Timuçin Ermiş 29 Ağustos Paylaş 29 Ağustos aracım ford fusion 2006 model 1.6 tdci 66 kw.aracımı 300.000 km de rektefiye yaptırmıştım.aracımın km şuan 358.500 aracımla ilgili şöyle bir sorunum var.aracın motor suyu bidonunda basınçlı hava birikiyor.kapağini açmak istediğimde açamıyorum basınçtan dolayı.motor suyu kabına bağli hortumu çikartıp basıncını aldıktan sonra motor suyu kapağini açabiliyorum.10.000 km bakımlarını km dolmadan yaptım.bakımlarda motor yağı,hava,polen,mazot,yağ filtreleri değiştirdim.motor yağı olarakta 5w30 mobil 1 kullanıyorum.antifiriz olarakta kullandığım markalar fmy,total.aracımda motor suyu eksiltme,hararet gibi sorunlarla hiç karşilaşmadım.hiç hararette görmedi.sadece şuan devirdaim pompasından aşiri ses geliyor. Sizce nasil bir yol izlemeliyim.bir ustaya sordum silindir kapak contası,blok çatlaği olabilir dedi.bloğun değişmesi gerekebilir dedi.rektefiye yapalı daha 60.000 km olmadı.neden böyle bir sorunla karşilaştım anlamadım? tecrübelerinize dayanarak nasıl bir yol izleyebilirim?Anadolu yakasında işinin eğli önerebileceğiz fusiondan anlayan bir işletme,özel servis yada usta varmı? Değerli yorumlarınızı bekliyorum. saygılarımla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos Paylaş 29 Ağustos basınçtan dolayı kapak açılmamazlık yapmaz, motor soğukken açmayı deniyorsunuz değil mi? basınç ne kadar acaba yan hortumu çıkarınca ne kadar su fışkırıyor? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Ağustos Paylaş 29 Ağustos devridaim pompasını bi değişin önce. Ancak o triger ile dönüyor sonuçta bi triger işi çıkacak demektir. anadolu yakası avrupa yakası diye düşünmeyin. doğru ustaya gidin. Yorum bağlantısı
Timuçin Ermiş 30 Ağustos Yazar Paylaş 30 Ağustos Motor soğukken motor suyu kapağini açmayı deniyorum.basınçtan dolayı açilmiyor.yan hortumu çikarinca çok az su çıkıyor.devirdaimi değiştirmeyi düşünüyorum.trgerin değişimine daha 40.000 km var.acaba devirdaimle triger setini beraber değiştirsem daha fazla randıman alırmıyım?araçta su eksiltme hararet sorunu çok şükür yok.conta yakma,blok çatlaği olduğunu düşünmüyorum.iyi bir ford 1.6 tdci motorlardan anlayan bir usta buldum.kademe kademe ilerlicem.umarım çok masraf çıkartmaz.değerli yorumlarınıza teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 31 Ağustos Paylaş 31 Ağustos (düzenlendi) Timuçin Ermiş yazdı: Motor soğukken motor suyu kapağini açmayı deniyorum.basınçtan dolayı açilmiyor.yan hortumu çikarinca çok az su çıkıyor.devirdaimi değiştirmeyi düşünüyorum.trgerin değişimine daha 40.000 km var.acaba devirdaimle triger setini beraber değiştirsem daha fazla randıman alırmıyım?araçta su eksiltme hararet sorunu çok şükür yok.conta yakma,blok çatlaği olduğunu düşünmüyorum.iyi bir ford 1.6 tdci motorlardan anlayan bir usta buldum.kademe kademe ilerlicem.umarım çok masraf çıkartmaz.değerli yorumlarınıza teşekkür ederim. Benim başıma gelen olaya benziyor, sorun kapakta olabilir, sarı renkli kapaksa içindeki siyah termostadı tutan kapak kısmı dönmüş sıkışma yapmıştır, siz açmaya çalıştıkça oda döner kapağı açmak zor olur, asılıp açın ve içindeki siyah parçanın dibine bakın, sarı kısımda tutan tırnakları var, büyük ihtimal dönmüştür o siyah parça, açmaya çalıştıkça ters sıkışma yapar, açınca bakın dikkatlice dönme varmı, varsa karga burunu penseyle çevirip yerine oturtun kapak düzelsin, yalnız geçici olur, 1-2 kez aç kapa yaptıkça yine döner, düzletmezsen yine sıkışır kapak, zırt pırt açmayacağından düzeltip geri tak sorun olmaz aslında, sen bir kontrol et hele, gizli sorundur kendisi 31 Ağustos tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Timuçin Ermiş 1 Eylül Yazar Paylaş 1 Eylül Teşekkür ederim yorumlarınız için Ali bey dediğiniz gibi kontrol edip bakıcam.inşallah kapaktandır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts