İçeriğe Yönlendir

İlk Marşta Yağ İkaz Işığının Sönmemesi


Celal Aydın

Recommended Posts

Celal Aydın

Merhaba dostlar,

Fiesta 1.4 Benzin-Lpg'li aracıma,

Bir süredir soğuk motor ilk çalıştırmada yağ lambasının sönmeme sorunu nüksetmişti, gaza biraz dokunup 2000 devirleri geçince sönüyordu.

Rölantide beklersem egzantrik bölgesinden şıkırtı duyuyordum, bu yüzden müşürle ilgili şüphe elendi.

(Aslında panik yapmam gerekiyor farkındayım, karterde yağın olduğundan emin olduğum için rahat bir şekilde denemeler yapabildim.)

Uzun yoldan dönüşte şehir içine girip ışıklarda rölantide beklediğimde, yağ lambası göz kırpıyordu.

Yağda eksilme yoktu ve yağ filtresini orijinal ile değiştirdim son bakımda, değişen bir şey olmadı.

 

Geriye tek şüpheli Yağ Pompası vardı, bismillah dedim ve bıraktım ustama.

Hazır bırakmışken subapları da kontrol etmelerini istedim, rölantide dalgalanma vardı, stop etme eğilimindeydi ışıklara, kavşaklara yaklaşma anında.

 

Gelelim yapılanlara;

-Karter sökülünce süzgeç temiz çıktı, tıkalı değildi.

-Yataklar kontrol edildi, herhangi bir sorun yoktu, zaten yatak sesi yoktu ilk teşhiste, motor gayet güzel çalışıyordu.

-Yağ pompası orijinali ile değişti

-Krank keçesi değişti

-Yeni motor yağı eklendi

-Yağ filtresi değişti

-Yaklaşık 50 bin km önce üst kapağı subaplar ve ekipmanlarıyla beraber komple yeniletmiştim, son zamanlarda yine başa döndüm lpg yüzünden, rölanti sorunları, stop etmeler vs.

Tornacı geldi, üst kapak söküldü(silindir üst kapağı değil) sentil ile subap boşlukları kontrol edildi, egzoz tarafında subapların sıkı olduğu gözlemlendi, kağıda tek tek not alıp tapetleri(kadeh ya da fincan da deniliyor) aldı ve gitti, sonra geldi tekrar topladılar egzantrik bölgesini, contasını da yenilediler. (O kısımda kaçırdığım bazı noktalar var, başından gitmiştim aracın, şimler var mıydı yok muydu bilmiyorum, tapetlere mi müdahale etti, şim mi taktı, ya da vardı da ona mı müdahale etti emin değilim, sonuç olarak subap ayarı yapıldı.)

-Egzantrik keçesi değişti

-Radyatör hortumları değişti

-Triger setini değiştirmediler, geçtiğimiz ekimde yeni değişmişti, gerek duyulmadı.

 

Ve sonuç;

Şeytan kulağına kurşun saat gibi oldu araç.

Rölanti sabit, daha yumuşak çalışıyor, herhangi bir şıkırtı sesi yok, direksiyona vuran titreşimler kaybolmuş durumda.

Yağ basıncı düşük ve subaplar dengesiz çalışıyormuş, onarımdan sonra şahit oldum.

 

Benzer sorun yaşayan arkadaşlara faydası olması dileğimle.

Saygılar.

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Araba sıfır olmuş neredeyse, maşallah kazasız belasız. Ne kadar tuttu bunların hepsi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun yağ pompası diyecektim ki sorunlar hallolmuş, gülerek binin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağrı Alaf yazdı:

Araba sıfır olmuş neredeyse, maşallah kazasız belasız. Ne kadar tuttu bunların hepsi?

Teşekkür ederim.

 

6000₺ Fomoco Yağ Pompası

1100₺ Motul Yağ

200₺ Yağ Filtresi

200₺ Sıvı Conta

600₺ Üst Kapak Contası (Silindir üst kapağı değil)

300₺ 2 lt Antifriz

150₺ Balata Spreyi x2

650₺ Radyatör Hortumları

300₺ Krank Keçesi

600₺ Egzantrik Keçeleri

1950₺ Tornacı (Subap Ayarı)

 

6000₺ İşçilik

 

Toplam 18.000₺ tuttu.

Tuzlu biraz fiyatlar, araç üç gün yattı serviste.

 

 

Selçuk Bakış yazdı:

Geçmiş olsun yağ pompası diyecektim ki sorunlar hallolmuş, gülerek binin

Teşekkür ederim, bayağı pahalı bir parçaymış küçücük pompa :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Celal Aydın yazdı:

Toplam 18.000₺ tuttu.

 

 

Bi zamanlar bu paraya komple araba alıyorduk :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Bi zamanlar bu paraya komple araba alıyorduk :D 

2018 Mart ayında 24.000₺'ye Fiesta 1.4 tdci almıştım abi 2007 model. :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Focus aracım motor yağı ısınıp -uzun süre tempolu sürüş ya da şehir içi dur kalk- rölantiye düşünce yağ ışığı yakıyordu. Gözü karartıp yağ pompasını değişmeye gittim. Fomoco yağ müşürü fiyatı (2022 sonları) işçilik dahil 500 liraya değişecek olunca ne kaybederiz diyip değiştirdik. 

Şükür sorunum çözüldü. Benzer şikayetle yağ ışığı yanan arkadaşlara not olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ersen Tapan yazdı:

:nazar:


Geçmiş olsun . Km kaç oldu ?

Teşekkürler abi.

253 bine dayandı km. 
160 bin de aldım, 200 binde üst kapak revizyonuna girdi, şimdi ise bu. 
 

Lpg kaynaklı hep bu sorunlar. Lakin benzinden ettiğim kârı hesaplayınca, devede kulak kalıyor bu masraflar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

yağ pompasına lpg mi bağlanmış?

:D motoru kurutmasın diye Durazetec Teçnoloci. 
 

Subapları sıkan ve bozan en büyük sebep lpg abi. 
Ama yine de, Lpg candır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Subapları sıkan ve bozan en büyük sebep lpg

subap sonuç, asıl oturma yüzeyinnde ısıyı artırır, p yüzden üst kapak rektifiyeciye gider, yoksa tek subap değişir iş biterdi

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

subap sonuç, asıl oturma yüzeyinnde ısıyı artırır, p yüzden üst kapak rektifiyeciye gider, yoksa tek subap değişir iş biterdi

Bu sonuca ulaşmayı geciktirme şansımız var diye düşünüyorum. 
Mesela lpg bittikten sonra bir süre benzinde kullanmak

3000 devri geçmemek gibi

 

Bunların haricinde üst kapak kaç kere revize olur onu merak ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

üst kapak kaç kere revize olur onu merak ediyorum. 

genelde 2 hakkı olur , yeni ömösyonu düşüklerde 0

Celal Aydın yazdı:

Bu sonuca ulaşmayı geciktirme şansımız var diye düşünüyorum. 

5-6 depoda 1 depo benzinde gitmek birçok derdi savar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kani Kaya

Yağ müşürü ne zaman lambayı yakar? Geçen Yağ çubuğunun en uç noktasındaydı ...çalışırken 2 ,3 saniye geç sönüyor du.. tamamladım gene aynı zamanda sönüyor...Acaba  müşür mü ? Pompa mı?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Kani Kaya yazdı:

Yağ müşürü ne zaman lambayı yakar? Geçen Yağ çubuğunun en uç noktasındaydı ...çalışırken 2 ,3 saniye geç sönüyor du.. tamamladım gene aynı zamanda sönüyor...Acaba  müşür mü ? Pompa mı?

Sanıyorum yağın basıncını ölçüyor müşür. Çubuğa değmese bile pompa güçlü basıyorsa kurtarıyor. 2-3 saniye geç sönmesi yağ filtresinden da kaynaklı olabiliyor. Tavsiyem ucuzdan pahalıya doğru gitmek. Yağ değişimini orijinal bir filtre ile deneyin derim ilk etapta   

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yağ lambası, yağ olmadığı zaman değil, yağlama olmadığı zaman yanar. Bu detayı atlamayalım.. 

 

Kani Kaya yazdı:

Yağ müşürü ne zaman lambayı yakar? Geçen Yağ çubuğunun en uç noktasındaydı ...çalışırken 2 ,3 saniye geç sönüyor du.. tamamladım gene aynı zamanda sönüyor...Acaba  müşür mü ? Pompa mı?

 

Yağ lambası yağ seviyesini bilmez.. Yukarıda yazdığım gibi yağlamanın olup olmadığını bilir.. 

Yağ az ise yine yağlama yapılır ancak yağ ısısı artar.. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...