İçeriğe Yönlendir

Seyir Halindeyken Klima Açılır mı?


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhabalar, son günlerde videolarda denk gelen konu şu:

seyir halindeyken aracımı sürerken aracın klimasını açtım klima kitlendi, bozuldu çalışmıyor. 

Bu sebepten dolayı aracı kenara çekin klimayı açın öyle devam edin diyor video sahipleri. 

 

Sizce klimayı nasıl kullanmak lazım?😊 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Gün geçmiyor ki bir yeni bir şey daha ortaya çıkmasın. 😂 

Tamamıyla saçmalık!

Seyir halinde ECU motor devri ile tabi olarak klima hat basıncını takip ettiği için siz isteseniz de istemeseniz de kompresörü devreden çıkarıp tekrar devreye alır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Gerekli soğutma oluştuğunda klima kompresörü devreden çıkıp daha sonra tekrar devreye girmiyor mu? Bu işlemleri yaparken de araç gidiyor mu? duruyor mu? diye sormuyor.  

Özellikle 1. kademe yada yüksek ısılarda belki de defalarca klima kompresörü devreye girip çıkıyor. 

Sistemde bir arıza varsa ne zaman oluşacağını bilemeyiz.

 

Ben klimayı kullanırken tek yaptığım varacağım yere varmadan 1-2 dakika önce klimayı devreden çıkarıp sadece fan konumunda çalıştırırım. Ben bu şekilde sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

(Uzun süre bakımı yapılmamış gazı yağı kontrol edilmemiş sistemlerde sorun çıkabilir,)

 

Bakımlı Sağlıklı sistemden bahsedecek olursak;

Aracı üreten mühendisi mutlaka bunu düşünmüştür, dikkat edilecek bir konu olduğunu düşünmüyorum. Klima kompresörü  araçlarda sürekli devrede kalmaz sondadan aldığı verilerle evaporatörün soğukluğuna göre devreye girer çıkar, bu aşamada yolculuk boyunca defalarca kompresör devreden çıkıp giriyor bunu yaparken aracın motor devrine baktığını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Mustafa Karahan yazdı:

Merhabalar, son günlerde videolarda denk gelen konu şu:

seyir halindeyken aracımı sürerken aracın klimasını açtım klima kitlendi, bozuldu çalışmıyor. 

Bu sebepten dolayı aracı kenara çekin klimayı açın öyle devam edin diyor video sahipleri. 

 

Sizce klimayı nasıl kullanmak lazım?😊 

 

Motor yüksek devirde iken klimayı açmak kompresörün aniden çok yüksek hızda çalışmasına sebep olacağı için böyle tavsiyeler veriliyor. Kenara çekmenize gerek yok, devir düşük olduğunda çalıştırabilirsiniz. Klima kompresörünün de içinde pistonlar var, yağlanması gerekir.. Mutlaka yağ ısınır, parçalar genleşir vs... Nasıl ki motoru ilk çalıştırmadan sonra yüksek devirlere çıkarmıyorsak, klima için de bunu uygulamak mantıklı geliyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Klima kompresöründe de tıpkı manuel araçlar gibi manyetik kısım kilitlenirken balata mevcut. Yani motor dönerken ŞAK diye kilitlenmiyor, hafif kayma yapıyor kasnak.

Lakin diyelim ki yüksek devir patlatıyor, bu durumda sürekli devreye girip çıkan kompresör ne etsin uzun yolda :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Atladığınız kısım şu; yolda gidiyorsunuz ve günlerdir çalışmayan klimayı açıyorsunuz, gaz bir yerde birikmiş, yağ çökmüş dibe, bir anda yüksek devirde çalıştığı an anlık zarar görüyor olmalı, tıpkı motor gibi, zaten içide motor gibi, motoru çalıştırıp direk gaza basıp fırlıyormusunuz?  Start-Stopu neden kapatıyoruz mesela, sadece akü yüzündenmi?  Klima çalışmaya başladıktan sonra aç kapa yapması zarar vermez gibi, aslına buda veriyor ama çok çok az, bu yüzden kompresör ölene dek emekli olursunuz zaten...

 

O yüzden yatan klimayı ilk açarken rolantide açarsanız kompresör ömrü uzar derler ki bencede sadece mantık olarak baksak bile doğru bir yöntem...

Gelişmiş inverter klimalara bakın, şaak diye yüklenmez yavaş yavaş hızlanırlar, tabii bu enerji tasarrufu içinde böyle ama aletler böyle çalışıyor, o yüzden ömür boyu garantili olan markalar bile var..

 Ne kaybedeceksiniz, ilk açarken rolantiye düşün öyle açın, az devir yapsın devam edin...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Daha önce kompresör piston kolu kırmış biri olarak. İlk açılışta motor düşük devirde iken açma taraftarıyım..

Sonraki açıp kapamalarda sistem yağlanmış olacağı için sorun olmaz diye düşünüyorum.. 

Seyir halinde isem.. vitesi boşa alır, motor devri düşünce klimayı açarım.. 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

eli kulağında imiş ve çok denk gelmiş olabilir, 5000d/d da giderken kilmayı açmam ama orası ayrı

Mehmet Ozyurek yazdı:

kompresör piston kolu kırmış biri olarak.

toyota mı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

yolda giderken açıp kapatmayı klima manuel ise özellikle düşük devirde yapmak lazım

ancak benim otomatik klima yolda giderken bir anda soğutmayı kesmişti

kasnağın içindeki bobin yanmış

Bu bobin manyetik olarak kompresör milinin hareket etmesini sağlıyor

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

 

toyota mı

 

Eski Qashqai 

Reno kompresörü alıp takmıştık.. 7-8 yıl önce 2300 lira para vermiştim.. 1300 de olabilir.. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Eski Qashqai 

Reno kompresörü alıp takmıştık.. 7-8 yıl önce 2300 lira para vermiştim.. 1300 de olabilir.. 

 

 

kol deyince kapa ört klima kompresör şeysi.. mi, motor röno lem zaten

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Hareket halinde iken klimayı açmam gerekirse devriyaja basıp devrin düşmesini sağlıyor, klimayı açıp 1 sn sonra devriyajı bırakıyorum.

Belki bunu yapmasam da birşey olmayabilir ama bu şekilde kullaniyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

toyota mı


Kayış tahrikiyle çalışan klimaların derdi de büyük 

 

Alın toyota, bakmayın motora :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kayış tahrikiyle çalışan klimaların derdi de büyük 

 

Alın toyota, bakmayın motora :) 

ünlem işareti yanınca zaten bakılamaz, yenisi alınır

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ne kadar elektronik o kadar dert, ne kadar mekanik o kadar basit ucuz kolay, ne kadar çift güç kaynağı gereksiz iki sistem pil ve benzin o kadar risk masraf ve yangın riski, sade güzeldir :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

belli devirlerde klima komprseörü zaten durur, turbo da devire ihtiyaç duyar, ayrıca bypass valfi varfazla  havayı dışarı salar, hani şu n75 valfim bozulu çekiş düştü denen, orada aslında gereğinden fazla hava basar motora çekiş düşer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

kol deyince kapa ört klima kompresör şeysi.. mi, motor röno lem zaten

 

Gördüm len içini.. 

Bildiğin içten yanmalı motor gibi çalışıyor.. Farkı, gücü kranktan alıp pistonları itiyor.. 

Yanılmıyorsam 5 yada 6 silindirli idi.. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

piston kolu anladım lem , kompresör nasıl basacak kol var tabbii, toyota da yok mesela onların trknolocisi elon da yok

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

daha yenimi görüyorsunuz kompresor içini :D mesela sanayide hava kompresorü görüpte nasıl çalışır diye bakan kaç kişiyiz :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

tükkanım olsa klimacı olurdum, çok keyifli sistemler. toyota hariç

 e powtırt versek :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...