EmreYıldız 7 Eylül 2024 Paylaş 7 Eylül 2024 Selamın Aleyküm, aracım 2007 model 110'luk ford connect. Aracımda rampalarda hararet yükselme sorunu var aynı zamanda düzde 160'ı geçince hararet ortayı aynı şekil geçiyor. Çözüm için çoğu parçayı değiştim. Değişen parçalar, Termostat , Devridaim, Radyatör , Fan rezistansı , Fan sigorta röle, Hararet müşürü orijinal değiştirdim. Çözüme kavuşamadım, En son kendim fanın 2. kademesinden rölenin ordan araç içine bir kablo hattı çekip rampalarda hararet 90 dereceye gelince kendim açıyorum. Obd cihazı ile durduğu yerde 96-97 derecede fanın 1. kademesini açıyor araç, Sizce sorun ne olabilir. Hortum şişirme , su eksiltme vb şikayetlerim yok. Kalorifer ısıtıyor sorunsuz, suda yağ, yağda su yok anlamadım gitti nasıl bi arabadır bu. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Eylül 2024 Paylaş 7 Eylül 2024 Aleyküm selam. Hararet yükseliyor ilen kaç dereceye çıkıyor? Yazılım, geniş teker vs var mı Yorum bağlantısı
EmreYıldız 7 Eylül 2024 Yazar Paylaş 7 Eylül 2024 Servet Aydın yazdı: Aleyküm selam. Hararet yükseliyor ilen kaç dereceye çıkıyor? Yazılım, geniş teker vs var mı Aracımda yazılım var ama sorunum yazılımdan öncede vardı. Arabayı salsam 100 dereceyi geçiyor mecburen duruyorum obd aldım ordan kontrol ediyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Eylül 2024 Paylaş 7 Eylül 2024 (düzenlendi) EmreYıldız yazdı: Aracımda yazılım var ama sorunum yazılımdan öncede vardı. Arabayı salsam 100 dereceyi geçiyor mecburen duruyorum obd aldım ordan kontrol ediyorum. , Arabayı salmak nedemek, vitesi boşamı atıyorsun. Vitesi boşa atıyorsan su pompasını ne cevirecek. Su pompasının sürati motorun devri ile doğru orantılıdır. Sen ısınmış bir motorda vitesi boşa atar , devri rölantiye atarsan hararetin yükselmesi gayet normal. 7 Eylül 2024 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
EmreYıldız 7 Eylül 2024 Yazar Paylaş 7 Eylül 2024 Ali Darbaz yazdı: , Arabayı salmak nedemek, vitesi boşamı atıyorsun. Vitesi boşa atıyorsan su pompasını ne cevirecek. Su pompasının sürati motorun devri ile doğru orantılıdır. Sen ısınmış bir motorda vitesi boşa atar , devri rölantiye atarsan hararetin yükselmesi gayet normal. Sağa yanaşıyorum yani, üstüne gitmiyorum duruyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Eylül 2024 Paylaş 7 Eylül 2024 Ali Darbaz yazdı: , Arabayı salmak nedemek, vitesi boşamı atıyorsun. Vitesi boşa atıyorsan su pompasını ne cevirecek. Su pompasının sürati motorun devri ile doğru orantılıdır. Sen ısınmış bir motorda vitesi boşa atar , devri rölantiye atarsan hararetin yükselmesi gayet normal. Dizelde olmaz. Yanma yoksa ısıda hızlıca düşer. EmreYıldız yazdı: Sağa yanaşıyorum yani, üstüne gitmiyorum duruyorum. Hararet halinde iken kalorifer ısısını sıcağa alıp fanı tam devir yapınca ısı düşüyor mu? Yorum bağlantısı
EmreYıldız 9 Eylül 2024 Yazar Paylaş 9 Eylül 2024 Servet Aydın yazdı: Dizelde olmaz. Yanma yoksa ısıda hızlıca düşer. Hararet halinde iken kalorifer ısısını sıcağa alıp fanı tam devir yapınca ısı düşüyor mu? Onu denemedim hocam rampa yukarı deniyeyim. Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Özdemir 29 Kasım 2024 Paylaş 29 Kasım 2024 Bende de aynı problem vardı. Sizin gibi değiştirmediğim bi motor kaldı yine çözemedim. Bunlarda kronikmiş. Hararet müşürünün ucu karşıya değiyormuş. ölçmesi gereken fazla suyla karşılaştığı için yalancı hararet yapıyormuş. İnanmadım başta. Başka bi ısı ölçer ile ölçtük. Gerçekten kendi müşürü ile arasında 30 35 derece fark var. Ustam müşürü takarken altına bi pul attı. Karşıdan biraz uzaklaşmış oldu sensör. Şu an hiç bir problem yok. Bir senedir kullanıyorum sıkıntısız Maraş gibi bol yokuşlu ve sıcak bi memlekette. Yorum bağlantısı
Recommended Posts