Ahmt Demirtaş 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Herkese merhaba motor üst kapağı geçen sene sokulduğunden beri şanzımanın üst bloğunda yağ gölleniyor ve aynı zamanda motordan cikip hava filtre kutusunun altına giren ince borunun filtre kutusuna girdigi yerde de yağlanma mevcut.( hava filtresinden manifolda giden geniş çaplı kelepçeyle sıkılan boru değil) Yorumunuz nedir. Yağın göllendigi yere yağı bu filtre kutusuna giren ince boru atmış olabilir mi. Öyle ise bile motorla filtre kutusu arasındaki bu hortumda yağın olmaması lazım. Acaba motoru düzgün toplamadilar mı sorusu aklıma geliyor. Resimlerde mavi işaretli olan hortum motordan cikip hava filtresi altına giriyor. Girdiği yerde yağlanma var. Burada şanzıman bloğunun uzerini yağ ile gölleyecek kadar yağ olur mu yoksa kaçak başka yerden mi acaba Yorum bağlantısı
İnan Çınar 22 Temmuz Paylaş 22 Temmuz (düzenlendi) Yüksek ihtimal Pcv valfi arızalı. Yağ buharını atan sistem. Öncelikle onu kontrol ettirin. Filtre kutusunun içinde hortumun girdiği yerde filtre yağdan ıslanmasın diye bir sünger olması lazım. 22 Temmuz tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 22 Temmuz Paylaş 22 Temmuz Orada bir miktar yağ lekeleri olması normal ama sürekli yağ birikiyor, aşırı kirleniyorsa şu sebepler olabilir. 1- motor bloğundaki Pcv emme valfi tıkanmıştır 2- gereğinden fazla yağ katılmış olabilir (düşük ihtimal) 3- motor pistonlardan kartere aşırı kaçak(üfleme) yapıyordur rektefiye istiyordur. Pcv sistemi fazla kaçağı absorbe edemeyip o üst borudan filtre kazanına yağ-hava atıyordur.(Yüksek ihtimal) Üst kapak geçen yıl söküldü demişsiniz. Sökülme nedeni neydi? 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 22 Temmuz Paylaş 22 Temmuz Üst kapak söküldü demişsiniz. Üst kapak contası çürümüş olabilir yeni takıldı ise yan sanayi olabilir bazen conta destegi isteyebilir üst kapak çatlak olabilir. Muhakkak buji yuvalarını da kontrol edin oralara da yağ dolmuş olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş 22 Temmuz Yazar Paylaş 22 Temmuz Ömer Sarıgül yazdı: Orada bir miktar yağ lekeleri olması normal ama sürekli yağ birikiyor, aşırı kirleniyorsa şu sebepler olabilir. 1- motor bloğundaki Pcv emme valfi tıkanmıştır 2- gereğinden fazla yağ katılmış olabilir (düşük ihtimal) 3- motor pistonlardan kartere aşırı kaçak(üfleme) yapıyordur rektefiye istiyordur. Pcv sistemi fazla kaçağı absorbe edemeyip o üst borudan filtre kazanına yağ-hava atıyordur.(Yüksek ihtimal) Üst kapak geçen yıl söküldü demişsiniz. Sökülme nedeni neydi? Subap değişimi yapıldı o sebepten üst kapak söküldü. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 22 Temmuz Paylaş 22 Temmuz Pistonlarda subap değişiminden önce üfleme (kaçak) varsa revizyon sonrası daha da artmış olacak çünkü subap değişimi ile kompresyon artar. Motor rektefiye istiyor olabilir. Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş 23 Temmuz Yazar Paylaş 23 Temmuz Ömer Sarıgül yazdı: Pistonlarda subap değişiminden önce üfleme (kaçak) varsa revizyon sonrası daha da artmış olacak çünkü subap değişimi ile kompresyon artar. Motor rektefiye istiyor olabilir. Kardeşim üst kapak revizyon oldu. Subaplar değişti. Motorun rektefiye edilmesi gerektiğini üst kapak açıldığında tamircinin o aşamada görmesi ve bunu bildirmesi gerekmez mi acaba. Üst kapak açılımı sonrası 1 yıl geçmeden motoruda rektefiye edeceksek ayvayı yedik. Kompresyon artması neticesinde mi oluyor bu sonuç , hava filtresine yakıt buharı taşıması gereken boruya yağ nasıl geliyor ve araç yakıt buharı çekmesi gerekirken yağ da çekiyor demek ki o bölgeye yağ kaçıyor demekki düzgün toplanmadi motor benim kafamda dolaşan tilkiler buraya getiriyor beni. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 23 Temmuz Paylaş 23 Temmuz Motoru ne durumda olduğunu sizde bilebilirsiniz. Performansı bitik km çok si fazla ise motor sadece subap değişimi ile olmaz komple rektefiye de edilmesi gerekir. Yağ kapağını açınca motordan duman çıkıyorsa motor üflüyordur. Sadece subap değişimi ile ancak bu kadar olur ordan da yağ atar. Motorun düzgün toplanmaması ile alakası yok. Piston gömlek bitikse motor üfler 2+2=4 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts