Yücel YILDIZ 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Aracımın 1. silindirinde ateşleme bobini arızası verdi . sonrasında söndü . Bugün bobinleri söktüm ve farkettim ki 3 bobin fabrikanın taktığı gibi duruyor. 1. silindirdeki bobin daha önce değişmiş ve yine şimdi arıza verdi . sebenini anlayamadım. fakat bişey farkettim 3 bobinin kodu = 036905715G iken sonradan takılan bobin kodu= 036905715F şeklindedir uyumsuzluk söz konusu olabilir mi? görseller aşağıdadır 2.3.ve 4. silindirdeki Bobin aşağıda 1.silindirdeki sonradan takılan bobin aşağıda Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 22 Eylül Paylaş 22 Eylül sanki 3 bobin sonradan takılmıs gibi.. Üzerinde Turkey yazıyor 🤔 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Bursa da üretiliyor sahte değil yanlış anlaşılmasın. Son harf değişikliği üretim yılı ile alakalı. İlk numaralar tutuyorsa sorun yok. aklınızda olsun tsi motora serviste satılan dışında buji bobin takmayın tutmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Alpay Sumer yazdı: sanki 3 bobin sonradan takılmıs gibi.. Üzerinde Turkey yazıyor 🤔 Bu hiç aklıma gelmedi açıkçası çünkü oldukça eskimiş yıllardır üzerinde olduğunu düşündüm Mert Yeldan yazdı: Bursa da üretiliyor sahte değil yanlış anlaşılmasın. Son harf değişikliği üretim yılı ile alakalı. İlk numaralar tutuyorsa sorun yok. aklınızda olsun tsi motora serviste satılan dışında buji bobin takmayın tutmuyor. Üstadım cumartesi günü ailecek gezmeye giderken araba silkeledi arıza yaktı sonra arıza söndü araç düzeldi. Ben obd bağlayıp baktığımda şu hataları aldım görsel aşağıda. Ne yapmam gerekiyor ? Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Bu hiç aklıma gelmedi açıkçası çünkü oldukça eskimiş yıllardır üzerinde olduğunu düşündüm Üstadım cumartesi günü ailecek gezmeye giderken araba silkeledi arıza yaktı sonra arıza söndü araç düzeldi. Ben obd bağlayıp baktığımda şu hataları aldım görsel aşağıda. Ne yapmam gerekiyor ? Bence ateşleme hatası değil gibi. Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 23 Eylül Yazar Paylaş 23 Eylül Mert Yeldan yazdı: Bence ateşleme hatası değil gibi. Ne gibi ? Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Eylül Paylaş 23 Eylül (düzenlendi) Yücel YILDIZ yazdı: Ne gibi ? 1 nolu silindirin bobinini başka bir silindire takıp deneyin. Obd den anlık veri okuyarak bakın yer değişmiş mi? Arıza ışığı yakmayabilir ancak diğer silindirlere göre farklı değer verecektir. Yer değişmediyse segman aşınmış ya da kırılmış olabilir. 23 Eylül tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 23 Eylül Yazar Paylaş 23 Eylül (düzenlendi) Mert Yeldan yazdı: 1 nolu silindirin bobinini başka bir silindire takıp deneyin. Obd den anlık veri okuyarak bakın yer değişmiş mi? Arıza ışığı yakmayabilir ancak diğer silindirlere göre farklı değer verecektir. Yer değişmediyse segman aşınmış ya da kırılmış olabilir. Bunu yapmadan önce arıza yakmıyordu yaptım yine arıza yakmıyor değerleri okuyacak cihazım yok elm327 torque ile bakıyorum. Segman ile ilgili olma ihimalini Pek görmüyorum. Mert Yeldan yazdı: Bence ateşleme hatası değil gibi. Burada ateşleme hatası değil demiştiniz ne hatası olabilir ? 23 Eylül tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Bunu yapmadan önce arıza yakmıyordu yaptım yine arıza yakmıyor değerleri okuyacak cihazım yok elm327 torque ile bakıyorum. Segman ile ilgili olma ihimalini Pek görmüyorum. Burada ateşleme hatası değil demiştiniz ne hatası olabilir ? Yer değişmediyse segman aşınmış ya da kırılmış olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Eylül Paylaş 23 Eylül iyide orada kocaman secondary circuti arızası vermiş. o bobinin sargısı, yada soketi yada kablosu yada ecu tarafı bozuk. kompresyonla ilan alakası yokki. elektrik arızası var orada. ama artı başka arıza yok demek değil tabi bu. benim yan sanayi aldığım bobin 20 bin km sonra bozulmuştu. orijinal olanı da 90 bin km de bozuktu. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Doğan Arşiray yazdı: iyide orada kocaman secondary circuti arızası vermiş. o bobinin sargısı, yada soketi yada kablosu yada ecu tarafı bozuk. kompresyonla ilan alakası yokki. elektrik arızası var orada. ama artı başka arıza yok demek değil tabi bu. benim yan sanayi aldığım bobin 20 bin km sonra bozulmuştu. orijinal olanı da 90 bin km de bozuktu. abi aynı iki arıza arkadaşın tiguanda da oldu aynı motor. Yazmak istemedim ama segman filan girişmek zorunda kaldı o. İşin en kolayı bobinleri yer değişip kontrolü. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Doğan Arşiray yazdı: iyide orada kocaman secondary circuti arızası vermiş. o bobinin sargısı, yada soketi yada kablosu yada ecu tarafı bozuk. kompresyonla ilan alakası yokki. elektrik arızası var orada. ama artı başka arıza yok demek değil tabi bu. benim yan sanayi aldığım bobin 20 bin km sonra bozulmuştu. orijinal olanı da 90 bin km de bozuktu. tek başına dtc kodu her zaman arızalı parçayı göstermez. mesela piston kolunu söksek , bunun beyinde bir dtc si olmaz. , kol not detected yok Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Eylül Paylaş 23 Eylül missfire tek basina degil ekranda. bobinin sargisi bozuk diyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Doğan Arşiray yazdı: missfire tek basina degil ekranda. bobinin sargisi bozuk diyor. universal android ile bir yere kadar, yani ihtimal vardır her zaman 1 Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 23 Eylül Yazar Paylaş 23 Eylül Doğan Arşiray yazdı: iyide orada kocaman secondary circuti arızası vermiş. o bobinin sargısı, yada soketi yada kablosu yada ecu tarafı bozuk. kompresyonla ilan alakası yokki. elektrik arızası var orada. ama artı başka arıza yok demek değil tabi bu. benim yan sanayi aldığım bobin 20 bin km sonra bozulmuştu. orijinal olanı da 90 bin km de bozuktu. Doğan hocam sanırım sizin söylediğiniz doğru çünkü dün şu manzara ile karşılaştım . tabi güzelce bez bant ile izole ettim şuan tekrar yakmadı ama yakabilir mi evet. 1. silindirin bobin soketi aşağıda Çağlar Bayur yazdı: universal android ile bir yere kadar, yani ihtimal vardır her zaman çağlar hocam Yalnız arızayı okuyup silebildim . ancak bidaha yakmadı arıza 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Çağlar Bayur yazdı: universal android ile bir yere kadar, yani ihtimal vardır her zaman Bu tür müdahale için fazla karmaşık bu motorlar. Orj. cihaz olsa ne zaman missfire olduğunu logda gösteriyor zaten. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Doğan Arşiray yazdı: vcds olsa laptop ile de görülüyordu. kopy yazılım mı , çok ayıp Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Eylül Paylaş 23 Eylül bende yok valla. benzciyim ben. vw ile işim olmaz daha. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül Paylaş 23 Eylül Doğan Arşiray yazdı: benzciyim ben. vw ile işim olmaz daha. çelişmiş, tsi dan başka benzinli üretebilmeyi beceren kaldı mı ki? mazut olsa röno tabii Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Çağlar Bayur yazdı: çelişmiş, tsi dan başka benzinli üretebilmeyi beceren kaldı mı ki? mazut olsa röno tabii Tüm markalar az değişik kopyasını üretmiyor mu? Dün 1.5 tsi motor söküm videosunu izledim, adamlar manifold koymamış direk turboyu bağlamış bloğa, daha bir sürü farklı şey. Pek bi narin ama. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Çağlar Bayur yazdı: tsi dan başka benzinli üretebilmeyi beceren kaldı mı ki? 1.5 litre sarı kola hacmiyle işim olmaz normalde. Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 24 Eylül Yazar Paylaş 24 Eylül (düzenlendi) Söktüğüm bobinin iç kısmını balata spreyi ile temizledim. Hasarlı kabloları bez bant ile izole ettım. Araçta tekrar arıza lambası yakmadı 3 4 gündür kullanıyorum. Gerçek mi psikolojk mi bilemiyorum ama değişimler şu şekilde. Gaz tepkisi arttı alt devirlerde bagırıp gitmiyormuş daha önce simdi yokuş da cıksak sessızce ilerliyor sanki. Sabahları ilk çalıştırmada 40 sn titreyerek çalışıp rolantı normal devrine düşerdi , şimdi ise 15-20 sn sonra iniyor ve titreme yok. egzozda çiğ benzin kokusu olurdu o yok. Bunlar ilk gözlemler ama kanıtlayamam. Bir de kalkışlarda silkeliyordu o düzeldi gibi. Bunca şeyi bobin yapıyor olabılır mı yoksa psikolojik mi 24 Eylül tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Eylül Paylaş 24 Eylül Yücel YILDIZ yazdı: Söktüğüm bobinin iç kısmını balata spreyi ile temizledim. Hasarlı kabloları bez bant ile izole ettım. Araçta tekrar arıza lambası yakmadı 3 4 gündür kullanıyorum. Gerçek mi psikolojk mi bilemiyorum ama değişimler şu şekilde. Gaz tepkisi arttı alt devirlerde bagırıp gitmiyormuş daha önce simdi yokuş da cıksak sessızce ilerliyor sanki. Sabahları ilk çalıştırmada 40 sn titreyerek çalışıp rolantı normal devrine düşerdi , şimdi ise 15-20 sn sonra iniyor ve titreme yok. egzozda çiğ benzin kokusu olurdu o yok. Bunlar ilk gözlemler ama kanıtlayamam. Bir de kalkışlarda silkeliyordu o düzeldi gibi. Bunca şeyi bobin yapıyor olabılır mı yoksa psikolojik mi 3 gün sonra eski haline geliyor bobin kaynaklı ise. resetleyince düzelmiş gibi oluyor belli bir süre. Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ 24 Eylül Yazar Paylaş 24 Eylül (düzenlendi) Doğan Arşiray yazdı: 3 gün sonra eski haline geliyor bobin kaynaklı ise. resetleyince düzelmiş gibi oluyor belli bir süre. Resetlik bir durum yok aslında bobini söktüm sadece fişini bile çıkarmadım GElişmeleri yazarım kalıcı çözüm için ne yapmalı ? 24 Eylül tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts