İçeriğe Yönlendir

Toyota ve Honda Hibrit Sistemlerin Farkı - Diğer Hibrit Sistemler


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Var

 

Ecük paylaşımcı olalım mı :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu km’de dizel sanırı. 3 batarya ücreti kadar harcamıştı, şanzıman, turbo, pompa, enjektör ve diğer masraflara

Yok daha neler :) O kadar da değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ileri derece yutubun yan etkileridir

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Yok daha neler :) O kadar da değil.


400 bin. Kimsede kayıt kuyut yok. 150 bin olan dizeli satıyor. Hatta benzinliyi de satıyor. Gerçekler çok başka :) 

 

Murat Sahın yazdı:

 

Ecük paylaşımcı olalım mı :D 

 

arızadan veri yok :) bakım 15 bin’de bir, golf bakımından ucuz. 
 

Benim grafikte otopark-otoyol-su-köpük-lastik yaması var 

 

kasko sigorta vergi yakıt falan var ama bunu kimseyle karşılaştırmıyorum çünkü kimse böyle bir veri tutmuyor. 
 

ha, sadece yakıt+vergi konusunu konuşacaksak, kendim için 600lt benzin tasarrufumdan, 145 litresini mtv farkına veriyorum. Gerisi bana kalıyor işte. O da 1.0 motorla kıyasladım. 
 

600 litre benzin tasarrufunu nasıl hesapladın diyeceksin. Biz 1.0 taliant aldık. 9,5 yakıyor. Ben 4,5 yakıyorum. 5 litre fark var. Hadi reno uzun yola gitmedi. Gitseydi ortalaması düşük olurdu. 4 litre tasarruf diyelim. 15.000 km’de

 

150x4=600 litre 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

400 bin. Kimsede kayıt kuyut yok. 150 bin olan dizeli satıyor. Hatta benzinliyi de satıyor. Gerçekler çok başka :) 

 

Şirketimizde 180bin km dizel kullandık, standart bakım harici hiç bir masraf çıkmadı.

@Servet Aydın yüzbinlerce km kullanıyor şirket araçlarını, o da yorumlar illa ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Şirketimizde 180bin km dizel kullandık, standart bakım harici hiç bir masraf çıkmadı.

@Servet Aydın yüzbinlerce km kullanıyor şirket araçlarını, o da yorumlar illa ki.


bazı motorlar gerçekten çok sağlam. Ben zaten genel konuştum. Gerek burada açılan başlıklar gerek sanayide en çok uğraşılan otomobiller değerlendirilir. Euro 3-4 araçları da farklı değerlendiriyorum. Servet abi en son şkoda ile takılıyordu :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Şirketimizde 180bin km dizel kullandık, standart bakım harici hiç bir masraf çıkmadı.

@Servet Aydın yüzbinlerce km kullanıyor şirket araçlarını, o da yorumlar illa ki.

350-400k olunca artık karoseri eskiyor değişelim diyoruz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bazı motorlar gerçekten çok sağlam. Ben zaten genel konuştum. Gerek burada açılan başlıklar gerek sanayide en çok uğraşılan otomobiller değerlendirilir. Euro 3-4 araçları da farklı değerlendiriyorum. Servet abi en son şkoda ile takılıyordu :) 

Bence en önemli şey dizel araçlarda, doğru periyodik bakımla, doğru bakım aralığı. Bunlar düzgün, zamanında, doğru işlem ve orjinal parça ile yapılırsa ömürlük olur o motor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Bence en önemli şey dizel araçlarda, doğru periyodik bakımla, doğru bakım aralığı. Bunlar düzgün, zamanında, doğru işlem ve orjinal parça ile yapılırsa ömürlük olur o motor.

 


yok hocam. Tam öyle değil. İyi örnek de var. Kötü örnek de çok. Bizim 1.6 astra dizel astra tam 100 binde turboluk oldu. Geçen ay 60 bin fiyat çektiler. Uydurma bir şeyler yapıldı. Periyodik servis bakımlı sakin kullanım arabası. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 bakım 15 bin’de bir, golf bakımından ucuz. 
 

her prestijin bir fiyatı vardır, ios18 iyi midir

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 ios18 iyi midir


Fakir işi. Android gibi olmuş

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yok hocam. Tam öyle değil. İyi örnek de var. Kötü örnek de çok. Bizim 1.6 astra dizel astra tam 100 binde turboluk oldu. Geçen ay 60 bin fiyat çektiler. Uydurma bir şeyler yapıldı. Periyodik servis bakımlı sakin kullanım arabası. 

İşte sizde pozitif olun, iyi örnekleri görün :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

biri yan sanayi gibi

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hafta sonu sanayi esnafıyla arkadaşlık kuruyorlarmış


Ben hep haftaiçi gidiyorum, haftasonu sanayi kalabalık oluyor. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sanayide çok az esnaf kaldı. Yeni nesil tamirci lazım ülkeye.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Yeni nesil tamirci lazım ülkeye.

o faturayı ödeyecek müşteri ile birlikte...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Sanayide çok az esnaf kaldı. Yeni nesil tamirci lazım ülkeye.


çok değerli olacak çok. Bizim batılılar gibi evimizin altında garaj da yok anahtarı elimize alalım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

. Bizim batılılar gibi

ne uğraşacaklar, adamlar eskiyince satıyor bit Türk e gidip yenisini alıyor

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

evimizin altında garaj da yok

belçikada evim olacak hafta sonu yapacağım son şey arabanın yüzüne bakmak olurdu

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ne uğraşacaklar, adamlar eskiyince satıyor bit Türk e gidip yenisini alıyor

belçikada evim olacak hafta sonu yapacağım son şey arabanın yüzüne bakmak olurdu


bi arkadaşım isveçli oğlanla evlendi. Geçenlerde taşınmışlar. 6 koli takım taklavat tutmuş. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ben de şöyle duydum. Dizel 100 bin km’den sonra çok masraf açıyor. Şehir içinde de 6-7lt yakıyor. Pompa duman egr dpf hassas enjektörler falan filan. Say say bitmiyor. Haa bi de turbo derken o sırada otomatik şanzıman da arıza verdimi hafta sonu sanayi esnafıyla arkadaşlık kuruyorlarmış :) 

 

 

Yok öyle bir şey. Tam bir şehir efsanesi.

2009 du galiba Graaaande punto 1.3 dizel 90 hplık otomatik almıştım. Şu robotlu olanlarından. Alırken herkes robotu bozuluyor ot kıl dedi, 320 bin km de sattım robotuna da hiçbir şey olmadı. 2 kez klima kompresörü bir kezde alternatör değiştirdim. 180 bin km civarında debriyaj + volant değiştirmiştim. Ne pompasından ne de enjektöründen bir sorun yaşamadım. Bir kez işgüzarlıktan enjektör temizletmiştim.

 

2001 den bu yana dizel araba kullanıyorum, hiç öyle bahsedilen gibi bir maliyetle karşılaşmadım ki ben normal bir kullanıcı gibi kullanmıyorum. yılda 50 bin km +/-10 bin km falan gibi bir ortalamam var.

 

Doğru yağ kullanıp zamanında bakımlarını yaptırırsanız ve çakma mazot istasyonlarından yakıt almazsanız hiçbir şey olmaz. 3 kuruş ucuz diye noname istasyondan yakıt alırsanız herşey olur.

 

Al bu da rahmetli babamın 2.4 accordun km si. Yağ değiştirmek dışında hiçbir şey yapılmadı bu arabaya. LPG li. 

 

IMG-20240829-WA0002.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

 

Yok öyle bir şey. Tam bir şehir efsanesi.

2009 du galiba Graaaande punto 1.3 dizel 90 hplık otomatik almıştım. Şu robotlu olanlarından. Alırken herkes robotu bozuluyor ot kıl dedi, 320 bin km de sattım robotuna da hiçbir şey olmadı. 2 kez klima kompresörü bir kezde alternatör değiştirdim. 180 bin km civarında debriyaj + volant değiştirmiştim. Ne pompasından ne de enjektöründen bir sorun yaşamadım. Bir kez işgüzarlıktan enjektör temizletmiştim.

 

2001 den bu yana dizel araba kullanıyorum, hiç öyle bahsedilen gibi bir maliyetle karşılaşmadım ki ben normal bir kullanıcı gibi kullanmıyorum. yılda 50 bin km +/-10 bin km falan gibi bir ortalamam var.

 

Doğru yağ kullanıp zamanında bakımlarını yaptırırsanız ve çakma mazot istasyonlarından yakıt almazsanız hiçbir şey olmaz. 3 kuruş ucuz diye noname istasyondan yakıt alırsanız herşey olur.


Şehir efsanesi falan değil. Sanayi orada. Sizin aracınızda ne olmuş bilmiyorum. Her araç hemen bozulur da demiyoruz.  Bir istatistik var. Onu söylüyoruz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

320 binde ford fusion sattık alan duacıydı. Orjinal baskı balata fren disk vs.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

bu ne şiddet ne celal anlamadım ama azıcık sakin.

 

Yılda ortalama 50 bin km yapan ve 23 yıldır dizel araç kullanan birinin (basit hesapla bile aşağıya yuvarlasak 1 milyon km nin üzerinde yapıyor) deneyimi sanayideki kendine "usta" olan birinin söylediğinden çok daha değerli benim nazarımda. Ki o kendini usta olarak tanımlayanların bozduğu arabaları çooook onarmışlığım var. Hala aynı düşüncede ısrarcıyım, Yukarıdaki mesajda da yazdığım üzere arabanızı merdiven altında bilen bilmeyen çoluk çocuğa emanet etmezseniz, bakımını aksatmazsanız, yakıtına yağına dikkat ederseniz kolay kolay bir şey olmaz.

 

Gerçi sanayi kriterinizse zaten söylenecek pek bir şey yok aslında. tornavida ile enjektör nozzle ı ayarı yaptığını söyleyen dingiller gördü bu gözler.

Tamam düzeltelim şehir değil sanayi efsanesi olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Göktürk yazdı:

320 binde ford fusion sattık alan duacıydı. Orjinal baskı balata fren disk vs.

15 yıl 185bin fiesta , orjinal baskı balata, disk. Arka balata hiç değişmedi. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...