İçeriğe Yönlendir

Tiguan 150 hp 4x4 CAVA Motor Kaputunun Altından Duman Gelme Problemi


Yücel YILDIZ

Recommended Posts

Yücel YILDIZ

Merhabalar , Forumda misafir olarak eski , üye olarak yeniyim. 
Başlıkta belirttiğim aracımda uzun süre park hali sonrasında çalıştırıp ilerlediğimde kaputun altından yağ dumanı yanık kokusu geliyor. 

Konumu tam olarak yag filtesinin sağındaki ince boşluktan yani aşağıdan geliyor. Sanki egzoz'a birşey damlıyor da sıcaklığı ile buharlaştırıyor gibi. 3-4 km sonra bunlardan eser yok ...

Bir video da ekleyeceğim
Bilgilerinize sunarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hoş geldiniz.. 

Motordan yağ sızıntısı var ve bu yağ egzoza damlıyor.. 

Egzoz ısınınca koku yapıyor.. 

Seyir halinde olmamasının sebebi. sızıntının az olması ve rüzgar ile dağılması. belki de rüzgar sebebi ile seyir halinde iken egzoza düşmüyordur.. 

Araç park ettiğiniz yere bakın, eminde yağ birikintisi yada izi görüyor musunuz. 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Mehmet abinin dediği gibi yağ kaçaklarına bakılması lazım. Egzoz çok sıcak, Allah korusun tehlikeli bir durum.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bu motorda motorun yanindaki kapak gibi yerden, conta benzeri malzemenin oldugu yerden kacak oluyordu. birde motorun yanındaki yag sensorude kacaga neden oluyordu. her durumda motordan damlayan yag egzosa ulasiyorsa bu yangin tehlikesi içerir. bu sekilde yanan dizel araclar var aman dikkat. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

duman iyi değildir, en son duman gördüğümde cosworth ün manifoldu alev almıştı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Bugün aracın altına girip muhafazayi söktüm. altta egzoz manifoldunun başlangıç yerinin hemen üzerinde yağ kaçaklari mevcut. fakat bircok yerden kaçak olduğundan tespiti ustalik istiyor. Ben hazır muhafazayi sökmüşken oralara balata spreyi sıktım temizlemeye çalıştım. Bir ustaya götürüp halletmem gerekecek. Gelişmeleri bildiririm . avrupa yakasında Bağcılar ikitelli yakınlarında bildik usta var mıdır 

Bu arada Doğan bey forumda geçmiş konularınızi okudum. Okudukça ,evet aynısından bende de var dedim durdum. Sanırım bu motorun karakteristik özelliği bu. Hızlanırken tutma Kompresorden turboya geçiste kararsız kalma gibi. Bir de baskı balatayi değiştirmiş olmama rağmen hala kalkışlarda acemi şoför gibi kaldırıyorum aracı . oysaki yıllardır araç kullanırım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir gün önce motoru yıkatın. Yağ olan yerleri temizleyin. Ertesi gün ustaya gidin. 
Temizlemeden giderseniz usta da aynı şeyi önerecektir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yücel YILDIZ yazdı:

 Bağcılar ikitelli


buradan uzak durmak lazım

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Yücel YILDIZ yazdı:

Bugün aracın altına girip muhafazayi söktüm. altta egzoz manifoldunun başlangıç yerinin hemen üzerinde yağ kaçaklari mevcut. fakat bircok yerden kaçak olduğundan tespiti ustalik istiyor. Ben hazır muhafazayi sökmüşken oralara balata spreyi sıktım temizlemeye çalıştım. Bir ustaya götürüp halletmem gerekecek. Gelişmeleri bildiririm . avrupa yakasında Bağcılar ikitelli yakınlarında bildik usta var mıdır 

Bu arada Doğan bey forumda geçmiş konularınızi okudum. Okudukça ,evet aynısından bende de var dedim durdum. Sanırım bu motorun karakteristik özelliği bu. Hızlanırken tutma Kompresorden turboya geçiste kararsız kalma gibi. Bir de baskı balatayi değiştirmiş olmama rağmen hala kalkışlarda acemi şoför gibi kaldırıyorum aracı . oysaki yıllardır araç kullanırım.


Aynı motorun 160 ve 170liğini kullandım uzun süre. Yağ gibi akması lazım, öyle kararsızlık filan olmaması lazım. 
 

Servis konusu için de;

Reklam değil tavsiyedir. 

https://maps.app.goo.gl/S9F1khTdMnxYcxs57?g_st=com.google.maps.preview.copy

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

 

Bu arada Doğan bey forumda geçmiş konularınızi okudum. Okudukça ,evet aynısından bende de var dedim durdum. Sanırım bu motorun karakteristik özelliği bu. Hızlanırken tutma Kompresorden turboya geçiste kararsız kalma gibi. Bir de baskı balatayi değiştirmiş olmama rağmen hala kalkışlarda acemi şoför gibi kaldırıyorum aracı . oysaki yıllardır araç kullanırım.

düz vites kutusu inanılmaz kötü o araçta çünkü yoları belli değil.  vallahi yıllarca işyerinde skoda favorit pickup kullandım onda bile daha belirgindi. o derece. otomatik dizel şart. bu cava 1.4 tiguan acaip bir araba. çok iyi yol tutuyor, sessiz, harika bir çekiş sistemi var, yeteri kadar hızlı ancak detaylarda çok feci batırmışlar projeyi.

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Selim Bilgin yazdı:


Aynı motorun 160 ve 170liğini kullandım uzun süre. Yağ gibi akması lazım, öyle kararsızlık filan olmaması lazım. 
 

Servis konusu için de;

Reklam değil tavsiyedir. 

https://maps.app.goo.gl/S9F1khTdMnxYcxs57?g_st=com.google.maps.preview.copy

Tavsiye için teşekkürler , bu iş yerine uğrayacagım.   Bu kararsızlık durumu 1.4 tsi çift şarjlı tiguan cc , passat araçlarının hepsinde var sanırım. Kompresör görevi turboya devrederken yarım saniye düşünmek istiyor. 

Doğan Arşiray yazdı:

düz vites kutusu inanılmaz kötü o araçta çünkü yoları belli değil.  vallahi yıllarca işyerinde skoda favorit pickup kullandım onda bile daha belirgindi. o derece. otomatik dizel şart. bu cava 1.4 tiguan acaip bir araba. çok iyi yol tutuyor, sessiz, harika bir çekiş sistemi var, yeteri kadar hızlı ancak detaylarda çok feci batırmışlar projeyi.

Aracı ilk aldıgımda bu problemi sadece 3. viteste yaşıyordum. Vitesin yerini bulamayıp 3 diye 1'e attığım olmuştur. 

Aküyü söküp altındaki vites halatlarını yağlayınca bir nebze faydası oldu. 
Bu kararsızlık ve hızlanırken kesiklik sorunu için görseldeki valfi değiştirmenin faydası olur mu ?

 

image.png.9bb3d2e4a32e21dc2448841b3c510c72.png

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Yücel YILDIZ yazdı:

Tavsiye için teşekkürler , bu iş yerine uğrayacagım.   Bu kararsızlık durumu 1.4 tsi çift şarjlı tiguan cc , passat araçlarının hepsinde var sanırım. Kompresör görevi turboya devrederken yarım saniye düşünmek istiyor. 

 

Yukarıda da yazdığım gibi, kesiklik varsa sorun vardır, sağlıklı halinde kesiklik filan olmaması lazım. Tam aksine tüm devirleri dolu supercharger olduğu için.

Ateşleme sistemi elden geçmediyse buji bobin takım olarak değiştirmekte fayda olabilir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

Tavsiye için teşekkürler , bu iş yerine uğrayacagım.   Bu kararsızlık durumu 1.4 tsi çift şarjlı tiguan cc , passat araçlarının hepsinde var sanırım. Kompresör görevi turboya devrederken yarım saniye düşünmek istiyor. 

Aracı ilk aldıgımda bu problemi sadece 3. viteste yaşıyordum. Vitesin yerini bulamayıp 3 diye 1'e attığım olmuştur. 

Aküyü söküp altındaki vites halatlarını yağlayınca bir nebze faydası oldu. 
Bu kararsızlık ve hızlanırken kesiklik sorunu için görseldeki valfi değiştirmenin faydası olur mu ?

 

image.png.9bb3d2e4a32e21dc2448841b3c510c72.png

hayır olmaz. bu bir turbo kesme valfi. gerektiği durumlarda wastegate yi açıyor. çalışıyorsa çalışıyordur. aksine bu bozulduğunda turbo birşeyler patlayana kadar güç üretecektir. fişini çekince üst devirler hemen gidiyor ve arıza geliyor ekrana. n72 valfi temzlenebilir öncelikle. ancak o da devir bandının ortasında kesiklik yapmıyordu. turbonun çekişe katkı edeceği yere bir boşluk yaratıyordu o da alt devirde zaten. belkşi wastegate in kendisi basınç kaçırıyor olabilir, menteşesi titredikçe oynuyrodur.

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

hayır olmaz. bu bir turbo kesme valfi. gerektiği durumlarda wastegate yi açıyor. çalışıyorsa çalışıyordur. aksine bu bozulduğunda turbo birşeyler patlayana kadar güç üretecektir. fişini çekince üst devirler hemen gidiyor ve arıza geliyor ekrana. n72 valfi temzlenebilir öncelikle. ancak o da devir bandının ortasında kesiklik yapmıyordu. turbonun çekişe katkı edeceği yere bir boşluk yaratıyordu o da alt devirde zaten. belkşi wastegate in kendisi basınç kaçırıyor olabilir, menteşesi titredikçe oynuyrodur.

Doğan bey , üst kısımda bulunan 2 adet ve sol alt kısımda zor yerde bulunan , toplamda 3 map sensörünü de söktüm üçü de fabrikasyon gibi tertemizdi. Geriye çok bişey kalmadı. Sanırım bi buji yenileme zamanı gelmiş olabilir.  

Bu arada aracı alalı 4 ay oldu. 150km'de şuanda. Geçenlerde yetkili servisten geçmiş kayıtları almak için gittiğimde , raporlar arasında 70 bin kmde araca servis tarafından komple sıfır motor yapıldıgını öğrendim.  Servise başvurma şikayeti 
Kritik/ araç tekleyerek çalışıyor. 
Bunu görünce iyice modum düştü. 80 bin km önce motor yemiş araba. Sıradaki kurban ben miyim ?

tarihinde Yücel YILDIZ tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

bu arada video çekemedim ama yaşadıgım sorunun birebir aynısını içeren bir video buldum

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

Doğan bey , üst kısımda bulunan 2 adet ve sol alt kısımda zor yerde bulunan , toplamda 3 map sensörünü de söktüm üçü de fabrikasyon gibi tertemizdi. Geriye çok bişey kalmadı. Sanırım bi buji yenileme zamanı gelmiş olabilir.  

Bu arada aracı alalı 4 ay oldu. 150km'de şuanda. Geçenlerde yetkili servisten geçmiş kayıtları almak için gittiğimde , raporlar arasında 70 bin kmde araca servis tarafından komple sıfır motor yapıldıgını öğrendim.  Servise başvurma şikayeti 
Kritik/ araç tekleyerek çalışıyor. 
Bunu görünce iyice modum düştü. 80 bin km önce motor yemiş araba. Sıradaki kurban ben miyim ?

80 binde motor yenilendiyse, bence aynı şeyin olma ihtimali daha düşüktür. yada değildir.... :)

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Değerli arkadaşlar, az önce tamirciden geldim , manifold civatalarından 2 tanesinin bayağı gevşek oldugunu söyledi. Kuvvetlice sıktı , böyle dene ded, Sorunuma çözüm olur mu , zayıf ihtimal bence. Peki sizce ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

egzos dumanı aradan kaçıyorsa mümkün

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ
Çağlar Bayur yazdı:

egzos dumanı aradan kaçıyorsa mümkün

Sayın hocam video çektim tamirciye gitmeden önce. Durum şu şekilde idi 
buraya video ekleyemediğimden youtube a atıp aşağı link bıraktım 
 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Doğan Arşiray yazdı:

bence aynı şeyin olma ihtimali daha düşüktür. yada değildir.... :)

 

Dağdan bir taş yuvarlanırsa ya düzde kalır ya bayırda. gibi olmuş :)

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şarj dinamosunun oradan çıkıyor gibi ???

Yorum bağlantısı
Yücel YILDIZ

Bugün usta krank kecesinde turboda ve yağ kartelinde kaçaklar olduğunu ve yaptırmanin çok maaliyetli işçiliğinin ise çok zor olduğunu söyleyip sıyrıldı meseleden. Bi çözüm bulamadık yani uzun lafın kısası 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Yücel YILDIZ yazdı:

Bugün usta krank kecesinde turboda ve yağ kartelinde kaçaklar olduğunu ve yaptırmanin çok maaliyetli işçiliğinin ise çok zor olduğunu söyleyip sıyrıldı meseleden. Bi çözüm bulamadık yani uzun lafın kısası 

turboda kacak olsa yag eksilirdi surekli ama. eger yerlere akmiyorsa, krank kecesi kacaklarini yag kacak gidericileri kesebiliyor. zararı da yok. denenebilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

demek ki yağ dumanı imiş. şimdi tsi dan anlayan usta bulmak kaldı.

Doğan Arşiray yazdı:

yag kacak gidericileri

ruhsat benim değilse olabilir derim. diğer türlüsü düşünülemez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yücel YILDIZ yazdı:

Bugün usta krank kecesinde turboda ve yağ kartelinde kaçaklar olduğunu ve yaptırmanin çok maaliyetli işçiliğinin ise çok zor olduğunu söyleyip sıyrıldı meseleden. Bi çözüm bulamadık yani uzun lafın kısası 

 

youtube'de vw ustası teknik çalışıyor. tanımam etmem ama iyi de birine benziyor. türkiyenin her yerinden çekici ile vw aracı götürüyorlar ona. bi konuşun isterseniz. Koca istanbulda tamirci bitti derseniz;

 

SAMSUN 19MAYIS SANAYİ SİTESİ 71.CAD TEKKEKÖY /SAMSUN SAMSUN İÇİ İLETİŞİM HATTI :05434408227 . SİNAN GÜVEN

https://www.youtube.com/c/OTOTAMİRCİM

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...