İçeriğe Yönlendir

Focus1 2.0 Araç Kapalıyken Akan Sıvı ve Gelen Çıt Sesi


Hasan Düzenli

Recommended Posts

Hasan Düzenli

Merhabalar, focus1 2.0 aracım bundan 1 ay önce park halinde motor suyu tamamen boşalttı. Alt kapak çatlamış ve yenisi taktırıp yeni bir atifiriz koyuldu.(opet kırmızı) 2 gün sıkıntısızken uzun yola çıkacağım için her gün park halindeyken arabanın altını kontrol ettim ve yerde avuç içi kadar bir sıvı olduğunu farkedince yola çıkmadan tekrar ustaya götürdüm. Plastik bir parça değiştirdi, antifirizden az miktarda kaçırdığını korkulacak bişey olmadığını hatta değiştirmesek bile yola çıkabileceğimi söyledi, yinede değiştirdi. 1 hafta boyunca herhangi bir kaçakla karşılaşmadım. Ancak daha sonra yine aynı şekilde kaçak olduğunu farkettim bu sefer tam damlarken yakaladım, telefonla da çektim. Ayrıca eğilip Çekerken çıt çıt sesi geldiğini de duydum. (Kapıyı açıp bişey bırakıp kapamıştım bu sesi duymadan önce, bununla alakalı mı bilmiyorum.) bu arada araba 2 gündür kapıda yatıyor, hiçbir şekilde çalışmadı. Hem bu kaçak durumu hemde çıt çıt sesi için sizden görüş bekliyorum. Daha önceden yaşayan oldu mu? Haftasonu da çalışıyorum ve izin alamadım 2 gün sonra tekrar iş çıkışı 350 km yol gideceğim o yüzden buraya yazmak istedim. Eklediğim fotoğraftaki yerden geliyor. Ustam görmeden bişey diyemem diyip duruyor. 

IMG_6527.jpeg

Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Çağlar Bayur yazdı:

ses metalin soğuma sesi olabilir mi

Çağlar bey, dediğim gibi araba 2 gündür kontak açmıyor. Yani yerinden bile kımıldamadı. Tabi buna rağmen ısınma olup soğuma mümkünse bilemeyeceğim. Video yüklemeye çalıştım ancak sisteme yükleyemedim. Çakmak sesinin daha hafifi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çalışmayan bekleyen motordan ses gelmez tabii yok onu eledik

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Çağlar Bayur yazdı:

çalışmayan bekleyen motordan ses gelmez tabii yok onu eledik

Siz sorunca aracı çalıştırmaya gittim. 5 dk çalıştı rölantide. Çalışmasında veya sesinde herhangi bir sorun olmadı. Çıt sesini bu sefer almadım. Stop ettikten sonra klasik soğuma çıtırtıları haricinde bir seste duymadım. Ama ilk farkettiğim an  gelen çıt sesine de eminim. Etrafım sessizken gayet araçtan geldiğini anladım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fotoğraf alttan çekilmiş galiba.. 

ve su muhafaada görünüyor.. Oraya nereden geldiği önemli.

Şüpheli yerlere balata spreyi sıkın, temizlensin kurusun.. Suyun çıkış yerini bulun. 

Sese yorum yapamıyorum. Röle sesi değilse önemli bir şey değildir. 

Tekrar duyarsanız motor bölgesindeki sigorta kutusuna odaklanın. 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fotoğraf alttan çekilmiş galiba.. 

ve su muhafaada görünüyor.. Oraya nereden geldiği önemli.

Şüpheli yerlere balata spreyi sıkın, temizlensin kurusun.. Suyun çıkış yerini bulun. 

Sese yorum yapamıyorum. Röle sesi değilse önemli bir şey değildir. 

Tekrar duyarsanız motor bölgesindeki sigorta kutusuna odaklanın. 

 

 

Teşekkür ederim. Hareket halinde de bir çıt duymadım ama yinede yolu yarım gün erteleyip ustaya gideceğim. Yola çıkacakken hep bir sorun çıkıyor :) 1000 km önce yağ 2.çizgideyken şimdi 1.çizgiye gerilemiş ortalama 1 lt yakın. En iyisi ustaya bunları göstermeden yola çıkmamak sanırım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Düzenli yazdı:

Teşekkür ederim. Hareket halinde de bir çıt duymadım ama yinede yolu yarım gün erteleyip ustaya gideceğim. Yola çıkacakken hep bir sorun çıkıyor :) 1000 km önce yağ 2.çizgideyken şimdi 1.çizgiye gerilemiş ortalama 1 lt yakın. En iyisi ustaya bunları göstermeden yola çıkmamak sanırım. 

 

Minimum ve maksimum arası 1 litredir. fazla yağ koymayın. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Hasan Düzenli yazdı:

Merhabalar, focus1 2.0 aracım bundan 1 ay önce park halinde motor suyu tamamen boşalttı. Alt kapak çatlamış ve yenisi taktırıp yeni bir atifiriz koyuldu.(opet kırmızı) 2 gün sıkıntısızken uzun yola çıkacağım için her gün park halindeyken arabanın altını kontrol ettim ve yerde avuç içi kadar bir sıvı olduğunu farkedince yola çıkmadan tekrar ustaya götürdüm. Plastik bir parça değiştirdi, antifirizden az miktarda kaçırdığını korkulacak bişey olmadığını hatta değiştirmesek bile yola çıkabileceğimi söyledi, yinede değiştirdi. 1 hafta boyunca herhangi bir kaçakla karşılaşmadım. Ancak daha sonra yine aynı şekilde kaçak olduğunu farkettim bu sefer tam damlarken yakaladım, telefonla da çektim. Ayrıca eğilip Çekerken çıt çıt sesi geldiğini de duydum. (Kapıyı açıp bişey bırakıp kapamıştım bu sesi duymadan önce, bununla alakalı mı bilmiyorum.) bu arada araba 2 gündür kapıda yatıyor, hiçbir şekilde çalışmadı. Hem bu kaçak durumu hemde çıt çıt sesi için sizden görüş bekliyorum. Daha önceden yaşayan oldu mu? Haftasonu da çalışıyorum ve izin alamadım 2 gün sonra tekrar iş çıkışı 350 km yol gideceğim o yüzden buraya yazmak istedim. Eklediğim fotoğraftaki yerden geliyor. Ustam görmeden bişey diyemem diyip duruyor. 

IMG_6527.jpeg

Maalesef ustaya gidemeden araç park halindeyken(park ettikten 2 saate yakın bi süre sonra olmuş) tekrar motor suyunun hepsini boşalttı. Bu sefer alt kapak değil de yeni taktırdığım plastiğin tapası çıkmış. Ya usta tam bağlayamadı ya da basınçla alakalı bir problem var sanırım? O yüzden konu güncel… Bu durumu yaşayan var mı? Üst kapak contasından da korkmaya başladım. 1 ay arayla böyle bişey tesadüf olur mu bilemedim. Farklı kapaklardan kaynaklı olsa da sonuç aynı. Şimdiye kadar hararet vs sorunu hiç yaşamadım. Fanım olması gereken sürede çalışıyor. Yürüyeninde de bir problem hissetmedim hiç. (Bir de focus1’e yine kırmızı mı koydurayım?) fotoğraf yükledim. 

IMG_6653.jpeg

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Hasan Düzenli yazdı:

antifirizden az miktarda kaçırdığını korkulacak bişey olmadığını hatta değiştirmesek bile yola çıkabileceğimi söyledi, yinede değiştirdi. 

 

Püf noktası burası. Borulara plastik kelepçe de atılmış. Ustayı değiştirin bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Koray Demir yazdı:

Püf noktası burası. Borulara plastik kelepçe de atılmış. Ustayı değiştirin bence. 

Ustam yarım saat önce aracın olduğu yere gelip baktı. Yine büyük bi problem olmadığını söyledi :rolleyes: Başka bişeye zarar vermemiş. Bu sefer fotoğraftaki plastik boruyu metal bir boruyla değiştirelim dedi. Plastik boruyu Ford yedek parçacıdan almıştık ama bu uygun metali sanırım kendileri ayarlayacakmış. Kafam iyice allak bullak oldu. 1.5 senedir aynı ustaya gidiyorum bir sorun oluşmamıştı ama şimdi ne yapacağımı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Hasan Düzenli yazdı:

Ustam yarım saat önce aracın olduğu yere gelip baktı. Yine büyük bi problem olmadığını söyledi :rolleyes: Başka bişeye zarar vermemiş. Bu sefer fotoğraftaki plastik boruyu metal bir boruyla değiştirelim dedi. Plastik boruyu Ford yedek parçacıdan almıştık ama bu uygun metali sanırım kendileri ayarlayacakmış. Kafam iyice allak bullak oldu. 1.5 senedir aynı ustaya gidiyorum bir sorun oluşmamıştı ama şimdi ne yapacağımı bilmiyorum.

Aracın üzerindeki dışında metal parça gibi bir şey kullanmayın. 

 

Plastik parça olası bir durumda sigorta görevi görür oradan basıncı boşaltır, metale dönerseniz daha kritik bir yerden bu basıncı bırakır canınız yanar 🙂

 

Araçta bir sorun var ve hep tek parça bazlı çözülmeye çalışılmış, bunun sonu gelmez. Komple kontrol edilip gereği yapılmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aracın üzerindeki dışında metal parça gibi bir şey kullanmayın. 

 

Plastik parça olası bir durumda sigorta görevi görür oradan basıncı boşaltır, metale dönerseniz daha kritik bir yerden bu basıncı bırakır canınız yanar 🙂

 

Araçta bir sorun var ve hep tek parça bazlı çözülmeye çalışılmış, bunun sonu gelmez. Komple kontrol edilip gereği yapılmalı

baska ustaya gitmem farz oldu. tegekkür ederim. bu arada antifiriz seçimi için öneriniz var mi? 3 ustayla görüstüm ustalar bile kararsiz kalyor. Hep kirmizi kullandik. özelliklerine bakarak 21 yasinda ki araca mavi koymami önerir misiniz? bu kaçaklarin bununla da ilgisi olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İçindeki antifriz kırmızı ise kırmızı devam edilir. Organik inorganik ayrımına dikkat edin yeter.

 

O boru orijinal mi değişti daha önce.

Silindir kapak testi yapan sıvılar var onla bakılmalı.

 

Conta zedelendi ise basınç veriyor olabilir. Zayıf yerleri patlatiyordur.

 

Yedek depo ve kapağı orijinal mi

O patlayan borunun metali mi varmış görmedim ben hiç 

Boruya giren hortum ve kelepçeler orjinal mi. Kelepçe faZla sıkılmaktan çatlıyor olabilir mi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Mustafa Tüfekçi yazdı:

İçindeki antifriz kırmızı ise kırmızı devam edilir. Organik inorganik ayrımına dikkat edin yeter.

 

O boru orijinal mi değişti daha önce.

Silindir kapak testi yapan sıvılar var onla bakılmalı.

 

Conta zedelendi ise basınç veriyor olabilir. Zayıf yerleri patlatiyordur.

 

Yedek depo ve kapağı orijinal mi

O patlayan borunun metali mi varmış görmedim ben hiç 

Boruya giren hortum ve kelepçeler orjinal mi. Kelepçe faZla sıkılmaktan çatlıyor olabilir mi

Bu aracı geçen yıl kuzenimden aldım, evet o da bende hep kırmızı kullandık. https://www.hepsiburada.com/opet-antifreeze-extended-life-kirmizi-antifriz-3-litre-pm-HB00000LY9QB Bu ürünü koymuştu usta en son. 
 

O hortumu Yıldırım Ford’tan aldım, orjinaldi. Silindir kapak testi sıvısına nereden ulaşabilirim? 

 

Yedek depo ve kapağı da orjinal. Yani kapağını exper ben sormadan söylemişti aracı ilk aldığımda.  
 

Kelepçelerden emin değilim. 
Patlayan borunun metali yok, kafamı karıştıran bu oldu. Pahalı bir işlem değilmiş, o yüzden onu yaptırıp hemen başka ustaya götürmeyi düşünüyorum. (Biliyorum ateşle oynuyorum ama yarın akşam aracın olduğu yere gelip yapıcak bende yanında olcam. Daha detaylı bilgi alırım. Yaptığı işlem beni gideceğim diğer ustaya sağlam götürsün yeter kafasındayım 🫤

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Çekici diye bir hizmet var geçici Tamir yerine asıl yere çekici ile götürün 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Hasan Düzenli yazdı:

baska ustaya gitmem farz oldu. tegekkür ederim. bu arada antifiriz seçimi için öneriniz var mi? 3 ustayla görüstüm ustalar bile kararsiz kalyor. Hep kirmizi kullandik. özelliklerine bakarak 21 yasinda ki araca mavi koymami önerir misiniz? bu kaçaklarin bununla da ilgisi olabilir mi?

Aracın kitapçığında sertifika ne yazıyorsa onu kullanın. Öncesinde su ile birkaç defa durulayın tortu vs kalmasın. Sonrasında saf su ile karıştırın ve doldurun. (3 litre ant. üzeri su ile tamamlansın) 

 

Aracın genel kontrole ihtiyacı var, sorun antrifriz kaynaklı değil gibi. Basınç oluşuyor ve en zayıf yeri deliyor. Siz yeniledikçe diğer zayıflar gidiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Çekici diye bir hizmet var geçici Tamir yerine asıl yere çekici ile götürün 

İş yerindeki arkadaşlarım ailem kafamı öyle bir karıştırdı ki. Tabiki ilk aklıma gelen buydu, aradığım ve referansı bol olan bir ford ustasına götürecektim ancak cumaya kadar dolu olduğunu cuma getirebileceğimi söyledi. Bu sebepten böyle bi saçma çözüm bulmuştum, haklısınız. Araba şuan bilmediğim tanıdığım olmayan bir semtte park halinde bunun da verdiği bir stres var tabi. Ustayı tekrar arayıp rica da bulundum. Salı günü gelebileceğimi söyledi. Başına gelen olursa diye sonucu buraya yazarım. Umarım büyük bir hasar yoktur.

Çağlar Bayur yazdı:

bir boru plastik ise bir sebebi vardır,

Bunu ustaya belirttim, aslında böyle bir metal parça olduğunu ve kullanıldığını iddia etti ancak emin olmadığımı belirttim. 

Yorum bağlantısı
Hasan Düzenli
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aracın kitapçığında sertifika ne yazıyorsa onu kullanın. Öncesinde su ile birkaç defa durulayın tortu vs kalmasın. Sonrasında saf su ile karıştırın ve doldurun. (3 litre ant. üzeri su ile tamamlansın) 

 

Aracın genel kontrole ihtiyacı var, sorun antrifriz kaynaklı değil gibi. Basınç oluşuyor ve en zayıf yeri deliyor. Siz yeniledikçe diğer zayıflar gidiyor

Umarım bu basınç üst kapak vs kaynaklı değildir. Aracımın çekişinde, hararetinde (müşür hatalı değilse) bir sorunum yok gerçi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Her marka model için geçerlidir de aracınızla alakalı tecrübeli bir ustaya görünün. Deneme yanılma ile çözüm maliyetli ve geçici olacaktır. Sonra aracın adı kötüye çıkıyor sorunlu diye 

Bu arada üst kapak dışında radyatöru de kontrol etmek lazım. Hiç değişmedi ise tıkalı olabilir. Tıkalı radyatör de suyun rahat devir daim yapmamasi nedeniyle basınca sebeb olup bu tarz sorunlar yaratabilir 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...