Halil Can Topuz 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Merhaba mondeo mk3 2.0 benzinli aracım fan açmıyor suyu kaynatıyor ama gösterge 90 da sabit kalıyor, hiç yükselmiyor elektrikçiye götürdüm radyatör üst hortumdan müşür bağladı 90 lık, bu sefer hiç durmuyor fan, üst hortuma el değilmiyor ama alt hortum o kadar sıcak değil. Fan açmama sebebi termostat olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Bir oto elektrikçinin basitçe tespit edebilmesi gereken bir sorun bu. Hortumun biri soğuksa termostat yada devir daim bozuk. Su kaynamadan da atıyor olabilir. Basınç yüksek veya genleşme kapı kapağı bozuktur. Hararet müşürü bozuk olabilir. Ben olsam ilk önce kapağı değiştirirdim. 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Halil Can Topuz yazdı: Termostat kapagımı yani? Radyatör deposu kapağını kast ediyor Mehmet abi. 2 Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 18 Eylül Yazar Paylaş 18 Eylül Yok su atmıyor ama kaynıyor su depoda Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Halil Can Topuz yazdı: Yok su atmıyor ama kaynıyor su depoda Bu daha kötü bence. Burada motorcu devreye girsin. Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 18 Eylül Yazar Paylaş 18 Eylül Elektrikçinin yaptığı düzenek fan açıyor, o zaman kaynama olmuyor, zaten conta yeni yapıldı. Ustaya diyorum her şeyi 0 takıldı diyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Termostat ters takılı vb olabilir mi yahut bozuk? Radyatör tıkalı da olabilir. Kaloriferi açınca ne oluyor 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Ustayım diye gezinenler bunun teşhisini bile koyamıyorlar mı?Radyatör boruları ısınmıyorsa termostat açmıyordur,bilgisayara bağlanıp göstergedeki derece ile bilgisayardaki derece aynı değerleri göstermiyorsa müşür arızalıdır,herşey normal ama ısınınca basınç artıyorsa genleşme kabı kapağı arızalıdır. 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Fan açması için beyinden komut almalı fan. Ancak araç beyni 90-100 derece görüyor ki (kadrandan da belli) fan açmıyor alet. Bir obd bağlanıp diagnostic ile fan açılıp açılmadığına bakılacak. Ayrıca iki hortumun farklı ısıda olması, devirdaim ve termostat sorununa da işaret edebilir. Yani bence 3 parça ana şüpheli ama önce tespit yapılmalı. Bununla beraber, suyun kaynadığı dediğiniz noktada rezerv deponun kapağı açıkken mi kontrol ediyorsunuz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül Paylaş 19 Eylül ibre 90 da iken suyun kaynadığını nasıl anlıyoruz? Halil Can Topuz yazdı: elektrikçiye götürdüm radyatör üst hortumdan müşür bağladı 90 lık, motor bitirme süreci genelde böyle başlar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Kapalı devre, su kaynasa ısı 130 lara ulaşmış demektir. O zaman da dışarıya su atar. Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 19 Eylül Yazar Paylaş 19 Eylül Çağlar Bayur yazdı: ibre 90 da iken suyun kaynadığını nasıl anlıyoruz? motor bitirme süreci genlede böyle başlar Araç stop ettim önünden geçerken kaynama sesi duydum kaputu açtım su kaynıyordu, aracı çalıştırdım 10 dk kadar bekledim baktım fan açmıyor Mehmet Göktürk yazdı: Termostat ters takılı vb olabilir mi yahut bozuk? Radyatör tıkalı da olabilir. Kaloriferi açınca ne oluyor Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 19 Eylül Paylaş 19 Eylül 2 tip termostat var biri fişli biri fişsiz, yanlış takmış olabilirler. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Halil Can Topuz yazdı: kaputu açtım su kaynıyordu, sabit seviye kabında kıpırdanmalar mı vardı? kabarcık çıkışı gibi? Halil Can Topuz yazdı: 10 dk kadar bekledim baktım fan açmıyor klima çalışıyor mu soğuk hava üflüyor mu* Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Termostat çalışmasa hararet 90 da kalmaz sanki, hortum biri soğuk biri sıcaksa radyatörden yeterli su geçmiyor olabilir. Conta yeni yapildi denilmiş. Sebeb neydi? Radyatör baş şüpheli kısa tur dönen su yedek depoda kaynayıp fokurduyor ama su radyatörde tam devirdaim yapamıyor bence. Üst hortuma takılan musur zaten bloktan radyatör e giden olduğu için musur hep hararet var diye fanı sürekli devreye alıyor. Mondeo su diyagramına iyi bakmak lazım. Termostat nerede müşir nerde sıcak olan yer neresi soğuk hortum neresi Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 19 Eylül Yazar Paylaş 19 Eylül Çağlar Bayur yazdı: sabit seviye kabında kıpırdanmalar mı vardı? kabarcık çıkışı gibi? klima çalışıyor mu soğuk hava üflüyor mu* Baya böyle şu kaynama sesi geliyodu ve bidonun içindeki şu kaynıyordu 10 dk bekledim fan açmadı ve saten araç çekişden düşmüştü belliydi yani hararet yapdıgı Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Kötü senaryo radyatör üst hortumu şişip patlatıp yolda bırakacak diye görüyorum https://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTcwNXx8Y2FiYnI9PUdFfHx0aGs9PTB8fHN0PT02MHx8c3RzPT17IjIwIjoiRXVyb3BlIiwiMzAiOiJNb25kZW8gR0UgMjAwMC0yMDA3IiwiNDAiOiJGIEVuZ2luZSBBc3NlbWJsaWVzIE1vdW50ZWQgT24gQm9keSIsIjUwIjoiRjAyIEVuZ2luZSBBc3NlbWJsaWVzIE1vdW50ZWQgT24gQm9keS5SYWRpYXRvciBcLyBIb3NlcyBBbmQgSW50ZXJjb29sZXIiLCI2MCI6IkYwMjAyMCBDb29saW5nIFN5c3RlbSBQaXBlcyBBbmQgSG9zZXMifXx8YWxwaGE9PUZ8fGdyb3VwPT1GMDJ8fHNlY3Q9PUYwMjAyMHx8c2V0PT1HRUYwMnx8aW1nPT1HMDAyMTcwMzAyfHxmMTI9PTEyNjE1MjMyKzA%3D 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Eylül Paylaş 19 Eylül 4 ve 2 nolu hortum ateş gibi 3 nolu ılık ise radyatör sorunlu derdim Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 19 Eylül Yazar Paylaş 19 Eylül Mustafa Tüfekçi yazdı: 4 ve 2 nolu hortum ateş gibi 3 nolu ılık ise radyatör sorunlu derdim Aynen öyle ustam 4 ve 2 sıcak 3 ılık ama fan devreye girmiyor 4 nolu hortuma elekdirikci müşür koydu ama fan bu sefer hiç durmuyor Çağlar Bayur yazdı: sabit seviye kabında kıpırdanmalar mı vardı? kabarcık çıkışı gibi? klima çalışıyor mu soğuk hava üflüyor mu* Klima aktif deyil ustam Sani Gerşon yazdı: Fan açması için beyinden komut almalı fan. Ancak araç beyni 90-100 derece görüyor ki (kadrandan da belli) fan açmıyor alet. Bir obd bağlanıp diagnostic ile fan açılıp açılmadığına bakılacak. Ayrıca iki hortumun farklı ısıda olması, devirdaim ve termostat sorununa da işaret edebilir. Yani bence 3 parça ana şüpheli ama önce tespit yapılmalı. Bununla beraber, suyun kaynadığı dediğiniz noktada rezerv deponun kapağı açıkken mi kontrol ediyorsunuz? Kapagı açamıyoruz açmaya çalışımca bile bi tur çevirsem hemen su taşıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül Paylaş 19 Eylül elektrikçi bakmış ve uydurma bir müşür ile idareten fanı çalıştırmış ise orjinal müşür arızalı ancak klima açınca da fan açılmıyor ise fan resiztansı arızalı, yani 2 adet ayrı parça arızalı ve bu arızaların da ilgili olduğu yer soğutma sistemi ki bu da motorun can damarı. siz bir ustaya bırakın çözsün herşeyi böyle uydurma müşür ile de kullanmayın 1 Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 19 Eylül Yazar Paylaş 19 Eylül Çağlar Bayur yazdı: elektrikçi bakmış ve uydurma bir müşür ile idareten fanı çalıştırmış ise orjinal müşür arızalı ancak klima açınca da fan açılmıyor ise fan resiztansı arızalı, yani 2 adet ayrı parça arızalı ve bu arızaların da ilgili olduğu yer soğutma sistemi ki bu da motorun can damarı. siz bir ustaya bırakın çözsün herşeyi böyle uydurma müşür ile de kullanmayın Anladım ustam teşekkür ederim bu bilgileri usta ile paylaşıp dediğiniz yerleri kontrol ettirecegim birde usta bu araç 98 de açar fan diyor bi bilginiz varmı acaba Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Eylül Paylaş 19 Eylül Halil Can Topuz yazdı: 98 de açar fan diyor bi bilginiz varmı acaba Mümkündür. Bendeki KA 100'de fan açardı. Antifreeze doğru ise, zaten kaynama derecesi 110-115 falan oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Halil Can Topuz 20 Eylül Yazar Paylaş 20 Eylül Sani Gerşon yazdı: Mümkündür. Bendeki KA 100'de fan açardı. Antifreeze doğru ise, zaten kaynama derecesi 110-115 falan oluyor. Anşadım teşekkürler bilgiler için 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Eylül Paylaş 21 Eylül Fan 105 te falan ancak açar. Kapalı devre sistem 98 de fan açmaz. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts