İçeriğe Yönlendir

MK3 Dizel Otomatik Üfleme (mi?)


Fatih Öztürk
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Fatih Öztürk

Günaydın arkadaşlar. 260.xxx km'deki mondeomu satılığa çıkardım bir süre önce. Dün şehir dışından gelen arkadaş bindi, gezdi, çok beğendi arabayı. Motora bi bakalım dedi. Önce yağ çubuğunu çekti çalışırken. Başta biraz buhar saldı ama sonra kesti. Sonrasında yağ kapağını açıp elini 40 cm kadar havada tuttu. Yağ sıçradı eline. Sonra yağ kapağını yerine bıraktı çevirmeden. Kapak yerinden oynuyordu. Videosunu yükleyeceğim. Bugün arabayı expertize sokacaktı ama vazgeçmiş akşam. Abisiyle konuşmuş, motor üfleme yapıyor dön gel demiş. Benim arabanın tarihini bilenler bilir, 200.000 km'de sıfır motor yapıldı arabaya. 2 ay önce de enjektörler sıfırlandı. Ben durumu hem motoru yapan ustama (Ankara) hem de buradaki ustama (Konya) sordum. İkisi de bunun normal olduğunu söylediler. Sanırım bu işler biraz yorum meselesi  Dün bazı youtube videoları izledim. Kimisi diyor ki bir arabanın üfleme yapıyor denmesi için yağ kapağını fırlatması lazım (ohara!!!) kimisi diyor ki kapak yerinden oynuyorsa geçmiş olsun. Benim çıkardığım sonuç arabanın yaşına ve kilometresine göre yapılabilecek bir yorum. Siz forumdaki abilerime sorum ise şu; 60.000 km önce motor yapılmış bir arabanın bu şekilde yağ atması sizce normal mi? 

 

 

Araba satılıkta, millet şehir dışından gelip bakıyor. Kimseye yüzüm kara çıksın istemiyorum. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. 

 

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Araba çalışırken yağ çubuğunu çekmek cahil cesareti. Bence hiç bir problem yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O öyle demiş, arkadaşıyla gelmişler, o abisini aramış vs. araba satarken en sevmediğim durumlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Bu parça ney ;

 

image.png.baab4f0cf7b9e1649664a0fb61f48a5d.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yücel Metin
(düzenlendi)

Dizel araçlarda yağ doldurma kapağından motor sağlığına bakılmaz diye biliyorum, bakılacaksa soğuk motorda yağ seviye ölçüm kapağından bakılmalı.

 

 

En sağlıklısı kompresyon testi

tarihinde Yücel Metin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yücel Metin yazdı:

En sağlıklısı kompresyon testi

Dizel araçta bu imkansıza yakın bildiğim kadarıyla. Malum, buji yuvası yok.

 

Yağ çubuğundan bakmalarının sebebi, kartere kompresyon kaçırıyor mu diye. Ancak yağ kapağından bakmak kesin bir şeyi ifade edemez çünkü orada hareketli parçalar var ve yağ sıçraması gayet normal. Kapaktan kompresyon kaçırsa, egzoz masmavi üflerdi diye düşünüyorum zira deli bir yağ yakıyor olmalı o durumda.

 

Yine de en doğru bilgiyi @Çağlar Bayur verecektir bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Selim Bilgin yazdı:

O öyle demiş, arkadaşıyla gelmişler, o abisini aramış vs. araba satarken en sevmediğim durumlar.

 

Benim derdim mahcup olmamak. İkinci el bir arabanın durumuna bakılırken aslında söylenen çoğu şey yorum. Yani arabanın durumuna göre değerlendirilen şeyler. Araba diyelim inceden duman salıyor, yani hafiften yağ yakıyor; usta diyor ki o kadarı normal. Ne kadarı anormal? Benim merakım da biraz buna yönelik. 60.000 km kadar önce hararet yüzünden sıfır motor yapıldı. Böyle bir motordan bu şekil bir üfleme (ya da her neyse) beklenir mi, benim asıl bilmek istediğim bu.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
(düzenlendi)

Hiçbir sorun yok o motorda. Bilirkişi gibi yorum yaptım ama sesinden belli, saat gibi.

 

Dipnot: Hiçbir aracın yağ yakması normal değildir. Ustanın dediğine bakmayın, yağ yakan araç kendini her türlü belli eder.

Egzoza bakılır, mavi duman varsa yüksek ihtimalle yağ yakmasındandır fakat bir ihtimal soğuk çalıştırmada çiğ mazotu yakmasından kaynaklı da olabilir.

 

Sizde bu sorunlar var mı?

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Sani Gerşon yazdı:

Dizel araçta bu imkansıza yakın bildiğim kadarıyla. Malum, buji yuvası yok.

 

Yağ çubuğundan bakmalarının sebebi, kartere kompresyon kaçırıyor mu diye. Ancak yağ kapağından bakmak kesin bir şeyi ifade edemez çünkü orada hareketli parçalar var ve yağ sıçraması gayet normal. Kapaktan kompresyon kaçırsa, egzoz masmavi üflerdi diye düşünüyorum zira deli bir yağ yakıyor olmalı o durumda.

 

Yine de en doğru bilgiyi @Çağlar Bayur verecektir bence.

 

Sani kardeşim yorumun için çok  teşekkür ederim. Bu arada benim arabanın kompresyon testi var :) Enjektör arızası için Ankara'ya getirmiştim. Usta güya yaptım hallettim demişti ama sorun devam ediyordu. geri götürdüm. Adam bu sefer dedi ki senin motor bitik (kışın çok zor çalışıyordu). En son kompresyon testi yaptık. Değerleri yorumlayacak teknik bilgim yoktu ama ustalarım önemli olanın 4 silindirde de aynı ya da yakın değerlerin çıkması gerektiğini söylediler. Birazdan test videolarını da yükleyeyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Celal Aydın yazdı:

Hiçbir sorun yok o motorda. Bilirkişi gibi yorum yaptım ama sesinden belli, saat gibi.

 

Dipnot: Hiçbir aracın yağ yakması normal değildir. Ustanın dediğine bakmayın, yağ yakan araç kendini her türlü belli eder.

Egzoza bakılır, mavi duman varsa yüksek ihtimalle yağ yakmasındandır fakat bir ihtimal soğuk çalıştırmada çiğ mazotu yakmasından kaynaklı da olabilir.

 

Sizde bu sorunlar var mı?

 

Benimkinde mavi duman hiç görmedim. Biraz abanarak kullanmamdan dolayı bol bol kara duman salar :) Dün alıcı arkadaş videoyu çekerken motor oldukça sıcaktı. Benim motor soğukken kavruk bir mazot kokusu gelir - onun için de normal demişlerdi. İşte zaten ben de buna sinir oluyorum. Yani bu "normal" kavramı kime göre neye göre :D 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk

Evet sıcak sıcak kompresyon testlerini yüklüyorum :)

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Fatih Öztürk yazdı:

Evet sıcak sıcak kompresyon testlerini yüklüyorum :)

 

 

 

 

 

 

İlk kez gördüm, ustanın ellerine sağlık valla :bravo: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Sani Gerşon yazdı:

İlk kez gördüm, ustanın ellerine sağlık valla :bravo: 

 

Test bittiğinde çaresiz bir yüz ifadesi belirdi :D Adam bir türlü ikna olmadı benim enjektörleri yapamadığına - senin motor bitik diye iddia edip yapmıştı testi. Sonrasında sıfır takım enjektör taktı - ya da yenilenmiş. Ne yaptı ben de tam bilmiyorum :) Ama motorun bitik olduğu tezi çürüdü sanırım bu testten sonra. Kompresyon değerlerinden anlayıp yorum yapabilecek olan varsa çok sevinirim.

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Bu parça ney ;

 

image.png.baab4f0cf7b9e1649664a0fb61f48a5d.png

 

Hocam hiç bir fikrim yok :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur

boşverin, toros motoru inceler gibi tdci incelemiş güya... karbüratör yok bunda çalınmış  eksik dememeiş iyi ki, o kapakla oynamalar, yağ çubuğunu ele almalar falan , bunlar 1970 te kaldı, hatta günümüz bazı motorlarda , motor çalışırlen o çubuüu çekerse stop eder, hatta cihaza bağlanmadan da çalışmama ihtimali bile var... motor çalışırken de yağ dolum kapağı açmak, virajı alırken kapıyı açmak gibidir.

aklıma düştü şimdi, 4 kapıyı açalım ve arabayı sürelim test için :crazy:

Fatih Öztürk yazdı:

Test bittiğinde çaresiz bir yüz ifadesi belirdi

kaça yaptı usta bu testi ve masraf alıcıdan alındı mı? enjektör pulları vs değiştimi sonra

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Çağlar Bayur yazdı:

kaça yaptı usta bu testi ve masraf alıcıdan alındı mı? enjektör pulları vs değiştimi sonra

 

Kompresyon testi bambaşka bir konuydu Çağlar Bey. 3-4 ay önce araba enjektör arızası verdi. Daha önce de başıma gelmişti, Konya'da işin içinde çıkılamamıştı, Ankara'ya getirmiştim ben de. Revizyon yapılıp sorun çözülmüştü. Bu sefer Konya'da ilk müdahaleyi yaptırdım. Soğukta çalışmıyordu araba. Kızdırma bujilerinin öldüğünü ark ettik, değiştirdik. Ama sorun aynı. Enjektörleri söküp Ankara'ya gönderdik. Geri geldi taktık havalar biraz ısınmaya başlamıştı o dönem. Zar zor çalıştırıyordum. Tekrar aradım Ankara'yı, randevu aldım ve o tarihte gittim. Usta hemen enjektörleri makineye bağlayıp revizyon yaptı ama sorun devam ediyordu. Yazılım yanlış dedi, yazılım yükledi, sonuç yine aynı. Bu sefer senin motor bitik, yeterli derecede kompresyon yapmıyor dedi. Dedim 60.000 km önce motor sıfırlandı, torkunda çekişinde falan hiç bir problem yok. Bu sefer getirin kompresyon testi yapacağız dedi. Videolar o testlerden :)

 

Testler de bittikten sonra baktım kalfalar söküp takıyorlar bir şeyler. hayırdır dedim, abi bunlar sıfırlanmış (ya da sıfır tam hatırlamıyorum) bir de bununla deneyeceğiz dediler. O enjektör takımı takıldıktan sonra araba canavar gibi çalıştı :) Usta da sorununu çözdüm hadi git dedi. Sonrasında arabanın bazı çekiş problemleri oldu ama şu anda daha iyi gibi. 

 

Testin hikayesi bu şekilde Çağlar hocam :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Öztürk yazdı:

bir de bununla deneyeceğiz dediler. O enjektör takımı takıldıktan sonra araba canavar gibi çalıştı

aslında önceki tamirdeki tüm hikayede bu kısım her şeyi açıklıyor, geçmiş olsun sonuç sevindirici olmuş

Fatih Öztürk yazdı:

. Usta hemen enjektörleri makineye bağlayıp revizyon yaptı ama sorun devam ediyordu.

ve sonra enjektörlere bakıldı sağllamış denen hikayelerin de başlama şekli. ben de böyle 3 enejktörcü gezdim, sonra sıfır aldım düzelmişti, parçacı bile ağbi boşuna alıyorsun diyordu, lem dedim para kazanacan ne bık bık ediyorsun ...

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Fatih Öztürk yazdı:

Günaydın arkadaşlar. 260.xxx km'deki mondeomu satılığa çıkardım bir süre önce. Dün şehir dışından gelen arkadaş bindi, gezdi, çok beğendi arabayı. Motora bi bakalım dedi. Önce yağ çubuğunu çekti çalışırken. Başta biraz buhar saldı ama sonra kesti. Sonrasında yağ kapağını açıp elini 40 cm kadar havada tuttu. Yağ sıçradı eline. Sonra yağ kapağını yerine bıraktı çevirmeden. Kapak yerinden oynuyordu. Videosunu yükleyeceğim. Bugün arabayı expertize sokacaktı ama vazgeçmiş akşam. Abisiyle konuşmuş, motor üfleme yapıyor dön gel demiş. Benim arabanın tarihini bilenler bilir, 200.000 km'de sıfır motor yapıldı arabaya. 2 ay önce de enjektörler sıfırlandı. Ben durumu hem motoru yapan ustama (Ankara) hem de buradaki ustama (Konya) sordum. İkisi de bunun normal olduğunu söylediler. Sanırım bu işler biraz yorum meselesi  Dün bazı youtube videoları izledim. Kimisi diyor ki bir arabanın üfleme yapıyor denmesi için yağ kapağını fırlatması lazım (ohara!!!) kimisi diyor ki kapak yerinden oynuyorsa geçmiş olsun. Benim çıkardığım sonuç arabanın yaşına ve kilometresine göre yapılabilecek bir yorum. Siz forumdaki abilerime sorum ise şu; 60.000 km önce motor yapılmış bir arabanın bu şekilde yağ atması sizce normal mi? 

 

 

Araba satılıkta, millet şehir dışından gelip bakıyor. Kimseye yüzüm kara çıksın istemiyorum. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. 

 

 

Öncelikle dizel araçlarda kapaktan bu şekilde  yağ buharı gelmesi normal yağ çubuğundan da gelebilir araç benzinli olsa normal olmazdı bu durum. Motorun çalışma sesi videodan çok belli olmayacak olsa da gayet düzgün geliyor. Kompresyon testi motor koduna göre fabrikanın belirlemiş olduğu maksimum sıkıştırma ve minimum sıkıştırma değerlerine göre belirlenmelidir. Kaynaklara göre 16-18 bar altı düşük sıkıştırma olarak değerlendirilir. Bu sıkıştırma düşüklüğü genelde segmanların yağ kaçağından veya supapların yanma yada egzoz odalarındaki kaçaklardan dolayı oluşmaktadır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Murat Ekinci yazdı:

Öncelikle dizel araçlarda kapaktan bu şekilde  yağ buharı gelmesi normal yağ çubuğundan da gelebilir araç benzinli olsa normal olmazdı bu durum. Motorun çalışma sesi videodan çok belli olmayacak olsa da gayet düzgün geliyor. Kompresyon testi motor koduna göre fabrikanın belirlemiş olduğu maksimum sıkıştırma ve minimum sıkıştırma değerlerine göre belirlenmelidir. Kaynaklara göre 16-18 bar altı düşük sıkıştırma olarak değerlendirilir. Bu sıkıştırma düşüklüğü genelde segmanların yağ kaçağından veya supapların yanma yada egzoz odalarındaki kaçaklardan dolayı oluşmaktadır.

 

Sizce benim testin değerleri nasıl? Bana sınırda gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile basınç ölçenleri saatlerinini çoğu eskidir kalibresizdir, o yüzden aslında okunan rakamdan çok silindir arası farka bakılır pratikte. mesela 3ü 15 , 1i 9 okursa sıkıntı var. ancak 15 gerçek mi değil mi onu bilmek için basınç saatinin sağlığı bilinmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

O kişi iyi ki almamış aracı sonra vay bozuk vay masraflı diye başınıza ekşirdi ben de de aynı araçtan var mk3 te enjektör arızası başlayınca anlayan ve tamir eden kişi sayısı çok az.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Fatih Öztürk yazdı:

 

Sizce benim testin değerleri nasıl? Bana sınırda gibi geldi.

Dikkatli bakmaya çalıştım ama net göremedim sayısal olarak  ibreye göre düşük seviyelerde görünüyor ama Çağlar beyinde de dediği gibi cihazın kalibrasyon ayarının da önemi var .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
Murat Ekinci yazdı:

Dikkatli bakmaya çalıştım ama net göremedim sayısal olarak  ibreye göre düşük seviyelerde görünüyor ama Çağlar beyinde de dediği gibi cihazın kalibrasyon ayarının da önemi var .

15-18 gibi dğerler görünüyor ama dediğiniz gibi kalibrasyon önemli. Ayrıca o zaman bana diğer ustaların söylediği de önemli olanın sonuçların birbirine yakın olması olduğuydu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...