Celal Aydın 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Merhaba dostlar, Fiesta 1.4 Benzin-Lpg'li aracıma, Bir süredir soğuk motor ilk çalıştırmada yağ lambasının sönmeme sorunu nüksetmişti, gaza biraz dokunup 2000 devirleri geçince sönüyordu. Rölantide beklersem egzantrik bölgesinden şıkırtı duyuyordum, bu yüzden müşürle ilgili şüphe elendi. (Aslında panik yapmam gerekiyor farkındayım, karterde yağın olduğundan emin olduğum için rahat bir şekilde denemeler yapabildim.) Uzun yoldan dönüşte şehir içine girip ışıklarda rölantide beklediğimde, yağ lambası göz kırpıyordu. Yağda eksilme yoktu ve yağ filtresini orijinal ile değiştirdim son bakımda, değişen bir şey olmadı. Geriye tek şüpheli Yağ Pompası vardı, bismillah dedim ve bıraktım ustama. Hazır bırakmışken subapları da kontrol etmelerini istedim, rölantide dalgalanma vardı, stop etme eğilimindeydi ışıklara, kavşaklara yaklaşma anında. Gelelim yapılanlara; -Karter sökülünce süzgeç temiz çıktı, tıkalı değildi. -Yataklar kontrol edildi, herhangi bir sorun yoktu, zaten yatak sesi yoktu ilk teşhiste, motor gayet güzel çalışıyordu. -Yağ pompası orijinali ile değişti -Krank keçesi değişti -Yeni motor yağı eklendi -Yağ filtresi değişti -Yaklaşık 50 bin km önce üst kapağı subaplar ve ekipmanlarıyla beraber komple yeniletmiştim, son zamanlarda yine başa döndüm lpg yüzünden, rölanti sorunları, stop etmeler vs. Tornacı geldi, üst kapak söküldü(silindir üst kapağı değil) sentil ile subap boşlukları kontrol edildi, egzoz tarafında subapların sıkı olduğu gözlemlendi, kağıda tek tek not alıp tapetleri(kadeh ya da fincan da deniliyor) aldı ve gitti, sonra geldi tekrar topladılar egzantrik bölgesini, contasını da yenilediler. (O kısımda kaçırdığım bazı noktalar var, başından gitmiştim aracın, şimler var mıydı yok muydu bilmiyorum, tapetlere mi müdahale etti, şim mi taktı, ya da vardı da ona mı müdahale etti emin değilim, sonuç olarak subap ayarı yapıldı.) -Egzantrik keçesi değişti -Radyatör hortumları değişti -Triger setini değiştirmediler, geçtiğimiz ekimde yeni değişmişti, gerek duyulmadı. Ve sonuç; Şeytan kulağına kurşun saat gibi oldu araç. Rölanti sabit, daha yumuşak çalışıyor, herhangi bir şıkırtı sesi yok, direksiyona vuran titreşimler kaybolmuş durumda. Yağ basıncı düşük ve subaplar dengesiz çalışıyormuş, onarımdan sonra şahit oldum. Benzer sorun yaşayan arkadaşlara faydası olması dileğimle. Saygılar. 6 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Araba sıfır olmuş neredeyse, maşallah kazasız belasız. Ne kadar tuttu bunların hepsi? 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Geçmiş olsun yağ pompası diyecektim ki sorunlar hallolmuş, gülerek binin 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Çağrı Alaf yazdı: Araba sıfır olmuş neredeyse, maşallah kazasız belasız. Ne kadar tuttu bunların hepsi? Teşekkür ederim. 6000₺ Fomoco Yağ Pompası 1100₺ Motul Yağ 200₺ Yağ Filtresi 200₺ Sıvı Conta 600₺ Üst Kapak Contası (Silindir üst kapağı değil) 300₺ 2 lt Antifriz 150₺ Balata Spreyi x2 650₺ Radyatör Hortumları 300₺ Krank Keçesi 600₺ Egzantrik Keçeleri 1950₺ Tornacı (Subap Ayarı) 6000₺ İşçilik Toplam 18.000₺ tuttu. Tuzlu biraz fiyatlar, araç üç gün yattı serviste. Selçuk Bakış yazdı: Geçmiş olsun yağ pompası diyecektim ki sorunlar hallolmuş, gülerek binin Teşekkür ederim, bayağı pahalı bir parçaymış küçücük pompa 3 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Celal Aydın yazdı: Toplam 18.000₺ tuttu. Bi zamanlar bu paraya komple araba alıyorduk 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Hasan Karabekiroglu yazdı: Bi zamanlar bu paraya komple araba alıyorduk 2018 Mart ayında 24.000₺'ye Fiesta 1.4 tdci almıştım abi 2007 model. 2 Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Focus aracım motor yağı ısınıp -uzun süre tempolu sürüş ya da şehir içi dur kalk- rölantiye düşünce yağ ışığı yakıyordu. Gözü karartıp yağ pompasını değişmeye gittim. Fomoco yağ müşürü fiyatı (2022 sonları) işçilik dahil 500 liraya değişecek olunca ne kaybederiz diyip değiştirdik. Şükür sorunum çözüldü. Benzer şikayetle yağ ışığı yanan arkadaşlara not olsun 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Ersen Tapan yazdı: Geçmiş olsun . Km kaç oldu ? Teşekkürler abi. 253 bine dayandı km. 160 bin de aldım, 200 binde üst kapak revizyonuna girdi, şimdi ise bu. Lpg kaynaklı hep bu sorunlar. Lakin benzinden ettiğim kârı hesaplayınca, devede kulak kalıyor bu masraflar. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: yağ pompasına lpg mi bağlanmış? motoru kurutmasın diye Durazetec Teçnoloci. Subapları sıkan ve bozan en büyük sebep lpg abi. Ama yine de, Lpg candır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Celal Aydın yazdı: Subapları sıkan ve bozan en büyük sebep lpg subap sonuç, asıl oturma yüzeyinnde ısıyı artırır, p yüzden üst kapak rektifiyeciye gider, yoksa tek subap değişir iş biterdi 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: subap sonuç, asıl oturma yüzeyinnde ısıyı artırır, p yüzden üst kapak rektifiyeciye gider, yoksa tek subap değişir iş biterdi Bu sonuca ulaşmayı geciktirme şansımız var diye düşünüyorum. Mesela lpg bittikten sonra bir süre benzinde kullanmak 3000 devri geçmemek gibi Bunların haricinde üst kapak kaç kere revize olur onu merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Celal Aydın yazdı: üst kapak kaç kere revize olur onu merak ediyorum. genelde 2 hakkı olur , yeni ömösyonu düşüklerde 0 Celal Aydın yazdı: Bu sonuca ulaşmayı geciktirme şansımız var diye düşünüyorum. 5-6 depoda 1 depo benzinde gitmek birçok derdi savar 2 Yorum bağlantısı
Kani Kaya 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Yağ müşürü ne zaman lambayı yakar? Geçen Yağ çubuğunun en uç noktasındaydı ...çalışırken 2 ,3 saniye geç sönüyor du.. tamamladım gene aynı zamanda sönüyor...Acaba müşür mü ? Pompa mı? Yorum bağlantısı
Celal Aydın 17 Ağustos Yazar Paylaş 17 Ağustos Kani Kaya yazdı: Yağ müşürü ne zaman lambayı yakar? Geçen Yağ çubuğunun en uç noktasındaydı ...çalışırken 2 ,3 saniye geç sönüyor du.. tamamladım gene aynı zamanda sönüyor...Acaba müşür mü ? Pompa mı? Sanıyorum yağın basıncını ölçüyor müşür. Çubuğa değmese bile pompa güçlü basıyorsa kurtarıyor. 2-3 saniye geç sönmesi yağ filtresinden da kaynaklı olabiliyor. Tavsiyem ucuzdan pahalıya doğru gitmek. Yağ değişimini orijinal bir filtre ile deneyin derim ilk etapta 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Yağ lambası, yağ olmadığı zaman değil, yağlama olmadığı zaman yanar. Bu detayı atlamayalım.. Kani Kaya yazdı: Yağ müşürü ne zaman lambayı yakar? Geçen Yağ çubuğunun en uç noktasındaydı ...çalışırken 2 ,3 saniye geç sönüyor du.. tamamladım gene aynı zamanda sönüyor...Acaba müşür mü ? Pompa mı? Yağ lambası yağ seviyesini bilmez.. Yukarıda yazdığım gibi yağlamanın olup olmadığını bilir.. Yağ az ise yine yağlama yapılır ancak yağ ısısı artar.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts