İçeriğe Yönlendir

1.4 TDCİ Anlamsız Çekiş Problemleri ve Bu Hortum Nedir ?


Ömer Sardoğan

Recommended Posts

Ömer Sardoğan

Herkese merhabalar. Aracımın motorunu yaklaşık 1 ay önce komple rektefiye yaptırdım. Sıfır blok revize turbo enjektörler bakım gördü. Emme manifolduda değişmek zorunda kaldı. Anlayamadığım bir çekiş düşüklüğü var. Gaza basınca sabah soğukta gaz yemedi bugün. Gaza basınca 3000 devir civarı ıslık sesi geliyor ama turbo olmadığına eminim. Birde trigerin orada bulunan bir hortum çıkışı var dün duman testi yaptım olan dumanı oradan attı. Orası nereye bağlanıyor ?

IMG_0442.png

IMG_0435.jpeg

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Hortumun ne olduğunu buldum. Map sensörünün hortumuymuş benim araba da map sensörü yok 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

boşta kalan vakum hortumu her motorda derttir

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ömer Sardoğan yazdı:

Hortumun ne olduğunu buldum. Map sensörünün hortumuymuş benim araba da map sensörü yok 

Map yoksa hortum olmamalı. Emin misiniz?

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan
(düzenlendi)

Emme manifoldu sıfır alındı yan sanayii map sensörü yok diye biliyorum soketini dahi göremedim. Önceki manifoldda var mıydı yok muydu hatırlamıyorum. Ustam da bunda map yok diyor 

tarihinde Ömer Sardoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Ömer Sardoğan yazdı:

ıslık sesi

Hava filtresi kutusunun kapağındaki plastiğe sıkan vida yalama. Kapak oturmuyor aradan çekiyor ıslık yapıyor. Matkap ile vida deliğini del somunlu vida at. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Bunu bir deneyeyim Hamit Bey teşekkür ederim 

Hamit inan yazdı:

Hava filtresi kutusunun kapağındaki plastiğe sıkan vida yalama. Kapak oturmuyor aradan çekiyor ıslık yapıyor. Matkap ile vida deliğini del somunlu vida at.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ömer Sardoğan yazdı:

Bunu bir deneyeyim Hamit Bey teşekkür ederim 

önden bakarken filtre kapağı sağ arka ve ön köşesinede dikkat et, sadece vida kurtamaz, bu kısımlara eski hava filresinden ince bir şerit kesip sağ taraftaki yuvanın altına ek parça koy, üstüne filtreyi otur, kapak tam bassınki hava almasın, orası çok önemli, aralık kalırsa hava filtreden geçmeden direk emişe girer toz almaya başlar motor... 

resimde sağ tarafta görünen kısma dikkat, orası aralık kalır özellikle arka kısım ve sen farketmeden direk dışardan emer havayı, biraz tozlu topraklı yerlerde dolaş motoru nasıl yediğini anlamazsın bile aman dikkat...

images?q=tbn:ANd9GcSS-2ilYRUXNXKJMyMEzot

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Bugün Kayseri develi ye doğru rampa tırmanıyorum. Daha önceki performansını az buçuk bildiğim için arabanın (aldıktan 20 gün sonra motor yedim) araba gitmem diyor rampada bazen de ne oluyorsa 5.viteste tavşan misali ne rampa dinliyor ne bir şey ama rampaya gelince bariz şekilde araba pusuyor 

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

önden bakarken filtre kapağı sağ arka ve ön köşesinede dikkat et, sadece vida kurtamaz, bu kısımlara eski hava filresinden ince bir şerit kesip sağ taraftaki yuvanın altına ek parça koy, üstüne filtreyi otur, kapak tam bassınki hava almasın, orası çok önemli, aralık kalırsa hava filtreden geçmeden direk emişe girer toz almaya başlar motor... 

resimde sağ tarafta görünen kısma dikkat, orası aralık kalır özellikle arka kısım ve sen farketmeden direk dışardan emer havayı, biraz tozlu topraklı yerlerde dolaş motoru nasıl yediğini anlamazsın bile aman dikkat...

images?q=tbn:ANd9GcSS-2ilYRUXNXKJMyMEzot

Ali Ustam yazdığım son mesaj hakkında bir fikiriniz var mı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ömer Sardoğan yazdı:

Ali Ustam yazdığım son mesaj hakkında bir fikiriniz var mı?

turbo hortumunda yırtık falan olmasın, önce bir kontrol et bence...

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Turbo giriş hortumu yeni değişti. Çıkışıda sağlam. Çözemedim hala 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İlginç, map hikayesini ne yaptınız, map yok vakum kaçağını kesmen lazım, etki edebilir, bu arada debriyaj pedalında bir müşür var, onu kurcala bakalım, fişini çek dene mesela, bakalım çekişte fark olacakmı? bunlarda güç kesen bir sistem var, denemek için giderken gazdan ayağını çekmeden hafif frene bas, ekranda şanzıman uyarı ışığı yanmalı, yanarsa sistem sağlam, müşürü kontrol etmek faydalı olabilir zira hatalı sinyalde araba direk güç keser, tork koruma derler buna...

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Deneyeceğim Ali Ustam. Birde hava filtre bağlantılarını bantladım ben hava çekişi olmasın diye fıss sesini kestim hava filtresini sıkılaştırdım iyice. Bu parçanın buradaki delikleri uzunlamasına olan yerleri yani oradan motor rölantideyken hava üflüyor orayıda kapatayım mı?

IMG_0569.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ömer Sardoğan yazdı:

Deneyeceğim Ali Ustam. Birde hava filtre bağlantılarını bantladım ben hava çekişi olmasın diye fıss sesini kestim hava filtresini sıkılaştırdım iyice. Bu parçanın buradaki delikleri uzunlamasına olan yerleri yani oradan motor rölantideyken hava üflüyor orayıda kapatayım mı?

 

yok dokunma normal o, zaten onların yapılış amacıda o...

sen daha önce şuradan çıkan hortumdan bahsetmiştin, ne oldu o

IMG_0442.png

bende o hortum yoktu mesela ama bazı motorlarda var, ne iş yapar bakmak lazım bende bilmiyorum, vakum falansa motora etkisi olabilir haberin olsun, bak şu resimde hortum gözüküyor, nedir bu acaba bakalım?

 

bu resimde MAP sensörüde var, kullanmışlar, bizimkilerde yoktu mesela, yağ dolum kapağının altında turbo hortumunun üstündeki yeşil soketli parça MAP

ford-fiesta-mk6-1.4-tdci-motor-slika-161

maxresdefault.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

aha hortum bu sanırım, ne işe yarar acaba?

s-l1600.webp

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

buldum :)

https://ford.7zap.com/en/car/54/no/13/1549/15361/66696/

basınç sensörü, senin arabada varmı bak, turboyla ilgili, sebeb bu olabilir, hava filtresinin arkasındaki sensör, üstteki resimde...

 

eğer sensör bağlıysa yani aracında varsa o hortumu buna bağlamalısın, hortum yoksa trigerin orada nereye bağlıysa kapaman lazım sanırım zira turbonun bastığı havayla ilgili, oradan salıyorsa ki manifolta bağlı gibi, rampada çekiş düşer...

sensörde bu

https://www.onlinefordyedekparca.com/2011-mondeo-turbo-sensoru

hortum 9H308

sensor 12T551

C010123816.gif

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

forumlar sağolsun, fordownersclub, hortumun nereye bağlı olduğunu görebilirsin, 11:00 dan itibaren izle....

13:00 tam yeri

IMG_0435.jpeg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

sanırım senin motorda bu tertibat yok, ama motoru yaparken bir şekilde o hortumun takıldığı kapaktaki parçayı ya takmadılar ya açık kaldı, o yüzden turbo yüklendiğinde basınç kaybı oluyor diye düşünüyorum, triger kapağını açıp bakmadan anlamak zor sanırım, külbütörün altında üst kapağa bağlı gibi duruyor, buraya yoğunlaşabilirsin, sanırım sıkıntıyı bulduk...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Ali Abi tekrardan merhabalar. Demeyi unuttum yaklaşık 1 hafta öncesine kadar o hortumun ne olduğunu ben bulmuştum aslında burada paylaştım diye hatırlıyorum. Hortuma gelirsek körledim abi. Lakin çekiş bir nebze de olsa düzeldi gibi. Maf sensör arızası veriyor araba sürekli. Şimdi ölçüyorum ölçü aletiyle de soketin bi diagramını bulabilsem çok etkisini göreceğim 

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

İlk ölçümlerimi yaptım Ali Abi 

1-5v+

2-bulamadım

3-boş

4-12v+
5-bulamadım

6-GND (12V-)

Soket bu şekilde 2 ve 5i ölçtüğüm zaman ohm konumunda 0.0 ohm alıyorum düşünüyorum acaba ısı sensör uçları mı 🤔 sanırım maf arızalı gibi gözüküyor 

 

IMG_0582.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ömer Sardoğan yazdı:

İlk ölçümlerimi yaptım Ali Abi 

1-5v+

2-bulamadım

3-boş

4-12v+
5-bulamadım

6-GND (12V-)

Soket bu şekilde 2 ve 5i ölçtüğüm zaman ohm konumunda 0.0 ohm alıyorum düşünüyorum acaba ısı sensör uçları mı 🤔 sanırım maf arızalı gibi gözüküyor 

 

IMG_0582.jpeg

şöyleydi sanırım

Ford_MAF_1.6tdci.thumb.png.599cb592b4fda

4- 14.4 şarj voltajı, motor çalışırken

1-referans 5v normal

5-maf sinyali, motor çalışırken test aletinin + porbunu buna değdir, - uç şase zaten, rolantide düşük volttaj gaza bastıkça 4-5 volta kadar akım olmalı diye hatırlıyorum, 13 v yazmış o stop konumda yada yanlış yazılmış galiba....  

 

birde en kolayı şu, obd adaptorun varsa ELM adaptor, telefona torque programını kur, maf sensörünün çektiği gram cinsinden hava miktarına bak, şu videodaki gibi olmalı, değerler bu şekilde gaza basınca değişiyorsa sağlamdır. rolantide 3 gram civarı, gaza bastıkça artıyorsa sağlamdır....

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Elm cihazının siparişini bugün verdim abi. Benim çalıştığım yerde daha doğrusu sıcaklık ölçümlerinde iki kablo arasından ölçüm yapılıyor direk eksiden ölçüm referansı alınmaz diye biliyorum. Kafam acayip karışık 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçen havanın soğutma etkisi ile teli ısıtmak için ne kadar voltaj harcadığına bakar beyin, o soketten ölçüm ile sonuç alınmaz obd den değer okunmalı, laboratuvar cihazları yoksa soketten ölçüm için

Yorum bağlantısı
Ömer Sardoğan

Emme havası sıcaklık sensörü 1 devresi yüksek giriş. Bu hata kodu için aslında ölçüm yapıyorum Çağlar Bey. Haklısınız OBD cihazı gerekiyor. Bende pimpirikli bir insanım açıkcası çok para harcadım aracın motoruna ve çekmeyince canım sıkılıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...