Sinan Kocaer 13 Eylül Paylaş 13 Eylül (düzenlendi) Selamlar değerli forum üyeleri bu benim ilk konum olacak kurallara uyamadıysam affola, Öncelikle arabam seat leon 1.2tsi 67 bin kilometrede. 4 bin kilometre önce bakıma götürdüm, balataları da değiştirebilir misiniz ses geliyor dedim. O da; balataların daha var, ses gelmesi eski olduğu içindir değişmeye gerek yok, dedi. Araba 2013 model ve balataları hiç değişmedi şimdiye kadar. Bununla birlikte son zamanlarda 100-120 km üstünde frene basınca hafif titreme yapmaya da başladı. Titreme olayı hafif de olsa sıkıtı yaratır mı? Eğer öyleyse bi çift balata ve disk alıp değiştireceğim. Normalde usta çok güvendiğimiz bir usta, arkadaşım önermişti, kaç yere sorduğum park lambası arızamı şak diye çözdü para bile almadı, marşpiyeli düzeltti yine para almadı. 5-6 senedir de aynı yere bakıma götürüyoruz ailecek. Eğer disk işi sıkıntı çıkarabilir diyorsanız diskle beraber balataları da değiştireceğim Aksi takdirde disk idare edecekse hiç içime sinmediği halde ustaya güvenip eski balatalarla kullanmaya devam edeceğim gibi gözüküyor. Ne diyorsunuz? Teşekkürler 13 Eylül tarihinde Sinan Kocaer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Eylül Paylaş 13 Eylül 2013 arabanın balatalar yıldan dolayı değişim ister zaten ortalama ömrü 70 bin km. Ben önceki ve şu anki aracımda 70 bin km de ses yaptığı için değiştim. Diğer sallanma ise disk yamulmus olabilir diyeceğim ama her frenlemede yapar 100 130 arası yapmaz. Disk yamuk ise torna yapilabilir 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 13 Eylül Paylaş 13 Eylül Eski ustalar işinde iyi olsa da bir şeyin eskidiğine kolay kolay ikna olmazlar. O yaş grubunda kroniktir. Ne olacak bin böyle masraf yapma derler. Sen al diskini balatanı öyle git. 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Eylül Paylaş 13 Eylül (düzenlendi) titreme frene basınca olduğuna göre diskler sorunlu olabilir, değişirsen balatada değiş daha iyi olur, yalnız balatanın ömrü diye birşey yok bence, zira 210 binde sattığım araba orjinal disk ve balatalarıyla gitti, kullanıma bağlı diyebilirim... Not: diske torna olmaz, yamuk disk değiştirilir, doğrusu budur. 13 Eylül tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 14 Eylül Paylaş 14 Eylül Sinan bey merhaba. Doğru karar verebilmek için doğru teşhis yapmak gereklidir. Test 1 : Öncelikle araciniz ile düz bir yolda sakin bir sekilde hizlanin. Kalkista tak tak sesi geliyorsa, 40/50 veya 60 km gibi hizlanma esnasinda titreme oluyorsa ön aks kafalarınız sorunludur. Test 2: Aracınız ile yine sakin bir şekilde hızlanın. Direksiyonda bir titreme varmı kontrol edin . Bu titreme kimi zaman 90/100 km de kimi zaman 120/130 km olur. Eğer varsa lastik balans ayarınız bozulmuş. Test 3: Araciniz ile 130 km ye kadar hizlanin. Sonra ayaginizin ucu ile hafifce frene basin. Fren pedalinda bir titreme oluyorsa disklerinizde yamulma olmuştur. Bu teşhisi yaptiktan sonra kararınız disk yamulması ise bulabileceğiniz en iyi disk aynası ve balata kombinasyonu ( mesela ATE) ile disk ve balatanizi degişin. Sadece disk degisimi iyi degil ikisi birden degisirse guzel olur. 8 Yorum bağlantısı
Emre Karaca 14 Eylül Paylaş 14 Eylül Sinan Kocaer yazdı: Selamlar değerli forum üyeleri bu benim ilk konum olacak kurallara uyamadıysam affola, Öncelikle arabam seat leon 1.2tsi 67 bin kilometrede. 4 bin kilometre önce bakıma götürdüm, balataları da değiştirebilir misiniz ses geliyor dedim. O da; balataların daha var, ses gelmesi eski olduğu içindir değişmeye gerek yok, dedi. Araba 2013 model ve balataları hiç değişmedi şimdiye kadar. Bununla birlikte son zamanlarda 100-120 km üstünde frene basınca hafif titreme yapmaya da başladı. Titreme olayı hafif de olsa sıkıtı yaratır mı? Eğer öyleyse bi çift balata ve disk alıp değiştireceğim. Normalde usta çok güvendiğimiz bir usta, arkadaşım önermişti, kaç yere sorduğum park lambası arızamı şak diye çözdü para bile almadı, marşpiyeli düzeltti yine para almadı. 5-6 senedir de aynı yere bakıma götürüyoruz ailecek. Eğer disk işi sıkıntı çıkarabilir diyorsanız diskle beraber balataları da değiştireceğim Aksi takdirde disk idare edecekse hiç içime sinmediği halde ustaya güvenip eski balatalarla kullanmaya devam edeceğim gibi gözüküyor. Ne diyorsunuz? Teşekkürler Selamlar, Balatanın sesi frenlemede son anlarda kaba bir şekilde mi geliyor yoksa tiz, bildiğimiz ötme gibi mi geliyor? Bakıldığında azaldığı görülüyorsa değiştirmekte fayda var. Tabii değiştirdikten sonra tiz, ötme sesi de gelebilir. Çünkü balatalardaki kanserojen madde kullanımdan kalktı ve çoğu balata artık eskiden arada bir duyduğumuz sesi çıkarıyor. Disklerdeki titreme olayında da düşüncem herkesin ilk aklına gelen diskin yamulması ama eski fren balatası, rot ayarının bozuk olması da bu titremeyi yapabiliyor. Diğer abilerin de dediği gibi diskte yamukluk fazla olsa her seferinde sürücüye o yamukluğu normal sürüşten farklı olduğu için hissettirir. Bence en iyisi disklerin durumuna bir baktırmak ve eğer bir yamukluk varsa diski de balatayı da değiştirmek. (Değiştirirken kaliteli markalar her zaman daha güvenli ve konforlu bir sürüş sağlar. Özellikle diskte önemli çünkü ısınmış disk ve balatayla suya girebilir, yağmura yakalanabilirsiniz.) Diskin tornalanmaması gerektiği konusunda da Ali abi ile hemfikirim. Zaten araç 70 bin KM'ye dayanmış ve tornalanırsa zaten büyük bir kısmı daha yok olacak. Biraz zaman sonra disk bittiği için yine değiştirmek zorunda kalacaksınız. 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 15 Eylül Paylaş 15 Eylül Sıcak yoldan geldikten sonra diske soğuk yada basınçlı su vurulduysa yamulma olabilir ancak 2013 model diyorsunuz bence de zamanı gelmiştir. Ben Bosch car service de değiştirdim ve bosch malzeme kullandılar. Çok memnunum.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Eylül Paylaş 15 Eylül Çok pimpirik yapmayın frende gezmiyorsa devam edin. Geeeksiz masraf. Jant arasından disk balata arası fotoyu paylaşır mısınız? Emre Karaca yazdı: Selamlar, Balatanın sesi frenlemede son anlarda kaba bir şekilde mi geliyor yoksa tiz, bildiğimiz ötme gibi mi geliyor? Bakıldığında azaldığı görülüyorsa değiştirmekte fayda var. Tabii değiştirdikten sonra tiz, ötme sesi de gelebilir. Çünkü balatalardaki kanserojen madde kullanımdan kalktı ve çoğu balata artık eskiden arada bir duyduğumuz sesi çıkarıyor. Disklerdeki titreme olayında da düşüncem herkesin ilk aklına gelen diskin yamulması ama eski fren balatası, rot ayarının bozuk olması da bu titremeyi yapabiliyor. Diğer abilerin de dediği gibi diskte yamukluk fazla olsa her seferinde sürücüye o yamukluğu normal sürüşten farklı olduğu için hissettirir. Bence en iyisi disklerin durumuna bir baktırmak ve eğer bir yamukluk varsa diski de balatayı da değiştirmek. (Değiştirirken kaliteli markalar her zaman daha güvenli ve konforlu bir sürüş sağlar. Özellikle diskte önemli çünkü ısınmış disk ve balatayla suya girebilir, yağmura yakalanabilirsiniz.) Diskin tornalanmaması gerektiği konusunda da Ali abi ile hemfikirim. Zaten araç 70 bin KM'ye dayanmış ve tornalanırsa zaten büyük bir kısmı daha yok olacak. Biraz zaman sonra disk bittiği için yine değiştirmek zorunda kalacaksınız. 70 bin km araç daha çok yeni. Ben 145 binde değiştim ki daha değişmese de olurdu. Ufak tefek şeyleri dert etmeyin Fren hidroliği ne zaman değişti bu arada? O önemli.. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 15 Eylül Paylaş 15 Eylül Sinan Kocaer yazdı: Selamlar değerli forum üyeleri bu benim ilk konum olacak kurallara uyamadıysam affola, Öncelikle arabam seat leon 1.2tsi 67 bin kilometrede. 4 bin kilometre önce bakıma götürdüm, balataları da değiştirebilir misiniz ses geliyor dedim. O da; balataların daha var, ses gelmesi eski olduğu içindir değişmeye gerek yok, dedi. Araba 2013 model ve balataları hiç değişmedi şimdiye kadar. Bununla birlikte son zamanlarda 100-120 km üstünde frene basınca hafif titreme yapmaya da başladı. Titreme olayı hafif de olsa sıkıtı yaratır mı? Eğer öyleyse bi çift balata ve disk alıp değiştireceğim. Normalde usta çok güvendiğimiz bir usta, arkadaşım önermişti, kaç yere sorduğum park lambası arızamı şak diye çözdü para bile almadı, marşpiyeli düzeltti yine para almadı. 5-6 senedir de aynı yere bakıma götürüyoruz ailecek. Eğer disk işi sıkıntı çıkarabilir diyorsanız diskle beraber balataları da değiştireceğim Aksi takdirde disk idare edecekse hiç içime sinmediği halde ustaya güvenip eski balatalarla kullanmaya devam edeceğim gibi gözüküyor. Ne diyorsunuz? Teşekkürler Ustanı sakın değiştirme.Gereksiz para harcamanı istememiş. Ayrıca titreme balans ayarındanda olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 15 Eylül Paylaş 15 Eylül Balatadan ses gelmesine takılmamak gerek. Tazyikli suyu vurunca geçer zaten. Arasına hiçbir şey girmese bile kendi tozu giriyor başlıyor ötmeye. Eğer bariz bir vurma - bitik sesi varsa başka. Öten balata tutuyordur, vuran balata tutmadığı gibi diski de hacamat eder. Yine de diskin kalınlığını kumpas ile ölçmek gerek. İnceyse değişmesi lazım, çok incelirse frenlerken kırılır. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Kocaer 15 Eylül Yazar Paylaş 15 Eylül (düzenlendi) Çok fazla cevap gelmiş çok teşekkür ederim ilginiz için, -Dediğim gibi her hızda yok, yalnız şunu fark ettim ki araba ne kadar dolu olursa titremenin başladığı hız o kadar düşüyor. 4 kişiyken titreme 90-100 kilometre hızlarda oluyorken yalnızbaşıma olduğumda yaklaşık 140-150. -Balatadan çıkan sesi ise net ayırt edemesem de gayet tiz, sıkışık trafikte oluşan cızırtı orkestrasına ortak oluyorum ben de. Frenler tutuyor, en azından belirgin bi sıkıntısı yok, 15-20 bin kilometre önce nasıl tuttuğunu tam hatırlamıyorum çünkü. -Fren hidroliği hiç değişmedi. Yarın balataların da gözüktüğü kadar fotoğrafını ekleyeyim. 15 Eylül tarihinde Sinan Kocaer tarafından düzenlendi yazım hatası Yorum bağlantısı
Recommended Posts