Metin Uzunoğlu 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Herkesin düşüncesine saygım var ama benim yedek parçam hiç bir bayide yok. Araba alırken kaza yapmış hallerine bakıyorum. Kuzenim Focus 1 ile caddy i pert etti, focus 3 ile köprülü kavşaktan takla atarak uçtu, bir diğeri pejo 307 ile Transit connect ile kafa kafaya çarpıştı. Belki kazanın oluş şeklindendir ama hepsinde ford araçlar sağlam kaldı. Ailede 98 yılından beri 7~10 adet ford araçlar kullanımda arıza veren olmadı. Türkiyede araç pazarı "Kör atın kör alıcısı olur şeklinde" o yüzden milletin tercihine göre kesinlikle araç almam. Araç sağlam olacak, yaşadığım yerde servisi olacak gerisi hikaye. Cem Işık yazdı: Bazı araçları anlam veremediğim kadar benimsiyoruz ülkece ve bu, ilgili aracın piyasasına direkt etki ediyor. Hamit inan yazdı: İnsanlar doğal olarak az masraf çıkaran çok tuttuğu için ustası ve yedek parçası bol olan az masraf açan araçlara yöneliyor. Gözden kaçan biniciler sizin benim gibi araçtan anlamıyor. Uğraşmayacagi araç arıyor Selim Bilgin yazdı: Evrende hiç bir şey sebepsiz değildir, 10 sene önce buradaki herkes Ford kullanıyordu, şimdi niye değişti? 26 yıldır ford tercih ediyoruz, hali hazırda focus 1, trsnsit conncet, mondeo mk4, mondeo mk5, kuga kullanımda. 2 vag var dsg 2 yıllık garanti bitince patladı garanti uzatıldığı için değişti. Öbürün de sıkıntı yok. 5 Yorum bağlantısı
Koray Demir 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Metin Uzunoğlu yazdı: Herkesin düşüncesine saygım var ama benim yedek parçam hiç bir bayide yok. Araba alırken kaza yapmış hallerine bakıyorum. Kuzenim Focus 1 ile caddy i pert etti, focus 3 ile köprülü kavşaktan takla atarak uçtu, bir diğeri pejo 307 ile Transit connect ile kafa kafaya çarpıştı. Belki kazanın oluş şeklindendir ama hepsinde ford araçlar sağlam kaldı. Ailede 98 yılından beri 7~10 adet ford araçlar kullanımda arıza veren olmadı. 26 yıldır ford tercih ediyoruz, hali hazırda focus 1, trsnsit conncet, mondeo mk4, mondeo mk5, kuga kullanımda. 2 vag var dsg 2 yıllık garanti bitince patladı garanti uzatıldığı için değişti. Öbürün de sıkıntı yok. Ford candır. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Eylül Paylaş 20 Eylül O zaman Clio 5 ten başlar diye ekleyelim. Ha birde can olan LPG idi android tırt 😁 Yorum bağlantısı
Harun Özden 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Toyota ve honda gibi markaların araçlarının overrated olduğunu düşünüyorum. İkinci elde fiyatları genellikle muadillerinden yüksek, ve forumlardan takip ettiğim kadarıyla o kadar da sorunsuz değiller. Bugün düzgün bakımı yapılan düzgün kullanılan çoğu araç sorunsuz uzun km'ler kullanılabiliyor. Çoğu araç sahibi uzun vadede sorunsuzluk özelliğinden faydalanacak kadar elinde tutmuyor aracı. Bir diğer konuda alfa romeo. Zamanında fiat marea (kendisi de zayıf elektrik tesisatı nedeniyle ustaların sevmedği bir araçtır.) kullanırken çok araştırmıştım 156 yı (bir çok parçası ortak). Kullanımı keyifli, tasarım çok güzel olsa da genellikle iç hacim dar. Fiyat/performans oranı yüksek olsa da maalesef narin yapılarıyla ülke şartlarına (lpg, bol çukurlu yollar vb.) çok uyum sağlayamıyorlar. Tutulmama sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Şimdiye kadar kaç arabam oldu sayamıyorum ama hiç satarken nasıl satacağım diye düşünerek almadım ama aile tarafından kullanılacak araçları Ford tercih ettim çünkü sağlamlığından şüphem yok. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Kimseye bir şey anlatılmaz. Kimse de tekniği sorgulamaz. Sorgulasa bile işine, huyuna suyuna uygun değilse kabullenmez. Ama sohbeti muhabbeti zevkli konu 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Metin Uzunoğlu yazdı: 26 yıldır ford tercih ediyoruz, hali hazırda focus 1, trsnsit conncet, mondeo mk4, mondeo mk5, kuga kullanımda. 2 vag var dsg 2 yıllık garanti bitince patladı garanti uzatıldığı için değişti. Öbürün de sıkıntı yok. Ford kötü demedim zaten hocam, ben de 4-5 tane aldım bindim sattım. Ama niye tekrar almadım? Bana hitap eden motor şanzıman kombinini getirmeyi bıraktılar. Yakınımda 2-3 tane servis vardı hepsi kapandı ya da taşındı. Daha bir sürü konu var. Kendi kendilerine yaptılar yani. Bir dönem bizim ailede her evde bir Ford kesin vardı, şimdi bakıyorum ya VW ya Audi olmuş. Konuşunca herkes ya bizim Focus çok sağlam güzel arabaydı diyor ama almıyor yenisini. Harun Özden yazdı: Bir diğer konuda alfa romeo. Zamanında fiat marea (kendisi de zayıf elektrik tesisatı nedeniyle ustaların sevmedği bir araçtır.) kullanırken çok araştırmıştım 156 yı (bir çok parçası ortak). Kullanımı keyifli, tasarım çok güzel olsa da genellikle iç hacim dar. Fiyat/performans oranı yüksek olsa da maalesef narin yapılarıyla ülke şartlarına (lpg, bol çukurlu yollar vb.) çok uyum sağlayamıyorlar. Tutulmama sebebinin bu olduğunu düşünüyorum. Alfa Romeo zaten butik bir marka oldu iyice ama ülkemizde namının sebebi Zeytinoğlu öncesi 90'ların ilk yarısında distribütörün batıp bir süre parça ve servis desteği verilememesi. Arabaların da hepsi dönemine göre çok fazla karmaşık ve ileri teknolojiydi. Örneğin bir kısmı boxer motor, neredeyse hepsi twinspark, bir kısmı V6 vs. vs., dolayısıyla sanayide de Alfa ustaları hariç kim elini atsa bozdu arabayı. Bugün bir 156'nın trigerini bile değiştirtemezsiniz Alfa servisleri dışında, senteye alamazlar çünkü. Sanayilerdeki Alfa ustalarının hepsi tek yerden yetişme, değişik bir camia, ben çok severek 2 Giulietta kullandım, Allah nasip ederse kesinlikle bir Giulia alacağım bundan sonra. 3 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Aracı daha almadan , nasıl kolay satarım diye düşündüğümüz için bazı araçlar daha popüler. Çok farklı araçlar kullandım, gerek kendi araçlarım gerek şirket araçlarında , Alman grubu gerçekten diğerlerinden farklı ve daha çok tercih edilmesi normal. Passat artık sedanı bıraktı ve meydan Superb e kaldı, ancak ondaki skoda logosunu istemeyenler başka alternatiflere yönenecektir. Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Aslında Skoda logosunu kalırsa ev logosu çıkar ama. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Selim Bilgin yazdı: 10 sene önce buradaki herkes Ford kullanıyordu, şimdi niye değişti? Çok kötü müşteri-firma ilişkileri Nasılsa ticariden para kazanıyorum diyerek, binek araç satışı/servisini, kalifiye elemanı/mühendisi kendine yük gören bir zihniyet Ülkeye uygun olmayan teknik kombinasyonda getirilen araçlar Donanımları tekdüze çekme çabaları Sunulamayan aksesuarlar Plaza dili konuşan otomotivden anlamayan yöneticiler/çalışanlar Garanti bitti iş bitti. Ha garantili araç sorununu dahi müşteriye rücu etme çabaları. Ya tutarsa Ne değişti? Bence hiç bir şey. XC60' ın ekranındaki kaplumbağa simgesinin ne olduğunu anlamaları için 3,5 ay serviste yatırılan bir araç 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 20 Eylül Paylaş 20 Eylül (düzenlendi) 2 tane Ford'um oldu. Zaten bu foruma da Ford sayesinde geldim. Bir dönem çok güzel araç satıyorlardı ve servisleri iyiydi. Sonradan bizim burada(Isparta'da) yetkili servis el değiştirdi, 2. el parçalar kullandılar, Ford bir ara beklentileri karşılayamadı ve çoğu (ben de dahil) diğer markalara geçti. Sağlamlık anlamında hala tercihimdir, ama servis ve satıştan dolayı şimdilik bana hitap etmiyor. 20 Eylül tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Selim Bilgin yazdı: Başlığı görünce birileri kesin gelip VW yazmıştır dedim tıkladım aynen de öyle olmuş. 😄 Evrende hiç bir şey sebepsiz değildir, 10 sene önce buradaki herkes Ford kullanıyordu, şimdi niye değişti? Ben muayene istasyonunda far yüksek ayarından kalınca kafamda bitirdim fordu. Muayenedeki adam far yükseklik ayarının çalışmasını uygun bulmadı.. Ben bunlar böyle çalışır. ağırlık dengesi değişti ise 20 saniye sonra farı ayarlar dedim.. Vw öyle değil. anında ayarlıyor dedi. Tarif ettiğin gibi çalıştığına dair markadan yazı al. geçireyim muayeneden dedi. Fordu aradım, izah ettim. 10 yaşını geçmiş araçlar ile ilgilenmiyoruz. Makine mühendisleri odasına gidin dediler. Mustafa Arıkan arabasının bir kapı klipsini bile bayi aracığı ile almanyadan getirebiliyor. Marka, kendi aracına sahip çıkmadığı sürece o araç ikinci elde değer kazanmaz bence. 6 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Eylül Paylaş 20 Eylül 15 sene fiesta kullandım,çok sağlam bir araçtı. Bu yüzden yeniden ford aldım. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Tamer Topaç yazdı: Çok kötü müşteri-firma ilişkileri Nasılsa ticariden para kazanıyorum diyerek, binek araç satışı/servisini, kalifiye elemanı/mühendisi kendine yük gören bir zihniyet Ülkeye uygun olmayan teknik kombinasyonda getirilen araçlar Donanımları tekdüze çekme çabaları Sunulamayan aksesuarlar Plaza dili konuşan otomotivden anlamayan yöneticiler/çalışanlar Garanti bitti iş bitti. Ha garantili araç sorununu dahi müşteriye rücu etme çabaları. Ya tutarsa Ne değişti? Bence hiç bir şey. XC60' ın ekranındaki kaplumbağa simgesinin ne olduğunu anlamaları için 3,5 ay serviste yatırılan bir araç ticari de iyiler 1.5 ton kapasiteli araca 4 ton at banamısın demiyor çünkü üretirken buna göre üretiyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Tamer Topaç yazdı: XC60' ın ekranındaki kaplumbağa simgesinin onun atası scorpio dan gelir , tavşan testi dnir star test diagnos cihazında, üstünde fan olan motor sarı ikaz lambası desek herkes bilir ama o daha anlamsız Mehmet Ozyurek yazdı: 10 yaşını geçmiş araçlar ile ilgilenmiyoruz. usule uygun, yapacak bişey yok 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Alışverişlerde çoğu zaman rasyonel sebeplere bakılmıyor. VW dünyanın en iyi arabasını üretse bile almam mesela. Geçmişte birkaç kez aldım, tövbe bir daha. Ama piyasanın en tutulan araçları. Öncelikler kişiye göre değişsede benim için ilk sırada servis erişim kolaylığı ve parça fiyatları. Tamer Topaç yazdı: XC60' ın ekranındaki kaplumbağa simgesinin ne olduğunu anlamaları için 3,5 ay serviste yatırılan bir araç Bana sorsalardı söylerdim. Turbo basınç valfi bozulmuş V40 ta o kaplumbağa ile İST-Mardin yapıp dönerken Antep sanayide komple turboyu değiştirdim gitti. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Çağlar Bayur yazdı: usule uygun, yapacak bişey yok birinci eli ikinci el, ikinci eli üçüncü el üçüncü eli dördüncü el belirler. Firma birinci eli düşünüyorsa dördüncü ele bakacak ne oluyor diye.. Yoksa kendi bilir. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Liftte kaplumbağ-tavşan işareti vardı lift belli seviyeye kadar açık kaplumbağ ayarda şekilde Yorum bağlantısı
Serkan Derya 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Aslında bir çok insanın en çok istediği ama cesaret edemediği bir durum var bence. Hevesi olan hiç bir arabayı alamıyor bu ülkede insanlar. Daha önce kendi aracımın yakıtından dert yandığımda @Mustafa Erkan ağabeyimiz '' Ya sevdiğini alacaksın, ya da aldığını seveceksin'' demişti. Yalan yok bugüne kadar hiç istediğim kasa ya da model yılı olmadı bende. Ama bunu da kesinlikle dert etmedim hiç bir zaman. Araç fiyatı, İkinci el , yedek parça, bakım maliyeti, sorunsuzluk falan derken, bu ülkede değerinden fazla eden marka modeller oluştu maalesef. Bu ülkede araç yürütme maliyeti bu kadar yüksek iken, kim ne marka / model araç alıyorsa kendince doğruları vardır. Çünkü biz isteğimize göre değil, fayda / maliyet analizine göre araç alıyoruz. 5 Yorum bağlantısı
Emre Demir 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Evren Erakçora yazdı: Chery ler neden bu kadar sattı sizce? kimse araba getirmez iken pandemi gemi gemi araç getirdiler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Çağlar Bayur yazdı: usule uygun, yapacak bişey yok İlgilenen kazanıyor işte.. Mondeo mu Passat mı sorusunun cevabı passata çıkıyor Mehmet Göktürk yazdı: birinci eli ikinci el, ikinci eli üçüncü el üçüncü eli dördüncü el belirler. Firma birinci eli düşünüyorsa dördüncü ele bakacak ne oluyor diye.. Yoksa kendi bilir. Takasa götürdüğün kendi araçlarını bile almıyorlar.. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Evren Erakçora yazdı: Chery ler neden bu kadar sattı sizce? Ucuza lüks konsept, bol donanım, güzel görünüm ve turbo güçlü motor, oto şanzıman 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 20 Eylül Yazar Paylaş 20 Eylül Mustafa Tüfekçi yazdı: @Murat Sahın egea efectten çıkman zor bu arada. Ankara'da genel geçer araç ne bilmiyorum ama seni gel Mercedes e başlatalım https://shbd.io/s/U9uMiAPb 110 ilanın 37 si Ankara da Egea efectten çıkmak zor, sanayiye girmiyor, sert kullanınca 6 litre yakıyor. Ama işte işin aması var. Belim ağrıyor uzun yolda. Antalya'ya gittim, ertesi gün hala mabadım ağrıyordu. Kaplama asfatta içerde ortalık yıkılıyor. Tabi bunları bilerek aldım taşıt kredisi kullanmak için, ama bir daha tercih etmek istemem... 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 20 Eylül Paylaş 20 Eylül (düzenlendi) Murat Sahın yazdı: Antalya'ya gittim, ertesi gün hala mabadım ağrıyordu Uzun süre Vectra'dan sonra ilk defa Seat Leon ile Sakarya - Istanbul & Istanbul - Sakarya gibi kısa bir yol yapmıştım. 1 hafta aynı mabat acısını yaşamıştım. Onlar ne iğrenç koltuklar öyle? Bir de o kadar allayıp pulluyorlardı etrafımda. 20 Eylül tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts