Çağlar Bayur 7 Eylül Paylaş 7 Eylül çekiş sorunu var ise de en son odaklnılacak yer maf tır, zaten 3000 devir üstü tam gazda o veriyi kullanmaz motor Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 7 Eylül Yazar Paylaş 7 Eylül Kalkışlarda sorun yaşıyorum. Düşündüm acaba bende mi sorun diye ustamda kaldıramadı arabayı dedi var bi sıkıntı yarın bir gün gene yanına gideceğim. Bazen rampa yukarı canavar gibi çıkıyor bazende kaplumbağa Rölantide de dalgalanma var. Yolda giderken vitesi boşa atınca 500e kadar bir düşüyor geri yükseliyor önceden bunu yapmıyordu. 2200 sabit devirde giderken bazen silkeleme yapıyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül Paylaş 8 Eylül (düzenlendi) bencede maf düşük ihtimal, kolay kolay bozulmaz zaten, en basit kontrolüde elm le geçen hava miktarına bakmak sanırım... arada bir gel git yapıyorsa belkide yaktı pompa müşürlerinde yada bağlantılarda sorun vardır, malum motor yapılmış sök tak derken laçka olan yerler olabilir, yağlı elle dokunulmuş olabilir, birde o soketlere bakıver, yağsız kontak spreyle temizle geri tak, yalnız sprey soket silikon contalarına gelmesin, conta kurur takarken kıvrılıp kopabilir ve su alır... 8 Eylül tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül Paylaş 8 Eylül Çağlar Bayur yazdı: başa dönelim enjektör? komple revizyon demiş ama, ama aması var nasıl yaptılar, ben bu motorda enjektör revizesini tercih etmezdim, siemens enjektör, direk yenisini alırdım... 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 8 Eylül Yazar Paylaş 8 Eylül Abi 90.000 harcadım komple motora. Enjektörlere gücüm yetmezdi ki hala da yetmez elde avuçtakini hep yedi olmazsa başka bir enjektörcüye gösteririm 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Eylül Paylaş 8 Eylül Ali Cihangiroğlu yazdı: komple revizyon çok sık rastlanan ve sonu gelmeyen arıza aramalar genelde hep aynı başlar Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Eylül Paylaş 8 Eylül Çağlar Bayur yazdı: çok sık rastlanan ve sonu gelmeyen arıza aramalar genelde hep aynı başlar ve bir bakmışın bir sensör sessizce gülüyor 1 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 9 Eylül Yazar Paylaş 9 Eylül Dün ben Maf sensörünün soketini söküp kablolarını güzelce tek tek lehimleyerek içlerinden değiştirdim. Bugün yaklaşık olarak 400 km yakın yol katettim. Herhangi bir problem göremedim bahsettiklerimden. Tek sıkıntı boşa atınca rölantinin 500e kadar düşmesi ve 2200 devirde özellikle 5. Viteste yapıyor bunu silkeleme yapıyor ama gaza ucuyla basıyorum gaza biraz daha basınca kesiyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Eylül Paylaş 9 Eylül (düzenlendi) Ömer Sardoğan yazdı: Dün ben Maf sensörünün soketini söküp kablolarını güzelce tek tek lehimleyerek içlerinden değiştirdim. Bugün yaklaşık olarak 400 km yakın yol katettim. Herhangi bir problem göremedim bahsettiklerimden. Tek sıkıntı boşa atınca rölantinin 500e kadar düşmesi ve 2200 devirde özellikle 5. Viteste yapıyor bunu silkeleme yapıyor ama gaza ucuyla basıyorum gaza biraz daha basınca kesiyor. Az ihtimal gerçek oldu desene şimdi bazen işe yarayan Törkiş stayla tekniği dene birde, kutup başını sök, 15 dk. bekle geri tak, bazen iş yapar, kortizon gibi teknik, ne yapacağı belli olmuyor:) birde aklıma geldi, durup dururken kumanda çalışmaz olursa, kapıları açmaz kitlemez yani, pilin falanda sağlamsa, sistemin sigortasını çıkar, biraz bekle geri tak, aç kapa yöntemi bazen sebebsiz şeyleri hallediyor 9 Eylül tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 10 Eylül Yazar Paylaş 10 Eylül Sanırım bende salıcam abi böyle devam etsin sanırım böyle çalışıyor böyle hareket ediyor araba 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Eylül Paylaş 10 Eylül diğer bir atasözü daha devreye girecek sanırım "çalışıyorsa elleme..." Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 14 Eylül Yazar Paylaş 14 Eylül Soğukta marş yaptım abi geçen gün bir sesli çalışıyor ki akıla zarar rampa yukarıda bi tekleme yaptı şimdi ise tık yok :’) Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 17 Eylül Yazar Paylaş 17 Eylül Motor ne soğuk ne sıcak ki rölanti anlık değerleri Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 17 Eylül Yazar Paylaş 17 Eylül Güncelleme. Maf arızını ben siliyorum kontağı aç kapa yapınca “motor çalışmıyor” tekrardan geri arıza veriyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Eylül Paylaş 17 Eylül ilginç, servis tekniğini uygula hele, yani maf ı başka mafla değiş bak duruma, serviste olsan sıfır araçtan söküp denerdin kolay olurdu Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 18 Eylül Yazar Paylaş 18 Eylül Ali abi birde bu enjektör kalibrasyonu varmış belli bir devire yükselip belli bir devire kadar düşmesi gibi fikrin var mı bu konuda Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Eylül Paylaş 18 Eylül (düzenlendi) yok, o konuyu bilmiyorum. 18 Eylül tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Biraz bana saçma geldi ama flow sensörünün arızasını yanlışlıkla çözdüm turbo emiş hortumunu kontrol ederken yırtıldı yedek parçacısının önündeydim onu değiştirdim ve sensör arızası gitti. IAT sensör arızası hala var. Yeni sıfır sensör taktım gene vardı bende geri iade ettim. 40 derece okuyor sürekli 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 24 Aralık Yazar Paylaş 24 Aralık Evet uzun uğraşlar sonucu enjektörleri tekrardan revize ettirdim ve bu kez sağlam bir yere yaptırdım. Kat iptali yapıldı bu arada. Hava kaçaklarını giderdim. Hava kütle değişti IAT sensör arızasını giderdim. Gidişatı muazzam oldu. Lakin vitesi boşa atınca rölanti düşmesi hala geçmedi. @Ali Cihangiroğluabi dediğin müşürün testini bir yerde okumuştum sen yazmıştın sanırım. Frene bas motor stop edecek gibi olunca ünlem işareti yanması lazım diye. Yanmadı hatta motoru stop ettirdim. Ettirmeden önce iki kere denedim :/ bir sonuca ulaşamadım arızalı mı değil mi ? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Aralık Paylaş 24 Aralık Ömer Sardoğan yazdı: Evet uzun uğraşlar sonucu enjektörleri tekrardan revize ettirdim ve bu kez sağlam bir yere yaptırdım. Kat iptali yapıldı bu arada. Hava kaçaklarını giderdim. Hava kütle değişti IAT sensör arızasını giderdim. Gidişatı muazzam oldu. Lakin vitesi boşa atınca rölanti düşmesi hala geçmedi. @Ali Cihangiroğluabi dediğin müşürün testini bir yerde okumuştum sen yazmıştın sanırım. Frene bas motor stop edecek gibi olunca ünlem işareti yanması lazım diye. Yanmadı hatta motoru stop ettirdim. Ettirmeden önce iki kere denedim :/ bir sonuca ulaşamadım arızalı mı değil mi ? onu çok yavaşken yapma ama, 1 hatta 2. viteste biraz devirli 2000 üstü, giderken gaz+fren yaparak az zorla dene, ışık yanıyorsa ve sesindende anlaşılır, oluyorsa tamam, olmuyorsa arızalı olabilir. Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan 25 Aralık Yazar Paylaş 25 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: onu çok yavaşken yapma ama, 1 hatta 2. viteste biraz devirli 2000 üstü, giderken gaz+fren yaparak az zorla dene, ışık yanıyorsa ve sesindende anlaşılır, oluyorsa tamam, olmuyorsa arızalı olabilir. İki bin devir üzeriydi test ettiğim devir aralığı. Motor sesi değişiyor ama çark işareti çıkmıyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Aralık Paylaş 25 Aralık Ömer Sardoğan yazdı: İki bin devir üzeriydi test ettiğim devir aralığı. Motor sesi değişiyor ama çark işareti çıkmıyor o zaman sorun olabilir demektir... Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan Perşembe 15:47 Yazar Paylaş Perşembe 15:47 2000-2200 devirde sabit gazda silkeleme tekleme “3. Ve 4.” Viteste bu sorunu yaşayanlar için ise yakıt pompası üzerindeki tombul müşürü değiştirmelerini öneririm. Yorum bağlantısı
Recommended Posts