Muhammet Ergün 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Merhaba arkadaşlar araç 80 binde benzin/lpg li genelde şehir içi kullanıyoruz, ara sıra 25 km lik düz bir yolu olan kayınpedergile gider geliriz. Geçen gün kayınpederi hastaneye götururken hani böyle hafif rampa da giderken 110 civarına sabitlemiştim bi baktım kırmızı ışık yanmiş hararet fullemiş, hemen kenara çekip kaputu açtım fanı açmiş su deposu açmak istediğimde suyu kaynatıyordu açamadım 1 lt kadar su vardı onu radyatöre döktüm hararet 2 diş düşdü tekrar yola çıktım yol ramba idi tekrar fulledi dur dinlen yaptırarak hastane yokuşuna kadar gittik orada biraz dinleme yaptık sonra 1 ve 2. vitesle yokuşu çıktık ilginç bu sıra hararet yukselmedi yani düşük vitesde hararet yukselmiyor.. sonra hasta kontrolu yaptıkdan sonra araç kaputu kaldırdığımda yedek su deposunda hiç su yoktu bu arada full antifriz kullanırım araçı, suyu doldurdum inerken yokuş aşağı olduğu için sorun yoktu. Akşam olunca kayımpedergili ordan yola çıkalım dedik su ilavesi yaptıkdan sonra akşam saat 22:00 gibi düz yolda 90 a sabitlemiştim 10 km gittikden sonra ramba ya başlamadan hararet yine fullemiş, hemen sağa çekip dinlen yokuşu nasıl cıkacagız derken 2 vitesle biz yokuşu çıktık, o zaman hararet yukselmiyor. Şükür eve kadar geldik. kafama takılan sorular 1. Sistemde hava olabilir mi 2. Sistemde tıkalı bir yer var mı, man antifiriz kullanıyorum full 3. Devir daim bozulmuş olabilir mi. (bi arkadaş 90 binde devir daim değiştirdi) Ertesi gün Usta ya gittiğimde usta araç fan açmiş, conta sağlam dedi, devirdaimin altı yeşermiş gibi şehir içinde suyunu bakıp kullabilirsin buğün iş yoğunluğundan bakamayız dedi. halen kısa mesafe kullanıyoruz bi sıkıntı yok gibii yarın yine kayınpedergile gideçeğim bakalım ne yapacak. Sizce sorun ne olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Kayınpeder yolunda bir sıkıntı var.. Gitmek istemiyorsan bahanen hazır, haberin olsun Öncelikle, antifriz araç kitapçığında önerilen derece aralığında olmalıdır. Kullandığın sıvı sulandırılmış değil ise uygun değildir. saf antifrizin ısı iletimi suya oranla kötüdür. Diğer çok önemli husur, su kaynatan motorun genleşme kabı açılmaz. Buna yeltenmişsin.. Açılırsa 130 derecede kaynıyor olan su yüzüne gelir ve yanarsın. Sakın ha.. Ancak su eklemiş olmana rağmen hararet problemin devam etmiş. Buna göre muhtemel sebepler, 1 devirdaim bozuk, 2. radyatör tıkalı, 3. termostat bozuk. 4. Conta yakmış olabilirsin, artık bunun testi, sökmeden kolayca yapılabiliyor. 2 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz LPG'den dolayı mı oluyor bu sıkıntılar, 185binde saat gibiydi benimki. Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Evren Erakçora yazdı: LPG'den dolayı mı oluyor bu sıkıntılar, 185binde saat gibiydi benimki. 182 binde focus lpgli hararetin 95 olduğunu görmedik. Bence devirdaim ya da su kaçağı. Devirdaim km periyodunu doldurmamış fakat 9 yıl olmuş Yorum bağlantısı
Süleyman Can 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Termostat ve devirdaim dışarıdan hiç belli etmez kendini. Parlak yeni gibi durur içeriden eskir. İlk oraya baktirin derim. Yorum bağlantısı
Enes Ayan 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Aracın içindeki kalorifer peteğini de kontrol edin. O da delinip suyu boşaltabiliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Muhammet Ergün yazdı: halen kısa mesafe kullanıyoruz bi sıkıntı yok gibii yarın yine kayınpedergile gideçeğim bakalım ne yapacak. kullanmayın, su kaçırıyor, sonrasında hava yapması ikincil bir sorun asıl sorun su kaçırması masraf 10 iken 100 olur her marş sonrası risk mevcut 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün 27 Temmuz Yazar Paylaş 27 Temmuz (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Kayınpeder yolunda bir sıkıntı var.. Gitmek istemiyorsan bahanen hazır, haberin olsun Öncelikle, antifriz araç kitapçığında önerilen derece aralığında olmalıdır. Kullandığın sıvı sulandırılmış değil ise uygun değildir. saf antifrizin ısı iletimi suya oranla kötüdür. Diğer çok önemli husur, su kaynatan motorun genleşme kabı açılmaz. Buna yeltenmişsin.. Açılırsa 130 derecede kaynıyor olan su yüzüne gelir ve yanarsın. Sakın ha.. Ancak su eklemiş olmana rağmen hararet problemin devam etmiş. Buna göre muhtemel sebepler, 1 devirdaim bozuk, 2. radyatör tıkalı, 3. termostat bozuk. 4. Conta yakmış olabilirsin, artık bunun testi, sökmeden kolayca yapılabiliyor. abi kaıyınpedergile gitmek sorun değil de termostat bozuk olsa fan hiç açmaz değil mi, conta yakmamış dedi tamirci. Bi de adi antifiriz kullanmıssın dedim MAN sahte olabilirmiş. Evren Erakçora yazdı: Süleyman Can yazdı: Termostat ve devirdaim dışarıdan hiç belli etmez kendini. Parlak yeni gibi durur içeriden eskir. İlk oraya baktirin derim. LPG'den dolayı mı oluyor bu sıkıntılar, 185binde saat gibiydi benimki. su kaynattıkdan sonra benzinde kullandık gelirken yine hararet yaptı. 27 Temmuz tarihinde Muhammet Ergün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Sahte de olsa hararete sebep olmaz. Saf ve full antifriz ise sebep olabilir. 2. Viteste devirdaim yeterli gelebilir. öncelikle termostata bakılmalı. Sonra devirdaim. Düzelmez ise olay kötüye doğru gider. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Muhammet Ergün yazdı: termostat bozuk olsa fan hiç açmaz değil mi, termostat açmıyorsa da fan açar, su sıcaklğı düşmez ama Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Bence aracın problemi bakımsızlık. Triger kayışı devirdaimi artan motor devri ile paralel hızda döndüremiyor olabilir. Devirdaimin göbeği boşa düşüyor ve su kaçağı oluyor. Ki yazılan bir mesajda kaçak görüldüğü yazılmış. Bütün hortum kelepçeler kontrol edilip devirdaim ve triger ile başlanacak. Termostat sökülüp kontrol edilebilir bu sırada. Yanılmıyorsam benzinlinin çok karmaşık değil, basit sökülüyor. Evren Erakçora yazdı: Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Termostat ve devirdaim pompasını komple değişin. Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün 27 Temmuz Yazar Paylaş 27 Temmuz Mehmet Ozyurek yazdı: Sahte de olsa hararete sebep olmaz. Saf ve full antifriz ise sebep olabilir. 2. Viteste devirdaim yeterli gelebilir. öncelikle termostata bakılmalı. Sonra devirdaim. Düzelmez ise olay kötüye doğru gider. antifreze bu abi saf mı bilmiyorum. Çağlar Bayur yazdı: kullanmayın, su kaçırıyor, sonrasında hava yapması ikincil bir sorun asıl sorun su kaçırması masraf 10 iken 100 olur her marş sonrası risk mevcut abi yedek su deposunu kalemle çizdim 5km lik şehir içi bir yer var oraya gidip geleçeğim eksilmeyi tam görebilmek için.. Ü.Emre Kartal yazdı: Bence aracın problemi bakımsızlık. Triger kayışı devirdaimi artan motor devri ile paralel hızda döndüremiyor olabilir. Devirdaimin göbeği boşa düşüyor ve su kaçağı oluyor. Ki yazılan bir mesajda kaçak görüldüğü yazılmış. Bütün hortum kelepçeler kontrol edilip devirdaim ve triger ile başlanacak. Termostat sökülüp kontrol edilebilir bu sırada. Yanılmıyorsam benzinlinin çok karmaşık değil, basit sökülüyor. Daha yeni yağ filtre bakımını yapttırdık araç uzun yola çıkmadığı için zayıf yerler fark edilemiyor ki, bu araç 80k de ağır bakım zamanı yeni geliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Muhammet Ergün yazdı: devirdaimin altı yeşermiş gibi ş kaçırdığı yer belli ,genlede aniden conta yaktım hikayeleri işte bu şekilde başlar 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 27 Temmuz Paylaş 27 Temmuz Genleşme kabında çatlak, radyatörde su kaçağı, lpg su bağlantı noktalarında kaçak, Devridaim panelleri yıpranmış, dökülmüş olabilir. Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 29 Temmuz Paylaş 29 Temmuz abilerde yazmış zatende %90 aracınızın devirdaım ı bozuk hatta ordan da su kaçırıyor muhtemelen Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün 30 Temmuz Yazar Paylaş 30 Temmuz Pazar günü gidiş dönüş 50 km olan köyü gittim geldim ne hararet ne su kaçırdı, hatta hararet yapar mı diye gözüm hep göstergede idi biraz sıkıstirdim sorun yapmadı. Bugün yine gideceğim sanayiye bakalım ne olacak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts