İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Silindir 1.6Cl 8v Silindir kapak Contası


Ayhan Uğur

Recommended Posts

Ayhan Uğur

Selamlar daha önceleri kendi araçlarımda bir çok kayda değer proje yaptım bu sefer mantığını bildiğim fakat daha önce yapmadığım bir şey yapmak istiyorum..

Restorasyonunu yapmış olduğum Ford escort aracımın kendi ihmalimden dolayı üst silindir kapak contasını patlattı kalorifer petiğini ve radyatörü değiştireceğim tıkandı çünkğ...ama silindir kapak contası bu değiştirmek istiyorum.. Yaptıracak güvendiğim ustam var lakin kendi merağımdan ve fazla ücret ödememek adına kendim yapmak istiyorum.sorum şu bu aracın 1.6cl 8v olanı için internette bu motorun sentesi ve kapak saplamalarının kaç nm ile sıkılıyor onu bulamadım.

IMG-20231108-WA0015.jpg

IMG-20231108-WA0008.jpg

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Alpay Sumer yazdı:

Ayhan bey tek konudan ilerleyelim.

Tek konu derken ? Anlamadım 

Çağlar Bayur yazdı:

Abi bu tarz dataları buldum da çoğu 16v üzerine biraz daha bakınayım ben en iyisil

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Konunuz 2 kere acılmıştı sorun yok hallettik :flowers: 

Ayhan Uğur yazdı:

Tek konu derken ?

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Alpay Sumer yazdı:

Konunuz 2 kere acılmıştı sorun yok hallettik :flowers: 

 

Peki fark etmemişim kusura bakmayın 😊

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Tahmin ettiğim gibi 4.pistona su almış egzozdan yağ dada hafif bozalaşma mevcut bugün söktüm biraz temizledim atıklık vb gözükmüyor yarın sabah malzemeleri alıp parçacıdan devam edicem bir kaç güne bitirip marş yaparız inşallah 

IMG_20240924_121535.jpg

IMG_20240924_121121.jpg

IMG_20240924_121516.jpg

IMG_20240924_121631.jpg

IMG_20240924_122924.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Yazmayı unutmuşum aracı toplayıp çalıştırdım 

Tıkalı kalorifer peteğini değiştirdim.

Bu araca tekrardan termostatını taktım 82 lik 

68 lik te fan müşürü taktım.

 

Silindir kapağını açmadan önce olan sorun du petektendir diye düşünmüştüm 

Fakat hararet yüksek gösteriyor ve arabayı sıkıştırınca harahet yükseliyor. Hortumlar da şişirme vb yok 90 km kullandım 

N de fan açıyor kırmızının altına kadar geliyor daha zorlasam 3.5 4 k devir gibi kırmızıya geliyor 

 

Bu hafta radyatör ve hararet müşürünü değiştireceğim tekrardan güncelleme yapacağım

IMG_20240924_132252.jpg

IMG_20240925_163924.jpg

IMG_20240925_164010.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ayhan Uğur yazdı:

Bu araca tekrardan termostatını taktım 82 lik 

68 lik te fan müşürü taktım.

 

termostat tan düşük fan müşürünü ben anlamadım?

Ayhan Uğur yazdı:

Silindir kapağını açmadan önce olan sorun du petektendir diye düşünmüştüm 

silindir kapağı tam olarak neden açıldı ?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Çağlar Bayur yazdı:

termostat tan düşük fan müşürünü ben anlamadım?

silindir kapağı tam olarak neden açıldı ?

Orjinal fan müşürünü takmadım abi Tofaş'ın 68 derecede açan müşürünü taktım. Onların yazlık müşür diye tabir ettikleri 68 derecede çalışıyormuş

 

4. Silindire su almış abi conta patlattı ondan dolayı söküldü.

 

Öncesindede aracı sıkıştırdığımda harahet sorunu yaşıyordum. Petek tıkalı idi tamamen onu değiştirdim ama sorun ondan kaynaklı değilmiş onu anladım.

Ayhan Uğur yazdı:

Orjinal fan müşürünü takmadım abi Tofaş'ın 68 derecede açan müşürünü taktım. Onların yazlık müşür diye tabir ettikleri 68 derecede çalışıyormuş

 

4. Silindire su almış abi conta patlattı ondan dolayı söküldü.

 

Öncesindede aracı sıkıştırdığımda harahet sorunu yaşıyordum. Petek tıkalı idi tamamen onu değiştirdim ama sorun ondan kaynaklı değilmiş onu anladım.

Düşük derecede fan müşürü ve termostat takmamın sebebi o aslında 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Sizin muhtemelen kapak eğik. Bununla beraber termostattan düşük fan müşürü takmanın da bi mantığı yok. Termostat açmadıktan sonra radyatöre su gidemeyecek, fan çalışacak ama boşa olacak. 

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ayhan Uğur yazdı:

Tofaş'ın 68 derecede açan müşürünü taktım

kontak kapansa da fan durmaz, çok anlamsız bir müşür o, ford için

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Sani Gerşon yazdı:

Sizin muhtemelen kapak eğik. Bununla beraber termostattan düşük fan müşürü takmanın da bi mantığı yok. Termostat açmadıktan sonra radyatöre su gidemeyecek, fan çalışacak ama boşa olacak. 

Termostatı takmadan önce deneyip taktım çalışıyor bu sorun kapak açmadan öncede mevcuttu araç yetiştirmiyordu soğutmaya sadece 

Çağlar Bayur yazdı:

kontak kapansa da fan durmaz, çok anlamsız bir müşür o, ford için

Abi duruyor be hatta kısa devre yapıp fanı açtığımda kontak kapanınca duruyor fan müşürdede aynısı 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...