Uğur Kamil 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Havaların ısınmasıyla dikkatimi çeken ilginç bir durum oldu. Aşırı sıcak havalarda araç 6-7 saatten fazla park halinde durmuşsa ilk marşta çalışmıyor. 2. de sorunsuz çalışıyor ve gün içinde aynı durum birdaha olmuyor. Normal sıcak veya soğuk havalarda bu tarz bir durum yok isterse araç 1 gün hiç çalışmasın tek marşta sorunsuz çalışıyor. İlk marşı bilerek uzun tutsamda çalışmıyor, ille kapatıp tekrar marş basmam gerekiyor ve sorunsuz kısa surede çalışıyor ama ilk marşı kısa tutup tekrar marş yapıncada yine sorunsuz çalışıyor 2. marşta. Çalıştırmadan önce kontağı 2-3 kere aç kapa yaparak denedim(ışıklar sönene kadar) yine durum aynı. Kafama takılan durum neden sadece aşırı sıcak havada bu durum var, bir sorun olsa uzun süre beklediğinde araç her sefer ilk marşta yapması gerekmezmi? Araçta lpg mevcut, rölantide veya gidişinde herhangi bir ters durum yok benzin veya lpg'de Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Focus 2 aracımda aynı durumu 15 yılda 2 defa yaşadım. Mazot filtresini değişerek sorunu çözdüm. Yakıt valflerinde sıkıntı olabilir Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Lpg kaynaklı bir sorun. Enjektör ya da regülatör kontrolü yapılması lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Bir iki gün LPG yi vanadan kapatıp lpg otomatik benzine geçene kadar bekleyerek park edin aracı. Sabah çalışmada sorun olacak mı focus benzinlide aynısı başıma gelmişti regülatör manifoldu ufak ufak gaz kaçırıyordu oda ilk çalışmada bozulduğundan arabayı çalıştırmıyordu. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Banada LPG sistemi ile ilgili bir arıza gibi geldi Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 24 Ağustos Yazar Paylaş 24 Ağustos Mehmet Cihat yazdı: Bir iki gün LPG yi vanadan kapatıp lpg otomatik benzine geçene kadar bekleyerek park edin aracı. Sabah çalışmada sorun olacak mı focus benzinlide aynısı başıma gelmişti regülatör manifoldu ufak ufak gaz kaçırıyordu oda ilk çalışmada bozulduğundan arabayı çalıştırmıyordu. Havanın sıcak olduğu bir gün denerim bir. Sadece aşırı sıcak havada yapmasına bir anlam veremedim. Gün boyu aşırı sıcak geçip gece serin havada ilk çalıştırmada sorunsuz çalışıyor yine. Örnek olarak: 8.00-16.00 mesaime gittiğimde sabah sorun yok gün boyu hava aşırı sıcaksa iş çıkısı 16.00 da çalıştırdığımda yapıyor. 13.30-21.30 mesaime giderkende hava aşırı sıcaksa 13.00 da ilk çalıştırmada yapıyor akşam iş çıkısı sorun yok ilk çalışmada ama havanın henüz serinlemediği 19.00 cıvarı çalıştırınca(denemek amaçlı) yine ilk çalıştırmada çalışmıyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Benzinde bu sorunu yaşıyor musunuz? LPG kaçırıyor olabilir mi manifolda acaba? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos bu çok belli bir sorun. lpg facebook gruplarında sıkça sorulur. regülatörden manifolda lpg kaçıyor. araç boğuluyor. lpg vanasını kapatıp borulardaki gazı da bitirin. birkaç benzinde kullanın. aynı sorunu yapmayacaktır. regülatör diyaframı da değişmesi lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 25 Ağustos Paylaş 25 Ağustos Sorun lpg gibi dursada birebir aynı problemi focus 3.5 aracımda yaşıyodum, lpgden kaynaklı değildi çünkü araçta lpg yoktu. Sadece güneşte uzun süre kalınca marş uzatıyodu, gece, hava soğukken ya da ikinci marşta problem yoktu. Arıza ise yüzde 90 kanister valfi, buharlaşan benzini silindire bırakmaması gereken bir parça var, o işlevini yapmıyo hocam. İlk olarak oranın sigortasına, sonra da parçanın kendisine bakın isterseniz. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 26 Ağustos Paylaş 26 Ağustos Bende il kez duydum soğukta zor çalışması normal de sıcak da zor çalışması , ama araçta lpg olması okları o yöne çekiyor Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 26 Ağustos Yazar Paylaş 26 Ağustos Murat Öngür yazdı: Bende il kez duydum soğukta zor çalışması normal de sıcak da zor çalışması , ama araçta lpg olması okları o yöne çekiyor Zor çalışmada denmez. İlk marşta direk almıyor(kısa tutsamsa uzun tutsamda) 2. marşta normal surede direk çalışıyor. Sani Gerşon yazdı: Benzinde bu sorunu yaşıyor musunuz? LPG kaçırıyor olabilir mi manifolda acaba? Lpg kople devre dışı bırakmadım hiç ama araç motor sıcaklıgı azcık artana kadar benzinle çalışıyor ve hareket ediyor. Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu çok belli bir sorun. lpg facebook gruplarında sıkça sorulur. regülatörden manifolda lpg kaçıyor. araç boğuluyor. lpg vanasını kapatıp borulardaki gazı da bitirin. birkaç benzinde kullanın. aynı sorunu yapmayacaktır. regülatör diyaframı da değişmesi lazım. Asırı sıcak havaya denk gelince deniycem. Bir sorun olsa her sekilde kaçırması gerekmezmi ama neden sadece aşırı sıcak havada. Mehmet Zincirkıran yazdı: Sorun lpg gibi dursada birebir aynı problemi focus 3.5 aracımda yaşıyodum, lpgden kaynaklı değildi çünkü araçta lpg yoktu. Sadece güneşte uzun süre kalınca marş uzatıyodu, gece, hava soğukken ya da ikinci marşta problem yoktu. Arıza ise yüzde 90 kanister valfi, buharlaşan benzini silindire bırakmaması gereken bir parça var, o işlevini yapmıyo hocam. İlk olarak oranın sigortasına, sonra da parçanın kendisine bakın isterseniz. Bakmak lazım o parça varmı nerede sigortası varmı vs diye. kanister valfi diyemi geçiyor butun araçlarda? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Ağustos Paylaş 26 Ağustos Uğur Kamil yazdı: Zor çalışmada denmez. İlk marşta direk almıyor(kısa tutsamsa uzun tutsamda) 2. marşta normal surede direk çalışıyor. Lpg kople devre dışı bırakmadım hiç ama araç motor sıcaklıgı azcık artana kadar benzinle çalışıyor ve hareket ediyor. Asırı sıcak havaya denk gelince deniycem. Bir sorun olsa her sekilde kaçırması gerekmezmi ama neden sadece aşırı sıcak havada. Bakmak lazım o parça varmı nerede sigortası varmı vs diye. kanister valfi diyemi geçiyor butun araçlarda? Gazlar sıcakta genleşiyor. Hacim sabitse basınç artıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 26 Ağustos Paylaş 26 Ağustos Uğur Kamil yazdı: Bakmak lazım o parça varmı nerede sigortası varmı vs diye. kanister valfi diyemi geçiyor butun araçlarda? EVAP valfi de denir, egea da kanister valfi olarak geçiyo hocam 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts