İçeriğe Yönlendir

Overrated Araçlar?


Murat Sahın

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

Mondeo passattan iyi araba da küçük hacimli dizel+otomatik şanzıman ne zaman geldi mondeoya. Geldiğinde passat yıllardır satıyordu. 

 

1,4 tsi ilk çıktığında kimi görsem bmw ya da mercedes kovalıyordu ki bu da millete hoş geliyordu. Focus 2 ile 1,6 dizel gelince nasıl sattı. Motor-şanzıman kombinasyonu çok etkili oldu.

 

Ve tabi ki DOD ile 2. ele güven vermesi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Çok faktörlü bir soru:

 

1- Markanın küresel geçmişi ve adı

2- Markanın ülkedeki geçmişi

3- İçerde fabrikası olup olmaması

4- Distributor kalitesi pazarlama stratejileri

5- Servis Kalitesi

6- Yedek parça bulunulabilirliği ve orjinal parçanın ve yan sanayilerin ülkeye serbest girişi dağıtımı

7- Aracın yapısal felsefesi ve ömür hesapları

8- Sağlamcı teknolojiler ya da inovasyon arasında git gel yapan marka ve modeller ve bunların yansıması

9- Garanti politikaları

10- Aracı kullanan ünlüler vb

 

 

Bunlar etken.

 

Toyota sabancı ile yürüdü ve çok popüler oldu. Honda ise kötü bir distribütörün elinde oyuncak oldu. Opel zaten kendi başına bir marka sayılmazdı vectra 2000 model üstündeki kasaya motor koymayı unuttular ve çok aşırı arıza verdi. Fabrika kapanınca servisler ve distribütörler küçüldü.  

 

Toyotanın orjinal parçaları piyasaya vermemesi bir sorun. Bu nedenle avensis gibi araçlar kolay parçaya ulaşamıyor. Az sayıda olduğu için yan sanayi de gelmiyor olabilir. 

Mesela orjinal vw turboyu gidip servisten satın alabilirsin ama toyotadan alamazsın. 

 

Ford türkiyede operasyonu olan bir firma. O nedenle bayi ağı güçlü. reno fiat bunlar da güçlü. toyota da dediğim gibi sabancı üretim işinden sonra güçlü oldu.

 

Ülkede üretim yapmayıp güçlü olan sadece vw var o da yapacaktı yaptırmadık. İlerde inşallah ortaklıklar artar. Şu an yei transporter gölcükte yapılacak öyle işler var tabi. 

 

 

Araba birinci el tercihini ülkede "ikinci el" belirliyor. Bu da bence en önemlisi garanti süresi sonundaki operasyonları distribütör firmanın nasıl desteklediği.. Ford genel müdürüne bunu sorabilmiştim konferansta.. Nasıl yani.. demişti...Onlar için garanti süreci sonunda araç "yok" sayılıyor. Böyle düşünen firmalar ölür. Gerçi kendisi rahmetli oldu birkaç ay sonra.

Mahmut Yıldız yazdı:

Mondeo passattan iyi araba da küçük hacimli dizel+otomatik şanzıman ne zaman geldi mondeoya. Geldiğinde passat yıllardır satıyordu. 

 

..

Uzun ömürlü bir araç olmadığını düşünüyorum ford araçların. 

özellikle mondeo.

uzun ömürden kasıt hem teknik hem de görsel. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Uzun ömürlü bir araç olmadığını düşünüyorum ford araçların. 

özellikle mondeo.

uzun ömürden kasıt hem teknik hem de görsel. 

Görsel ömür konusunda haklısınız. Tasarımı hep birbirine benziyor dediğimiz şey aslında hepsinin yeni gibi görünmesini sağlıyor. Ford'da bu yok. 

 

99 mondeo kullandım. 10 yıl boyunca, 200-387 bin km arası lpg ile kullandım. 2019'da 20 yaşında sattığımda hala iyi durumdaydı. Bir iki ufak parça değişimi hariç sadece sarf malzemesi değiştirdim. Tam tersi passat daha çok masraflı bir araç bence. Vw olmasa sanayi aç kalır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Overrated kavramını bi açsak? Güzel Türkçemiz karşılamadı mı bunu 😊

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil
Cem Dilmen yazdı:

Murat Bey, son yıllarda yaştan mıdır nedendir bilinmez azalmakla birlikte çok sık araç değiştiren biriyim. Belki 40 olmuştur diye düşünüyorum. Değişik ve farklı araçlara binmeyi çok seviyorum. Genellikle kimsenin tercih etmediği hatta adını bile duymadığı ama sorunsuz araçları aldım. ne satarken ne de kullanırken hiç bir sorun yaşamadım. Dediğiniz çok doğru. Bahsettiğiniz araçların ne eksisi var desen kulaktan dolma bir kaç cümle dışında kimsenin bir şey bildiği de yok genellikle. O yüzden ben hiç kulak asmıyorum. 

Küçücük bir örnek vereyim. Bu 40 araç içinde 2-3 tanesi aklımda yer etmişti bunlardan birisi de 2008 model SAAB 9.3 TTID Aerodur.  Alırken bana dediler ki SON SAABI OLURSUN :) Olayım dedim. Ceylan derisi döşemeler çift turbo dizel motor, inanılmaz bir yol tutuş vs vs gerçekten harika bir araçtı. Hiç unutmuyorum 47 000 TL ye almıştım. Bir arkadaş kendi facebook unda paylaşınca Ankaradan biri 6 ay  önce aldığım aracı 60000 TL ye yalvara yalvara aldı gitti ve bakakaldım arkasından. Keyifle yaptığım 8- 10 bin km de yanıma kar kaldı. 

Mesela ilk çıktığı yıl 2009 da insigniayı görüp neredeyse aşık oldum ve sonrasında 5 tane insigniam oldu. Çok yakar alma, Aman inanılmaz arıza verir vs vs bir sürü yorum varken aldım ve keyifle de bindim hepsine. 

Yani diyeceğim o ki ülkemizde araç tercihi maalesef bilinçli ve belli bir dayanağa göre değil. O nedenle siz içinize sinecek olanı alın ve aldıktan sonra da keyifle binin. 

Yazdıklarınıza aynen katılıyorum Cem bey, aynı şekilde piyasanın çok tuttuğu araçları da ben beğenmiyorum. Mesela Toyota'dan nefret ediyorum, Opel astra yı şu anda kullanıyorum ama beğenmiyorum. Son cümlenizdeki ülkemizdeki araç tercihi maalesef bilinçli ve belli bir dayanağa dayanmadığı kelimesinin altına aynen imza atıyorum. O ülkemizde tutulmayan araçlar da avrupada yok satıyor ve halen de fabrikaları cayır cayır çalışıyor. O nedenle içe sinen, bütçe elveren aracı alıp bir güzel kullanılmalı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bazı marka modelleri üreticilerin kararları bitirdi. Mazda hem vergiye takıldı hem vw ile aynı para olunca tercih sebebi olmadı.

 

Ford mondeo için dizel otomatigi çok geç getirdi. Niye deyince 2.0 dizel varya dediler.

 

Overrated olayi tamamen bizim milletin, en iyi yol çoğunluğun yürüdüğü yoldur demesiyle başladı. İkinci el ve yedek parça kaygısı ile devam etti. Almanın ticari taksi dahi yapmadığı passat uzay mekiği oldu. Benzer algılar civic, corolla için de var. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Süleyman Can yazdı:

civic

Bence hiçbir fan kulübü Civic'ciler kadar değil. Tüm tomofil endüstrisinin kızıl elması Civic gibi davranıyor bazıları. :D 

 

 

Metin Akbal yazdı:

Overrated kavramını bi açsak? Güzel Türkçemiz karşılamadı mı bunu 😊

Abartı, gözde büyütülen, olduğudan değerli görünen... Bildiğim bir şey de var ise Türkçe'nin yapısı gereği anlatamayacağı eylemin olmaması. Duygu düşünceler hadi neyse genelde farsçadan esinlenmişiz ancak göçebe toplum dili eylem üzere kurulu olur. Türkçenin en kuvvetli tarafı bence eylemleri aktarabilme yeteneğidir. Bunun da konumuzla alakası yok ama araya sıkıştırdım öyle. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

Overrated kavramını bi açsak? Güzel Türkçemiz karşılamadı mı bunu 😊

 

Tek kelime ile tam karşılamak zor, cümle olur :) 

 

Çağrı Alaf yazdı:

Abartı, gözde büyütülen, olduğudan değerli görünen... Bildiğim bir şey de var ise Türkçe'nin yapısı gereği anlatamayacağı eylemin olmaması. Duygu düşünceler hadi neyse genelde farsçadan esinlenmişiz ancak göçebe toplum dili eylem üzere kurulu olur. Türkçenin en kuvvetli tarafı bence eylemleri aktarabilme yeteneğidir. Bunun da konumuzla alakası yok ama araya sıkıştırdım öyle. :D 

 

Overrated kelimesinin altını tam olarak doldurmaz bunlar :) 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Mehmet Göktürk yazdı:

Mesela orjinal vw turboyu gidip servisten satın alabilirsin ama toyotadan alamazsın

Hocam yetkili bayilerin yedek parça tarafı müşteriye satıyor fakat ticareti yapılacak şekilde dışarıya satmıyor. 

 

Çağrı Alaf yazdı:

Bence hiçbir fan kulübü Civic'ciler kadar değil.

 

Golf ve Civic takas aracım var diyen müşteriye 2.eli kapattık diyorum. evet takasta düşük fiyat verdiğimiz doğru ama bu iki aracın genel olarak satıcıları da çok yüksek fiyatlar istiyor.

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Kalitesi beş para etmese de, güvelik faktörü hiç olmasa bile, hatta hidrolik direksiyon bile olmasa; çok alınıp satılıyor diye alınıp satılıyor maalesef. Bir malı alınca devamlı değerini kontrol ederiz. Değeri düştü, satılmıyor. v.s. Yatırım için araç alınan bir ülkede maalesef çok mantık aramamak lazım. Devlet yurt dışı 2.el araç alımına izin versed e keşke, Türkiye deki tüm 2.eller patlasa. O zaman totomuz kaliteli araç görür :D 

Yorum bağlantısı
Serkan Derya

Bence VAG grubu araçların özellikle vw için, araç içi malzeme kalitesi ve sürüş stabilitesi insanları çekti bu noktaya. DSG gibi her an elinde patalayabilecek bir şanzımana rağmen neden bu kadar tercih ediliyor anlamış değilim.

 

Mazda ile ilgili bugüne kadar hiç mekanik arızadan dolayı sanayi ile akraba olan birini ne duydum ne tanıdım. 

Avensis ve mondeo konusuna gelecek olursak, Japonların bence sıkıntılı hiçbir aracı yok. Şanzımanı 40 yıllık teknoloji. Motorlar genelde atmosferik eski teknoloji. Evet sorun çıkarmıyor ama sürüş zevki olarak rakiplerinden geri kalıyor bence.  Mondeo ise bana göre doğru motor-şanzıman ile getirilmiyor ülkeye ve fiyat olarak passat-superb gibi araçlardan aşağı kalır yanı yok. Bu nedenle servis-parça 2.el açısından herkes vag grubuna kayıyor. 

 

Burada asıl marka Alfa - Romeo. Hep futuristik tasarımlar ve etkliyeci performanslara rağmen bu ülke topraklarının kıymeti bilinmeyen yegane markası bence. Performans desen var. Tasarım desen var. Kalite son dönemlerde FIAT grubunun devreye girmesi ile düşsede, bence sınıfında yeterli kaliteye de sahip. 

 

Mazda'nın Wankel motorlu aracını alıp, kullanma prensiplerine uymadığı için 60-70 k kmde bir motor yaptırmayı bile göze alan milletimiz, aslında kullandığından daha sağlam ve kaliteli araçlara yönelmiyor çok garip. 

 

Aracı alma niyetinizin ne olduğu çok önemli. Ben aile için araç alıyorum, 15 seneden evvel satmam diyen başka pencereden bakıyor. Ben biraz hevesimi alayım 1-2 gazlayıp satarım diyen başka pencereden. Bu nedenle araba işi her zaman ucu açık bir derya. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Çağrı Alaf yazdı:

Bence hiçbir fan kulübü Civic'ciler kadar değil. Tüm tomofil endüstrisinin kızıl elması Civic gibi davranıyor bazıları. :D 

 

 

Abartı, gözde büyütülen, olduğudan değerli görünen... Bildiğim bir şey de var ise Türkçe'nin yapısı gereği anlatamayacağı eylemin olmaması. Duygu düşünceler hadi neyse genelde farsçadan esinlenmişiz ancak göçebe toplum dili eylem üzere kurulu olur. Türkçenin en kuvvetli tarafı bence eylemleri aktarabilme yeteneğidir. Bunun da konumuzla alakası yok ama araya sıkıştırdım öyle. :D 

 

Murat Sahın yazdı:

 

Tek kelime ile tam karşılamak zor, cümle olur :) 

 

 

Overrated kelimesinin altını tam olarak doldurmaz bunlar :) 

 

VAG deseydin anlaşılırdı mesela. Toyota deyince hiç öyle bir algı oluyor mu yoo hayır hybrid yok olmadı, VTEC eh işte 😬

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Sahın yazdı:

Selamlar, ülkemizde gerek halk algısı, gerek geçmişte satış sonrasında yaşanan bir takım aksaklıkların hafızada kalıcı olması gerekse de farkında olmadığımız bir takım dürtüler ile bazı araçların piyasada overrated olduğunu düşünüyorum. Bu araçlar çok tercih ediliyor, piyasada emsallerinden fazla yer buluyor, fazla para ediyor gibi kanaatimce de hak ettiklerinden fazla değer görüyorlar. Sıfırken hemen hemen aynı paraya ilk alımı yapılan araçların günümüz koşullarında ikinci el değerinin muadillerinden %50'ye kadar fazla para ettiği örnekler mevcut.

Üretildiği yıllarda rakiplerine göre donanım dilencisi olan, haliyle olmayan elektronik sebebiyle elektronik arızası vermeyen araçlar, abs si bile opsiyonel sunulmuş araçlar acayip piyasada tutuluyor. 

 

Net örnek vermek ve hatta sormak gerekirse; passatı mondeodan üstün kılan özellik nedir ki 98'den  beri passat tutulurken mondeo tutulmaz mesela? 2000'li yıllara kadar vectra'nın rakibi yokken bu sınıfta, sonradan piyasaya giren passat nasıl oldu tahtı tacı ele geçirdi? Mesele sorunsuzluk ise neden accord ve veya avensis sevilmedi? Mazda'ya karşı neden tavırlıyız? Rönoyu sevmemizin sebebi ne?

 

Bunu yazmamın sebebi yine araç değişikliği planlıyor olmam, ancak neye baksam "o tutulmuyor" diyorlar. Yani clio parasına avensis buluyorum, öcü demişim gibi bakıyor insanlar. C4 diyorum sitröene binilir mi diyorlar :D Anlamadım bu işi...

passat yazmaya gelmiştim. gerek kalmamış.

Metin Akbal yazdı:

Overrated kavramını bi açsak? Güzel Türkçemiz karşılamadı mı bunu 😊

abartılan + aslnda gerçekçi olmayan -  kaliteli.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Vag grubu şu an en tutulan otomobillerden, neden çünkü parçasını bulamama derdi yok gibi, servisi desen var, kalitesi tartışılabilir muhakkak ancak parçaya ulaşabilen kullanıcı gerekirse sanayide de taktırabilir. Vag çok benimsendi, ustası da var parçası da var, baş ağrıtmaz düşüncesi hakim kullanıcıda. 

 

Mazda 323 familia kullandı babam 10 seneden fazla , 1997'de sıfır aldı, 100.000 km'yi geçtiğinde 2010 senesinde sattı. 1 kere bile periyodik bakım hariç servise gitmedi araba. Arıza nedir bilmezdik. 

Alfa Romeo 156 kullandım 4 sene kadar, eşim hamileyken doğuma yakın zamanda araba çalışmamaya başladı, 8-10 marş yapmam gerekiyordu, kibrit kutusu kadar bir rolesi bozulmuş, ama tam doğuma gidecekken bozulursa diye sattım ancak halen ararım, keyfi bambaşkaydı . 

Arkadaşımın AE101 kasa 1.3 corollası vardı, hidrolik direksiyonu bile olmayan bir araç, tavanı - kaputu -bagajı güneş yanığı.. Boyatalım dedik, boyacıya götürdük, boyacı abi boyatmayın ben alırım, hadi notere dedi.. boyatmaya götürdüğümüz arabayı 15 dakikada sattık. 

 

Bazı araçları anlam veremediğim kadar benimsiyoruz ülkece ve bu, ilgili  aracın piyasasına direkt etki ediyor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hamit inan

C5 in gündüz farı ampul fiyatını sorun. 8 sene önce 150 falandı. 

Benim arabada bulunan 12 buji ve 4 eksoz sondası fiyatına bakın. ( Bosch üretimi aynı sonda kablo boyu ve soket farkı var sadece ama iki kat fiyat farkı karşınıza çıkıyor)

 

İnsanlar doğal olarak az masraf çıkaran çok tuttuğu için ustası ve yedek parçası bol olan az masraf açan araçlara yöneliyor.

Gözden kaçan biniciler sizin benim gibi araçtan anlamıyor. Uğraşmayacagi araç arıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Doğan Arşiray yazdı:

kaliteli.

Röno?

 

Cem Işık yazdı:

Vag grubu şu an en tutulan otomobillerden, neden çünkü parçasını bulamama derdi yok gibi, servisi desen var, kalitesi tartışılabilir muhakkak ancak parçaya ulaşabilen kullanıcı gerekirse sanayide de taktırabilir. Vag çok benimsendi, ustası da var parçası da var, baş ağrıtmaz düşüncesi hakim kullanıcıda. 

 

Mazda 323 familia kullandı babam 10 seneden fazla , 1997'de sıfır aldı, 100.000 km'yi geçtiğinde 2010 senesinde sattı. 1 kere bile periyodik bakım hariç servise gitmedi araba. Arıza nedir bilmezdik. 

Alfa Romeo 156 kullandım 4 sene kadar, eşim hamileyken doğuma yakın zamanda araba çalışmamaya başladı, 8-10 marş yapmam gerekiyordu, kibrit kutusu kadar bir rolesi bozulmuş, ama tam doğuma gidecekken bozulursa diye sattım ancak halen ararım, keyfi bambaşkaydı . 

Arkadaşımın AE101 kasa 1.3 corollası vardı, hidrolik direksiyonu bile olmayan bir araç, tavanı - kaputu -bagajı güneş yanığı.. Boyatalım dedik, boyacıya götürdük, boyacı abi boyatmayın ben alırım, hadi notere dedi.. boyatmaya götürdüğümüz arabayı 15 dakikada sattık. 

 

Bazı araçları anlam veremediğim kadar benimsiyoruz ülkece ve bu, ilgili  aracın piyasasına direkt etki ediyor. 

Vag grubunda parça bulunabilirliği yüksek, arıza sıklığı da yüksek mesela japon ya da koreli rakiplere kıyas ile. Mevcut yüzyılda interaktif bir dönem yaşıyoruz, internette hemen her şeye ulaşılabiliyorken bence mahallemizdeki sanayi sitesinde parça bulunabilirliği çok elzem olmamalı.

 

 

Hamit inan yazdı:

C5 in gündüz farı ampul fiyatını sorun. 8 sene önce 150 falandı. 

Benim arabada bulunan 12 buji ve 4 eksoz sondası fiyatına bakın. ( Bosch üretimi aynı sonda kablo boyu ve soket farkı var sadece ama iki kat fiyat farkı karşınıza çıkıyor)

 

İnsanlar doğal olarak az masraf çıkaran çok tuttuğu için ustası ve yedek parçası bol olan az masraf açan araçlara yöneliyor.

Gözden kaçan biniciler sizin benim gibi araçtan anlamıyor. Uğraşmayacagi araç arıyor 

İyide üstat, bir C5 kaç kez gündüz farı ampulü bozabilir ki? Mesela piyasada yığınla bulunan linealar her hafta bir ampul patlatır. Tamam ucuz, ama habire habire değiştirince yıl bazında bakınca ucuza gelmiş olmuyor :D 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Şimdi ben edc, powershit veya dsg şanzımanlı bir aracımın şanzıman arızası için uğraşacak olsam dsg'yi seçerim. 

 

Şahin'e binen niye biniyor ki, bakkalda bile var parçası. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

MEsela ben. Reno grubuna biniyorum. Neden? çünkü eşim kullanıyor. Hergün 60 km yolu var. Bu arabanın rakamına çok daha iyi (bu zamana kadar eşeğe binmişiz) dedirtecek markaların modellerinden alabilirim tabi 20 yaşında olur. Eşimin her telefonunda acaba biyerde mi kaldı demek istemiyorum. Haftada 6 gün çalışıyorum ve sanayiye ayıracak zamanım yok. Yani arabadan anlamadığımdan renoya binmiyorum. Genç diye biniyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

MEsela ben. Reno grubuna biniyorum. Neden? çünkü eşim kullanıyor. Hergün 60 km yolu var. Bu arabanın rakamına çok daha iyi (bu zamana kadar eşeğe binmişiz) dedirtecek markaların modellerinden alabilirim tabi 20 yaşında olur. Eşimin her telefonunda acaba biyerde mi kaldı demek istemiyorum. Haftada 6 gün çalışıyorum ve sanayiye ayıracak zamanım yok. Yani arabadan anlamadığımdan renoya binmiyorum. Genç diye biniyorum.

140 beygir meganın hangi markadan ne eksiği var. Kime yetmez mesela? 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

140 beygir meganın hangi markadan ne eksiği var. Kime yetmez mesela? 

Bana yetiyor, en azından kafam rahat. Reno kullanmamış olana yetmez ama. Bunu alana kadar ohoo 2000 model e 280 alırdıncılar hemen toplanır. Tamam o araba daha güzel bende biliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Overrated kelimesinin altını tam olarak doldurmaz bunlar :) 

Overrated’ın bilmediğim derin bir anlamı mı var? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

Bana yetiyor, en azından kafam rahat. Reno kullanmamış olana yetmez ama. Bunu alana kadar ohoo 2000 model e 280 alırdıncılar hemen toplanır. Tamam o araba daha güzel bende biliyorum.

Abi mesele arada 20 yaş olan araçlarla kıyaslamak değil ki. 2014-2015 model clio ile 2013 avensisin aynı parayı etmesi garip geliyor. Yoksa 20 yaş olunca iki araç arasında orada işin rengi değişiyor. 

Çağrı Alaf yazdı:

Overrated’ın bilmediğim derin bir anlamı mı var? 

 

Bence var, yani tam olarak anlamını çıkartmak için bir iki kelime yetmez. "Haddinden fazla değer gören ancak bunun karşılığını vermeyen" desem itiraz edilebilir mi? :D 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Abi mesele arada 20 yaş olan araçlarla kıyaslamak değil ki. 2014-2015 model clio ile 2013 avensisin aynı parayı etmesi garip geliyor. Yoksa 20 yaş olunca iki araç arasında orada işin rengi değişiyor. 

2013 avensis 2020 cliodan iyidir. Ne yönden iyidir? Hacim, boyut vs. Avensisin ilanını noter satış tamamlandı mı paranızı aldınız mı derken(avensisin eski sahibine) açman lazım. Clioyu ışıkta sorarlar satılık mı diye. Alım gücümüz düşük. Sıkışınca hemen satılabilecek araçlar alıyoruz ve bu araba avensis değil. Talisman da değil mesela. Cliodan kötü mü? 20 gömlek üstün.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Azalma yazdı:

Hocam yetkili bayilerin yedek parça tarafı müşteriye satıyor fakat ticareti yapılacak şekilde dışarıya satmıyor.

 

Usta gidip alamıyor bana usta söyledi bunu. toyota için. vw için gidip alabiliyor.  Ticareti yapılsa ne olur? Sonuçta araca takılmayacak mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...