Armağan Pekatik 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Selam arkadaşlar, nasılsınız? Uzun bir ara oldu. 3 araç arasında kaldım 1) 2024 sıfır Mercedes EQB 250+ AMG FL (ikinci el bakmıyorum cunku Haziran öncesi makyajsız kasayı istemiyorum) . Eksi yönü fiyat biraz yukarıda. 2.7m TL 2) 2023 Ioniq progressive. Sıfırda sadece advance var. Ben progressive istediğim için sıfır gibi ikinci ellere bakıyorum 1.8mTL civarı. Eksi olarak bu arabanın piyasası yok sanki. 3) Sıfır ya da sıfır gibi Tesla Y. 1.8 m TL. Bu araçları servisleri beni cok korkutuyor. İstanbul dışında yaşıyorum. Bonus: 2023 Q4 Etron 2.5m bilemiyorum Sizce EQB için bu kadar yukarı cıkmaya değer mi? Alternatifler, artı eksi fikiler bekliyorum. Teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül https://www.bydauto.com.tr/atto3 enteresan özellikler var. V2L mesela.. yahut 3000 pil döngüsü. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Eylül Paylaş 10 Eylül eqb de merso üretimi sonlandıracak, yeterince satmamış, yaptığı güncellemelerde işe yararmamış avrupada tutmamış diye gözüme bir yazı takılmıştı, araştırmadan karara varmayin derim... 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Hyundai kia grubunu öneririm. Epey verimli pilleri ve motorları var. Sürtünme katsayısı falan derken ciddi az yakıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Bu arada TOGG da alabilirsiniz.Birçok avantajı var. Olmaya devam eder de. Başarısız olursa BYD ye devredilir. ATTO3 1640 TL kredili fiyatı. 300 bin sıfır faizli kredi. peşin 1500 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Mercedes’te Mercedes Me özelliğinin çalışmaması gibi bir sıkıntı var model bazında tam hatırlamıyorum ama bazı modellerde Mercedes Me çalışırken bazılarında çalışmıyor. Bayiden ya da servisten çalışıp çalışmadığının teyit edilip alınmasında fayda var. Arabayı uzaktan hiçbir şekilde kontrol edemiyorsunuz aksi taktirde. EQB kullanan arkadaşlarım benzinli motoru söküp elektrik motoru takılmış Mercedes kullandıklarını ya da öyle bir havada olduklarını söylüyorlar Tesla‘da arabanın telefonla kontrolü ve benzeri tüm özellikler açık zaten hepimiz biliyoruz serverları Türkiye’ye taşıdılar. SR düşünülebilir. Servisinin bir problem olacağını zannetmiyorum. İoniq için hangisini tercih ettiğinizi anlayamadım 5 mi 6mı? Hyundai alınabilir. Her ikisinin de artıları eksileri var beş ve altı için. 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Mercedes diğer bazı üreticiler gibi elektrik işini rafa kaldıracak. EQ projesi devam etmeyecek. https://www.reuters.com/business/autos-transportation/mercedes-drop-eq-product-brand-handelsblatt-2023-01-12/ Togg hala daha şarj olurken hata verip şarjı durdurup sahiplerine kendini o dakika sattıran yazılım sorununu çözemedi. Onun yerine ziraat uygulamasını tanıttılar. İlla elektrikli olacaksa fabrika kurulunca BYD almak derim. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül TOGG kötü bir araç değil. Alabiliyorsak yerli almalıyız. 4 Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 10 Eylül Yazar Paylaş 10 Eylül Mehmet Göktürk yazdı: https://www.bydauto.com.tr/atto3 enteresan özellikler var. V2L mesela.. yahut 3000 pil döngüsü. 1) BYD gittik denedik. Atto bize kücük geldi. Seal de tam elektrik değil. O sebepten BYD olmaz. Mehmet Göktürk yazdı: TOGG kötü bir araç değil. Alabiliyorsak yerli almalıyız. Yerli ise bana uygun fiyattan satacak. Kendini ıspatlayana kadar piyasa da her Türk orta gelir grubunun ulaşabileceği araç olması lazımdı. Siyasi tartışmalara girmeden bu kadar diyebilirim. Günlük hayatta zamanımız zaten kısıtlı, bir araca bindiğimde "acaba beni yolda bırakır mı?" düşüncesiyle binemem. H.Cenk Bayrakçı yazdı: Mercedes’te Mercedes Me özelliğinin çalışmaması gibi bir sıkıntı var model bazında tam hatırlamıyorum ama bazı modellerde Mercedes Me çalışırken bazılarında çalışmıyor. Bayiden ya da servisten çalışıp çalışmadığının teyit edilip alınmasında fayda var. Arabayı uzaktan hiçbir şekilde kontrol edemiyorsunuz aksi taktirde. EQB kullanan arkadaşlarım benzinli motoru söküp elektrik motoru takılmış Mercedes kullandıklarını ya da öyle bir havada olduklarını söylüyorlar Tesla‘da arabanın telefonla kontrolü ve benzeri tüm özellikler açık zaten hepimiz biliyoruz serverları Türkiye’ye taşıdılar. SR düşünülebilir. Servisinin bir problem olacağını zannetmiyorum. İoniq için hangisini tercih ettiğinizi anlayamadım 5 mi 6mı? Hyundai alınabilir. Her ikisinin de artıları eksileri var beş ve altı için. Ioniq 5. Suv grubu bakıyoruz. Baktığım bir SR var. Evet EQBler doğuştan elektrik değil. Herkes EQB ye karsı anlasılan 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Armağan Pekatik yazdı: .. Yerli ise bana uygun fiyattan satacak. Kendini ıspatlayana kadar piyasa da her Türk orta gelir grubunun ulaşabileceği araç olması lazımdı. Siyasi tartışmalara girmeden bu kadar diyebilirim. Günlük hayatta zamanımız zaten kısıtlı, bir araca bindiğimde "acaba beni yolda bırakır mı?" düşüncesiyle binemem. I.. Uygun fiyattan satıyor. O aracın maliyeti 3 milyon nerdeyse. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül hata şurda türkiyede öyle full araç yapılmamalıydı. Yüz tanıması panel ekranı ziraat uygulaması vs vs. Geçiniz bunları android/carplay olsun yeterdi. Minimalizm denince bizim iktidar anlamıyor. Herşeyin büyüğü olcak. Adliye büyük. saray büyük. araba büyük. havalimanı büyük.. Camler büyük. Bunlar hep yetimin hakkı ile yapılıyor. Avrupalı da biliyor öyle yapmayı ama yapmıyor. 12 1 Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 10 Eylül Yazar Paylaş 10 Eylül Mehmet Göktürk yazdı: hata şurda türkiyede öyle full araç yapılmamalıydı. Yüz tanıması panel ekranı ziraat uygulaması vs vs. Geçiniz bunları android/carplay olsun yeterdi. Minimalizm denince bizim iktidar anlamıyor. Herşeyin büyüğü olcak. Adliye büyük. saray büyük. araba büyük. havalimanı büyük.. Camler büyük. Bunlar hep yetimin hakkı ile yapılıyor. Avrupalı da biliyor öyle yapmayı ama yapmıyor. Bence de basit, insanların ulaşım ihtiyacını karsılayacak bir araç olmalıydı. Carplay ve android auto desteği olsun yeter. Zaten telefonlar her şeyi yapıyor. Bu aracı Türk vatandaşlarına ÖTV, KDV olmadan düşük faiz kredi ile vermesi gerekiyordu. Özellikle hiç arabası olmayan aileleri. TOKI gibi. Neyse Günün konusu değil. Mehmet Ozyurek yazdı: D hiç biri Valla aracımı sattım, elimde bi motor kaldı. O da aileye yetmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Mehmet Göktürk yazdı: hata şurda türkiyede öyle full araç yapılmamalıydı. Yüz tanıması panel ekranı ziraat uygulaması vs vs. Geçiniz bunları android/carplay olsun yeterdi. Minimalizm denince bizim iktidar anlamıyor. Herşeyin büyüğü olcak. Adliye büyük. saray büyük. araba büyük. havalimanı büyük.. Camler büyük. Bunlar hep yetimin hakkı ile yapılıyor. Avrupalı da biliyor öyle yapmayı ama yapmıyor. Bazı insanlar da öyle. Bir şeyin büyüğünü alırsan daha güzelmiş gibi düşünüyor. Ama önemli olan ergonomi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Armağan Pekatik yazdı: Bence de basit, insanların ulaşım ihtiyacını karsılayacak bir araç olmalıydı. Carplay ve android auto desteği olsun yeter. Zaten telefonlar her şeyi yapıyor. Bu aracı Türk vatandaşlarına ÖTV, KDV olmadan düşük faiz kredi ile vermesi gerekiyordu. Özellikle hiç arabası olmayan aileleri. TOKI gibi. Neyse Günün konusu değil Carplay ve aksesuarlar konusunda kesinlikle haklısınız. Ayrıca ne kadar özellik o kadar arıza olasılığı. Ama gümrük birliği varken doğrudan ötv kdv indirimi yapamaz. ceza alırız. Şu an yapılan kredi kampanyası gibi kampanyalar uygun. o şekilde yapabilir. TOGG için şunu hissediyorum bu arada görselde. Sabundan tiguan yapmışlar.. birkaç kez el yıkamışlar. TOGG olmuş. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Şuan bir elektrikli alacak olsam, (ki şuan araba almamda-satmamda) başıma iş açmayacak, beni uğraştırmayacak birşey tercih ederdim, anlatabiliyormuyum, bir işi yapıyorsan adam gibi yapacaksın, bu devirde aksine ne yer var nede zaman, elbette ufak tefek şeyler olacak, her arabada var ama bunun bir sınırıda var, neyse, araç seçerken bunlarıda göz önünde tutmak lazım, haa birde yetim hakkı durumu var, kredide olduğu gibi, maliyet karşılamakta aynı şey... Hep dediğim gibi, Devlet desteği, yani teşviği para olmaz, teşvik dediğin yer verirsin, düşük vergi alırsın, prosedürde kolaylık sağlarsın vs. ama asla bütçeden 1 kuruş veremezsin, o para senin değildir çünki.... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Eylül Paylaş 10 Eylül T10F web sitesine düşmüş: https://www.togg.com.tr/discovery-T10F 1 Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 10 Eylül Yazar Paylaş 10 Eylül TOGG'u aradan cıkarıp önerilere devam edelim lütfen 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Eylül Paylaş 10 Eylül (düzenlendi) Armağan Pekatik yazdı: TOGG'u aradan cıkarıp önerilere devam edelim lütfen Korelilere bakabilirsin 10 Eylül tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 10 Eylül Yazar Paylaş 10 Eylül Ali Cihangiroğlu yazdı: Korelilere bakabilirsin Ioniq 5 ve EV6 listemde var ama bence ikinci eli biraz sorunlu gibi. Nedense cok satılmamış Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Eylül Paylaş 10 Eylül (düzenlendi) Armağan Pekatik yazdı: Ioniq 5 ve EV6 listemde var ama bence ikinci eli biraz sorunlu gibi. Nedense cok satılmamış elektrikli araçların tamamının 2 eli sorunlu ama, satması zordur ve bu tip araçlar direk zarardır zaten (sarfiyatını demiyorum) satarken benzinliden daha beter zarar edersin, bunu göze alıp alacaksın artık. Zarar etmemesi için devrimsel bir pil olayı-enerji kaynağı ve oturmus yazılımla dünya çapında çoğunluğun kullandığı bir araç olması lazım, şuan bence Laptop gibi, alırsın demode olur, eskimeden satarsan sattın (2-3 sene içinde yine sağlam zararla) yoksa gecikirsen bir ara benim yaptığım gibi laptop gibi yani, direk atarsın... Ancak şu olur, eğer birkaç sene içerisinde örneklerini görmeye başlarsak, eskiyen pili olan aracınızı getirin, yeni nesil batarya ile komple değişelim ama uygun bir fiyata... derlerse ne ala, yoksa olmaz bu iş... 10 Eylül tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 10 Eylül Yazar Paylaş 10 Eylül Ali Cihangiroğlu yazdı: elektrikli araçların tamamının 2 eli sorunlu ama, satması zordur ve bu tip araçlar direk zarardır zaten (sarfiyatını demiyorum) satarken benzinliden daha beter zarar edersin, bunu göze alıp alacaksın artık. Zarar etmemesi için devrimsel bir pil olayı-enerji kaynağı ve oturmus yazılımla dünya çapında çoğunluğun kullandığı bir araç olması lazım, şuan bence Laptop gibi, alırsın demode olur, eskimeden satarsan sattı yoksa gecikirsen bir ara benim yaptığım gibi direk atarsın... Ancak şu olur, eğer birkaç sene içerisinde örneklerini görmeye başlarsak, eskiyen pili olan aracınızı getirin, yeni nesil batarya ile komple değişelim ama uygun bir fiyata... derlerse ne ala, yoksa olmaz bu iş... O açıdan değil de şöyle düşünüyorum, tesla'yı ikinci elde satma hızı ile ioniq5 in ikinci el satma hızı aynı değil gibi. sahibinden de 500 tane tesla varken sadece 10 tane satılık ioniq var. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Tesla tek geçerim. Tüm teknolojisi ile 1.8mTL ile bayağı rekabetçi fiyat. Patronumda EQC vardı, az daha nikah kıyıyordu. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts