Mustafa Mertoğlu1 23 Ağustos Paylaş 23 Ağustos Başlıkta anlattığım gibi. Vites tork konvektörlü otomatik şanzıman var araçta. İlk aldığım yıl hariç sonraki 3 yıldır ışıklarda durmaya yakın çok net şekilde son 5-10 saniyeye kadar vitesi tutuyor ve 3ten 2 ye 2den 1e ani şekilde düşürüyor buda çok kötü şekilde hissediliyor. Bu konuyu yaşayan 1 forum gördüm şu ana kadar çözüm yok denilmiş benden başka yaşayan ve uzun süredir aynı şekilde kullanan da var benim gibi. Ancak ilk aldığımda olmayan bu şey sonradan oldu ve herkeste yok ise buna kronik denilemez. Mesela çok çok çok aşırı yavaşlamalar dışında kesinlikle vites ani bırakıyor ve ses geliyor o vites geçişinden. İşin garibi hızlı duruşların hepsinde de olmuyor yüzde 80inde oluyor. Çok hızlı durursan olmuyor. Buna ben kararsızlık diyorum zaten vitesin bırakmada kararsız kalışı çok belirgin ayak altında. Bu konuda fikirlerinize açığım. Şanzıman hakkında tecrübe ve yaşadıklarınızı duymak isterim. Birkaç da sorum var. 1. Şanzıman beyni yağ içinde şanzıman içinde mi ? Bana öyle dediler. 2. Bu şanzımandaki durumu bilindik şanzıman ustalarına sordum çevrede illa inecek sökülecek diyorlar ama sadece döktük taktık 25 binden başlar diyorlar. Böyle bir dünya var mı gerçekten? Adam 100e kadar yolu var diyor sanki şanzıman dağıldı. Benim fikrim hanım ve ben sürdüğüm için sürüş şekilleri arasında sorun yaşamaya başladı bunun bir sürüş hafızası olabilir mi 2009 model arabada sanmam ama Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 23 Ağustos Paylaş 23 Ağustos evet selenoidlerin olduğu kısma beyin diyorlar oda şanzıman karterinin içinde yağ içerisinde. 25 bin bugün için çok iyimser bir rakam denilebilir otomatik şanzıman için yaptıracaksan kesinlikle ustayı iyi araştırmanı tavsiye ederim türkiyede doğru düzgün otomatik şanzıman yapan var mı onuda bilmiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 23 Ağustos Yazar Paylaş 23 Ağustos Mehmet Cihat yazdı: evet selenoidlerin olduğu kısma beyin diyorlar oda şanzıman karterinin içinde yağ içerisinde. 25 bin bugün için çok iyimser bir rakam denilebilir otomatik şanzıman için yaptıracaksan kesinlikle ustayı iyi araştırmanı tavsiye ederim türkiyede doğru düzgün otomatik şanzıman yapan var mı onuda bilmiyorum Peki bu selenoidlerin içindeki beyin denilen kısım devre kartı gibi bir şey mi , buradaki karta müdahale güncelleme reset için açmak gerekiyor mu Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 23 Ağustos Yazar Paylaş 23 Ağustos En büyük bilgiyi vermeyi unutmuşum. Vitesi manuele aldığımda yavaşlarken sıfır sorun. Vites yokmuş gibi duruyor. Sanki başka şanzımanmış gibi. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 23 Ağustos Paylaş 23 Ağustos Mustafa Mertoğlu1 yazdı: Peki bu selenoidlerin içindeki beyin denilen kısım devre kartı gibi bir şey mi , buradaki karta müdahale güncelleme reset için açmak gerekiyor mu 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 24 Ağustos Yazar Paylaş 24 Ağustos Sorunu 4U7112A650LA parça kodu ile ilgili konular gördüm konu sahibi elektronik şanzıman beyni diye yazmış ancak ecu olarak görünüyor yani motor beyni sanırım. Bu konuda bilgisi olan var mı? focus 2.5 da şanzıman dışında elektronik şanzıman beyni diye bir parça var mıdır ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ağustos Paylaş 24 Ağustos Mustafa Mertoğlu1 yazdı: bir sürüş hafızası olabilir mi 2009 model arabada sanmam ama var, sürücüyü öğreniyor Mustafa Mertoğlu1 yazdı: ama sadece döktük taktık 25 binden başlar diyorlar. Böyle bir dünya var mı var, açma kapama işleminde tamir takımı denen standart değişen parçalar contalar vs var. yani bunlar zaten değişir, arıza varsa ayrıca ücretlenir Mustafa Mertoğlu1 yazdı: Vitesi manuele aldığımda yavaşlarken sıfır sorun. Vites yokmuş gibi duruyor. Sanki başka şanzımanmış gibi. bu garip ilk ne zaman başladı bu sorun? öncesinde yapılan değişin bir şey var mıydı, hiç akü değişti mi bu arada?_ Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 25 Ağustos Yazar Paylaş 25 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: var, sürücüyü öğreniyor var, açma kapama işleminde tamir takımı denen standart değişen parçalar contalar vs var. yani bunlar zaten değişir, arıza varsa ayrıca ücretlenir bu garip ilk ne zaman başladı bu sorun? öncesinde yapılan değişin bir şey var mıydı, hiç akü değişti mi bu arada?_ Bu sorun hafif hafif başladı vites inişleri sertleşmeye başladı hemen şu gün diyemem. Arabayı almamdan 1 yıl sonra başladı. Akü değişimi yapmıştım evet. Akü bitmişti . O zamanlarda bu arızanın olmadığını hatırlıyorum ancak o zamandan hemen sonra başladığını hatırlamıyorum söyleyemem. Şanzıman kodu 4e27f yada 4f27e gibi bir şey olması lazım. Manuel de olmaması zaten beni parçalarda yıpranma olmadığını, kararsız kaldığını bunu düzeltmem gerektiğini düşünmeye itti. Manuelde de otomatikte de yavaşlarken vitesi kendisi düşürüyor zaten. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos Paylaş 25 Ağustos aküyü söküp bir 30 dak bekleyin, sonra 20-30 km civarı bir sürüş yaptıktan sonra durumda değişme var mı diye bir deneyin öncelikle Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 26 Ağustos Paylaş 26 Ağustos Sanki selonoidler gibi geldi. Sıcak soğuk fark ediyor mu? Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 27 Ağustos Yazar Paylaş 27 Ağustos Sıcak soğuk fark etmiyor. Sorunun yazılımsal olduğuna eminim, eğer ki manuele alınca farklı selenoid kullanmıyosa manuelde. Sorunu çözmek için bir yol buldum ama araç gereç temin edip denemem gerekiyor. Çözüm için veri yazabilecek bir obd cihazı gerekiyor konu açacağım onun için Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 28 Ağustos Paylaş 28 Ağustos Mustafa Mertoğlu1 yazdı: Sıcak soğuk fark etmiyor Mekanik değil o halde sorununuz. Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 15 Eylül Yazar Paylaş 15 Eylül Arkadaşlar şanzıman beyni tcm yi bir yabancı videodan faydalanarak güncelledim. Ve o düşürürken vites vuruşu ortadan kalktı ancak araca uyumlu olmadığı için (125bg ) vites yükseltmeyi geç yapmaya başladı ve yakıt arttı bende tekrar eski yazılımına çevirdim. Yine vites düşürürken kararsızlık yaşıyor. 2007 yılında çıkmış olan son tcm yazılımınıda vites değişim aralıklarını güncellemesi gereken Ford mühendisleri Türkiye sürümlerini de sallamadığı için ve araç modeli eskidiği için sorun maalesef yazılımsal olarak kalacak.. tüm bunların üzerine bir tespitimde aracın beygiri biliyorsunuz zamanla düşüyor bu yüzden 100bg araç için yazılmış vites geçişleri yüzde 80-85e düşmüş araçlarda sorun çıkarıyor. Haliyle 4 yıldır devam eden bu sorun yazılımsal sebeplerle kronik ve arıza değildir olarak notumu düşüyorum. 1 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül Paylaş 16 Eylül Mustafa Mertoğlu1 yazdı: 2007 yılında çıkmış olan son tcm yazılımınıda vites değişim aralıklarını güncellemesi gereken Ford mühendisleri Türkiye sürümlerini de sallamadığı için coğrafyaya özel yazılım güncellemsinde şunu katalım bunu çıkaralım diye bir şey olmaz? olay yazılımsal ise, herhangi bir serviste yazılım güncellemesi yapılır ve biter, bu güncellmee denince şunu tıkla bunu çıkar diye bir seçenek yok? Yorum bağlantısı
Mustafa Mertoğlu1 3 Kasım Yazar Paylaş 3 Kasım Çağlar Bayur yazdı: coğrafyaya özel yazılım güncellemsinde şunu katalım bunu çıkaralım diye bir şey olmaz? olay yazılımsal ise, herhangi bir serviste yazılım güncellemesi yapılır ve biter, bu güncellmee denince şunu tıkla bunu çıkar diye bir seçenek yok? o zaman şu şekilde düzeltelim. türkiye şartlarına özel bir araca uzun yıllar binmek zorunda olduğumuz için artık yazılım çıkmıyor. aracın son yazılımı 2007de çıkmış. araca 125 bglik yazılımı uyguladığımda düşürme sorunları kalmıyor sadece geç atıyorsa vitesi, bende bizim araçlarda lpg ve yıpranma yüzünden düşen beygirin vites geçiş emirleri ile uyumsuz hale geldiği çıkarımında bulundum. Ne kadar doğru onu bilemem ama çözümü türkiyede yok ondan eminim. şanzıman yazılımını beş kuruş ödemeden değiştirecek çökme riskini göze alacak varsa yaparsa bende bu alemde tek kalmam Yorum bağlantısı
Recommended Posts