İçeriğe Yönlendir

Rolantide Stop, Çiğ Benzin ve Tekleme


Çağrı Akıncı
Çözüme git Çağrı Akıncı tarafından,

Recommended Posts

Çağrı Akıncı
(düzenlendi)

Herkese merhabalar,

 

2008 model 1.4 Chevrolet Aveo aracım var. Yaklaşık 1 ay önce külbütör kapak contası değişimi ve buji değişimi yaptım. üzerinden 2 hafta sonra egzozdan siyah duman, rolantide stop etme(özellikle ışıklarda durduğumda), aşırı fazla çiğ benzin atma ve gaza basmamla vuruntu yapması gibi durumlarla karşılaştım. Bujiye baktığımda kararmıştı tekrar değiştim. Bobin, buji kablosu, hava akışmetre, rolanti motoru da yenileriyle değişti. Egr valfine baktım testini yaptım çalışıyor. Hala problemim devam etmekte. Bu problemleri  araç ısınınca yapıyor. Şimdi ısı müşürüne elm327 ile baktığımda sıcaklık hep 37,59 derece olarak gözüküyor. Bundan kaynaklı olabilir mi? Yardımcı olabilirseniz sevinirimIMG_2318.png.425bda8a2876edcffa93b0c1890c866e.png

tarihinde Çağrı Akıncı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Akıncı yazdı:

Bujiye baktığımda kararmıştı

porselen mi kararmıştı?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bobini söküp bakar mısınız bujilere yağ gelmiş mi?

Yorum bağlantısı
Çağrı Akıncı
Çağlar Bayur yazdı:

porselen mi kararmıştı?

 

Yok, tırnak kısımları kararmıştı. Değişim sonrası 2 haftalığına çözdü sorunumu ama tekrar başladı. Şimdi bakmadım Pazartesi değişimi düşünüyorum.

Metin Akbal yazdı:

Bobini söküp bakar mısınız bujilere yağ gelmiş mi?

Şimdi baktım, temiz olarak duruyor

Yorum bağlantısı
Çağrı Akıncı
Çağlar Bayur yazdı:

ateşleme sounu gibi bu

Peki sadece ısınınca yapması ateşlemeye yorumlanabilir mi? Çünkü 3 er kez değişimini yaptım set olarak. Buji, buji kablosu ve bobin. Elimde ikişer adet malzemeler var, üçüncü ise araçta takılı zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Akıncı yazdı:

adece ısınınca yapması ateşlemeye yorumlanabilir mi?

bobin ısındıkça sukoyveriyor olabilir

Yorum bağlantısı
Çağrı Akıncı
Metin Uzunoğlu yazdı:

Araçta lpg varmı?

Evet araç lpgli ve benzindede aynısını yapıyor.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağrı Akıncı yazdı:

Evet araç lpgli ve benzindede aynısını yapıyor.

Ateşleme bobini lpg li araçlarda ömrünü erkenden tamamlıyor .

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motor suyunun 37 kalması sıkıntı tabi ama çiğ benzin atmasına da neden olmamalı. 
 

Külbütör contasını değişmeden de aynı şikayetler var mıydı? Neden değiştiniz? 
 

hava akışında kaçak var mı? Hava akışmetre doğru ölçüm yapıyor mu? Kompresyon basınçları doğru mu? 
 

zaten bobin buji değişmişsiniz. 


supap zamanlaması zincir/kayış hatalı takma gibi durumlara da bakılmalı

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Bobin çok hassas bir şey bobin arızalı olabilir, orjinal veya 1. Sınıf bir marka takılmadıysa sebep olabilir. Değiştirdim diyip göz ardı etmeyin.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağrı Akıncı
Metin Uzunoğlu yazdı:

Ateşleme bobini lpg li araçlarda ömrünü erkenden tamamlıyor .

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor suyunun 37 kalması sıkıntı tabi ama çiğ benzin atmasına da neden olmamalı. 
 

Külbütör contasını değişmeden de aynı şikayetler var mıydı? Neden değiştiniz? 
 

hava akışında kaçak var mı? Hava akışmetre doğru ölçüm yapıyor mu? Kompresyon basınçları doğru mu? 
 

zaten bobin buji değişmişsiniz. 


supap zamanlaması zincir/kayış hatalı takma gibi durumlara da bakılmalı

 

Görkem Karakaş yazdı:

Bobin çok hassas bir şey bobin arızalı olabilir, orjinal veya 1. Sınıf bir marka takılmadıysa sebep olabilir. Değiştirdim diyip göz ardı etmeyin.

 

Bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim. Sorunum dediğim gibi Isı müşürüymüş. Değişimi yapmamla tekte marş alması, rolantinin düzgün çalışması ve stop etmemesi bir oldu. Ek olarak krank mili sensörünüde temizledim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...