İçeriğe Yönlendir

2012 C4 e-HDI MCP


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç

Selamlar arkadaşlar. Bu başlıktaki araç nedir ne değildir ? Trafikte sakinim aşırı hız yapmam. Bi ilan var 2012 1.6 e hdi mcp şanzıman. Bu motorlarda partikül sıvısı var mıdır? Nelere dikkat etmek gerekir? Uğraştırıcı problemleri var mıdır ?

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Mcp Şanzımanı tek kavrama yarı otomatik modeldir şanzımanın eksi yönü 1. Vitesten 2. Vitese yada tam tersi geçişlerde biraz sarsıntı yapar, artı yönü  yeni nesil şanzımanlara göre bakım maliyeti düşük bir şanzımandır. O model C4 te  dizel Euro 5 motordur dpf vardır, Adblue yoktur. Bakımlı düzgün bir araç alınır 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bu kasanın manuel olanları benim de radarımda. Sınıfının en geniş hacmine sahipmiş sanırım. Diğer konularda nasıldır, kullananlar yazar muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Genel anlamda iyi yorumlar okudum videolarda. Mcp biraz farklı gelebilir ama zamanla alışılır gibi. Hiç bilmediğim kullanmadığım bir marka olunca kronik durumlar var mı sormak istedim 

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk
Yücel Metin yazdı:

Mcp Şanzımanı tek kavrama yarı otomatik modeldir şanzımanın eksi yönü 1. Vitesten 2. Vitese yada tam tersi geçişlerde biraz sarsıntı yapar, artı yönü  yeni nesil şanzımanlara göre bakım maliyeti düşük bir şanzımandır. O model C4 te  dizel Euro 5 motordur dpf vardır, Adblue yoktur. Bakımlı düzgün bir araç alınır 


Benim aracım ile aynı motor ve şanzıman ikilisi olduğundan hareketle; "Aracınızda Adblue yoktur ancak onun yerine Dizel Partikül Sıvısı vardır" diye düşünüyorum.

 

Yaklaşık 1 litre kapasiteye sahip, serum torbasına benzer şekilde aracın sol arka teker kısmında, yakıt deposunun yan tarafında gömme haznesine yerleşik olarak durur. Bitmeye yakın araç ekranından "DPF Sıvı Seviyesi Düşük" uyarısı alınır. Komple değişim yapılabildiği gibi doldurma suretiyle de arıza giderilebilir. Değişim ya da doldurma sonrasında aracın elektronik kontrol ünitesine bağlanarak sıvı miktarının 1 litre olarak güncellenmesi şarttır.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Barış Göktürk yazdı:


Benim aracım ile aynı motor ve şanzıman ikilisi olduğundan hareketle; "Aracınızda Adblue yoktur ancak onun yerine Dizel Partikül Sıvısı vardır" diye düşünüyorum.

 

Yaklaşık 1 litre kapasiteye sahip, serum torbasına benzer şekilde aracın sol arka teker kısmında, yakıt deposunun yan tarafında gömme haznesine yerleşik olarak durur. Bitmeye yakın araç ekranından "DPF Sıvı Seviyesi Düşük" uyarısı alınır. Komple değişim yapılabildiği gibi doldurma suretiyle de arıza giderilebilir. Değişim ya da doldurma sonrasında aracın elektronik kontrol ünitesine bağlanarak sıvı miktarının 1 litre olarak güncellenmesi şarttır.

3 lt hazne olup isteğe bağlı 1 ya da 2 lt doldurulabilir

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Barış Göktürk yazdı:


Benim aracım ile aynı motor ve şanzıman ikilisi olduğundan hareketle; "Aracınızda Adblue yoktur ancak onun yerine Dizel Partikül Sıvısı vardır" diye düşünüyorum.

 

Yaklaşık 1 litre kapasiteye sahip, serum torbasına benzer şekilde aracın sol arka teker kısmında, yakıt deposunun yan tarafında gömme haznesine yerleşik olarak durur. Bitmeye yakın araç ekranından "DPF Sıvı Seviyesi Düşük" uyarısı alınır. Komple değişim yapılabildiği gibi doldurma suretiyle de arıza giderilebilir. Değişim ya da doldurma sonrasında aracın elektronik kontrol ünitesine bağlanarak sıvı miktarının 1 litre olarak güncellenmesi şarttır.

Kaç km ortalama götürür acaba ?

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk
Çağatay Kılınç yazdı:

Kaç km ortalama götürür acaba ?


Bu çoklukla sürüş tipinize bağlı olarak değişir.
Defansif sürüş tarzı olan bir için 5 yıl/100Bin km kadar götüreceğini tahmin ediyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Çağatay Kılınç yazdı:

Kaç km ortalama götürür acaba ?

3 lt sıvı 11 sene 170 bin km götürdü

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim c5 e 150 bin kilometre bakan olmamış.. bendeyken bitti ve araba da bittiğini haber vermeyince dpf'i tıkamıştı :)

 

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

E HDI da enjektör kontrol edilmeli. Servis geri çağırması vardı bı ara. 

 

Mcp de de kavrama kontrol edilmeli baskı balata durumu iyi değilse titreme yapacaktır kalkışta. Şanzıman masrafı robotu kolay bozulmaz da baskı balata değişimi isterse hakkıyla yapılması güncel 20 bin TL bulabilir. Ki dsg powershit vs ile kıyasla devede kulak masraftir.

 

Yakıtı aşırı tatminkar olacaktır. Şanzıman Konforu da  fiyat performans denebilir 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...