İçeriğe Yönlendir

Sprey Boya Sonrası Bazı Yerlerde Koyulaşma


Yahya Melih Ayaksız

Recommended Posts

Yahya Melih Ayaksız

Merhaba forum üyeleri.  Foruma yeni oldum. Kısaca kendimi tanıtıp soruma geçeyim hemen. 

Ben yahya melih,  cnc operatörlüğü ve cad çizimi yapıyordum.  Okullar geri başlayınca bıraktım şuan öğrenciyim. 

Arabam ford escort 1.6 clx

 

Soruma gelirsek , arabamın çamurlukları çürüktü ve buraya macun çektim.  Sonra da sanayiden boya yaptırıp astar ve macununu attım.

 

Takıldığım kısım ise bazı yerler çok koyu oldu burada spreyi uzun süre tuttuğum için.  Toplamda 3 4 kat boya var. Buralara ne yapmak lazım.  Henüz verniğe geçmedim 

 

Resimler yüklenmediği için drive linki atıyorum 

 

AP1GczN56WhXgfz8qzmekP96YrFEqmCZis7XrbI8

 

 

 

AP1GczMeEL8BBoySrCKP5F333f3RkjiGu-hy2aYf

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vernik atmadan sonuç belli olmaz, yeni boya zaten her zaman koyu düşer aynı kutudan bile çıksa. tabanca nozülü bile renge etkilidir., sprey daha da farklı boya oluşturur. kapı ile birebir aynı olması imkansız bu şartlar altında

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Pasta yapma imkanin varsa ince bir pasta yap kotu duran bolgelere ardından sprey vernik at , oldugu kadar .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

spreyi uygulama şekli yanlış bariz belli, ayrıca kullanılan spreyin ucu da taraklı şekilde olması lazım. yoksa boya tozları homojen şekilde dağılmaz. 

ayrıca boya tam kuruduktan sonra vernik atarsan yüzeye tutunamaz pul pul dökülür. öyle bir hata yapayım deme. boyadan maksimum 10 dk. sonra vernik uygulaman gerekir.

yapman gereken o hatalı yüzeyi zımpara ile kazıyıp işleme tekrar başlamak.., tecrübe durumun nedir bilmiyorum ama düzgün bir işlem için daha fazla pratik yapıp tecrübe kazanman lazım.

 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

kuruduktan sonra parlak vernik uygulayın 20 şer dakika ara ile 2 kat , daha güzel görünecektir.

 

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Coşku Mert yazdı:

spreyi uygulama şekli yanlış bariz belli, ayrıca kullanılan spreyin ucu da taraklı şekilde olması lazım. yoksa boya tozları homojen şekilde dağılmaz. 

ayrıca boya tam kuruduktan sonra vernik atarsan yüzeye tutunamaz pul pul dökülür. öyle bir hata yapayım deme. boyadan maksimum 10 dk. sonra vernik uygulaman gerekir.

yapman gereken o hatalı yüzeyi zımpara ile kazıyıp işleme tekrar başlamak.., tecrübe durumun nedir bilmiyorum ama düzgün bir işlem için daha fazla pratik yapıp tecrübe kazanman 

Astar ve boya taraklı vernik galiba düz.  Vernik atmadim iki gün boyanın kurutması için garajda yatıyor.  Koyu yere 1000 sulu zımpara yapıp boya mı atmalıyım?

Kapıyla bir olmasına gerek yok parça kendi içinde aynı dursun yeter.

Başka hatalı gördüğünüz yerler varmı açık kalmış vs.

 

Son olarak iş güzel olursa diğer parçalara da geçeceğim arabanın boyaaı çok kötü 

Diğer yorumlara da genel cevap veriyim. 2k vernik atacağım.

Kapıyla bir olmasını beklemiyorum bu parça kendi içinde aynı tonda dursa yeter. 

Boyayı da aslında hiç akıtmadım desem yeridir. Sadece benzin kapağının orası ve ilerisinde koyulaşma oldu onu çözmek istiyorum. 

 

Vernik bunu çözmeye yardımcı olursa sorun aslında çözülür direk ama zımpara gerekecek galiba. Tavsiyelerinizi bekliyorum 

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız

Forumda galiba editleme yok. İşten eve şimdi gelince yazılanları tekrar okudum. Baz kat boya üstüne kuruduktan sonra vernik atılmaz denmiş. Yarın önce koyu yerlere 1000 sulu zımpara yapıp , temizledikten sonra 2 kat boya atıp 10 dk kadar bekleyip verniği atacağım. Sonucu hep beraber göreceğiz.  İyi bir sonuç olur inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Boyarken çamurluğu sanal olarak 2-3 parça gibi düşünerek mi boyadınız? 

Kapıdan başlayıp stop lambasına kadar yatay düzlemde giderek,bu şekilde aşağı doğru inerek bitirip , yani sağdan sola, sonra az aşağı inip soldan sağa vs şeklinde tek seferde boyanması daha uygun olur bence. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Cem Işık yazdı:

Boyarken çamurluğu sanal olarak 2-3 parça gibi düşünerek mi boyadınız? 

Kapıdan başlayıp stop lambasına kadar yatay düzlemde giderek,bu şekilde aşağı doğru inerek bitirip , yani sağdan sola, sonra az aşağı inip soldan sağa vs şeklinde tek seferde boyanması daha uygun olur bence. 

Bu yüzden böyle oldu denebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bu konuda verebileceğim bir tavsiye de şu olacaktır, işleme başlamadan önce spreyi 1-2 dakika çalkalamak gerekli. Sonrasında boyamak istediğiniz parçaya gelmeden yani kapıdaki maskelediğiniz yerde spreyi sıkmaya başlayıp, boyanacak yüzeye spreyi sıkarken, boya püskürme esnasında geçmeniz iyi olur. İlk sıkma anında fazladan püskürtme vs olduğundan, spreyi sıkarken boyanacak yüzeye geçmek daha iyi sonuç sağlar. 

Aşağıdaki resimde sarı yerde spreyi sıkmayı başlayıp ok yönlerini takip ederek, aşağı inerken boyanacak alan bittikten sonra, sıkmaya devam ederken geçerek devam..

Sprey.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Ama sizinki de iyi cesaret canım. Yılların boyacıları bile bazen hata yapabiliyorlarken, sizinkinin sıfır hata ile çıkması beklenemezdi zaten. Olduğu kadar deyip kullanacaksınız çaresiz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız

https://photos.app.goo.gl/uwPXxYt1f4WpaSxa8 sonuç

 

Herkese nacizane tavsiyeleri için teşekkür ederim.

Bugün arabaya gidince ufak çaplı bir şok yaşadım. En son bıraktığımda olan o koyu alanlar ( hatta bazı yerlerde biraz turuncuydu), hepsi bildiğiniz escort BR boya koduna dönmüştü.  

 

Iki kat boya attıktan sonra hızlıca verniğe geçtim.  Verniği ilk baş yapamayıp berbat ettim. Sonra homojen şekilde parlattım ama çok akıttım.

 

Akan yerlere çözüm araştırıyorum.  2000 sulu zımpara + pasta cila veya akan yerlere yoklama macunu çekip 600 ve 1500 zımpara + pasta cila yapacağım gibi duruyor. 

Ilk seçenek daha kolay duruyor

 

@Coşku Mertyt kanalınız çok iyi elinize sağlık abone oldum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Akan yerlere çözüm araştırıyorum.  2000 sulu zımpara + pasta cila veya akan yerlere yoklama macunu çekip 600 ve 1500 zımpara + pasta cila yapacağım gibi duruyor. 

Ilk seçenek daha kolay duruyor

2 hafta bekleyin tam kurusun, akma spreyin nozül kalitesizliğine de bağlı. yurt dışındaki nozüller dikey veya yatay şekil bile alır, akıtma da yapmaz, çok zorlama hatalı işlem yok ise

akma olan yerlerde yan taraflara sertleştirici katılmamış ince macun çekin sonra zımpara yapın daha kolaylaşır işiniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Sulu zımpara oluşan dokuyu kaybedip orjinale yakın bir doku elde etmenizi sağlar ama Çağlar abinin söylediği gibi iyice kurumasını bekleyin bence de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tolgahan Doğru yazdı:

Pasta yapma imkanin varsa ince bir pasta yap kotu duran bolgelere ardından sprey vernik at , oldugu kadar .

metalik boya katmanına pasta olmaz. tekrar boyamasi gerekli. 

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Son durumun fotoğraflarını görsek?

Video linki yolladım direk

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Video linki yolladım direk

Çok anlaşılmıyor ama güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
(düzenlendi)
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Çok anlaşılmıyor ama güle güle kullanın.

https://photos.app.goo.gl/Jj1F1q4TEfGdyVDA7 resim. bu sabah vernik akması olan yerlere 1200+2000 zımpara yapıp elle ince pasta uyguladım. Vernik akması olan yerlerde biraz macun lekesi kaldı. Biraz sinir bozucu ama daha fazla uğraşmak istemiyorum.  Galiba kalın pasta istiyor veya 1200 zımpara yerine 800 atmalıydım

 

teşekkür ederim. 

tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1200 zımpara pasta niyetine atılır yani aşındırma özelliği çok az ondandır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...