İçeriğe Yönlendir

Corolla / Civic Arasında Kaldık, Siz Ne Dersiniz?


Ali Memisoglu

Recommended Posts

Mertol Kip

 

Accordlar ile Civiclerin üç aşağı beş yukarı aynı fiyata satılmasını da hiçbir zaman anlayamayacağım

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

corolla sıfır düz benzin boşline alın derim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

 

Accordlar ile Civiclerin üç aşağı beş yukarı aynı fiyata satılmasını da hiçbir zaman anlayamayacağım

bazı şeyleri anlamamamızın faydası olabiliyor focus fiyatına mondeo binmek gibi anlaması mümkün değil ama yaşaması güzel.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Dün haberlerde gördüm. Corolla 1.5 için aracın tamamını taksit yapıyor dendi
 

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dün haberlerde gördüm. Corolla 1.5 için aracın tamamını taksit yapıyor dendi
 

 

Detay öğrenmek için illaki bayiyi aramak gerekiyor :bambam3:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

Ben ne hikmetse japon arabalarını sevemiyorum. Japon otomotiv sektöründe çalışıp emekli oldum. Envai çeşit japon arabası kullandım. Şirket araçları da sıfır km japon araçlardı. 

Hep bir şeyleri eksiktir. Ya donanımı aşırı kısarlar, donanım olmayınca arıza da yapacak bir şey olmaz. Ya konforu kısarlar, ya performansı kısarlar.

Uç seviye araçları haricinde japon araçlarının ne yol tutuşta başı çektiğini, ne performansta üst seviye olduğunu bilmem.

 

Ha konudaki iki seçenekten birini seçmem gerekirse Honda yerine Toyota seçerdim.

 

Biliyor musunuz, Corolla Cross'u alana kadar aynı şeyleri düşünüyordum sizinle. Japona bak, donanım koymazsa tabii ki arızalanmaz diyordum. Şimdiki Corollam gayet dolu. Gayet güzel yol tutuşu da var (cip olduğunu bilerek sürersek). Daha 1 senedir kullanıyorum ama buna rağmen çok memnunum. Japona karşı olan algım 180 derece değişti.

Yeri gelmişken, Toyota'nın en çok tutulan kasasını da paylaşmadan olmaz.

 

images?q=tbn:ANd9GcRz-jB_ByM6FAmNq-k1OIR

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

 

Biliyor musunuz, Corolla Cross'u alana kadar aynı şeyleri düşünüyordum sizinle. Japona bak, donanım koymazsa tabii ki arızalanmaz diyordum. Şimdiki Corollam gayet dolu. Gayet güzel yol tutuşu da var (cip olduğunu bilerek sürersek). Daha 1 senedir kullanıyorum ama buna rağmen çok memnunum. Japona karşı olan algım 180 derece değişti.

Yeri gelmişken, Toyota'nın en çok tutulan kasasını da paylaşmadan olmaz.

 

images?q=tbn:ANd9GcRz-jB_ByM6FAmNq-k1OIR


telif yitebilir. Toyoto diyelim :) 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Öner Kurukuz avrupalı üreticiler emisyonlar sıkıştırdıkça karmakarışık sistemler üreterek yola devam ediyorlar. Bu kafayla ya japonlara ya çinlilere yenilecekler. 
 

toyota 16 yıllık 1.8 motorla, honda L15 ilk defa 2001’de tanıttığı ve geliştirdiği motorla bugün hybrid araba satıyor ve emisyon kurallarının çok ötesinde, başka mimariyle tasarlanmış sistemlerle

 

Biri ambar binası diğer hastane binası kadar farklı sistemler. 
 

çoğu kullanıcının dikkat etmediği kısımlardır bunlar ama ben önem veriyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bunu da yeni yapmışlar

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bunu da yeni yapmışlar

 

 

 

Direksiyona çok yakın konumlanmamış mı? Bu ne derece etkiler acaba manevra kabiliyetini? 

 

Bi de bu testlerin robotlar tarafından yapılanı yok mu? Sonuçta testi yapan kişinin performansına bağlı testin güvenirliği ve her defasında aynı performansı sergilemesi imkansız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Metin Uzunoğlu yazdı:

bazı şeyleri anlamamamızın faydası olabiliyor focus fiyatına mondeo binmek gibi anlaması mümkün değil ama yaşaması güzel.

 

Elbette son kullanıcının menfaaatine bu durum ama gene de anlamsız. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Öner Kurukuz avrupalı üreticiler emisyonlar sıkıştırdıkça karmakarışık sistemler üreterek yola devam ediyorlar. Bu kafayla ya japonlara ya çinlilere yenilecekler. 
 

toyota 16 yıllık 1.8 motorla, honda L15 ilk defa 2001’de tanıttığı ve geliştirdiği motorla bugün hybrid araba satıyor ve emisyon kurallarının çok ötesinde, başka mimariyle tasarlanmış sistemlerle

 

Biri ambar binası diğer hastane binası kadar farklı sistemler. 
 

çoğu kullanıcının dikkat etmediği kısımlardır bunlar ama ben önem veriyorum

 

Ama o motorlar yıllar içinde evrim geçiriyor. Neredeyse krank dışında ortak parçası kalmıyor. Bence bu strateji daha güvenilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Direksiyon hassasiyeti her araçta farklı olduğu için insan tecrübesine ihitiyaç var. Mesela Getz ile buradan kaçmak için 90 derece direksiyon kırmak gerekirken , bmw ile 60 derece kırmak yeterli oluyor, farzı misal. Tekerlek  açısını ölçen bir robot sistemi ile olabilir ama. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsa Acar
Evren Erakçora yazdı:

Direksiyon hassasiyeti her araçta farklı olduğu için insan tecrübesine ihitiyaç var. Mesela Getz ile buradan kaçmak için 90 derece direksiyon kırmak gerekirken , bmw ile 60 derece kırmak yeterli oluyor, farzı misal. Tekerlek  açısını ölçen bir robot sistemi ile olabilir ama. 

 

Araç marka modelini girince bence kendisi hesaplar gibime geliyor :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Direksiyon hassasiyeti her araçta farklı olduğu için insan tecrübesine ihitiyaç var. Mesela Getz ile buradan kaçmak için 90 derece direksiyon kırmak gerekirken , bmw ile 60 derece kırmak yeterli oluyor, farzı misal. Tekerlek  açısını ölçen bir robot sistemi ile olabilir ama. 


Bence de böyle. 
 

öyle bi robot olacakki, ilk virajda aracın ne kadar döndüğü hakkında tepki verecek, sonra düz gidecek ve diğer viraja hazırlayacak arabayı. 
 

otomatik pilot sürüşleri bile çok güvenli değilken burada kontrolü bilgisayara verip arabanın tepkisini ölçmek takla bile yaptırır araca. İnsan faktörünün şart olduşu testlerden biri bence. 
 

mümkün olduğunca hep aynı kişi ve  iyi pilot seçilmeli. 

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


mümkün olduğunca hep aynı kişi ve  iyi pilot seçilmeli. 


Ben o bahsettiğin pilot olsam var yaaaaa 🤑🤑🤑🤑🤑🤑

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam bir tık daha çıkıp 20-30 binde corolla SUV HYBRİD alınır derim. Ama illa ikisinin arasında iseniz 2. elinin kuvveti ve karizması ile ( Corolla'nın da 2.eli iyidir ) Civic derim.

image.png.0ac842a9ed86a35e1af69e11033e425f.png

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hibrit orada 3,5 yakar. 2,7 litre kârdan yıllık 10 bin km’de 270 litre kar bırakır. 



1.0 ile mtv farkı 8.400 lira, benzin tasarrufu 12.000 lira

 

artı bakımların seyrekliği, azlığı, basit mimarisi

 


yani mtv’ye rağmen 3.500 lira tasarruf var sadece konu mtv ise

1.8lik ile vergiye verilen para ile sıfır aracın vergisi arasında dediğiniz gibi uç bir fark yok hocam 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Ali Memisoglu yazdı:

image.png.0ac842a9ed86a35e1af69e11033e425f.png

 

Maşallah, uçuyoruz göklerde....

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Japonlar keşke sadece motor yapsa :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selçuk Keleş yazdı:

Japonlar keşke sadece motor yapsa :) 

Zaten öyle yapıyorlar ki :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Memisoglu

Adana'da iki plazadan fiyat aldım

 

İkisi de aynı son fiyatı verdi (Birine plazayla ahbap olan bir tanıdık ile gittim, diğerine tek başıma gittim, sonuç aynı :)  )

 

Corolla

 

Vision plus  1.360.000 TL

 

Dream  1.540.000 TL 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...