Nurettin Güngör 3 Eylül Paylaş 3 Eylül Merhaba, 2023 model corsa f 1.2 100 beygir benzinli aracım var. Aracımda yaşadığım ve servisin düzelttik bir daha olmaz dediği bir sorun için konu açmak istedim. problem şu ki, aracım belirli bir süre bekledikten sonra ilk marşta inanılmaz derecede sarsıntılı ve geç marş alıyor, sanki boğuluyor gibi. 7/24 kayıt yapan kamera kullandığım için akünün bittiğini düşünüp (start&stop da çalışmıyordu) aküyü varta agm ile değiştirdim. Start&stop çalışmaya başladı ama arabadaki marş sorunu hala devam ediyor. detaylar şöyle: günlerce çalıştırmayıp, sabah erken saatlerde ve ya hava soğukken ve ya güneşte uzun süre beklememişken çalıştırırsam hiç bir sorun yok. Ama sabah park edip akşam çalıştırırsam (gün boyu güneş altında duruyor maalesef) bahsettiğim sorun yaşanıyor. Araba uzun süre sıcakta bekleyince motor içinde kalan hava aşırı ısındığı için böyle yapıyor olabilir mi? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 3 Eylül Paylaş 3 Eylül Nurettin Güngör yazdı: Merhaba, 2023 model corsa f 1.2 100 beygir benzinli aracım var. Aracımda yaşadığım ve servisin düzelttik bir daha olmaz dediği bir sorun için konu açmak istedim. problem şu ki, aracım belirli bir süre bekledikten sonra ilk marşta inanılmaz derecede sarsıntılı ve geç marş alıyor, sanki boğuluyor gibi. 7/24 kayıt yapan kamera kullandığım için akünün bittiğini düşünüp (start&stop da çalışmıyordu) aküyü varta agm ile değiştirdim. Start&stop çalışmaya başladı ama arabadaki marş sorunu hala devam ediyor. detaylar şöyle: günlerce çalıştırmayıp, sabah erken saatlerde ve ya hava soğukken ve ya güneşte uzun süre beklememişken çalıştırırsam hiç bir sorun yok. Ama sabah park edip akşam çalıştırırsam (gün boyu güneş altında duruyor maalesef) bahsettiğim sorun yaşanıyor. Araba uzun süre sıcakta bekleyince motor içinde kalan hava aşırı ısındığı için böyle yapıyor olabilir mi? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Dışarıdaki sıcak motorun içine işlemez. O motor içeriden dışarı anlık 800 santigrat dereceye ulaşan patlamaları sönümlüyor. Blok yapısı buna müsade etmez. Sabahtan akşama koyunca problem olmasa da günlerce beklediğinde problem olsa geri dönüş valfi derdim. Tüm hikayeyi dinleyince aklıma Krank Devir Sensörü (Opellerde meşhurdur) ile ateşleme arızası geliyor. Ateşlemeyi kafadan araç yaşı itibarı ile elesek aklıma mantıklı sadece Krank sensörü geliyor. Araç yaşlı olsa benzin pompası da derdim. Aşırı sarsıntılı çalışma ya Misfire dediğimiz ateşleme hatasından ya da hava yakıt dengesizliğinden olur. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Eylül Paylaş 3 Eylül Kanister kömürleri zarar görmüş olabilir mi Yorum bağlantısı
Nurettin Güngör 9 Eylül Yazar Paylaş 9 Eylül Evren Erakçora yazdı: Garanti? Servis? garantisi var ama servis sorunu çözemedi, aracı bırak burada kalsın diyorlar ama bulunduğum il de yetkili servis olmadığı için bu pek mümkün değil. Uğur Çınar yazdı: araç 3 silindirmi 4 silindir mi 3 silindirli 1.2 puretech motor, 100 beygir, benzinli Çağlar Bayur yazdı: 1.2 turbo motor mu bu evet hocam Yorum bağlantısı
Nurettin Güngör 9 Eylül Yazar Paylaş 9 Eylül Çağrı Alaf yazdı: Dışarıdaki sıcak motorun içine işlemez. O motor içeriden dışarı anlık 800 santigrat dereceye ulaşan patlamaları sönümlüyor. Blok yapısı buna müsade etmez. Sabahtan akşama koyunca problem olmasa da günlerce beklediğinde problem olsa geri dönüş valfi derdim. Tüm hikayeyi dinleyince aklıma Krank Devir Sensörü (Opellerde meşhurdur) ile ateşleme arızası geliyor. Ateşlemeyi kafadan araç yaşı itibarı ile elesek aklıma mantıklı sadece Krank sensörü geliyor. Araç yaşlı olsa benzin pompası da derdim. Aşırı sarsıntılı çalışma ya Misfire dediğimiz ateşleme hatasından ya da hava yakıt dengesizliğinden olur. uzun araştırmalar sonucunda bahsettiğiniz krank sensörüne işaret eden başkalarının yazılarını da gördüm. Ne yapmalıyım bu noktada, servise gidip bu sensörü kontrol etmelerini mümkünse değiştirmelerini istesem ilgilenirler mi? Daha önce şu şekilde videoya almıştım çalışmasını: https://streamable.com/ogfwyj Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 9 Eylül Paylaş 9 Eylül Nurettin Güngör yazdı: garantisi var ama servis sorunu çözemedi, aracı bırak burada kalsın diyorlar ama bulunduğum il de yetkili servis olmadığı için bu pek mümkün değil. 3 silindirli 1.2 puretech motor, 100 beygir, benzinli evet hocam 3 silindirli araçlar genelde bir titreşimli çalişma vvar rolantide Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 9 Eylül Paylaş 9 Eylül Nurettin Güngör yazdı: uzun araştırmalar sonucunda bahsettiğiniz krank sensörüne işaret eden başkalarının yazılarını da gördüm. Ne yapmalıyım bu noktada, servise gidip bu sensörü kontrol etmelerini mümkünse değiştirmelerini istesem ilgilenirler mi? Araç bizde kalsın demişler. Muhtemelen dediğimizi yapacaklar. Yeni sensörle deneyecekler düzelirse gel al diyecekler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Eylül Paylaş 9 Eylül (düzenlendi) 1.2 T .....garantisi varken siz bu aracı sevise bırakın,ne kadar sürerse sürsün ne yaparlarsa yapsıunlar yapsınlar. sonra muhatap bulamazsınız kayıt açılsın. arızayı bulmak sizin işiniz değil i onların işi 9 Eylül tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts