Tansu Kalafatoğlu 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Motor japon markaların da desteğiyle ortak üretilmeye çalışıyor. Sadece benzinle çalışmayacak. Farklı yakıt alternatifleri olacak. Öncelikle 2.5 atkinson motorların yerine gelecek bu motor daha kısa strok uzunluğuna sahip olacak. Büyük olasılıkla elektrkli bir turboya sahip olacak. 1.8 yerine gelecek motor aynısının turbosuzu olabilir. Ama 1.5 rav4 varken kim alır corolla cross’u 2027’ye yetiştirilmeye çalışılıyor. Bu haberi neden yazdım. Çünkü otomobil haberlerinde pil ve menzil konusundan çok sıkılıyorum. Mekanik geliştirme haberleri çok az geliyor artık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos elektrikli olursa ona kompresör denir, e-komp dersek havalı da olur.strok kısa ise çalışma devri yüksek tasarlanmış olmalı, bol gürültü de eşlik eder., oto haberlerinde mersonun içten yanmalı motor yatırımları var çok da eğlenceli Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: Mekanik geliştirme haberleri çok az geliyor artık. Mekanik geliştirme derken şanzıman koyacaklar mı 😈 5 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Yaris cross da kullanılan 1.5 mi yoksa turbolu yeni icat mi? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ağustos Yazar Paylaş 17 Ağustos (düzenlendi) Süleyman Can yazdı: Yaris cross da kullanılan 1.5 mi yoksa turbolu yeni icat mi? yok. Yeni bambaşka bir motor @Çağlar Bayur tabi hemen kafa eskiye gidiyor. Kısa strok? Yüksek devir düşen torku elektrik motoru takviye edecek. Bunun için devir yükseltmeye gerek yok. Kısa strok ile sabit devir civarında verim artırma işleri var. O tarz yani. Hava girişleri falan epey değişecekmiş. Galiba ozondan çekecekler havayı @Metin Akbal 17 Ağustos tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: kafa eskiye gidiyor fizik kanunu 1 milyon yıldır var, formülde eski yeni olmaz, geniş piston ile büyük subap yüzeyi hedeflenmiş olabilir, emiş te oynaşmalar olacak ise orada lazım alur, kısa strok ile, uzuna göre aynı devirde, biyele misli yük biner, o tasarımcının tercihi, uzun strok ta aynı hacimde kol kırar, kıasda biyel kırar (teknik risk hesabında) hava giriş tasarımları 1990 lardan beri var, bizde pek mevzu olmaz, mesela honda 1000cc den 100 ps almıştı 1985 tasarımında, atmosferik vesile ileatkinson denen çevrim de 1960 lardan beri var. teknikte sene önemsizdir, verim(ömür ile birlikte) önemlidir mesela wankel faciası, verimi aldılar ömrü alamadı tasarımcılar. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos favorim ricardo nun çalkantılı kafa motoru Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: Büyük olasılıkla elektrkli bir turboya sahip olacak. Servet denedi bunu hondada.. verimli olmuyor 2 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ağustos Yazar Paylaş 17 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: fizik kanunu 1 milyon yıldır var, formülde eski yeni olmaz, geniş piston ile büyük subap yüzeyi hedeflenmiş olabilir, emiş te oynaşmalar olacak ise orada lazım alur, kısa strok ile, uzuna göre aynı devirde, biyele misli yük biner, o tasarımcının tercihi, uzun strok ta aynı hacimde kol kırar, kıasda biyel kırar (teknik risk hesabında) hava giriş tasarımları 1990 lardan beri var, bizde pek mevzu olmaz, mesela honda 1000cc den 100 ps almıştı 1985 tasarımında, atmosferik vesile ileatkinson denen çevrim de 1960 lardan beri var. teknikte sene önemsizdir, verim(ömür ile birlikte) önemlidir mesela wankel faciası, verimi aldılar ömrü alamadı tasarımcılar. Motor aynı zamanda alternatif yakıtları da yakabilecekmiş. 3-4 sene sonra fiyasko mu yoksa teknoloji mi göreceğiz. Belki de en son, içten yanmalılar bitti arkadaşlar diyebilirler. Hidrojenli mirai bitti. Hidrojen şu an ticaride iyi. Binekte olmuyor. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: fizik kanunu 1 milyon yıldır var, formülde eski yeni olmaz, geniş piston ile büyük subap yüzeyi hedeflenmiş olabilir, emiş te oynaşmalar olacak ise orada lazım alur, kısa strok ile, uzuna göre aynı devirde, biyele misli yük biner, o tasarımcının tercihi, uzun strok ta aynı hacimde kol kırar, kıasda biyel kırar (teknik risk hesabında) hava giriş tasarımları 1990 lardan beri var, bizde pek mevzu olmaz, mesela honda 1000cc den 100 ps almıştı 1985 tasarımında, atmosferik vesile ileatkinson denen çevrim de 1960 lardan beri var. teknikte sene önemsizdir, verim(ömür ile birlikte) önemlidir mesela wankel faciası, verimi aldılar ömrü alamadı tasarımcılar. Bmwnin sıralı 6 larda kullandığı (90 2000 ler) tasarım değil mi kısa strok geniş çap (kaba tabirle) Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: yok. Yeni bambaşka bir motor @Çağlar Bayur tabi hemen kafa eskiye gidiyor. Kısa strok? Yüksek devir düşen torku elektrik motoru takviye edecek. Bunun için devir yükseltmeye gerek yok. Kısa strok ile sabit devir civarında verim artırma işleri var. O tarz yani. Hava girişleri falan epey değişecekmiş. Galiba ozondan çekecekler havayı @Metin Akbal 1. sorunun cevabı belli değil. 2. Sorum tekere aktarmayı nasıl sağlayacaklar 😁 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos 2027 de çinliler 1000 km menzil görmüş olur elektriklide. Toyota'ya başarılar diliyorum 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos İlkay Başaran yazdı: Bmwnin sıralı 6 larda kullandığı (90 2000 ler) tasarım değil mi kısa strok geniş çap (kaba tabirle) kare motordu galibe öyle derler piston capı ile strok aynı olunca Metin Akbal yazdı: tekere aktarmayı nasıl sağlayacaklar türkiş yutubrlar ona da bir çare bulurlar Tansu Kalafatoğlu yazdı: fiyasko mu yoksa teknoloji mi göreceğiz. gelişim gelişimdir, ben 600 kg araba tasarlayacak olanı bekliyorum, herşey dahil, oyuncak olmayan. 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ağustos Yazar Paylaş 17 Ağustos Metin Akbal yazdı: tekere aktarmayı nasıl sağlayacaklar 😁 sorunsuz 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos 5 tane dpf opf ne varsa arka arkaya tampona kadar taksınlar, yanık motor yağı ayçiçek, hidrolik yağı falan yakan ve sıfır dumanla giden motor üretsinler, yoksa bu millet kara düzen 1.9 a geri dönecek bir süre sonra. 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos Yazar Paylaş 20 Ağustos Bu arada 2.0 turbo benzinli de geliyor. 600 beygirlik motor kısa zamanda piyasaya sürülecek 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: 2.0 turbo benzinli hesap bilgileri kontrol edilsin çalınmış olmasın? neler görüyoruz 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos Yazar Paylaş 20 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: hesap bilgileri kontrol edilsin çalınmış olmasın? neler görüyoruz Hesaplar boş yav. Alana hayırlı olsun 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu arada 2.0 turbo benzinli de geliyor. 600 beygirlik motor kısa zamanda piyasaya sürülecek Hem de kırmızı motor. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ağustos Paylaş 20 Ağustos egzos bile takarlar bakarsın üfff, corolla akropoviç ... 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts