İçeriğe Yönlendir

1.4 TDCİ Anlamsız Çekiş Problemleri ve Bu Hortum Nedir ?


Ömer Sardoğan

Recommended Posts

Çağlar Bayur

çekiş sorunu var ise de en son odaklnılacak yer maf tır, zaten 3000 devir üstü tam gazda o veriyi kullanmaz motor

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Kalkışlarda sorun yaşıyorum. Düşündüm acaba bende mi sorun diye ustamda kaldıramadı arabayı dedi var bi sıkıntı yarın bir gün gene yanına gideceğim. Bazen rampa yukarı canavar gibi çıkıyor bazende kaplumbağa

Rölantide de dalgalanma var. Yolda giderken vitesi boşa atınca 500e kadar bir düşüyor geri yükseliyor önceden bunu yapmıyordu. 2200 sabit devirde giderken bazen silkeleme yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bencede maf düşük ihtimal, kolay kolay bozulmaz zaten, en basit kontrolüde elm le geçen hava miktarına bakmak sanırım...

arada bir gel git yapıyorsa belkide yaktı pompa müşürlerinde yada bağlantılarda sorun vardır, malum motor yapılmış sök tak derken laçka olan yerler olabilir, yağlı elle dokunulmuş olabilir, birde o soketlere bakıver, yağsız kontak spreyle temizle geri tak, yalnız sprey soket silikon contalarına gelmesin, conta kurur takarken kıvrılıp kopabilir ve su alır...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

başa dönelim enjektör?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

başa dönelim enjektör?

komple revizyon demiş ama, ama aması var nasıl yaptılar, ben bu motorda enjektör revizesini tercih etmezdim, siemens enjektör, direk yenisini alırdım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Abi 90.000 harcadım komple motora. Enjektörlere gücüm yetmezdi ki hala da yetmez elde avuçtakini hep yedi olmazsa başka bir enjektörcüye gösteririm 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

komple revizyon

çok sık rastlanan ve sonu gelmeyen arıza aramalar genelde hep aynı başlar

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

çok sık rastlanan ve sonu gelmeyen arıza aramalar genelde hep aynı başlar

ve bir bakmışın bir sensör sessizce gülüyor :)

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Dün ben Maf sensörünün soketini söküp kablolarını güzelce tek tek lehimleyerek içlerinden değiştirdim. Bugün yaklaşık olarak 400 km yakın yol katettim. Herhangi bir problem göremedim bahsettiklerimden. Tek sıkıntı boşa atınca rölantinin 500e kadar düşmesi ve 2200 devirde özellikle 5. Viteste yapıyor bunu silkeleme yapıyor ama gaza ucuyla basıyorum gaza biraz daha basınca kesiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ömer Sardoğan yazdı:

Dün ben Maf sensörünün soketini söküp kablolarını güzelce tek tek lehimleyerek içlerinden değiştirdim. Bugün yaklaşık olarak 400 km yakın yol katettim. Herhangi bir problem göremedim bahsettiklerimden. Tek sıkıntı boşa atınca rölantinin 500e kadar düşmesi ve 2200 devirde özellikle 5. Viteste yapıyor bunu silkeleme yapıyor ama gaza ucuyla basıyorum gaza biraz daha basınca kesiyor. 

Az ihtimal gerçek oldu desene :)

şimdi bazen işe yarayan Törkiş stayla tekniği dene birde, kutup başını sök, 15 dk. bekle geri tak, bazen iş yapar, kortizon gibi teknik, ne yapacağı belli olmuyor:)

birde aklıma geldi, durup dururken kumanda çalışmaz olursa, kapıları açmaz kitlemez yani, pilin falanda sağlamsa, sistemin sigortasını çıkar, biraz bekle geri tak, aç kapa yöntemi bazen sebebsiz şeyleri hallediyor :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Sanırım bende salıcam abi :D böyle devam etsin sanırım böyle çalışıyor böyle hareket ediyor araba :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

diğer bir atasözü daha devreye girecek sanırım "çalışıyorsa elleme..." :)

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Soğukta marş yaptım abi geçen gün bir sesli çalışıyor ki akıla zarar rampa yukarıda bi tekleme yaptı şimdi ise tık yok :’) 

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Motor ne soğuk ne sıcak ki rölanti anlık değerleri

IMG_0691.jpeg

IMG_0688.jpeg

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Güncelleme. Maf arızını ben siliyorum kontağı aç kapa yapınca “motor çalışmıyor” tekrardan geri arıza veriyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

ilginç, servis tekniğini uygula hele, yani maf ı başka mafla değiş bak duruma, serviste olsan sıfır araçtan söküp denerdin kolay olurdu :)

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Ali abi birde bu enjektör kalibrasyonu varmış belli bir devire yükselip belli bir devire kadar düşmesi gibi fikrin var mı bu konuda 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yok, o konuyu bilmiyorum.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Biraz bana saçma geldi ama flow sensörünün arızasını yanlışlıkla çözdüm :D turbo emiş hortumunu kontrol ederken yırtıldı yedek parçacısının önündeydim onu değiştirdim ve sensör arızası gitti. IAT sensör arızası hala var. Yeni sıfır sensör taktım gene vardı bende geri iade ettim. 40 derece okuyor sürekli 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ömer Sardoğan

Evet uzun uğraşlar sonucu enjektörleri tekrardan revize ettirdim ve bu kez sağlam bir yere yaptırdım. Kat iptali yapıldı bu arada. Hava kaçaklarını giderdim. Hava kütle değişti IAT sensör arızasını giderdim. Gidişatı muazzam oldu. Lakin vitesi boşa atınca rölanti düşmesi hala geçmedi. @Ali Cihangiroğluabi dediğin müşürün testini bir yerde okumuştum sen yazmıştın sanırım. Frene bas motor stop edecek gibi olunca ünlem işareti yanması lazım diye. Yanmadı hatta motoru stop ettirdim. Ettirmeden önce iki kere denedim :/ bir sonuca ulaşamadım arızalı mı değil mi ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ömer Sardoğan yazdı:

Evet uzun uğraşlar sonucu enjektörleri tekrardan revize ettirdim ve bu kez sağlam bir yere yaptırdım. Kat iptali yapıldı bu arada. Hava kaçaklarını giderdim. Hava kütle değişti IAT sensör arızasını giderdim. Gidişatı muazzam oldu. Lakin vitesi boşa atınca rölanti düşmesi hala geçmedi. @Ali Cihangiroğluabi dediğin müşürün testini bir yerde okumuştum sen yazmıştın sanırım. Frene bas motor stop edecek gibi olunca ünlem işareti yanması lazım diye. Yanmadı hatta motoru stop ettirdim. Ettirmeden önce iki kere denedim :/ bir sonuca ulaşamadım arızalı mı değil mi ?

onu çok yavaşken yapma ama, 1 hatta 2. viteste biraz devirli 2000 üstü, giderken gaz+fren yaparak az zorla dene, ışık yanıyorsa ve sesindende anlaşılır, oluyorsa tamam, olmuyorsa arızalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

onu çok yavaşken yapma ama, 1 hatta 2. viteste biraz devirli 2000 üstü, giderken gaz+fren yaparak az zorla dene, ışık yanıyorsa ve sesindende anlaşılır, oluyorsa tamam, olmuyorsa arızalı olabilir.

İki bin devir üzeriydi test ettiğim devir aralığı. Motor sesi değişiyor ama çark işareti çıkmıyor

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ömer Sardoğan yazdı:

İki bin devir üzeriydi test ettiğim devir aralığı. Motor sesi değişiyor ama çark işareti çıkmıyor

o zaman sorun olabilir demektir...

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

2000-2200 devirde sabit gazda silkeleme tekleme “3. Ve 4.” Viteste bu sorunu yaşayanlar için ise yakıt pompası üzerindeki tombul müşürü değiştirmelerini öneririm. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...