Tansu Kalafatoğlu 20 Eylül Paylaş 20 Eylül yazılı döküman olması açısından; start stop ve mild hibrit araçlar avrupalı markaların günü kurtarmak adına emisyon tatavasına karşı ürettiği karmaşık sistemlerdir. standart araba üstüne, gelişmiş marş motoru, gelişmiş turbo sistemi, gelişmiş şanzıman kavrama kitleri, gelişmiş klima sistemi, gelişmiş elektronik sistem, gelişmiş akü kapasiteleri, gelişmiş alternatör ve vb sistemler oluşturulmuştur. birbiri üstüne kurulan bu sistemler şu an oldukça karmaşık mimariye sahiptir. arıza ihtimali fazladır. start stop ve mild hibrit esasen yakıt tüketimi konusunda ölçümde kayda alınmayacak derecede tasarruf yaparlar. elektrik motoru dedikleri alternatördür. etkisi yok denecek kadar azdır. bir üst kademe 48 volt ve üstünde, şanzımana entegre elektrik motorlu sistemler ise ölçülebilir derecede az yakıt tasarrufu sunarlar. sistem basittir ve küçük bir bataryaları vardır. benzinli motor - kavrama - elektrik motoru - kavrama - şanzıman - tekerlekler şeklinde gider. kimisinde elektrik motoru motor şanzıman arasında dışarıdadır, kimisinde şanzımanın içindedir. ama hepsi benzerdir. bu tür arabalarda ayrı bir elektrik motoru olmadığı için klima, direksiyon, araç elektriği, devirdaim vb şeyler benzinli motordan çalışır. hyundai, mercedes, volvo, renault, peugeot, citroen, fiat, bmw gibi markaların sistemi bu şekildedir. ben bunlara eksenel sistem diyorum. diğerleri ise japon grubu. toyota, honda, byd ve nissan. amerikada ford ve chevy'nin toyota ile lisans karşılığı ürettiği birkaç araba da vardır. bu araçlarda şanzıman yoktur. baştan beri tasarımları standart arabaların üstüne koya koya karmaşık hale getirmeden, en baştan mühendislik çalışmasıyla üretilmişlerdir. benzinli motor yanında transaks vardır ve ardından tekerlekler gelir. transaks içinde 2 elektrik motoru vardır. benzinli motoru çalışmasa dahi aracın tüm sistemi elektrikli olduğu için devamlılık esastır. genelde turbo motor kullanmazlar. daha verimli ve düşük devirde tam yüke bindirebilecekleri, start stoptan etkilenmeyecek basit motor koyarlar. çoğunda kavrama yoktur. ama bazen basit kavramalar kullanabilirler. araç dururken benzinli motor çalışırken veya farklı hızlanma yavaşlanma kombinasyonlarında kavramayı elektrik motorlarının dönüş sayılarıyla yaparlar. kiminde gezegen dişli seti vardır kiminde seri hibrit düzeneği vardır. eksenel sistem hibritlere göre daha basit yapıdadırlar. şarj edilebilir phev araçlarla alakalı çok hatalı bilgiler dolaşıyor. bu araçlar hibrit arabalarla aynı olup, batarya, inverter, elektrik motorlarının büyütülmüş halini içerirler. uzun yolda, düşük batarya seviyesinde veya yüksek güç gereksinimi olan yerlerde, hibrit gibi çalışırlar. düşük güç gereksinimi olan yerlerde elektrikli araba gibi giderler. 5 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu araçlarda şanzıman yoktur. 9 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: hybrit araçlar avrupalı markaların günü kurtarmak adına konusunda ölçümde kayda alınmayacak derecede tasarruf yaparlar. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 21 Eylül Paylaş 21 Eylül (düzenlendi) Komponent arttıkça arıza artar mantıken Tansu dostum, burada haklısın kesinlikle. Mild hibritler kafa karıştırıcı. Esas merak ettiğim konu senin corolladaki hibrit uzun süreli kullanımda günün sonunda batarya değişimi gerektirdiğinde ne kadar tasarruf sağlamış olacak, yani attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değecek mi? 2 bin USD gibi bir şey hatırlıyorum, 75 80 bin lira eder. İç Anadolu'da standart kullanıcı için ortalama yılda 10 15 bin km desek 10 yıl sonra yapılan yoldan edilecek tasarruf bataryayı ödedikten sonra bize ne kalacak? Var mı bir hesap formülü bunun için? Batarya ömrü döngüsel mi yoksa 10 yıl sonra her halükarda değişecek mi? Çabiden ödünç vesile ile, TSI motora LPG takıyorlar. Tamirci arkadaş ile hesap ettik geçen akşam, montaj maliyeti ve 100 bin km sonra ortaya çıkacağını öngördüğümüz subap maliyetini kurtarmıyor tasarrufu. 1.4T Astra için de benzer bir hesap yaptık, o başa baş gidiyor mesela, kâr yok. Yakıttan elde edilen tasarruf ile tamir bütçesi örtüşüyor gibi. (Hesaplar karma kullanım benzin ve lpg tüketimi, LPG bakımı vesaire kalemler dahil edilerek yapıldı, reel kullanımda belirgin fark olması pek ihtimal değil) mesela bu yeni nesil araçların bir çoğuna LPG takmak külli zarar, hem kar etmeyeceksin, hem araba yıpranacak. Hibritte batarya durumunun da hesabını yapmak gerek. Sende çok etkilemez, sen ucuzken aldın arabayı. Şimdi bir de hibritin ilk alım maliyeti daha yüksek sanırım atmosferikten. 21 Eylül tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Eylül Yazar Paylaş 21 Eylül Murat Sahın yazdı: Komponent arttıkça arıza artar mantıken Tansu dostum, burada haklısın kesinlikle. Mild hibritler kafa karıştırıcı. Esas merak ettiğim konu senin corolladaki hibrit uzun süreli kullanımda günün sonunda batarya değişimi gerektirdiğinde ne kadar tasarruf sağlamış olacak, yani attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değecek mi? 2 bin USD gibi bir şey hatırlıyorum, 75 80 bin lira eder. İç Anadolu'da standart kullanıcı için ortalama yılda 10 15 bin km desek 10 yıl sonra yapılan yoldan edilecek tasarruf bataryayı ödedikten sonra bize ne kalacak? Var mı bir hesap formülü bunun için? Batarya ömrü döngüsel mi yoksa 10 yıl sonra her halükarda değişecek mi? Çabiden ödünç vesile ile, TSI motora LPG takıyorlar. Tamirci arkadaş ile hesap ettik geçen akşam, montaj maliyeti ve 100 bin km sonra ortaya çıkacağını öngördüğümüz subap maliyetini kurtarmıyor tasarrufu. 1.4T Astra için de benzer bir hesap yaptık, o başa baş gidiyor mesela, kâr yok. Yakıttan elde edilen tasarruf ile tamir bütçesi örtüşüyor gibi. (Hesaplar karma kullanım benzin ve lpg tüketimi, LPG bakımı vesaire kalemler dahil edilerek yapıldı, reel kullanımda belirgin fark olması pek ihtimal değil) mesela bu yeni nesil araçların bir çoğuna LPG takmak külli zarar, hem kar etmeyeceksin, hem araba yıpranacak. Hibritte batarya durumunun da hesabını yapmak gerek. Sende çok etkilemez, sen ucuzken aldın arabayı. Şimdi bir de hibritin ilk alım maliyeti daha yüksek sanırım atmosferikten. pil maliyeti düşünülürken atlanan bir konu var. O kadar km veya zamanda Motor, turbo, şanzıman, alternatör, marş motoru, v kayış, disk balata, triger, maliyeti pil maliyetinin 3-4 katı çıkar belki geçer. şimdi diyeceksin ki, onlar çok bozulmaz. Ama öyle değil. Çokça bozuluyor. Hibritte bunlar masraf olmuyor mu? Start stop arabaya göre çok da az oluyor veya olmuyor. Bazı ekipmanlar zaten yok. şunu kavramak lazım. Toyota honda hibrit tasarımı, normal arabalarla kıyaslanmaz. Baştan farklı bi mühendislik. esas eleştirilmesi gereken konu, avrupa markalarının sistem üstüne sistem kurması ve durumu karmakarışık hale getirmesi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: pil maliyeti düşünülürken atlanan bir konu var. O kadar km veya zamanda Motor, turbo, şanzıman, alternatör, marş motoru, v kayış, disk balata, triger, maliyeti pil maliyetinin 3-4 katı çıkar belki geçer. şimdi diyeceksin ki, onlar çok bozulmaz. Ama öyle değil. Çokça bozuluyor. Hibritte bunlar masraf olmuyor mu? Start stop arabaya göre çok da az oluyor veya olmuyor. Bazı ekipmanlar zaten yok. şunu kavramak lazım. Toyota honda hibrit tasarımı, normal arabalarla kıyaslanmaz. Baştan farklı bi mühendislik. esas eleştirilmesi gereken konu, avrupa markalarının sistem üstüne sistem kurması ve durumu karmakarışık hale getirmesi Ama start stop yok, lütfen. O kötü bir sistem. Fayda zarar hesabını yapamıyorum hibritin. İlla faydalıdır ama ne kadar... Avrupa markaları konusu farklı. Hibrit alacak olsam dsgli turbolu direk enjeksiyonlu alternatörden hibrit istemezdim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Eylül Yazar Paylaş 21 Eylül Murat Sahın yazdı: Ama start stop yok, lütfen. O kötü bir sistem. Fayda zarar hesabını yapamıyorum hibritin. İlla faydalıdır ama ne kadar... Avrupa markaları konusu farklı. Hibrit alacak olsam dsgli turbolu direk enjeksiyonlu alternatörden hibrit istemezdim. avrupa markaları küçük hacme çok odaklandı. Küçük hacimde acayip ilerlediler. Özellikle vw ve reno. Ama turbo ve direkt enjeksiyon olmak zorunda. Emisyon kuralları zorladıkça daha çok elektrikli sistem ekliyorlar ama hep kat üstüne kat çıkma mimarisiyle. Bu da işi çok karmaşıklaştırıyor. Halbuki yeni binaya yeni tasarımla geçmeleri lazımdı Maliyet hesabı kolay. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: benzinli motor yanında transaks vardır 1977 model reno 12 de olan yani, diferansiyel vites dişlillerinin yanında idi Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu araçlarda şanzıman yoktur. onu yerine transaks mı var ? yazılı döküman olması açısında şeetim 2 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Avrupalı üreticiler mecburiyetten (emisyon) girdiler hibrit işine. 1.4 1.6 2.0 turbo motorları ile gayet mutlulardi.(ucuz yakit) Sonra zoraki iş yaptırdılar adamlara. Ama ne olursa olsun vw nin tsi teknolojileri takdirlik. Önce ihtiyaç olmadığında silindir kapatma işi sonrasında çıkan versiyonlarda uzun yolda benzinli motoru kapatıp yelkenli suzulme fikri en az toyotanin tam hibriti kadar güzel işler. 1.0 mild hibrit tsi keşke manuel opsiyonuyla fordlarda da olsa... Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: Emisyon kuralları zorladıkça daha çok elektrikli sistem ekliyorlar ama hep kat üstüne kat çıkma mimarisiyle. Tipik Karadenizli müteahhit. Her sene +1 kat. 1 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Eylül Yazar Paylaş 21 Eylül Çağlar Bayur yazdı: 1977 model reno 12 de olan yani, diferansiyel vites dişlillerinin yanında idi onu yerine transaks mı var ? yazılı döküman olması açısında şeetim trans yağ var. 5-30 olur mu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: trans yağ var. 5-30 olur mu tükkanın varsa olur, araba seninse olmaz 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Geçenlerde bir sitede en ucuz bataryanın corollalarda olduğunu onun da 110 bin lira olduğunu okumuştum. Tasarruf nasıl olur o tartışmalı bir konu bence. Hatta örnek olarak Toyota'larda 1.8 hybrid motor özellikle şehir dışı 6-7 litrenin altına düşüremiyorum diyenler var. Şahsen dizel aracım var ve 4,5 larda yaktığında fazla diyorum uzun yolda. Emisyon olayı dizel motorları çok etkileyince pek tabi firmalar hybrid elektrik olaylarına girdi. Ama tüketici açısından bakıldığında ( tabi ki çevre önemli ) dizel ve LPG hala daha en sorunsuz ve tasarruflu araçlar gibi duruyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Tayfun Aydın yazdı: onun da 110 bin lira olduğunu okumuştum 1000 dolar? dolar kurunu kaçtan almışlar= Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Çağlar Bayur yazdı: 1000 dolar? dolar kurunu kaçtan almışlar= Çağlar hocam en pahalıdan aşağı sıralamışlardı keşke kaydetseydim. En ucuzu corollalarda kullanılan 110 bin yazıyordu. Dolar kurunu bilemiyorum Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Tayfun Aydın yazdı: Geçenlerde bir sitede en ucuz bataryanın corollalarda olduğunu onun da 110 bin lira olduğunu okumuştum. Tasarruf nasıl olur o tartışmalı bir konu bence. Hatta örnek olarak Toyota'larda 1.8 hybrid motor özellikle şehir dışı 6-7 litrenin altına düşüremiyorum diyenler var. Şahsen dizel aracım var ve 4,5 larda yaktığında fazla diyorum uzun yolda. Emisyon olayı dizel motorları çok etkileyince pek tabi firmalar hybrid elektrik olaylarına girdi. Ama tüketici açısından bakıldığında ( tabi ki çevre önemli ) dizel ve LPG hala daha en sorunsuz ve tasarruflu araçlar gibi duruyor. Ben de şöyle duydum. Dizel 100 bin km’den sonra çok masraf açıyor. Şehir içinde de 6-7lt yakıyor. Pompa duman egr dpf hassas enjektörler falan filan. Say say bitmiyor. Haa bi de turbo derken o sırada otomatik şanzıman da arıza verdimi hafta sonu sanayi esnafıyla arkadaşlık kuruyorlarmış her duyduğunuza, herkesin yaptığı yoruma inanmayın tayfun bey. Yorum yapanlar hala yakıt ölçerken depo hesabı yapıyor. Ekrandaki km/lt ifadesini çözebilmiş değil çoğu Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül serviste batarya ücreti 80-100 bin arası denmiş haziran 2024’te. Ben yıllar önce sorduğumda 2000 dolara tekabül ediyordu. Hala benzer demekki. batarya ömrü araç ömrü kadar. 400.000km taksi aynı batarya ile devam ediyor. Bu km’de dizel sanırı. 3 batarya ücreti kadar harcamıştı, şanzıman, turbo, pompa, enjektör ve diğer masraflara @Tayfun Aydın Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: 2000 dolara tekabül ediyordu. Hala benzer demekki. dolar kuru kaç oldu ki? calculus I Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 22 Eylül Paylaş 22 Eylül (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben de şöyle duydum. Dizel 100 bin km’den sonra çok masraf açıyor. Şehir içinde de 6-7lt yakıyor. Pompa duman egr dpf hassas enjektörler falan filan. Say say bitmiyor. Haa bi de turbo derken o sırada otomatik şanzıman da arıza verdimi hafta sonu sanayi esnafıyla arkadaşlık kuruyorlarmış her duyduğunuza, herkesin yaptığı yoruma inanmayın tayfun bey. Yorum yapanlar hala yakıt ölçerken depo hesabı yapıyor. Ekrandaki km/lt ifadesini çözebilmiş değil çoğu Tansu hocam ben Astra h sıfır aldım 120 bin km kullandım. ekstra yaptığım tek masraf bir kere selenoid valfi değişti o kadar.( iyi niyet garantisinden yüzde 30-40 indirimle ) Ondan önce de Grande Punto kullandım 2 çeşit uzun yıllar yine dizel. Ailemizde yıllardır CR-V dizel kullanıyoruz ve inanın normal bakım dışında bir durum hiç olmadı. Yani dizel konusunda bence o 2000 lerin başındaki masraflar yok. Tabi bu durum rüştünü kanıtlamış motorlar için geçerli. Hatta benzinli sorunsuz deriz megane nin ömürlük motor denen 1.6 atmosferik benzinli motoruna o kadar masraf yaptım ki... Benim şu anda şehir içi ortalamam 5.4 ki İstanbul trafiği. ( İkitelli - bağcılar arası papaz köprüsü sabahın 8-9 u bilen bilir ) Geçen hafta Ankara ya klima açık git gel ortalama 3.7. LPG de kullanan arkadaşlarımla konuştuğumda dikkat ediyorum ortalama aynı rakamlarda TL ile hesap yapıldığında. Yani ortalama değişiyor ancak LPG nin ucuzluğu hemen hemen km başı aynı seviyelere çekiliyor Tansu hocam. Aramızda çoğu kişi Hybrid ya da elektrikli arabalarla yeni tanışıyor. Pek tabi 4-5 yıldır kullanan da vardır. Ancak 20-30 yıllık kullanan zor sanırım. Batarya değişimi yapıldığında ve masrafları kullanılan km lere böldüğümüzde , yakılan elektrikle birleşirse durum ne olur inanın ben de merak ediyorum. Şahsen Corolla SUV son derece aklımda olan bir araç ama işte bu hesaplamalarla durum nasıl olur bilemiyorum. Benim -muş larım kullanmadığım için videolardan, kullananlardan ve ilk şahıslardan sorduğumda aldığım cevaplardır. Motor konularında bence seçim çok önemli. Pek tabi beyaz eşya gibi şans bazen denk gelse de sonuçta sağlamlığı ile kendini ispatlamış motor ve şanzımanlar var. O yönlere gidildiğinde ve düzgün bakımı yapıldığında ne dizel ne benzinli ne hibrit sorun çıkaracağını sanmıyorum. İstanbul'da 800-900 binlerde, milyon gören anahtar değmemiş albealar vardı taksi. Adam yağı ve hava filtresinin 5 binde değiştiririm tek sırrım bu demişti. Bir ustam bakımsız veya yatan arabadan her daim uzak dur derdi. Kendisine her durumda katılmamak elde değil. Dediğim gibi hibrit sistemde batarya ve bakım masraflarını yakılan elektriğin üstüne koyduğumuzda durum nasıl olur ona bakmak lazım. Bir de senede yaptığı yolun çoğunu şehirler arası yapan biri için hibrit motor ne kadar yarar tartışmakta fayda var. 22 Eylül tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül İşte bunu diyorum. Bakımı az hocam çok farklı dünyalar. Telefonumu gönderiyorum. 212’de kahve içelim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Tayfun Aydın yazdı: milyon gören anahtar değmemiş albealar vardı taksi. o segment biraz değişiktir, herşeyi anlatmazlar kriter alınmaz güvenilir değil 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: İşte bunu diyorum. Bakımı az Excellde falan hazırladığın bir tablo var mı hesap için? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Murat Sahın yazdı: Excellde falan hazırladığın bir tablo var mı hesap için? Var 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts