İçeriğe Yönlendir

BMW İX1 eDrive20


Metin Uzunoğlu

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Yaz tatilinde Antalya ya gitmiştim. BMW Kosifler oto Antalya şubesinde servis danışmanı olarak çalışan kayınbiraderim Süleyman üç günlüğüne ikame araç olarak 2024 model 5350 km de BMW İx1e (Edrive20 X Line paket)  kullanmamı sağladı. Daha öncesinde test amaçlı arkadaşımın TOGG’nu ve İX kullanmama rağmen bu kadar uzun süreli elektrikli araç kullanma imkânım olmamıştı.

Araca binince BMW kalite algısı hemen kendini hissettiriyor, krom detaylar, zarif ama fonksiyonel çok net ekran, özellikle havalandırma menfezleri çok şık ve estetik duruyor. Ama Aracın kapıları mondeo kadar ağır ve tok kapanmıyor.

Aracın teknik özellikleri detaylı olarak web sayfasında var ama yinede kısa bir özet vereyim ( https://www.bmw.com.tr/tr/all-models/bmw-i/iX1/2022/bmw-ix1-bir-bakista.html#teknik-veriler ). Araç 150 Kw (204 Hp), 250 Nm torka sahip motoru ile gücü ön tekerleklere aktarmaktadır. Aracın 0-100 km si 8,6 sn. Özellikle kırmızı ışıklarda çok taciz ediliyorsunuz. Araçta ABS, ESP, arka yan çapraz güvenlik kontrol vs bir çok güvenlik ekipmanı vardı. Gösterge üç ayrı şekilde ayarlanabiliyor. Harman Kardon ses sistemi mükemmel iş çıkarmış. Araçta motor sesi olmayınca sesler bir başka geliyor kulağa.

 

 İç özellik olarak cam tavanlı sunroof, suni deri döşeme, elektrikli hafızalı sürücü koltuğu, üç parça şeklinde katlanır ve arkalığı ayalanabilir arka koltukları vardı. Geri vitese alınca sağ ayna aşağı eğilip kaldırımı daha rahat görmenizi sağlıyor. Araçta kablosuz Android oto ve Car play çaılışıyor, önde ve arkada 4 adet type C bağlantı noktası var. Direksiyon üzerindeki çevirmeli tuş ve yanında ki iki tuş Mondeo dan sonra çok küçük geldi. Kokpit çok sade ve kullanışlı ön menfezin yanında klima için ekstra tuşlar konulmuş. Kapı içi ve ayak aydınlatmaları çok renkli olarak ayarlanabiliyor.  

Araçta eksikliğini hissettiğim ACC ve koltuk soğutma özelliği yoktu sadece. Daha önce test ettiğim İX te bagaj kaputu sadece serviste açılabiliyordu bu araçta ise kaput rahatlıkla açılıyor. Araçta tabana yerleştirilmiş 64.8 KWh kapasiteli lityum iyon pil var.

Araçta vites olarak P, R, N, D ve B seçenekleri var. Vites tuşu frene basılı iken çalışıyor. B tuşunu ilk kez gördüğüm için denemek istedim. Vitesi B ye alıp devam ettim ayağımı kaldırınca hemen fren yapmaya başladı ilk önce tedirgin oldum sonra alıştım ama D vitesi araç kullanma mantığına daha uygun. D de ikende gazdan ayağınızı çekince pilleri dolduruyor. B vitesi çarpışan araba gibi bir izlenim verdi bana belki ilk kez kullandığım içindir.

Araçta alışmakta zorlandığım tek şey aracı şeritte tutma yardımcısı oldu. 245/45r19 lastikleri ve 1940 kg boş ağırlığına rağmen virajlı kaş yollarında araç kayıyormuş gibi bir izlenim vererek beni çok tedirgin etti. Ben viraja içten girmeye çalışırken beyefendi şeridi ortalamaya çalışıyordu. Yani patronun kim olduğu biraz karışıktı.  Düz yolda denediğimde şerit çizgileri arasında aracı başarılı bir şekilde tutuyordu. Virajlı yollarda bu özelliği kapatmak benim açımdan daha sağlıklı olacağına inandım.

Aracın Bagajı 4 kişilik bir aile için yeterli büyüklükte, araç boyutları itibari ile tam bir C segmenti özelliklerini taşıyor. Antalya nın şehir içi dar yollarında kullanmak çok rahattı. Pillerden dolayı oturma pozisyonu biraz yüksekti. Arka orta koltukta 165 cm üzeri biri oturduğunda çerçevesiz elektro krom aynadan bir şey görünmüyor. Araçta lastik tamir kiti ve şarj kabloları bagajın alt bölmesinde bulunuyor.

Aracı aldığımda piller tam dolu ve 447 km menzil gösteriyordu. Üç gün boyunca 960 km kullandım. Bu sürede Deniz kenarı güzergahından Antalya-Kaş-Patara-Kaş-Antalya yolculuğu yaptım. Çok keyifli yollarda 300 derece açılı virajlarda, araç kullanma fırsatım oldu. Şehir içinde biraz kullandıktan sonra Kaş’a gitmeye karar verdik. Yola çıkarken menzil 390 km civarında görünüyordu. Kaş ta şarj ederim düşüncesiyle önce şarj istasyonlarına uğrayıp aktif olup olmadıklarına baktım sonrasında pataraya gittim. Kaşa tekrar döndüğümde (yaklaşık 300 km sonra ) menzilim 80 km ye kadar düşmüştü.  Önceden yerini tespit ettiğim yerler 22 Kw istasyonlarmış. Hayatımda ilk defa hızlı şarj istasyonu aramaya başladım menzil 20 km gösteriyordu ve hızlı şarj otogarda, o da 10 km uzakta idi. O yol hep rampaydı bitmek bilmedi şarj istasyonuna vardığımda menzil 5 km kalmıştı. GİOev istasyonunda bir İX ve TOGG vardı. TOGG kısa menzilli imiş Ankaradan Kaş’a gelirken üç kez şarj etmiş %80 dolunca ayrıldı. Ben şarja başladım. Diğer slottaki BMW İX1 Koreli turistler kiralamıştı onlar %100 doluncaya kadar beklediler. Şarj %82 olunca bıraktım 55.54 KWH elektrik için 493.23 Tl ödeyerek oradan ayrıldım. Mark Antalya AVM de çocukların iade ve değişim işleri vardı otoparkta TRUGO şarj istasyonu boş görünce şarja bağladım işimiz bitinceye kadar piller %30 dan %80’a kadar doldu ve 24,19 KWH elektrik için 193,28 TL ödedim. Aracı hiç %100 şarj etme imkanım olmadı,  araç pilleri yaklaşık olarak 550-600 TL ye dolacak gibi (7,99 TL/KWH) görünüyor. Tam dolu piller ile yol bilgisayarı 447 km öngörüyor bu mesafe yol durumuna ve kullanım tarzınıza göre değişiyor. Araç ortalama kullanımımda 100 km de 14,5 KWh elektrik tüketiyor.

Şehirlerarası soğuk asfalt yollarda sadece arka tekerleklerden asfalt sesi gelmesi inanılmaz bir sessizlik ve konfor sağlıyor. Benzinli veya dizel araç motor sesi olmadan araç kullanmak daha keyifliymiş ama yüksek devirdeki motor homurtu sesinin de ayrı bir cazibesi varmış.

Sonuç olarak araç ben ve aile fertleri tarafından çok beğenildi, aracı mart ayında BMW çalışanlarına 1700000 TL ye ve 6 ay satmamak şartıyla vermeyi önermiş. Fiyatına bir şey diyemeyeceğim ama alma imkânım olsa özellikleri itibari ile alınabilecek bir araç. Evin tek aracı olarak iyi ama sadece şehir içi için düşünüldüğünde ikinci araç olarak bir tık büyük.

Bu deneyimi yaşamamı sağlayan kayın biraderim Süleyman’a ve Kosifler oto Antalya şubesine teşekkür ederim.

20240808_191037.jpg

20240808_191201.jpg

20240808_191125.jpg

20240808_213745.jpg

IMG-20240812-WA0032.jpg

20240808_191125.jpg

20240808_200339.jpg

20240808_200324.jpg

IMG-20240812-WA0048.jpg

IMG-20240812-WA0074.jpg

IMG-20240812-WA0017.jpg

IMG-20240812-WA0019.jpg

IMG-20240812-WA0005.jpg

IMG-20240812-WA0047.jpg

IMG-20240812-WA0057.jpg

IMG-20240812-WA0050.jpg

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 17
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Aynı güzergahlarda gezmişiz Hocam, kim bilir belkide denk gelmişizdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Aynı güzergahlarda gezmişiz Hocam, kim bilir belkide denk gelmişizdir.

kırmızı 07 plakalı bir tuscon hatırlıyorum gece dönüş yolunda, kırmızı ışıkta gelemeyip sonra gelip taciz ediyordu. 58 plaka 2008 hatırlamıyorum.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Metin Uzunoğlu yazdı:

kırmızı 07 plakalı bir tuscon hatırlıyorum gece dönüş yolunda, kırmızı ışıkta gelemeyip sonra gelip taciz ediyordu. 58 plaka 2008 hatırlamıyorum.  

Tacizciler çok hocam, 4unde patara taraflarında idim 5inden sonra merkezdeydim, belki tarihler farklıdır. Güzel deneyim olmuş size hocam 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

14,5 kwh karma kullanım için güzel değerler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hocam, şarj %5'e düşünce neler hissettiniz :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

14,5 kwh karma kullanım için güzel değerler

Onu senin için yazmıştım zaten, bence de güzel değer. 

Selçuk Bakış yazdı:

Hocam, şarj %5'e düşünce neler hissettiniz :crazy:

Otogara giderken rampada telefonun %5 gösterirken aniden bitemesi gibi olacak diye ödüm koptu.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Onu senin için yazmıştım zaten, bence de güzel değer. 

Otogara giderken rampada telefonun %5 gösterirken aniden bitemesi gibi olacak diye ödüm koptu.

 

geçen köyde ilçeye inip çıktım. Bilgisayarda 14kwh/100km ortalama yakmışım

 

Araç ekranında benzinle 5,5lt/100km

 

motor %30 verim ortalamasıyla çalışsa, 5,5x0,3x35x10^6 = 57.750.000 joule

57.750.000/3.600.000 = 16kwh çıkıyor. demekki motor daha düşük verim ortalamasıyla çalışmış.

 

içten yanmalı motorlar sabit devirde ve yükte çalışmadıktan sonra çok verimsiz gerçekten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

geçen köyde ilçeye inip çıktım. Bilgisayarda 14kwh/100km ortalama yakmışım.

O zaman bmw o kütle ve 5 kişi ile çok iyi yani az yakmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Çok beğendiğim bir araç. Bu araç için beni sürekli aramışlardı. Biz Batuhan beyle görüşmüştük Kosifler Otodan. 2600 gibi bir fiyata bıraktılar, ancak benim Tiguan’a 1350 gibi ölü fiyat verdiler. 1700 iyiymiş. Süleyman Beyle görüşsek mi? :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Kayınbirader zehiri vermiş. :) Elektrikli araç başka birşeymiş. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Çok beğendiğim bir araç. Bu araç için beni sürekli aramışlardı. Biz Batuhan beyle görüşmüştük Kosifler Otodan. 2600 gibi bir fiyata bıraktılar, ancak benim Tiguan’a 1350 gibi ölü fiyat verdiler. 1700 iyiymiş. Süleyman Beyle görüşsek mi? :)

Hanımda aynı düşünüyor nasipten ötesi yokmuş...

Erdoğan Temur yazdı:

Kayınbirader zehiri vermiş. :) Elektrikli araç başka birşeymiş. 

 

Zaten elektrikli araç düşünüyorum ama evin ikinci aracı olarak ve B segmenti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Zaten elektrikli araç düşünüyorum ama evin ikinci aracı olarak ve B segmenti

 

6001km de Kona verelim :)

 

 

20240823_155359.jpg

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Yazmayı unutmuşum bölgesel aydınlatmalı led farları çok iyi çalışıyordu araç uzunlar yanıyorken öndeki aracın olduğu bölgeyi kapatıyordu. Keskin virajları dönerken aydınlatma bölgeleri yarda belli oluyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...