İçeriğe Yönlendir

700-750 bin tl Bandında Kararsızlık


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın

Merhaba arkadaşlar.

1- Honda civic FD6 2009-2011 1.6 Elegance 

2- Toyota corolla E150 2009-2012 1.6 Elegant

3- Fiat Egea 1.3 multijet 2016-2019 Urban yada Urban Plus

700-750 bin tl bandında iki çocuklu bir aile için bu 3 araçtan biri olacak ama yorumlarınıza ihtiyaç var.

Egea çok mantıklı geliyor hem yeni olması hem kmsinin düşük olması hem az yakması hem bagajının büyük olmasından dolayı. Fakat egeada kafa karıştıran Euroncap testleri ve İnternette gördüğüm bazı kazalarda emniyet kemeri kopması.

 

Japonlar ise kendini dayanıklılık ve sorunsuzluk konusunda ispatlamış araçlar. Onların handikapı daha eski olmaları ve atmosferik motorun rampada performans düşüklüğü.

Birde Civicin bagajı 390 lt bir C segmenti sedan için oldukça düşük hacim.

 

Japonların sürüş zevki ve konfor konusunda da Egeadan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Masraf olarakda kmleri daha yüksek olsada nir turbo bir enjektör bir egr bir dpf dertleri olmayacak.

 

Yorumlarınız nelerdir?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

16  yaşındaki bir araba için bu paralar fazla bence. Yakın zaman önce sıfır corolla yı 1miyon Tl civarına alabiliyordunuz. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

hb ve sw versiyonları avrupa pazarına gönderiliyor. Sanmam kemer kopması falan. Bagajı ve iç mekanı iyi. Söylediğiniz donanımlar güzel. Ancak airbag sayısı sebebi ile güvenliği önceliklendirip corolla bakardım muhtemelen o fiyata. 750 bine corollanın bir üst kasasına bakılabilir advance paket falan. Araştırın derim.

 

Uyarmam gerek, fd6 için okudum ama görmedim, e150 kasa corolla için bizzat gördüm, boya soyulması problemi var. Özellikle beyaz renklerde. 

 

Bu arada o bütçe ile focus 3 bakılabilir 2013 model titanium falan. Manuel kullanılacaksa kenarda dursun. Hepsinden daha güvenli :) 

 

Evren Erakçora yazdı:

16  yaşındaki bir araba için bu paralar fazla bence. Yakın zaman önce sıfır corolla yı 1miyon Tl civarına alabiliyordunuz. 

Abi overrated konumda bahsettiğim sorun bu işte, e150 fd6lar falan bir çok ülkede prese gitti, bizde değişensiz kayıtsız olanlarına bu paraları istiyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

1 milyona 2020 model corolla var hem 1.5 hem hibrit, 60-80 bin km

 

700-750 bandında 13 yaşında olmaması lazım. Şişmiş o fiyatlar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1 milyona

200 bin tl cik eksik kalmış olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
Evren Erakçora yazdı:

16  yaşındaki bir araba için bu paralar fazla bence. Yakın zaman önce sıfır corolla yı 1miyon Tl civarına alabiliyordunuz. 

Öyleydi ama hocam piyasa böyle.Piyasaya yapacak birşey yok. Bizde alternatif arıyoruz.
Yoksa Egea benim hiç içime sinen bir araç değil.

Murat Sahın yazdı:

hb ve sw versiyonları avrupa pazarına gönderiliyor. Sanmam kemer kopması falan. Bagajı ve iç mekanı iyi. Söylediğiniz donanımlar güzel. Ancak airbag sayısı sebebi ile güvenliği önceliklendirip corolla bakardım muhtemelen o fiyata. 750 bine corollanın bir üst kasasına bakılabilir advance paket falan. Araştırın derim.

 

Uyarmam gerek, fd6 için okudum ama görmedim, e150 kasa corolla için bizzat gördüm, boya soyulması problemi var. Özellikle beyaz renklerde. 

 

Bu arada o bütçe ile focus 3 bakılabilir 2013 model titanium falan. Manuel kullanılacaksa kenarda dursun. Hepsinden daha güvenli :) 

 

Abi overrated konumda bahsettiğim sorun bu işte, e150 fd6lar falan bir çok ülkede prese gitti, bizde değişensiz kayıtsız olanlarına bu paraları istiyorlar. 

Advance de araştırıyorum ama inanın bu paraya düzgün yok. Ya hasar kayıtlı yada kmsi uçmuş.
Focus3 biraz uzak kaldım. Önceki focus lar bana çok masraf çıkardı. İş yerinde de 4 tane sıfır aldığımız Tourneo courier var. Çok narin araçlar sürekli arıza ışığı yakıyor hepside. Sürekli servisteyiz.Benim Honda gibi gaddar değil.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1 milyona 2020 model corolla var hem 1.5 hem hibrit, 60-80 bin km

 

700-750 bandında 13 yaşında olmaması lazım. Şişmiş o fiyatlar

1 milyona imkan yok çıkamam.
Fiyatlar tutulan c segmenti modeller için bu şekilde hocam

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

megane 2022 otomatik 1.3 ler de aynı rakam bandında incelenebilir?

Abi onlara da baktımda bu fiyata düzgün göremedim.

Focus 3  sedan 1.6 tdci style 115lik düşük kmlerde var aslında ne dersin Çağlar abi bu sefer şansımız yaver gider mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Aydın yazdı:

bu sefer şansımız yaver gider mi?

evren tdci etrafında kara bulut oluşturmuş ise gitmeyebilir, ben öğro 5 ten sonra diesele temkinli yaklaşıyorum,

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

evren tdci etrafında kara bulut oluşturmuş ise gitmeyebilir, ben öğro 5 ten sonra diesele temkinli yaklaşıyorum,

Ti-vct olur o zaman abi atmosferik dertsiz tasasız

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

2010 modellerde ne kadar japon da olsa problemsiz olacağını sanmıyorum, daha güncel modellerden bakardım, bütçe az değil. 

Egeanın sadece easy paketinde hava yastığı yanlarda yok, diğer paketlerde var. Satışını dert etmiyorsanız 508, c5, insignia gibi araçlara bakabilirsiniz, aileye daha uygun gibi.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

200 bin tl cik eksik kalmış olabilir mi?


o anlamda değil, karşılaştırma yapınca gariplik olduğu belli. Yoksa 250 bin daha koy demiyoruz tabi

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Zincirkıran yazdı:

Egeanın sadece easy paketinde hava yastığı yanlarda yok, diğer paketlerde var. 

 

Güvenlik sadece hava yastığı ile sağlanmaz, bu yaz köpeğe çarptığım kazada altımda 2019 egea yerine 2001 focus olsa dururdum o mesafede. Egea için de durur diye düşündüm, durmadı. Fren bakımları yeni yapılmıştı. Lastikler 3 ay önce sıfır takılmış, alt takım kontrolüne yeni girmişti araç. Teknik olarak bir gerekçe yoktu yani. Aynı durumda 2001 golfte çok rahat dururdu. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o anlamda değil, karşılaştırma yapınca gariplik olduğu belli. Yoksa 250 bin daha koy demiyoruz tabi

Sıfıra yaklaştıkça fiyatlar mantıklı olmaya başlıyor Tansu. FD6'ya 800 binden fazla isteyenler var. Garip bir piyasa oluştu 600-800 bin aralığında. 

Mehmet Zincirkıran yazdı:

2010 modellerde ne kadar japon da olsa problemsiz olacağını sanmıyorum

Düzgün bakılıp düzgün binildiğine emin olabilsek, cidden hala sorunsuzdur da işte mesela civic kullanıcı kitlesi belli. 

750 bin ile egeadan başka modeli yüksek kmsi düşük seçenek pek yok gibi c sınıfı araçlarda. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Opel İnsignia bakın, 1.6 CDTI motor hem ekonomik hem performanslı

D sınıf, bagaj büyük, sürüş konforu üst seviyede

Model yılı bilmem ama makyajlı kasa alınabilir bence

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Söylemeyi unutmuşum, otomatik alınacaksa fd6 5 ileri tam otomatik, e150 4 ileri tam otomatik. Sanırım e150'nin sevilmeyen bir de yarı otomatiği var tek kavramalı. O yıllarda donanım olarak e150 daha iyidir. İç mekan kalitesi anlamında ise fd6 daha iyidir. Fd6'da arkalar bağımsız iken e150 torsiyondu diye hatırlıyorum. Satacağınız zaman fd6'ya daha çok alıcı gelecektir araç temiz fiyat mantıklı olursa ancak ikisi de çok rahat alınıp satılabilen araçlar. E150'yi daha temiz bulmak mümkün. Bu arada, fd6nın bagajı küçük. HB egeanın bagajı fd6dan büyük diye hatırlıyorum. Birde fd6ların frenleri biraz zayıf diye okumuştum. FD6 ya belirli periyotlarla subap ayarı yaptırmak gerek, lpg ile yarı zamanda yapılması öneriliyor. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Pınar yazdı:

Opel İnsignia bakın, 1.6 CDTI motor hem ekonomik hem performanslı

D sınıf, bagaj büyük, sürüş konforu üst seviyede

Model yılı bilmem ama makyajlı kasa alınabilir bence

O fiyata varsa bence kaçırmasın. Seçeneklerin arasında elmas gibi parlar. 1.6CDTI rüştünü ispatlamış, kaliteli ve güvenilir bir motor. Insignia A2 ise bir o kadar yakışıklı. Tek problemi turbo hortumu yırtılması (çözümü çok basit) ve belli bir sürat aralığında ön camın tepesinden accuk ses alıyor o kadar. Onun haricinde bence şahane bir araç. Koltukları da rahat. :D 

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
Çağrı Alaf yazdı:

O fiyata varsa bence kaçırmasın. Seçeneklerin arasında elmas gibi parlar. 1.6CDTI rüştünü ispatlamış, kaliteli ve güvenilir bir motor. Insignia A2 ise bir o kadar yakışıklı. Tek problemi turbo hortumu yırtılması (çözümü çok basit) ve belli bir sürat aralığında ön camın tepesinden accuk ses alıyor o kadar. Onun haricinde bence şahane bir araç. Koltukları da rahat. :D 

Bende 2015 cosmo elite paket var, piyasası 850-950 bandında

Bence az düşük modelli bulunabilir gibi

 

Turbo sorununu çözdük geçenlerde😃

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
Fikri Keleş yazdı:

Bunların kronik hastalığı yok muydu?

İlk kasada mi vardı acaba

Kronik olanlar turbo hortumu çabuk kırılıyor, ancak çözümü basit(çelik kelepçe ile sabitleme)

Vites halatının ucundaki parça kopabiliyor, o da çözümü basit

 

Başka kronik bir sorun duymadım. Ben ikisini de başıma gelmeden önlemini aldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Serkan Özmen
×
×
  • Yeni Oluştur...