Sefa Yeşil 29 Temmuz 2024 Paylaş 29 Temmuz 2024 Merhaba arkadaşlar; 2017 yeni kasa yani MK8 1.5TDCI aracımla dün 110km seyir halindeyken, araç birden gaz tepkisini değiştirip çekişten düştü. İlk başta anlam veremedim, sonra 2 sene önce yaşadığım durum aklıma geldi. Her neyse detaylandıracağım, aracı park ettim işlerimi hallettim 2-3 saat sonra çalıştırıp yola çıktım düzeldi ama birden yine çekiş düştü ve ertesi gün sarı renkli motor arıza lambası yaktı. Servise götürdüm bilgisayara bağladılar, DPF/Turbo/Turbo Selenoid valfi hata kodlarını aldıklarını sadece DPF değişiminin 200.000TL olacağını söylediler. Aynı sorunu 2 yıl önce yaşadığımda da, turbo selenoid valfi bozulmuştu ve değiştirip sorundan kurtulmuştum. Olayın başlangıcı ise 2 yıl önce yağ bakımı sırasında motoru temizleyelim mi 500TL'ye dediler, olur dedim, motoru temizledikten 2 ay sonra bu arıza çıktı. Şimdi ise triger değişimi yapıldı 2 ay önce ve yine motor temizliği yapılmış faturaya da yazmışlar ve tam 2 ay sonra yine aynı arıza çıktı. Tahminim bu parça sıvıya dayanıksız ve hemen bozuluyor, bu sefer servisin suçu olduğuna eminim ve servisi şikayet edeceğim. DPF sorunlu olsa aracın çekişi düşer bir şey olur, araç düne kadar hiç sorun çıkarmadan en dik yokuşlarda bile ilk aldığım gün gibi performanslı sorunsuzdu. Zaten mekanik bir arıza olsa, sürekli devam eder. Elektronik bir arıza olduğu için kapatıp açınca düzeliyor sorun ve motor ısınınca arıza başlıyor tekrar tahminim bu yönde. Aracı hiç düşük devir de kullanmam ay da bir 4. vites 3500 devir 25km sürerim, DPF'yi akıllarınca bana devasa rakamlara satıp işsizlikte iş yapmaya çalışıyorlar. Sanayide gidip yaptıracağım bulabilirsem. Sizler ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Temmuz 2024 Paylaş 30 Temmuz 2024 Sefa Yeşil yazdı: DPF değişiminin 200.000TL olacağını söylediler. öncelikle çüş sonra da gasp girişimi diyebilirm, araba kirlenince 300 500 e yıkatırız, 30 50 bine boyatmayız Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 31 Temmuz 2024 Paylaş 31 Temmuz 2024 (düzenlendi) 200 bin mi favori karikatürümden: " -aaa 200 bin km değilmiydi o arif usta. -mehmet abi allah belanızı versin diyo telefonda evine icra gelmiş -ulan bende ne biçim zengin olduk diyordum " 31 Temmuz 2024 tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil 31 Temmuz 2024 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2024 Doğan Arşiray yazdı: 200 bin mi favori karikatürümden: " -aaa 200 bin km değilmiydi o arif usta. -mehmet abi allah belanızı versin diyo telefonda evine icra gelmiş -ulan bende ne biçim zengin olduk diyordum " Ford Türkiye bitmiş, sadece kamyon transit satmak üzerine bir düzenleri var. Yetkili servisler de ambulans ve askeri kamu araçlarına bakım yapmaya odaklanmışlar, sivil araçlara bakmayı geçtim, ilgilenmiyorlar bile. Buna bağlı olarak sanayide de Ford bitmek üzere, hiç bir yedek parçacı da parçası yok. Aracın sorunu belli oldu sanayide düzgün bir yer var oraya götürdüm, Turbo Westgate bozulmuş ancak westgate tek satılmıyor Turboya dahili olduğu için turbo değişecek. Focus ve Courier'ın Westgatesi uymadı denedik ölçü tutmuyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Temmuz 2024 Paylaş 31 Temmuz 2024 yeni eurolu motorlar nerede ise bozulunca at yenisini al diye üretilmiş 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 31 Temmuz 2024 Paylaş 31 Temmuz 2024 Sefa Yeşil yazdı: Ford Türkiye bitmiş, sadece kamyon transit satmak üzerine bir düzenleri var. Yetkili servisler de ambulans ve askeri kamu araçlarına bakım yapmaya odaklanmışlar, sivil araçlara bakmayı geçtim, ilgilenmiyorlar bile. Buna bağlı olarak sanayide de Ford bitmek üzere, hiç bir yedek parçacı da parçası yok. Aracın sorunu belli oldu sanayide düzgün bir yer var oraya götürdüm, Turbo Westgate bozulmuş ancak westgate tek satılmıyor Turboya dahili olduğu için turbo değişecek. Focus ve Courier'ın Westgatesi uymadı denedik ölçü tutmuyor. turbo tas catlasa 20 25 bin tl dir. kucucuk birsey. baska model takip birde chip tuning yaparsak olur bu is bence. stage 2 icin bundan iyi bahane olmaz bence. Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil 4 Ağustos 2024 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2024 Arkadaşımın iyi bir ustası vardı, ona gittim. Önce selenoid değiştirelim dedi, değiştirdik olmadı yani sorun yokmuş, eskiyi geri taktık. Sorun westgate'de çıktı ancak Ford westgate'yi tek ürettirip satmıyormuş, turboya entegre geliyormuş, o yüzden mecbur turbo değişimi yaptık, usta İstanbul'dan orijinal bir Ford yedek parçacısından sıfır buldu, Ankara'da yoktu hiç bir yerde, bir de turbonun out kısa hortumunda yırtık vardı, onu değiştirdik. Sorun çözüldü. Yetkili servis sadece turbo değişimi için 90.000TL ücret istemişti ve 1 ay yatar araç demişti. Benim cebimden çıkan toplam para 21.500TL oldu işçilik dahil. Ustaya göre DPF'de bir tıkanıklık ve sorun da yokmuş, zaten araçta ne duman atma var, ne çekiş düşüklüğü var. Kısaca yetkili servis dolandırıcılık yaptı. Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil 4 Ağustos 2024 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2024 Doğan Arşiray yazdı: turbo tas catlasa 20 25 bin tl dir. kucucuk birsey. baska model takip birde chip tuning yaparsak olur bu is bence. stage 2 icin bundan iyi bahane olmaz bence. Bu konuda tek başıma bilgisiz hareket edemem. Sadece turbo değişimi ile ya da turboyu hibrit yapmakla olur mu bilmiyorum, intercooler'ı da büyütmek gerekebilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts