İçeriğe Yönlendir

Cruze P0017 Hatası


Behlül Baş
Çözüme git Behlül Baş tarafından,

Recommended Posts

Behlül Baş

Geçen hafta arabanın komple triger setini değiştirdim. Egzantrik dişlileri ve selenoid valfleri de dahil komple değişti. Değişim öncesi ciddi çekiş problem yaşıyordum ve P0011 P0014 arızaları veriyordu OBD. Ve arabam bir süredir rölantide bile egzantrik dişlileri kaynaklı dizel gibi çalışıyordu. Ani hızlanmalarda asla gaz yemiyor özellikle alt devirler inanılmaz ölü idi. Ama bazen düzelip aşırı bir çekiş artışı yakalıyordu garip bir şekilde.

 

DTC P0011 00: Emme Eksantrik Mili Konum Sistemi Performansı

DTC P0014 00: Egzoz Eksantrik Mili Konum Sistemi Performansı

 

Komple triger setini değişince bu sorundan kurtulurum sanmıştım çünkü suçu vanoslara bağlıyordum fakat komple triger değişiminden sonra arıza bu sefer P0017 ye çevirdi ve aynı şekilde ani hızlanmalar alt devirler çok kötü. Kalkışta arabayı patina çektirmek imkansız sanki tork yok gibi :biggrin:

 

Şimdi sente ayarını yanlış yapmadığına %90 eminim çünkü arabanın çalışmasında rölanti gram sıkıntı yok tek marş sürekli. (Geçmişte sente kaçıkken araba geç çalışıyordu motor soğukken fakat rölanti yine düzgündü o yüzden yüzde 90 dedim). Bir de geçmişte kaçık senteyi düzelten ustaya geldim triger değişimi için. Opel ve Chevrolet ustası..

 

DTC P0017 00: Krank Mili Konumu - Egzoz Eksantrik Mili Konumu Mantıklı Değil

 

Bir sitede olası sebepleri şöyle buldum

 

 

P0017 Arıza Kodunun Olası Sebepleri Nelerdir?

  • - Hasarlı zamanlama zinciri veya triger kayışı
  • - Arızalı eksantrik mili veya krank mili relüktör çarkı
  • - Arızalı krank sensörü
  • - Arızalı eksantrik sensörü
  • - Gevşek kablolar veya bağlantılar
  • - Hasarlı zincir/kayış gergileri veya kılavuzları
  • - Arızalı değişken valf zamanlaması (VVT) aktüatörü
  • - Arızalı değişken valf zamanlaması (VVT)  solenoidi (yağ kontrol valfi)
  • - Arızalı ECU
  • - Düşük  motor yağı seviyesi
  • - Yanlış  motor yağı viskozitesi
  • - Tıkanmış motor yağı hatları

 

 

Şuana kadar bütün sensörleri (selenoid valfleri, MAP,MAF ve eksantrik mili konum sensörlerini) yağsız kontak temizleyici ile temizledim fakat olumlu bir sonuç alamadım. KRANK devir sensörünün yeri zor olduğu için oraya dokunamadım tabiki.

 

Sırada elektrik kablolarını kontrol ettirmek var elektrikçiye. Arıza tespiti için hangi sıradan gitmem lazım :(  Tıkanmış yağ kanalı meselesi korkutuyor. Tıkanmış bir kanal varsa motor sökülmeden halledilme şansı var mı katkılarla?

 

Yardım ve fikirlerinizi bekliyorum. Gelişme kaydettikçe konuyu güncelleyeceğim

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

ecotec motorlarda özellikle krank sorunu çok duymuştum. Olabilir mi acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur

listedeki herşey değişti ama sonuçta hiçbir şey değişmedi ise, egzantrik mil kafaları dönmüş olmasın? mekanik problemdir yeni parça ile yan yana konarak göz kontrolü ile tespit edilir. , sente ayarı yaparsınız ama hala devam arızalarda rastlanabilir buna

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 ama hala devam arızalarda rastlanabilir buna


buradan sat kurtul anlamı çıkar ama 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


buradan sat kurtul anlamı çıkar ama 

lastikte diş kalmayınca  yakmıyoruz arabaları...yeni lastik almayı dene mesela

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

lastikte diş kalmayınca  yakmıyoruz arabaları...yeni lastik almayı dene mesela


arkadaş satmasın zaten. Usta eller de sorun çözülür de mesaj çok karamsar yani :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

acısız tedavi olmaz, tek seferde doğru tamirat önemli, yara bandını 3 e kadar sayıp 2 de çekersin mesela...

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Çağlar Bayur yazdı:

acısız tedavi olmaz, tek seferde doğru tamirat önemli, yara bandını 3 e kadar sayıp 2 de çekersin mesela...

Abi mesaj kutun dolu sanırım, mesaj gönderemedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

buraya yazınız bilgi paylaştıkça çoğalır biz de öğreniriz

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Tayfun Aydın yazdı:

ecotec motorlarda özellikle krank sorunu çok duymuştum. Olabilir mi acaba?

Evet hocam onu ben de duymuştum fakat krank sensörüne ulaşım hızlı olmadığı için henüz oraya ellemedim.

 

Ali Darbaz yazdı:

 

O zaman Ali abi elektrik kablolarında sorun yoksa sırasıyla egzantrik konum sensörü krank sensörü diye gideyim. Benim kafamı karıştıran mesele arada bir düzelmesi eskisi gibi çekişin geri gelmesi. Bazen de işte böyle boğuluyor. Bozuk sensör bir çalışıp bir çalışmama yapıyorsa evet sensörlerden olma ihtimali yüksek

 

Çağlar Bayur yazdı:

listedeki herşey değişti ama sonuçta hiçbir şey değişmedi ise, egzantrik mil kafaları dönmüş olmasın? mekanik problemdir yeni parça ile yan yana konarak göz kontrolü ile tespit edilir. , sente ayarı yaparsınız ama hala devam arızalarda rastlanabilir buna

 

Çağlar abi mekanik bir probleme pek ihtimal vermedim arada bir düzeldiği için bazen çok iyi çektiği için ama bu da aklımda olsun. Listedeki her şey değişmedi. Triger mekanizmasındaki her şey değişti ama egzantrik mili konum sensörleri (sadece temizlendi) ve krank devir sensörü değişmedi.

 

Bu hafta halledeceğim inşallah ona göre konuyu güncelleyeceğim.. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Behlül Baş
(düzenlendi)

Bugün usta motoru söküp yeniden baktı senteye ve dediğine göre egzoz vanosu yüzünden bir diş atlamış araba. (Sıfır parçaya bahane buldu yani)Tekrar senteye aldım yaptım dedi ama gram değişiklik yok. Hata kodu da öyle duruyor.

 

İşin ilginç yanı dediğim gibi bazen düzeliyor ve asla bozulmuyor. Şöyle ki eğer ilk çalıştığında performans düzelmişse bir daha stop edene kadar asla bozulmuyor ve süper bir performans sergiliyor (eskiden olduğu gibi)

 

Ama eğer ilk çalıştırmada performansı düşük bir şekilde çalıştıysa hiçbir şekilde düzelmiyor. 

Motor performansı düzgünken rölantide daha daha sarsıntısız çalışıyor ve rölantideki yükü yüzde 33-35 civarı oluyor.

 

Eğer kötü performansta çalıştıysa rölantide yükü 43-44 civarı oluyor ve aynı zamanda emme manifoldu mutlak basıncı da 40-41 kpa ya çıkıyor 
 

Bu durum hiç şaşmadı. Valla bir şey anlamadım bu işten.
 

En sonunda yetkili servise gideceğim sanırım

 

IMG_9406.png

tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
  • Çözüm
Behlül Baş
(düzenlendi)

Aylar sonra konuya güncelleme getireyim.

 

P0017 arızasının sebebi SENTE kaçıklığıymış. Defalarca sentesini kontrol ettim diyen usta senteyi kaçık yapmış bugün araba düzeldi canavar oldu maşallah. Bu arada ağustosta triger seti değişimi yaptıktan (Kayseri’de) sonra bu arıza ilk defa ortaya çıkmıştı. Bu ay motor Rektefiye gördü. Şuan Diyarbakırda olduğum için farklı bir usta motoru topladı o da kaçık toplamış 😃 Ve bunlar sanayideki en iyi Opel ustalarından yani.. 
 

 

P0017de egzoz tarafı egzantrik mili kaçıktı 5-6 kez denemeden sonra tam oldu. Unutulmamalıdır ki sente tam olduğunda egzantrik millerinin arkasına yerleştirilen kitleme aparatı rahatça girip çıkabilmeli aksi taktirde sente kaçık demektir.

 

P0016’da ise emme tarafı kaçık demektir. 
 

Bu iki arıza kodundan birini verdiğinde parça değişimine gitmeden önce ilk bakılacak yer sentedir.
 

Belki ileride birilerine faydalı olur. İyi forumlar ☺️

tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile gün geçmiyorki sorun yok bakıldı denen yere geri dönüp ısrarla önce mekaniği kontrol ettirmeden elektroniğe dalınmamalı, obd den okunan her rakama bir elektronik arıza uydurmamamlı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile gün geçmiyorki sorun yok bakıldı denen yere geri dönüp ısrarla önce mekaniği kontrol ettirmeden elektroniğe dalınmamalı, obd den okunan her rakama bir elektronik arıza uydurmamamlı

Bizim meslektede bu hep oluyor 🙂.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile gün geçmiyorki sorun yok bakıldı denen yere geri dönüp ısrarla önce mekaniği kontrol ettirmeden elektroniğe dalınmamalı, obd den okunan her rakama bir elektronik arıza uydurmamamlı


Kesinlikle Çağlar abi durduk yere elektrik arızası da saçma olurdu zaten. Ben artık beyine bile baktırmayı düşünmüştüm. İş bilmeyen ustalar başımıza neler açacaktı.

 

Başka bir mesele de diğer değişken sübap zamanlamalı motorlar da öyle mi tam bilmiyorum ama bu A16XER motorlarda birkaç diş sente kaçık olsa da araba normal çalışıyor rölantide de gayet normal stabil ama performans düşük oluyor araba gitmiyor.

 

Usta da bakıyor diyor ki senteyi kaşık yapmış olsam araba böyle saat gibi çalışır mı diyor 😀😀 Bir kere daha bakmaktan kaçıyor. Milim fark performansa etki ediyor. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...