Arda Dulgar 4 Eylül Paylaş 4 Eylül (düzenlendi) Merhaba. Bir konuda sizlerin tecrübelerinize ihtiyacım var. 1.6 Benzin + LPG 2004 model Fusion'um var. 15 gündür bir problemim var. Bazen vites geçişlerinde vitesi değiştirip gazı artırınca araba yeni vites/devir döngüsüne girmeyip devir artmaya devam ediyor ve hızlanmıyor. Misal 4bin devire ulaşınca değiştirmiş olduğum vitesin devirine düşüp araç hızlanmaya başlıyor. Şöyle de anlatabilirim. Sanki araba otomatik vites, ben gaza yükleniyorum devir artıyor sonra vites değişip devir düşüyor ve araç hızlanıyor. Bu durumla aynı his. Durumun devriyaj balatasında olduğu düşüncesine sebep olmuştu bende. Ancak debriyaj baskı balata seti yeni. 1.5 yıllık falan. Kavrama da baya yukarda. Daha sonra bu durumun sürüşte güç gereken durumlarda vites değiştirmeksizin de olduğunu farkettim. Misal rampa tırmanacağım, dik bir rampa. Vites sabit 3 diyelim. 3 ile girdiğim rampada biraz rampa dikleşince gaza daha fazla bastığımda aynı durum oluyor. (vites değişimi yok) Devir gereksiz yükseliyor sonra birden rutin devire düşüyor ve araç hızına kavuşuyor. Bu kafamı karıştırmıştı. En son LPG almaya gittiğimde depo daha dolmadan 2 3 kere pompayı attı. Pompacı sizin şamandrada sorun var galiba dedi. LPG filtresi yeni. Son bakımda LPG kaçağı vardı bir yerde. Benim ustam lpgye bakmıyordu. Kendi bakım kısmını bitirince lpg ustasına götürdü, filtre değişti. Koku kesildi. Enjektörler değişse iyi olur demiş götürdüğü yer. Ustam alakası yok dedi. Devam et dedi. Bu olay da 2 ay önce falan oluyor. LPG tankı 2015 haziran ayında takılmış. Tank üzerinde 2025 haziran skt yazıyor. Ama sanırım skt 10 yıldan 15 yıla çıktı. Yapbozun parçaları bunlar ustalarım. Benim sorun LPG sisteminden midir, baskı balatadan mıdır yoksa başka bir konudan mı? Bu kadar bilgi ile yorum yapabilir misiniz? Tavsiyeleriniz nedir? Sorun LPG de ise ve skt 10 yıldan 15 e çıkmadıysa tankı değiştirsem sanırım sorun çözülür? 15 yıla çıktıysa da değişim mi önerirsiniz? Tavsiyeleriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim. 4 Eylül tarihinde Arda Dulgar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 4 Eylül Paylaş 4 Eylül Anlamadım, devir artıyor ama hız artmıyor mu yani. Sorun bu ise baskı balata ya kullanırım oyumu Yorum bağlantısı
Ersen şahin 4 Eylül Paylaş 4 Eylül Baskı balata gitmek üzere her an yolda kalabilirsiniz dediğiniz durum 1. Ve 2. Vitesde çok hissedilmez yüksek viteslerde daha çok hissedilir Şu kadar önce değiştirdim demeyin Fabrikanın servisi vardı baskı balata bitti değiştirdiler otobüs üç gün sonra yine balata sıyırdı tekrar baskı balata değişimine gitti Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 4 Eylül Yazar Paylaş 4 Eylül Cevaplar için teşekkür ederim. Vites değişimi olmadığında da yapıyor olması, bir süre benzinde kullanmayı denediğimde o zaman diliminde tekrarlamamış olması beni aldattı sanırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Eylül Paylaş 5 Eylül benzinde çekiş gücü düşük ise bu da bir ihtimal, lpg de iken debriyaj kaydırması belirginleşmiş olabliir. Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 6 Eylül Yazar Paylaş 6 Eylül Bugün balata değişimi yapılıyor. Çıkan balatanın durumunu paylaşmak istedim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Eylül Paylaş 6 Eylül Sanırım sürekli yarım debriyaj kullanmışsınız. Diş kalmamış balatada. 1 Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 8 Eylül Yazar Paylaş 8 Eylül Çağlar Bayur yazdı: volant sökülüp tornaya gitmedi sanırım? gitmiş üstadım. neden sordunuz? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül Paylaş 9 Eylül Arda Dulgar yazdı: gitmiş üstadım. neden sordunuz? fotoda yoktu da, çok iyi olmuş balata bu hale gelmiş ise, volant mosmavi olmuştur Yorum bağlantısı
Celal Aydın 10 Eylül Paylaş 10 Eylül Baskı balatayı adam gibi değiştiremeyen bir sürü usta var piyasada. Yorum bağlantısı
Recommended Posts