, ikisinde de kesiklik sorunu yaşamadım ve bundan 13 sene önce bu motorun problemleri için Doğuş'un formenleriyle kafa patlatıp birlikte Almanya'ya şikayet yazmadım. 2 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Daha çok usta fikirlere ihtiyaç duyuyorum. Bunun için buradayım. Durum tespiti yapmaktansa çözüm odaklı ilerlesek daha doğru olur. Üslubum ile ilgili bir sorun göremedim ama var ise yine de özür dileyeyim. (0212) 440 25 25 Vw servis, Avek tekstilkent. 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Doğan Arşiray yazdı: burgu şeklinde telleri birbirinie ekleyip tesisat direnci değişir, ileride ateşleme hesabı şaşar. saçak halinde iç içe geçirip yüksek ısıl dirençli lehim malzemesi ile kaynatmalı. kombi mi bu 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Çağlar Bayur yazdı: tesisat direnci değişir, ileride ateşleme hesabı şaşar. saçak halinde iç içe geçirip yüksek ısıl dirençli lehim malzemesi ile kaynatmalı. kombi mi bu kombi degil sedan Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Çağlar Bayur yazdı: tesisat direnci değişir, ileride ateşleme hesabı şaşar. saçak halinde iç içe geçirip yüksek ısıl dirençli lehim malzemesi ile kaynatmalı. kombi mi bu Sedici şoför kapısı cam lastiği işçiliği gibi ince bir işçilik lazım yani Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 27 Eylül Yazar Paylaş 27 Eylül Selim Bilgin yazdı: Aynen öyle. Ben mesela 170'lik Jetta ve 160'lık Passat kullanmadım, ikisinde de kesiklik sorunu yaşamadım ve bundan 13 sene önce bu motorun problemleri için Doğuş'un formenleriyle kafa patlatıp birlikte Almanya'ya şikayet yazmadım. Buji bobin takım olarak değiştireceğim ne marka almalıyım ustad Yorum bağlantısı
Recommended Posts