İçeriğe Yönlendir

Dpf mi gitti Katalizör mü?


Aykut Cann

Recommended Posts

Aykut Cann

Merhabalar,

Daha önce sarsıntı, duman, koku vb ile ilgili başlık açmıştım. Bununla alakalı olarak dpf tıkanıklığı öne çıkmıştı. 
 

Bir yerde katalizör kalmak şartıyla dpf, egr ve adblue iptalini mekanik ve yazılımsal olarak iptal yaptırdım. 
 

Ancak yaptırdığım yer şark kurnazı çıktı. Katalizör kalacak dememe ve ona göre fiyatta anlaşmama rağmen ikisini birden sökerken yakaladım. 
 

Birinden birini sökemeden durdurdum. Aşırı derecede morali bozuldu. Abi ben sana katalizörü de alacağım şekilde fiyat vermiştim dedi. Dokuma kata fiyat farkını vereyim dedim. İsteksizce tamam dedi. 
 

Ancak ben dpf’i mi kırdı, katı mı emin değilim. Önce kırdığı kat ise aracımda şu an dpf duruyor ve katalizör alınmış olabilir. 
 

2.5 aydır bu şekilde kullanıyorum. Ne hararet ne başka bir sorun yaşamadım. Dpf üzerinde kalsa ve yazılımdan iptal edilmiş olsa şu an zaten 200 kmde bir tam rejenerasyona giren dğf başıma başta yaşa su karıştırmak üzere bir sürü bela açmıştı değil mi?

 

Araçta ara sıra yüke bindirdiğimde duman atma oluyor. Uzun soluklu duman atınca kesiyor. Bir süre duman atmıyor. 
 

Kurum vb egsoz kokusu almıyorum ama ara ara uzun ve sportif kullanımdan sonra acı bir eksoz kokusu alıyorum dumansız. 
 

Kat sökülmüş olsa rölantide dip gazı her yapışımda 3 bin deviri geçtiğinde bi siyah duman puflar diye düşünüyorum ama yok. 
 

Diğer soruma gelecek olursam, tüm ustaların rejenerasyon yapıyor şu an bu koku normal dediği (o esnada beyazımau duman atardı) koku rolantide bekleme yaparsam uzun süre ya da ilk çalıştıröada, halen var ama o beyaza yakın duman yok. Fakat badem kokusu gibi bir koku uzun rolanti beklemeşerinde halen oluşuyor. Buna rejenerasyon kokusu diyorlardı. 
 

Bir de aracımda sabah ilk çalıştırmada kısa süreli maviye çalan duman (30-40 saniye kadar) oluştu. Ayrıca ilk çalıştırmada sarsıntı sorunu (rolanti düzenli araç sarsılıyor sadece) devam ediyor. 100-200 metre devirli kullanımca artık gün boyu tekrar stop edene kadar pürüzsüz çalışıyor. Stop edip tekrar çalıştırırsam yine kısa süreli saraımtı oluyor. 100-200 metre kullanımda geçiyor. 
 

aracın motor ve şanzıman kulakları bitik diye biliyorum. Yakında değişeceğim. Bununla alakalı olabilir mi?

 

Bir de dpf iptalinden sonra araç soğutma suyu sensörüyle alakalı atıza verdi. Müşür değişimini orijinal parça ile yaptık. Yine veriyor. Dpf iptali için atılan yazılımdan dolayı Yazılımsal olabilir diye düşündüm. Ayrıca stop start ve cruise control de dpf iptali sonrası gitti. Bunlar yazılımdan kaynaklı sanırım. 
 

yine bir diğer sorum da dpf iptali sonrası araç devirlenirken (rolantide vs sorun yok) daha fazla şıkırtılı bir motor sesi çıkarmaya başladı. Dci gibi ses çıkarıyor multijet. 
 

özetlersek, benim dpf alındı mı alınmadı mı emin değilim. Sarsıntı ve koku sorunum devam ediyor. Ayrıca sabahları ilk çalışmada 30-40 sn maviye çalan duman başladı. Ve yine ayrıca ilk çalıştırma veya uzun süreli rolantide beklemede sarsıntı olsa da biraz yürüttükten sonra araba aşırı stabil çalışıyor. 

Şu bilgiyi de ekleyeyim: araç 1.3 multijet euro 6.5. 210 bin km. Benden önce yetkili servis görmemiş maalesef. Biraz bakımsız kalmış ancak saydığım sorunlar olmadığı anlarda sıfır km bir araba gibi düzenli çalışıyor. 
 

Hiçbir performans sorunum yok. Çekişi, gidişi mükemmel. Yakıt sarfiyarı çok düşük. Uzun yolda 3.8 şehir içi 5 kt geçmiyor sportif sürüşüme rağmen. 

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Duman varsa dpf sökülmüş bence. Dpf kalsaydı duman kesinlikle olmazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Egr ile ilgili işlem yaptınızmı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dpf muhtemelen sökülmüş de, yazılımsal becerememişler. Zaten katalitiği patlatmasından anlamak lazım işi bilmediklerini.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kat ta dpf te dumanı önlemez, sanırım yetkili servise bakıma gidilmiyor dolayısı ile servisin her 30 bin km de rutin yaptığı kardon temizliği de yapılmadı uzun süredir hali ile bence enjektörlere baktırın ama fiat enjektöründen anlayan birine yoksa kırılıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

piyasa da hala çok ciddi bir cehalet ve iş güzargahlık var

dpf taşı para etmiyor ama katalizör çok ciddi paralara satılıyor maalesef

para ettiğini bilen esnafta kaşla göz arasında çalıyor

bu tip durumlarda aracın başında kalıp önceden araştırmak lazım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

daha kötüsü, tanıdığım bildiğim yerde ben beklemek bir yana işi kendim yapıyorum bazen!

Yorum bağlantısı
Emre Demir
Doğan Arşiray yazdı:

daha kötüsü, tanıdığım bildiğim yerde ben beklemek bir yana işi kendim yapıyorum bazen!

Ne kadar işine hile katan beceriksiz usta var ise Allah belasını versin , işinin hakkını veren ustalara ayrıca sonsuz saygılar dileyerek başlıyorum ; arkadaşın 2011 passat aracı evin önünde durup duruken sabahına çalışmadı 2 usta geldi pc bağladı p 1850ve p1852 hata kodları verdi biri 60 bin biri 80 bin masrafı var dedi , reklam gibi olacak ama daha önce de bazı konularda fikrini aldığım sakarya zf şanzıman ustasını aradım o da muhtemelen kartdandır ama sol tarafda sigorta kutusu var sigortaları bi kontrol edin dedi ve bingo sigorta patlak olmamasına ramen görevini yerine getirmemi , ya oksit ya başka birşey sıfır maliyet ile araba çalıştı.
Araç çekici ile gidip şanzıman mı inecekti yoksa sigorta paneli kontrol edilip birşeyi yokmuş mu denecekti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Yine bir iş bilmez kasap operasyonu. 1 kazanmış, 5 kaybetmişsiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...