İçeriğe Yönlendir

Toyota ve Honda Hibrit Sistemlerin Farkı - Diğer Hibrit Sistemler


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

15 yıl 185bin fiesta , orjinal baskı balata, disk. Arka balata hiç değişmedi. 

Öyle araba mı kullanılır ya :seytan:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Toyota araçlarda bi ruhsuzluk var hala var. Hep gözümde şirket arabası hala. Ha güzel modeller var mı var. 4runner, landcruiser vs yahut celica tipi araçları güzel. Hilux güzel.  Bunlar çekiyor. Chr da güzel. Ama corolla avensis serisi bi türlü şirket arabası imajından çıkmıyor gözümde. Alırsan sadece binersin bi yere gitmek için gibi. Küçük kostak işte chr ve yarıs suv biraz bişeye benzedi onlarda da gözler fazla çekik keskin hatlar jilet gibi. Polo bak ne güzel sade yapabiliyor gözü yormuyor. Toyotaya bakınca gözüm yoruluyor.

 

avensis almaya az kalmıştı bayide bagajı kontrol ederken üst kıdımdan elim çubuklardan gres yağı olunca direk vazgeçmiştim. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Japonların Tofaş'ı işte. 

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

335 bin V6 dizelden selamlar, bir takım enjektör (275 binde) o da bozulmamıştı keyfe keder değişti. EGR 320 binde değişti. Turbo, zincir vs. halen orijinal. :nazar:

Ben aldıktan sonra yaptığım en mantıklı şey hep 10 bini bulmadan yağ bakımı yapıp iyi yağ ve orijinal filtre kullanmam oldu sanırım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

V6 dizelden

deme öyle şeyler 140 a çıkan kurban kesiyor caponyada

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hyundai getz kullandığımızdan biliyorum, o da Toyota ya epey benzeyen bir Asyalı malum. Mekanikleri sağlam oluyor, dizel getzde bakım aralığı 10bin km idi, triger 60binde değişir, sık bakım yapılması daha garantici tarafta. Bir de adamlar epey basit yapmışlar, mesela ön konsol sert plastik ve tek parça , klima iç sirkilasyon düğmesi manuel mekanik, far ampülünü falan değiştirmek çok kolay, basit. Böyle olunca pek sorun çıkartacak gibi,durmuyor ama keyif faktörü düşük tabii. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Selim Bilgin yazdı:

 

Ben aldıktan sonra yaptığım en mantıklı şey hep 10 bini bulmadan yağ bakımı yapıp iyi yağ ve orijinal filtre kullanmam oldu sanırım.

İsraf 10.k bakımı🍆

25-30.k periyodlu bakım yapan tamirci smileysi isterim

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

bu ne şiddet ne celal anlamadım ama azıcık sakin.

 

Yılda ortalama 50 bin km yapan ve 23 yıldır dizel araç kullanan birinin (basit hesapla bile aşağıya yuvarlasak 1 milyon km nin üzerinde yapıyor) deneyimi sanayideki kendine "usta" olan birinin söylediğinden çok daha değerli benim nazarımda. Ki o kendini usta olarak tanımlayanların bozduğu arabaları çooook onarmışlığım var. Hala aynı düşüncede ısrarcıyım, Yukarıdaki mesajda da yazdığım üzere arabanızı merdiven altında bilen bilmeyen çoluk çocuğa emanet etmezseniz, bakımını aksatmazsanız, yakıtına yağına dikkat ederseniz kolay kolay bir şey olmaz.

 

Gerçi sanayi kriterinizse zaten söylenecek pek bir şey yok aslında. tornavida ile enjektör nozzle ı ayarı yaptığını söyleyen dingiller gördü bu gözler.

Tamam düzeltelim şehir değil sanayi efsanesi olsun.


Celal yok. Şu kanal çok güzel

 

https://youtube.com/channel/UCEcXsIoUhaj1_4-tgti4rEw?si=Om22x3tzLZiRvfyi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

deme öyle şeyler 140 a çıkan kurban kesiyor caponyada

 

140 için V6'ya gerek yok ya, 35 tfsi (hybridimsi) A3 alıp teslim ettim Ankara'ya geçen hafta, ne oluyor demeden sessiz sedasız 160 oluyor, bir de motoru kapatıyor o hızda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

tfsi

tsi diyerek orantsız güç kullanmasak...

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

tsi diyerek orantsız güç kullanmasak...

 kan görüyorum vahşet görüyorum 😂 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

deme öyle şeyler 140 a çıkan kurban kesiyor caponyada


bi eleman vardı uluslararası araba işi yapan. Caponyada takılıyordu bi ara. Meşhur gtr’yi almış. 3.vitese her attığında cezayı yapıştırmışlar. Ehliyetini kaptırmıştı. Sonra almanyaya geçti

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi eleman vardı uluslararası araba işi yapan. Caponyada takılıyordu bi ara. Meşhur gtr’yi almış. 3.vitese her attığında cezayı yapıştırmışlar. Ehliyetini kaptırmıştı. Sonra almanyaya geçti


F****ü olan mı? 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi eleman vardı uluslararası araba işi yapan. Caponyada takılıyordu bi ara. Meşhur gtr’yi almış. 3.vitese her attığında cezayı yapıştırmışlar. Ehliyetini kaptırmıştı. Sonra almanyaya geçti

Hollandaya yerleşti. Mx5 ile ceza yazmışlar anlatmasına göre. Sonra Ehliyeti kaptırıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Neden avrupalı üreticiler p1+p2 tasarımını benimsiyor da asyalılar p1+p3 tasarımını benimsiyor?

 

energies-12-03753-g003-550.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tek benimsediğim lpg + 9200deq tasarımı

 

aha bölle:

12102232053hj.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Ali Darbaz sence? 

 

Kasnaktan alternatör tarihi sevmiyorum motoru eğreti Duran ikinci bir jeneratörü de sevmiyorsun ama şanzıman kafasından tahrikler Ayrıca harici bir Aksa elektrik motoru ile yürüyen sistemler ilgi çekici

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Kasnaktan alternatör tarihi sevmiyorum motoru eğreti Duran ikinci bir jeneratörü de sevmiyorsun ama şanzıman kafasından tahrikler Ayrıca harici bir Aksa elektrik motoru ile yürüyen sistemler ilgi çekici


ben şöyle düşünüyorum. P0-P1-P2 ve P2.5 tasarımını avrupa benimsiyor. P0 kayışla tahrikli. O da var avrupa araçlarında. çünkü trafik derdi az. Kaos yok. Otoban sürüşü fazla. Ve avrupa gelenekselden çıkamıyor. 
 

asya’da kaos var. Trafik var. Yakıt tüketimi önemli. Yüksek hıza çıkma oranı az. Ve PHEV’e açılan kapı da P1+P3’ten geçiyor. Türkiye’de hala insanlar çok şaşkın bu işleyişe. Adapte olamıyor bir türlü
 

Hala p1+p3 tasarımı yapan Avrupa markası yok. Ford çin pazarı için üreteceğini duyurdu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ben şöyle düşünüyorum

sddefault.jpg

 

arabaya-cam-tavan-yaptirmak.jpg

 

sence çift mi tek mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

sddefault.jpg

 

arabaya-cam-tavan-yaptirmak.jpg

 

sence çift mi tek mi?


ikisi de değil. Kapalı tavan en iyisi 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ikisi de değil. Kapalı tavan en iyisi 

bunlarda şömine gibi kalorifer var, fazla ısıyı tavandan atma derdindeyiz farklı bir dünya, forX 3 yollu ses sistemi nedir bilir misin yiğen

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bunlarda şömine gibi kalorifer var, fazla ısıyı tavandan atma derdindeyiz farklı bir dünya, forX 3 yollu ses sistemi nedir bilir misin yiğen


Fazla ısısı olan üstüme atsın :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...