İçeriğe Yönlendir

Elektrikli , Premium , Standart Benzinli Araç Bakımları Karşılaştırması


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora

15+30+45+60 bin Km Toplam Bakım ücretleri karşılaştırması:

 

Hyundai Kona SX2E Elektrik: 2.435 3.438 2.435 3.438 Toplam: 11743 TL

Hyundai TUCSON (NX4E) HEV 2022~ 1.6 T-GDI SMARTSTREAM GAMMA II HYBRID 10.413 11.416 10.413 13.155 Toplam: 45397 TL

 

KİA Elektrik EV9 MV  :4.043 ₺ 8.459 ₺ 9.122 ₺ 8.459 ₺ Toplam: 30083 TL

Kia Ceed 1.0L T-GDI DCT MHEV (BENZİNLİ OTOMATİK) 8.130 ₺ 9.606 ₺ 8.130 ₺ 9.606 ₺ Toplam: 35472 TL

 

BMW 3 ve 4 Serisi : 54352 TL

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Elektrikli arabanın bakımı sadece polen filtresi. Onu dışarıdan alınca çok daha ucuza geliyor. Belki 100 bin km’de soğutma suyu değişir ama ona bile gerek var mı bilmiyorum. Sonuçta içten yanmalı motor kadar yüksek sıcaklığa maruz kalmıyor. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektrikli arabanın bakımı sadece polen filtresi. Onu dışarıdan alınca çok daha ucuza geliyor. Belki 100 bin km’de soğutma suyu değişir ama ona bile gerek var mı bilmiyorum. Sonuçta içten yanmalı motor kadar yüksek sıcaklığa maruz kalmıyor. 

Fren hidrolik değişmesi lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Fren hidrolik değişmesi lazım. 


doğrudur. Frenleme daha çok elektrik motorlarıyla olduğu için, onun da yağı yüksek sıcaklıklara daha az çıkacaktır. İçindeki nem oranı belki daha geç yükselir. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Premium araçların bakım ücretleri araç fiyatı dikkate alındığında çok değil. 5,6 milyonluk araçlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Bunlar elbette sadece yürütme masrafları için geçerli. 10 sene sonra birisi motor yaptırmama 5 sene var diyecek diğeri de araba parasında batarya sipariş geçecek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektrikli arabanın bakımı sadece polen filtresi. Onu dışarıdan alınca çok daha ucuza geliyor. Belki 100 bin km’de soğutma suyu değişir ama ona bile gerek var mı bilmiyorum. Sonuçta içten yanmalı motor kadar yüksek sıcaklığa maruz kalmıyor. 

Garanti geçerli olacak diye bayiler kastırıyor. Citroen ami den 6bin lira istedi bayiinin biri… yapılacak şey yok oysa.

Çağrı Alaf yazdı:

Bunlar elbette sadece yürütme masrafları için geçerli. 10 sene sonra birisi motor yaptırmama 5 sene var diyecek diğeri de araba parasında batarya sipariş geçecek. 

Bu doğru değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Göktürk yazdı:

Garanti geçerli olacak diye bayiler kastırıyor. Citroen ami den 6bin lira istedi bayiinin biri… yapılacak şey yok oysa.

Bu doğru değil.

4 ay önce Texas'da kaza yapan birisi 15.750 + 1400 + 1400 şeklinde batarya, işçilik ve vergi için totalde $18.550 ödemiş. Elbette benimki mübalağa, araba parası tutmaz ama neredeyse 20bin demek neredeyse araç fiyatının yarısı demek. Yine fazla bence.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Bunlar elbette sadece yürütme masrafları için geçerli. 10 sene sonra birisi motor yaptırmama 5 sene var diyecek diğeri de araba parasında batarya sipariş geçecek. 


iş sadece motor değilki. Totalde, diyeli. 25 senede, benzinli araba daha çok masraf çıkarır. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


iş sadece motor değilki. Totalde, diyeli. 25 senede, benzinli araba daha çok masraf çıkarır. 

Çok bilgim yok duyduklarım, okuduklarımla konuşuyorum ancak bu pil meselesi yüzünden inandırıcı gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Çok bilgim yok duyduklarım, okuduklarımla konuşuyorum ancak bu pil meselesi yüzünden inandırıcı gelmiyor.


Benzinli arabanın tesisıtının tamir parasıyla 2-3 tane sıfır pil alınır o kadar sürede. 
 

pil dediğimiz 1000 döngü. 350km’den 350.000km yapar. Yılda 15 binden 23 sene yapar. 
 

arabanın şase, trim malzemeleri zaten ölür o zamana

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Benzinli arabanın tesisıtının tamir parasıyla 2-3 tane sıfır pil alınır o kadar sürede. 
 

pil dediğimiz 1000 döngü. 350km’den 350.000km yapar. Yılda 15 binden 23 sene yapar. 
 

arabanın şase, trim malzemeleri zaten ölür o zamana

350 bin km sorunsuz gideceğinin garantisini kimse veremez, tesla bile 100 bin mil garanti veriyor.

22.000 dolar batarya değişimi için fiyat çıkarıp sahibinin dinamitle patlattığı tesla gibi örneklerde var. sonuçta elektronik bu içerisinden bir hücre gitse yine yürümez araba. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

pil dediğimiz 1000 döngü. 350km’den 350.000km yapar. Yılda 15 binden 23 sene yapar.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benzinli arabanın tesisıtının tamir parasıyla 2-3 tane sıfır pil alınır o kadar sürede.

Her döngü maksimum kapasiteyi düşürür. 500 döngüden sonra 400 km olan menzil belki de 300 km olacak. Kışın bu menzil daha da düşecek. Yani 1000 döngüde atıyorum 350K değil, 250K km yapma ihtimalimiz var. Ayrıca Elektrikli otomobillerin kasası daha sağlam değil aksine çoğu direkt olarak ekonomik kaygılarla üretiliyor ne kadar dayanacakları meçhul. Benzinlinin çürüdüğü vakte kalmadan ağırlığından dolayı belki elektrikli arabalar çoktan çürümüş - geri dönüştürülmüş olur. Model Y 2000KG'dan fazla. S350 ile aralarında 150KG falan var ama Tesla'da MB gibi kaliteli bir süspansiyon sistemi elbette yok. Bu da kasayı ekstra yoracak. Zira rahatsız oluşundan belli arabanın şok emicilerinin iyi olmadığı. Uber çağırdığım zaman İnşallah Toyota Camry gelir diyorum içimden öbür türlüsü böbrek taşı düşürmelik.

 

Benzinlinin maliyetleri kısmında ise; Türkiye hiç vergi koymasa batarya olduğu gibi gelse bir batarya değişimi 635.000₺. 2 pil eder 1.3 milyon lira. Gerçekten araçlarımızın mekaniğine 20 senede bu kadar para harcıyor muyuz? Bence harcamıyoruz. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Sakın elektrikli araba almayın. 3 seneye çöp oluyor. 

Pil parasına 2 - 3 tane benzinli araba alırsınız. 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektrikli arabanın bakımı sadece polen filtresi.

kia da polen 9122 tl mi?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

kia da polen 9122 tl mi?

Fren hidrolik, polen , kontrol , işçilik vs deyip 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Fren hidrolik, polen , kontrol , işçilik vs deyip 

çağırırım Tansuyu ona anlatsınlar, profesirü o

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bir çok kullanıcının bu maliyet hesabından önce acaba şarj istasyonu bulabilir miyim? %20 ile eve geldik vakit yok yarın önemli bir iş çıkarsa nasıl yaparım gibi sorular tedirgin ediyor. Önce menzil sonra maliyet. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Elektrikli araçların elektronik motor sürücü sistem soğutma fanları veya elektrik motorları üstüne yapışan tozların temizliği nasıl yapılıyor acep? Motor gövdeleri alüminyum ve çok kolay toz tutuyor. Soğutma verimi ciddi düşüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağrı Alaf yazdı:

 

Her döngü maksimum kapasiteyi düşürür. 500 döngüden sonra 400 km olan menzil belki de 300 km olacak. Kışın bu menzil daha da düşecek. Yani 1000 döngüde atıyorum 350K değil, 250K km yapma ihtimalimiz var. Ayrıca Elektrikli otomobillerin kasası daha sağlam değil aksine çoğu direkt olarak ekonomik kaygılarla üretiliyor ne kadar dayanacakları meçhul. Benzinlinin çürüdüğü vakte kalmadan ağırlığından dolayı belki elektrikli arabalar çoktan çürümüş - geri dönüştürülmüş olur. Model Y 2000KG'dan fazla. S350 ile aralarında 150KG falan var ama Tesla'da MB gibi kaliteli bir süspansiyon sistemi elbette yok. Bu da kasayı ekstra yoracak. Zira rahatsız oluşundan belli arabanın şok emicilerinin iyi olmadığı. Uber çağırdığım zaman İnşallah Toyota Camry gelir diyorum içimden öbür türlüsü böbrek taşı düşürmelik.

 

Benzinlinin maliyetleri kısmında ise; Türkiye hiç vergi koymasa batarya olduğu gibi gelse bir batarya değişimi 635.000₺. 2 pil eder 1.3 milyon lira. Gerçekten araçlarımızın mekaniğine 20 senede bu kadar para harcıyor muyuz? Bence harcamıyoruz. 

Yeni araçlar 3000 döngü.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Elektrikli araçların elektronik motor sürücü sistem soğutma fanları veya elektrik motorları üstüne yapışan tozların temizliği nasıl yapılıyor acep? Motor gövdeleri alüminyum ve çok kolay toz tutuyor. Soğutma verimi ciddi düşüyor. 


sıvı soğutmalı. Toz nereden gelecekki. Kapalı sistem. 
 

 

Çağlar Bayur yazdı:

çağırırım Tansuyu ona anlatsınlar, profesirü o


Yeni makine elektrikli olacak diyorsunuz :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


sıvı soğutmalı. Toz nereden gelecekki. Kapalı sistem. 
 

Nereye kapalı? Kaputu aç senin sürücü de karşında duruyor. Hibrit olmayanların hepsinin motor dışarıda

Sıvı soğutma olmayanda var

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Servet Aydın yazdı:

Nereye kapalı? Kaputu aç senin sürücü de karşında duruyor. Hibrit olmayanların hepsinin motor dışarıda

Sıvı soğutma olmayanda var

 

Benim arabada kapalı kutu. Kedi giremez tozda :)

 

Elektrikli araba gruplarındayım geçen gün bir arkadaş hyundai kona 80 bin bakımına gitmiş pil sağlığı %100 olarak ölçülmüş yine. 

 

Yok 5 yıl 10 yıl sonra pil değiştireceksiniz diyenlere gülüyorum sakın elektrikli araba alma diyorum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...