İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo - Araç Fan Açmıyor Su Kaynatıyor


Halil Can Topuz

Recommended Posts

Halil Can Topuz

Merhaba mondeo mk3 2.0 benzinli aracım fan açmıyor suyu kaynatıyor ama gösterge 90 da sabit kalıyor, hiç yükselmiyor elektrikçiye götürdüm radyatör üst hortumdan müşür bağladı 90 lık, bu sefer hiç durmuyor fan,  üst hortuma el değilmiyor ama alt hortum o kadar sıcak değil. 

Fan açmama sebebi termostat olabilir mi acaba? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir oto elektrikçinin basitçe tespit edebilmesi gereken bir sorun bu. 
Hortumun biri soğuksa termostat yada devir daim bozuk. 
Su kaynamadan da atıyor olabilir. Basınç yüksek veya genleşme kapı kapağı bozuktur. 
Hararet müşürü bozuk olabilir. 
 

Ben olsam ilk önce kapağı değiştirirdim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz

Termostat kapagımı yani? 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Halil Can Topuz yazdı:

Termostat kapagımı yani? 

Radyatör deposu kapağını kast ediyor Mehmet abi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz

Yok su atmıyor ama kaynıyor su depoda 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Halil Can Topuz yazdı:

Yok su atmıyor ama kaynıyor su depoda 

Bu daha kötü bence. 
Burada motorcu devreye girsin. 

Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz

Elektrikçinin yaptığı düzenek fan açıyor, o zaman  kaynama olmuyor,  zaten conta yeni yapıldı.  Ustaya diyorum her şeyi 0 takıldı diyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Termostat ters takılı vb olabilir mi yahut bozuk?

Radyatör tıkalı da olabilir. Kaloriferi açınca ne oluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Ustayım diye gezinenler bunun teşhisini bile koyamıyorlar mı?Radyatör boruları ısınmıyorsa termostat açmıyordur,bilgisayara bağlanıp göstergedeki derece ile bilgisayardaki derece aynı değerleri göstermiyorsa müşür arızalıdır,herşey normal ama ısınınca basınç artıyorsa genleşme kabı kapağı arızalıdır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Fan açması için beyinden komut almalı fan. Ancak araç beyni 90-100 derece görüyor ki (kadrandan da belli) fan açmıyor alet. Bir obd bağlanıp diagnostic ile fan açılıp açılmadığına bakılacak. Ayrıca iki hortumun farklı ısıda olması, devirdaim ve termostat sorununa da işaret edebilir. Yani bence 3 parça ana şüpheli ama önce tespit yapılmalı.

 

Bununla beraber, suyun kaynadığı dediğiniz noktada rezerv deponun kapağı açıkken mi kontrol ediyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ibre 90 da iken suyun kaynadığını nasıl anlıyoruz?

Halil Can Topuz yazdı:

elektrikçiye götürdüm radyatör üst hortumdan müşür bağladı 90 lık,

motor bitirme süreci genelde böyle başlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kapalı devre, su kaynasa ısı 130 lara ulaşmış demektir. O zaman da dışarıya su atar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz
Çağlar Bayur yazdı:

ibre 90 da iken suyun kaynadığını nasıl anlıyoruz?

motor bitirme süreci genlede böyle başlar

Araç stop ettim önünden geçerken kaynama sesi duydum kaputu açtım su kaynıyordu, aracı çalıştırdım 10 dk kadar bekledim baktım fan açmıyor 

Mehmet Göktürk yazdı:

Termostat ters takılı vb olabilir mi yahut bozuk?

Radyatör tıkalı da olabilir. Kaloriferi açınca ne oluyor

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

2 tip termostat var biri fişli biri fişsiz, yanlış takmış olabilirler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Halil Can Topuz yazdı:

kaputu açtım su kaynıyordu,

sabit seviye kabında kıpırdanmalar mı vardı? kabarcık çıkışı gibi?

Halil Can Topuz yazdı:

10 dk kadar bekledim baktım fan açmıyor 

klima çalışıyor mu soğuk hava üflüyor mu*

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Termostat çalışmasa hararet 90 da kalmaz sanki, hortum biri soğuk biri sıcaksa radyatörden yeterli su geçmiyor olabilir.

 

Conta yeni yapildi denilmiş. Sebeb neydi?

 

Radyatör baş şüpheli kısa tur dönen su yedek depoda kaynayıp fokurduyor  ama su radyatörde tam devirdaim yapamıyor bence. Üst hortuma takılan musur zaten bloktan radyatör e giden olduğu için musur hep hararet var diye fanı sürekli devreye alıyor.

Mondeo su diyagramına iyi bakmak lazım. Termostat nerede müşir nerde sıcak olan yer neresi soğuk hortum neresi

Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz
Çağlar Bayur yazdı:

sabit seviye kabında kıpırdanmalar mı vardı? kabarcık çıkışı gibi?

klima çalışıyor mu soğuk hava üflüyor mu*

Baya böyle şu kaynama sesi geliyodu ve bidonun içindeki şu kaynıyordu 10 dk bekledim fan açmadı ve saten araç çekişden düşmüştü belliydi yani hararet yapdıgı

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mustafa Tüfekçi

4 ve 2 nolu hortum ateş gibi 3 nolu ılık ise radyatör sorunlu derdim

Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

4 ve 2 nolu hortum ateş gibi 3 nolu ılık ise radyatör sorunlu derdim

Aynen öyle ustam 4 ve 2 sıcak 3 ılık ama fan devreye girmiyor 4 nolu hortuma elekdirikci müşür koydu ama fan bu sefer hiç durmuyor

Çağlar Bayur yazdı:

sabit seviye kabında kıpırdanmalar mı vardı? kabarcık çıkışı gibi?

klima çalışıyor mu soğuk hava üflüyor mu*

Klima aktif deyil ustam

Sani Gerşon yazdı:

Fan açması için beyinden komut almalı fan. Ancak araç beyni 90-100 derece görüyor ki (kadrandan da belli) fan açmıyor alet. Bir obd bağlanıp diagnostic ile fan açılıp açılmadığına bakılacak. Ayrıca iki hortumun farklı ısıda olması, devirdaim ve termostat sorununa da işaret edebilir. Yani bence 3 parça ana şüpheli ama önce tespit yapılmalı.

 

Bununla beraber, suyun kaynadığı dediğiniz noktada rezerv deponun kapağı açıkken mi kontrol ediyorsunuz?

Kapagı açamıyoruz açmaya çalışımca bile bi tur çevirsem hemen su taşıyor 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

elektrikçi bakmış ve uydurma bir müşür ile idareten fanı çalıştırmış ise orjinal müşür arızalı ancak klima açınca da fan açılmıyor ise fan resiztansı arızalı, yani 2 adet ayrı parça arızalı ve bu arızaların da ilgili olduğu yer soğutma sistemi ki bu da motorun can damarı. siz bir ustaya bırakın çözsün herşeyi böyle uydurma müşür ile de kullanmayın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz
Çağlar Bayur yazdı:

elektrikçi bakmış ve uydurma bir müşür ile idareten fanı çalıştırmış ise orjinal müşür arızalı ancak klima açınca da fan açılmıyor ise fan resiztansı arızalı, yani 2 adet ayrı parça arızalı ve bu arızaların da ilgili olduğu yer soğutma sistemi ki bu da motorun can damarı. siz bir ustaya bırakın çözsün herşeyi böyle uydurma müşür ile de kullanmayın

Anladım ustam teşekkür ederim bu bilgileri usta ile paylaşıp dediğiniz yerleri kontrol ettirecegim birde usta bu araç 98 de açar fan diyor bi bilginiz varmı acaba

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Halil Can Topuz yazdı:

98 de açar fan diyor bi bilginiz varmı acaba

Mümkündür. Bendeki KA 100'de fan açardı. Antifreeze doğru ise, zaten kaynama derecesi 110-115 falan oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz
Sani Gerşon yazdı:

Mümkündür. Bendeki KA 100'de fan açardı. Antifreeze doğru ise, zaten kaynama derecesi 110-115 falan oluyor.

Anşadım teşekkürler bilgiler için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fan 105 te falan ancak açar. 
Kapalı devre sistem 98 de fan açmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...