Çağatay Özsoy 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Merhaba Arkadaşlar, 2017 Model 1.6 makyajlı dizel qashqai sahibiyim, cumartesi günü hanım eve giderken ışıklarda araç boşta beklerken araba stop ediyor (star stop zaten kapalıydı bende). Neyse vites kilitlenmediğinden kenara çekmişler iterek, geldim baktım araç Sistem Hatası diyor ama hiç marş almıyor, aküyü söktüm taktım vs değişiklik olmadı, yakın civardan tamirci çağırdık arızasına bakacak oldu ama araç beyni ile iletişim kuramadı. Çekici ile Nissan yetkili servisine çektirdim, dün aradılar EMU yanmış görünüyor diyorlar, böyle birşey olabilir mi? durup dururken araç beyninin yandığını gördünüz mü hiç? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Geçmiş olsun öncelikle, Araçta yapılan bir işlem oldu mu daha önce? Yakın zamanda özellikle motor bölümünün yıkanması (araç yıkaması da olabilir, bazı araçlarda beyin çamurluk içinde vs oluyor) Araç çalışırken elektriksel bir problem olduysa bu mümkün. Klimanın devreye girip çıkması gibi. Start stop olan araçlarda alternatör problemi de daha olası. Bence önce sigortaların hepsini kontrol ettirin (motor içi ve iç kabinde vs nerede varsa hepsi) Sigorta atınca veya bir kısadevre vs olunca bazı modüllere (beyinlere) erişim sağlayamıyorsunuz. Herşey sağlam dahi olsa modül resetleme yapıyorsunuz yazılımdan önce, sonra düzeliyor 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Geçmiş olsun. Maslak Esem Elektronik ile bir görüşün. 2 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 20 Ağustos Yazar Paylaş 20 Ağustos Ü.Emre Kartal yazdı: Geçmiş olsun öncelikle, Araçta yapılan bir işlem oldu mu daha önce? Yakın zamanda özellikle motor bölümünün yıkanması (araç yıkaması da olabilir, bazı araçlarda beyin çamurluk içinde vs oluyor) Araç çalışırken elektriksel bir problem olduysa bu mümkün. Klimanın devreye girip çıkması gibi. Start stop olan araçlarda alternatör problemi de daha olası. Bence önce sigortaların hepsini kontrol ettirin (motor içi ve iç kabinde vs nerede varsa hepsi) Sigorta atınca veya bir kısadevre vs olunca bazı modüllere (beyinlere) erişim sağlayamıyorsunuz. Herşey sağlam dahi olsa modül resetleme yapıyorsunuz yazılımdan önce, sonra düzeliyor Yok yıkama yapılmadı, geçen sene EGR valf temizliği yaptırmıştım, o sırada EMU yu ne görmemişti yada başka birşeydi ama soketlerle biraz uğraşmışlardı, benden ondan şüphelendim not yazdım ustaya dün yok kontrol ettik beyin yanmış diyorlar, sigortalardan da yapar ama ölçtük elektrik geliyor diyorlar. Modül resetlemeyi bilmiyordum Tamer Topaç yazdı: Geçmiş olsun. Maslak Esem Elektronik ile bir görüşün. özel servis ikinci planda çünkü güvenim hiç yok, servise bile güvenmiyorumda da neyse. başında bekleyecek zamanımda yok Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Çağatay Özsoy yazdı: özel servis ikinci planda çünkü güvenim hiç yok, servise bile güvenmiyorumda da neyse. başında bekleyecek zamanımda yok Yetkili servis uğraşmaz onların bildiği tek çözüm değiştirelim gitsin. Yerinizde olsam Tamer abinin dediği yere götürürüm. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Mehmet Dagdeviren yazdı: Yetkili servis uğraşmaz onların bildiği tek çözüm değiştirelim gitsin. Yerinizde olsam Tamer abinin dediği yere götürürüm. Katılıyorum, 4'te1 fiyatına falan gelecektir. Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 20 Ağustos Yazar Paylaş 20 Ağustos Birde şimdi Emu mu yandi mi gerçekten belli değil, gerçekten yandiysa çekici ile aldırıp götürmem lazim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Çağatay Özsoy yazdı: yakın civardan tamirci çağırdık arızasına bakacak oldu ama araç beyni ile iletişim kuramadı. akü bitikse de kuramaz, elindeki cihaz yetersiz ise de kuramaz, canı istemez kuramaz, beyinci lazım aübiii de demiş olabilir kuramaz. bence önce iyi bir usta i,le dosdoğru ilk teşhise ulaşın. beyin beyin diye gezenlerin %90 nı bambaşka arıza çıkmıştır. %10 da olabilir o şans işi 1 2 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Durup dururken yanmaz, beyne giden hatlarda illa bir kontrol devresi yoksa kendi içinde koruması o yoksa bile bir sigortası vardır. İçine su alıp kısa devre olmadığı sürece bozulacak elektronik değiller. Servis araç üzerinden beyne ulaşmaya çalıştıysa hata yapmış. Şüpheli beyinse dışarı alıp erişime öyle bakılmalıydı. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Ecu araç üstünde en son bozulacak parçadır. Biraz çaba ister. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Hasan Karabekiroglu yazdı: Servis araç üzerinden beyne ulaşmaya çalıştıysa hata yapmış. Şüpheli beyinse dışarı alıp erişime öyle bakılmalıydı. lakin servislerde obd harici bağlantı cihazı olmaz harici masada 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Araçlarda çok çok basit bir ölçüm var ve elektronik hakkında hızlı ön teşhis yapılır da bilen yok. Can-bus uçları bulunur obd portunda. Kutup başı sökük halde iken 60ohm görülmeli. Kontak açık iken ise can high 2.5volt üstünde, can low 2.5volt altında değişken gerilim ölçülmelidir. Hem ecular arası haberleşme hem de olası çalışmayan ecu veya kablo kırığı hakkında %90’lık teşhis yapılır. 8 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Servet Aydın yazdı: %90’lık teşhis yapılır. 5000 tl bu teşhis 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: 5000 tl bu teşhis Yani sektörü mü değişeyim? 9 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Servet Aydın yazdı: Yani sektörü mü değişeyim? Fiyatlar japon yeni olacaksa veya ödemeyi incirle yapabilecek miyim mesela🙄 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Ü.Emre Kartal yazdı: Fiyatlar japon yeni olacaksa veya ödemeyi incirle yapabilecek miyim mesela🙄 Yaradan bana yuro ya kulum dedi😁 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Servet Aydın yazdı: Yani sektörü mü değişeyim? duvarları siyah boyalı, tavanından borular geçen tek arabalık tükkanla bir de elenktrinki kepeng fotosu koy instaya, randevu ile para sayma makinesine balya atarsın Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 21 Ağustos Yazar Paylaş 21 Ağustos Nissan arıza tespiti 8500TL, asıl ustaları izindeymiş haftaya belli olacak. Çağlar Bayur yazdı: akü bitikse de kuramaz, elindeki cihaz yetersiz ise de kuramaz, canı istemez kuramaz, beyinci lazım aübiii de demiş olabilir kuramaz. bence önce iyi bir usta i,le dosdoğru ilk teşhise ulaşın. beyin beyin diye gezenlerin %90 nı bambaşka arıza çıkmıştır. %10 da olabilir o şans işi bende öyle düşünüyordum o nednele açtım konuyu, tecrübenle bilgi verdiğin için tşk ederim. Servet Aydın yazdı: Araçlarda çok çok basit bir ölçüm var ve elektronik hakkında hızlı ön teşhis yapılır da bilen yok. Can-bus uçları bulunur obd portunda. Kutup başı sökük halde iken 60ohm görülmeli. Kontak açık iken ise can high 2.5volt üstünde, can low 2.5volt altında değişken gerilim ölçülmelidir. Hem ecular arası haberleşme hem de olası çalışmayan ecu veya kablo kırığı hakkında %90’lık teşhis yapılır. Haftaya usta gelipte yine Ecu yanık derse fikir olarak söylerim, olmadı başka yere götüreceğim Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Ağustos Paylaş 21 Ağustos Çağatay Özsoy yazdı: Haftaya usta gelipte yine Ecu yanık derse fikir olarak söylerim, olmadı başka yere götüreceğim Ustaya böyle de ölçü aleti ile kovalar çok biliyon diye 2 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 21 Ağustos Paylaş 21 Ağustos İstanbul'da Atum oto elektronik diye küçük bir işletmeyi yıllardır takip ederim, Renault araçları elektrik elektronik arızası onarımı konularında paylaşım yapar. Sanayi esnafının bakmadığı uğraşmadığı işleri geri çevirmez uğraşır yapar. Kendisiyle birkaç kez telefonda eski aracıma yapacağım yenilemelerle ilgili fikir almak için aramıştım da. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 21 Ağustos Paylaş 21 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: harici masada Şart. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 4 Eylül Yazar Paylaş 4 Eylül Sıkıntı termostattan çıktı; termostat hatalı ölçüm sonucu fanı kilitlemiş, fanda ana sigortayı attırmış. EMU sıkıntı yok, termostat, radyatör, fan, sigorta kutusu vs değişti, 34bin çıktık 1 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Eylül Paylaş 4 Eylül Çağatay Özsoy yazdı: Sıkıntı termostattan çıktı; termostat hatalı ölçüm sonucu fanı kilitlemiş, fanda ana sigortayı attırmış. EMU sıkıntı yok, termostat, radyatör, fan, sigorta kutusu vs değişti, 34bin çıktık Tespiti kim yaptı.. Neden o kadar şey değişti ? 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 4 Eylül Paylaş 4 Eylül Ana sigorta dediğiniz şey kaza halinde aracın elektriğini kesen şey mi? Çok enteresan Yorum bağlantısı
Recommended Posts