İçeriğe Yönlendir

Tiguan 150 hp 4x4 CAVA Motor Kaputunun Altından Duman Gelme Problemi


Yücel YILDIZ

Recommended Posts

Yücel YILDIZ

Cevaplar için teşekkür ederim. Youtubeda Vw Orhan usta diye bilinen bir arkadaş var. yeri Güngörende imiş . perşembeye randevu verdi. Ya nasip. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

youtube'de vw ustası teknik çalışıyor. tanımam etmem ama iyi de birine benziyor. türkiyenin her yerinden çekici ile vw aracı götürüyorlar ona. bi konuşun isterseniz. Koca istanbulda tamirci bitti derseniz;

 

SAMSUN 19MAYIS SANAYİ SİTESİ 71.CAD TEKKEKÖY /SAMSUN SAMSUN İÇİ İLETİŞİM HATTI :05434408227 . SİNAN GÜVEN

https://www.youtube.com/c/OTOTAMİRCİM

Onca yolu bu arıza için gitmeyi düşünmem fakat bende birkaç videolarına denk gelmiştim iyi usta oldukları çok açık .

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

demek ki yağ dumanı imiş. şimdi tsi dan anlayan usta bulmak kaldı.

ruhsat benim değilse olabilir derim. diğer türlüsü düşünülemez

rislone ürünleri hakkında ne düşünüyorsunuz 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ben şahsen güçlendirilmiş basınç tüpü reklamı yapan ustanın teknik bilgisinden ve yaklaşımından şüphe ederim. Hayırlısı olsun. 

Doğan Arşiray yazdı:

krank kecesi kacaklarini yag kacak gidericileri kesebiliyor. zararı da yok. denenebilir. 


Nasıl olacak o?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

youtube'de vw ustası teknik çalışıyor. tanımam etmem ama iyi de birine benziyor. türkiyenin her yerinden çekici ile vw aracı götürüyorlar ona. bi konuşun isterseniz. Koca istanbulda tamirci bitti derseniz;

 

SAMSUN 19MAYIS SANAYİ SİTESİ 71.CAD TEKKEKÖY /SAMSUN SAMSUN İÇİ İLETİŞİM HATTI :05434408227 . SİNAN GÜVEN

https://www.youtube.com/c/OTOTAMİRCİM


Bildiğimiz Samsun mu? Karadeniz’de olan? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yücel YILDIZ yazdı:

rislone ürünleri hakkında ne düşünüyorsunuz 

hiç duymadım

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Krank keçesi değiştirmek de mi "premium" iş oldu. Ne nazlı bu ustalar ya.. 

 

Bence ordan damlayan yağ yere damlar. çok damlıyorsa bi konserve kabı bağlarsınız. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Ben şahsen güçlendirilmiş basınç tüpü reklamı yapan ustanın teknik bilgisinden ve yaklaşımından şüphe ederim. Hayırlısı olsun. 


Nasıl olacak o?


Bildiğimiz Samsun mu? Karadeniz’de olan? 

 

hani bandırma vapuruyla çıkılan yer. seninkiyle aynı yer mi bilemedim şimdi

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

herşey üst üste mi gelir. bugün SEYİR halinde iken araba silkeledi arıza yaktı cihaza bağladım şu hatayı vermiş ne yapmak gerekir ?

 

 

 

IMG_20240921_114458.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Yücel YILDIZ yazdı:

herşey üst üste mi gelir. bugün SEYİR halinde iken araba silkeledi arıza yaktı cihaza bağladım şu hatayı vermiş ne yapmak gerekir ?

 

 

 

IMG_20240921_114458.jpg

Motor yıkama yapıldı mıydı

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Mehmet Göktürk yazdı:

Motor yıkama yapıldı mıydı

Hayır Mehmet bey yalnız cok şiddetli yağmur yağdı. 

Kablo arızası mi diyorsunuz ? arızayı sildim 1. silindirin bobin fişine giden kablolarda soyulma farkettim ondan yapar mi

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Selim Bilgin yazdı:

Ateşleme sistemi elden geçmediyse buji bobin takım olarak değiştirmekte fayda olabilir.

 

.

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Selim Bilgin yazdı:

 

.

eski sahibi ne zaman yaptırdı bilmiyorum ama alalı 10 bin km oldu ngk marka iyi midir hem buji hem bobin için 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam bu tip araçlarda yağ kaçağı bulunması için smoke test denen test kiti kullanılıyor ve gerçekten etkili. Anında kaçakları tespit ediyor. Bu konuda bakımdayız.com ile görüşebilirsiniz. Onlar bu testi sizin araçlar gibi araçlara yapıyorlar..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tayfun Aydın yazdı:

ağ kaçağı bulunması için smoke test denen test kiti

o emme manifold kaçağı bulunması içindir, hava geçen yere duman salıp dışarı sızan yerleri bulurlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

o emme manifold kaçağı bulunması içindir, hava geçen yere duman salıp dışarı sızan yerleri bulurlar.

Çağlar hocam sadece emme manifoldun da değil diye biliyorum. Yani motorun farklı bölmelerinde de kullananlar var sanırım..

 

 

 

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her 2 video da havanın geçtiği yerler, birisi intercooler diğeri egzos çıkışı. yağ içine  duman bassak ıslanır zaten duman kalmaz, nargile gibi mesela

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Dün çektim müsait bir yere girdim aracın altına, büyük fenerler ile iyice ışılttım etrafı. 

Ve tespit ettim.  Yukarıdan turbodan minik yağ sızıntısı aşağı doğru geliyor ve tam da katalizörün üzerine damlayıveriyor. Bu çok uzun sürede oldu. Sonrası belli zaten aracı çalıştırıp katalizörü ısıtınca direk yakıyor o yağı. 

 

Turbo revizyon mu olmalı yoksa contası falan mı değişecek acaba

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

Dün çektim müsait bir yere girdim aracın altına, büyük fenerler ile iyice ışılttım etrafı. 

Ve tespit ettim.  Yukarıdan turbodan minik yağ sızıntısı aşağı doğru geliyor ve tam da katalizörün üzerine damlayıveriyor. Bu çok uzun sürede oldu. Sonrası belli zaten aracı çalıştırıp katalizörü ısıtınca direk yakıyor o yağı. 

 

Turbo revizyon mu olmalı yoksa contası falan mı değişecek acaba

turboyu çıkartmadan zaten bilinemez. bence aracı yakmadan hemen düzeltmeli. belki basınç kaybı da vardır turbo da. kesiklik oradan oluyordur.

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Doğan Arşiray yazdı:

turboyu çıkartmadan zaten bilinemez. bence aracı yakmadan hemen düzeltmeli. belki basınç kaybı da vardır turbo da. kesiklik oradan oluyordur.

Çok mantıklı Doğan hocam. O halde bi turbocu yolu göründü. Belki de bi taşta iki kuş vururuz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

turbocu revize etmeden bırakmaz iyice incelemeli

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Çağlar Bayur yazdı:

turbocu revize etmeden bırakmaz iyice incelemeli

Çağlar hocam alında hava hortumlarını söktüğümde turbonun hava giriş kısmındaki pervanesinde en ufak bir boşluk yok.  Ne varsa yağlama tarafında var. 
Ben turbonun revizyon edilecek bir durumu oldugunu düşünmüyorum nasıl bir işlem istemem gerek ? dediğiniz gibi turbocu makıneye bağlamadan ve tamır takımını değiştirmeden bırakmaz.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bu turbolarda revizeden verim alınıyor mu bir araştırmak lazım, revizyon masrafından sonra sıfır turbo masrafı çıkmasın sonra.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Bu turbolarda revizeden verim alınıyor mu bir araştırmak lazım, revizyon masrafından sonra sıfır turbo masrafı çıkmasın sonra.

alınır doğru yapılırsa. biz 120 bin km de anlamsızca bozulan orijinal turboyu 300 bin km kullandık artık krank mili sorun yaratmadan önce. araç ducato idi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Turboya gelen yağ oring vb kaçıyor olabilir sökmeden dikkatli incelenmeli

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yücel YILDIZ

selamlar tekrar , turbo söküldü. sökülmüşken revizyon oldu milde hafif boşluk varmış. dumanın sebebi ise aşağıdaki arkadaş çıktı. 

aslında sadece oring değişse sorun çözülürmüş gibi görünse de borunun agzında yamukluk vardı. daha önce kurcalanmış sanırım.

 

 

image.png.4451ed63fd8c13d11a80108bd864050d.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu ne? Egr mi borusu mu?

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Turbo yağlama borusu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...